Ads by Google X

رواية في شرع الهوى الفصل الخامس 5 - بقلم اسراء مالك

الصفحة الرئيسية

 رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك

رواية في شرع الهوى الفصل الخامس 5

في شرع الهوى 
البارت ٥

اندفع  رامز نحوها  بالمـ.طوه ولكن هي كانت الاسرع حيث التقطت حديد كانت بجوار الميكروباص تستخدمها لصيانته فكانت حيث همت بضـ.ربه علي ساعده فاوقـعت المطـ.وا منه واخذت تضـ.ربه بكل عنف التف الناس حولهم لابعاد رامز بالدفاع عنه  والهجوم علي ليلي ولكن سائقين الموقف من الذين يكِنون الاحترام والتقدير لليلي قامو بالدفاع عنها تأزم الوضع ولم يصلحه الا صوت سياره الشرطه

في قسم الشرطة

الأمين ، دا انتم ليلتكم مش معديه عاملين بلطجيه والله ماانتم معدين منها وانت مين الي كسر دراعك كدا
رامز ،ما حدش وقعت عليه ونظر نظرت شر لليلي
ليلي ،بثبات ،مقالك محدش قفل المحضر وخلينا نروح بقا
هتف أحد السائقين ، الاسطي ميشو ملهاش دعوه هي بره الموضوع 
الأمين  ،بره جوه مليش فيه الضابط جي ويشوف صرفه معاكم 
دخل حازم الغرفه نظر للجميع نظره تقيم 

الأمين ، باشا دول سواقين الموقف عملو خناقه بس محدش منهم بيتهم حد
نظر حازم إليها نعم انها هي من سلبت تفكيره الليله الماضيه تقف بكل ثبات

حازم ،وماله ميتـهموش عادي لما يتظبطو كدا  يعرفو أن الله حق ،وانت مين خرشمك كدا 
 ‏رامز نظر لليلي، محدش
 ‏حازم، تمام يا عسكري خدهم علي التخـشيبه
 ‏ليلي ،انت بأي حق هتحب.سنا محدش قدم محضر في التاني يبقى المفروض نروح
 ‏حازم، سبها يا بني 
 ‏تركها العسكري واقترب هوا منها 
 ‏حازم ،وانتي هتفهمني شغلي يا بت
 ‏ليلي، ليا اسم القانون معترف بيه فتناديني بيه وبعدين لا أنا اشتكيت علي حد ولا حد اتهمني يبقا أنا هنا ليه 
 ‏حازم ،بقا عامله فيها الشحات مبروك ومكسـره الراجل وعايزه تمشي كدا ايه الجبروت دا 
 ‏ليلي ،ليه هو اتهمنـي 

 ‏نظر حازم في عينيها  قال في نفسه،ايه نظره الثقه دي
 جيباها منين ايه دا دي عدسات مش لون عينيها فاق علي صوتها المزعج
 ‏ليلي،ايه بكلمك
 ‏حازم بافاقه ،المفروض انك تخافي اكتر أنه متهمكيش دا معناه أنه هينتقـم منك قريب
ليلي،مبخفش  أوسع ما معاه يجيبه
حازم ،انتي اسمك ايه 
ليلي، اسمي ليلي وبيقلولي ميشو
حازم،ليلي احلي
ليلي ،نعم
حازم ،تمام أنا هخرجك بس خلي بالك لاحسن يعمل مصيبه بصوت عالي،يا امين خد البطاقه وخرجها بضمان محل الاقامه  ثم ذهب إلي مكتبه
الأمين ،هاتي يا اختي انتي الوحيده الي هتخرجي
ليلي،عادي مكلهم هيخروجو بعدين ،بقلك هو الضابط دا اسمه ايه 

الأمين ،حازم باشا البنا ليه بتسألي 
ليلي،لا عادي يعني بس باين عليه شديد معاكو
الأمين ، هو حد محترم جدا وابن ناس اوي عيلته كلها ضباط وأبوه مستشار وعمه اللواء مهران البنا برغم كدا هو مش متكبر  بس حازم وهو حازم علي الكل
صدمه 
لا هو ابن عمها لا لا لن تكون تتخيل أن تقابل  أحد من عائلتها ابد ولكن هو هل يشبه عمه في أفعاله 
الامين، هييييه رحتي فين  خدي البطاقه ومشفش وشك تاني 
ليلي ،تسلم يا باشا ،وبصوت،منخفض، ولا أنا عايزه اشوف وشك

 ليلا

 ‏ذهب حازم بيته

 ‏المستشار رافت البنا وهو يدخل غرفه ابنه 
 ‏رافت،انت صاحي يا حازم 
 ‏حازم وهو يعدل من  جلسته علي السرير ،اتفضل يا بابا
 ‏رافت ،كنت عايز اتكلم معاك بخصوص خطوبتك عايزين نحددها بقا احنا قرينا الفاتحه من شهر وانت كل شويه تأجل الخطوبه
 ‏حازم،انا مش فاضي يا بابا وبعدين أنا اخت الخطوه دي علشان حضرتك بس انا وهي مش متفاهمين ابدا ولا هي شايفاني فتي أحلامها الورديه ولا أنا شايفها ممكن تتحمل مسؤليه
 ‏رافت ،يعني ايه عايز تفشكل ،وانا وعمك نخسر بعض دا بعدك
 ‏حازم ،لا يا بابا مش هنفشكل بس عايز وقت 
 ‏رافت ،برحتك بس اعمل حسابك ان الي أنا عايزه هيحصل ثم غادر
 ‏حازم في نفسه، اه مانا لعبه هتحركها ولا بنت هتجبرها دا حتي البنات دلوقتي مبيتجبروش

 ‏جات علي باله تلك الفتاه صعبه التعامل ذات الشخصية القوية 
 ‏حازم ،انتى عايزه مني ايه يا ليلي،،

رأيكو . ♡︎
صلوا على النبي

 •تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent