رواية طفله في عرين الوحش (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نور محمد
رواية طفلة في عرين الوحش الفصل السادس 6
فجئه دخل ياسين للمخزن لقى زين وملاك على الحال ده جري عليهم وقال
:ياوح*ش شوف نبض*ها بسرعه ولازم نلحقها على المستشفي
قرب زين وقاس نبض*ها لقاه موجود بس ضعيف خالص شالها بسرعه وركبو العربيه ووصلو المستشفي وهدووم زين بقت كلها د*م من ملاك دخلت ملاك العمليات وقعد زين يعيط عليها لاول مره تحصل في حياته
صلي علی الحبيب
وصل بباه لقاه على الحاله دي قال بخوف
:زين يابني حصل ايه وايه الد*م ده و ملاك فين
زين مستحملش قرب من بباه وحضنه وهو بيبكي بوجع وقال
:ملاك حتروح مني يابابا ملاك بتمو*ت هي ضح*ت بنفسها علشاني ليه عملت كده ليه
مراد اول مره يشوف ابنه بالحاله دي وهو منهار علشان حد فقال:اهدي يازين ملاك قويه وحتعيش ان شاء الله بس حصل ايه يابني لكل ده
زين طلع من حضنه وقال بوجع:ماجد يابابا هو السبب هو الى عمل كده وحكاله كل حاجه وكمل بعدها
:انا اول مره احس نفسي عاجز كده يابابا مقدرتش احميها او احمي نفسي زين الوحش حس انه اعمى في الوقت ده
:يابني اهدي انا ياما نصحتك تعمل العمليه وانت مردتش برضو الى حصل زمان وضعك ده مش حيغيره لو فضلت كده
:بابا انت عندك حق انا...وقاطع كلامه خروج الدكتور وعلى وشه علامات الحزن تقدم منه مراد وقال
:ها يادكتور هي كويسه مش كده طمني
:للاسف الحاله نزفت كتير ومقدرناش ننقذها البقاء لله
زين سمع الكلام ده انهار وقال:لاااا
صلي علی النبي
:زين يابني مالك بتصرخ ليه حصل ايه
:ملاك يابابا هي كويسه مش كده
:ليسه يابني منعرفش الدكتور مطلعش ليسه
:الحمد لله كونت بتخيل بس
وفجئه خرج الدكتور فعلا وهو بيجري مسكه مراد بسرعه وقاله
:في ايه يادكتور ملاك حصلها حاجه
:للاسف يافندم الحاله نزف*ت كتير د*م والازم نعوضه بسرعه قبل مانفقدها
:يادكتور مش لاقين د*م فصيلت د*مها مش موجوده عندنا في بنك الد*م للاسف
صلي علی المصطفي
:بسرعه اتصرفي لازم د*م بسرعه حنفقدها كده
تقدم زين بخوف منهم بعد ماسمعهم وقال
:يادكتور هي فصيتها ايه وانا حتصرف بسرعه ارجوك
:هي فصيلتها **** وللاسف مش عندنا ومحتاجين كميه كبير كمان
:انا انا فصيلتها يادكتور خد الد*م الى عاوزه مني انا بسرعه
:بس حضرتك محتاجين كميه كبيره ولازم متبرع كمان علشان نلحق
:انا قولتلك خد الد*م الي عاوزه مني بسرعه مالكش دعوه انت
:يابني اهدي انت كده حتعرض حياتك للخطر كمان
:يابابا ارجوك انا عاوز اعمل كده هي كمان ضحت بنفسها علشاني وانا مش حتردد دلوقتي في ده
:تمام حضرتك الاول تمضي على التعهد ده ونقدر نعمل الازم بعدين
:تمام انا حمضي فورا
مضى زين على التعهد ودخل على سرير جنب ملاك يتبرع بالد*م ليها وهو بيبص على شكلها بحزن
صلي علی الحبيب
اخدو منه الد*م وخرجوه على غرفه عاديه وعلقوله محاليل
في الخارج خرج الدكتور من عند ملاك لقي مراد في وشه فقال
:ملاك كويسه دلوقتي يادكتور مش كده
:الحمد لله عدت مرحله الخط*ر وحننقلها لغرفه عاديه
:طب الحمد لله
وفجئه لقي والد ملاك دخل
:مراد بيه
:اهلا ياحسن انا قولتلك علشان تتطمن على بنتك برضو
:هي دي الامانه يامراد بيه انا أمنتك على بنتي يحصل فيها كده
:طيب ممكن تهدى وانا حفهمك كل حاجه
:تفهمني ايه بنتي كانت حتموت بسبب ابنك بس
:حسن انا مراعي الحاله الى انت فيها بس متتجاوزش حدودك معايا
:انا جيت اطمن على بنتي وكمان حاخدها معايا مش حسيبها معاك انت وابنك تاني
:انت بتقول ايه
صلي علی حبيب ربه محمد
في غرفه زين كان نايم قلقان ليسه عليها بس حاسس بالتعب ومش قادر يقوم مسك تلفونه وطلب ياسين
:ياسين عاوز منك طلب دلوقتي
:امر ياوح*ش
:النهاردا تحجزلي على طياره المانيه انا قررت اعمل العمليه
:حاضر ياوح*ش اعتبره حصل وماجد أعمل فيه ايه
:لا سيبه انا بعد ماحرجع حتصرف معاه كويس
:تمام ياوح*ش طيارتك باليل كده
:تمام ياياسين سلام
دخل باباه يطمن عليه وقال
:زين انت كويس يابني دلوقتي
:انا كويس يابابا متقلقش ملاك بقت كويسه مش كده
:ايوه واطمن خرجت الى غرفه تاني الحمد لله بس
قاطعه زين بفرحه وقال:تمام انا حشوفها فورا
:استني يابني انت ليسه تعبان وكمان فيه
:لا يابابا بقت احسن انا لازم اشوفها دلوقتي حالا
خرج قبل مابباه يكمل كلامه وقعد يتسند لحد معرف مكانها ودخل قعد جنبها على السرير وقال
:ملاك انا اسف انا عارف ان الى حصل ده بسببي بس انا حعمل العمليه وحرجع اخد حقك تاني اوعدك ومش حتأخر عليكي
قرب وقبل جبينها ثم خرج لان الوقت تأخر ويجب ان يلحق الطائره
بعد خروجه دخل والدها حسن بعد ان اطمئن عليها عند الدكتور
:ملاك ياحبيبتي يابنتي كل ده حصلك بسببه هو انا مش حسيبك تاني عنده ابدا
ملاك بدئت تفوق ولقت بباها في وشها فقالت بتعب
:زين هو فين زين يابابا
:معرفش ياملاك وانسي الي اسمه زين ده احسن كفايه الي حصلك بسببه يابنتي
:بابا ارجوك نادي على زين انا عاوزاه هو كويس طيب ارجوك طمني عليه
اللهم صلي عليه وسلم
رأه حسن خوف ملاك على زين ازاي اتضايق اكتر وقال
:ملاك كفايه يابنتي بقى انا عارف اني الي رميتك ليهم بس خلاص انا حاخدك معايا تاني كفايا كده بقى
:بابا انت بتقول ايه انا حرجع عند زين تاني هو اكيد في الطريق وحياجي ياخدني
:زين زين هو فين انا مشفتوش ليه مفيش غير مراد بيه بره اكيد خاف وهرب لان ده بسببه هو وانتي حترجعي معايا وده اخر الكلام
وفي اليوم التاني حسن اخد ملاك ورجعو بيتهم تاني استقبلتهم امها طبعا
:حمدله على سلامتك يابنتي تعالى معايا انا حضرتلك الاكل جوه
دخل ولقت اخوتها وجرو عليها وحضنها كمان بفرحه وعدى شهر ملاك في بيت بباها ومسمعتش حاجه عن زين او اتصل عليها حتي فقالت في نفسها وهي بتجلس على سريرها وليسا حاسه بالتعب
:معقول كلام بابا يكون صحيح وزين هرب وسابني بس ازاي ده كان خايف عليا اوي اخر مره شوفته ليه يسيبني الفتره دي كلها وميسئلش عليا حتي
وفي قصر زين رجع اخير بعد ماعمل العمليه ونجحت الحمد لله دخل لقی بباه مستنيه بفرحه وجری وحضنه
:حمدله علی سلامتك يابني انا فرحان اوي ليك
:شكرا يابابا انا الحمد لله بقت بشوف وكويس اوي كمان
:ده احلا خبر سمعته في حياتي وهدی حتفرح اوي ليك وعصام كمان تعالي علشان تشوفهم جوه
قاطعه زين وهو يقول بلهفه :وملاك فين يابابا هي بقت كويسه انا كنت مشغول بالعمليه ومقدرتش اطمن عليها هي فوق مش كده انا حطلع اطمن عليها
جری بلهفه علی فوق بس وقفه صوت بباه وهو بيقول بحزن
:ملاك مش موجوده هنا يازين
•تابع الفصل التالي "رواية طفلة في عرين الوحش" اضغط على اسم الرواية