رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك
رواية في شرع الهوى الفصل السادس 6
في شرع الهوي
البارت ٦
في صباح يوم الجمعه في منزل ليلي
كان يلتف الجميع حول طاولة الطعام
حسن، هي ليلي لسه ما صحيتش
نهله,لا لسه، جت امبارح متأخر وشكلها مهدود
حسن، امممممم مقالتش حاجه يعني
لا
خرجت ليلي بتكاسل لتقبل راس حسن وتضع يدها حول عنقه
ليلي ،احلي صباح لما اشوفك انت الاول صباح الخير
حسن، صباح النور يا ستي بطلي بكش وقليلي ايه الي عاملتيه امبارح
خطاب ،اكيد مصــيبه طبعا قولي قولي
ليلي ،جلست وكأنها لم تسمع شي وبدأت بتناول الطعام
ليلي، هو الفول معلهوش لمون ليه يا ماما
نهله، خلص، وبعدين ايه الي حصل امبارح فهميني
ليلي وهي تضـ.رب خطاب علي ذراعه ،قوم يلا جيب لمونه من نكش بسرعه
خطاب "بألم"،ايدك يا ماما في ايه عايزاني اشحت علي الصبح ،وبعدين دا كله غلوشه ها اعملي حسابك مش هيسبوكي وانا كمان إلا لما نعرف
ليلي، متشغلوش بالكم بيا
حسن،انتي كدا علي طول بير محدش يعرف يوصلك ابد ،بس اخبارك وصلتني ،بس تسلم ايدك برضو دي بنتي حبيبتي
نهله، حد يفهمني ولا أنا طرطور هنا
خطاب بمرح، هتيلي طرطور معاكي يا ماما علشان أنا مش فاهم برضو
في أحد المستشفيات الحكومية
:ايه يا معلم انت هتسيب البت دي كدا بعد مكـ،سرت دراعك وفرجت عليك الناس
رامز "بغل"،وحيات امها لأنـ.دمها علي شبابها بس افك الي في دراعي دا ومحدش يقربلها غيري
في نادي الطبقه المخملية
كانت تجلس تاليا مع بعض أصدقائها
ياسين، انتي بقيتي تغيبي كتير يا تالي ولا معتمده علي الوالد
ريم ،هو ابوها بس وخطيبها وحماها حد يقدر يسـ.قطها
هاني ،انتي اتخطبتي أمتي
تاليا ،يا بنتي قلتلك متقوليش دلوقتي
ياسين ،ايه كنتى هتخبي علينا ولا ايه
تاليا ،ابدا بس عايزه اطفـ.شو يمكن اخلص بقا
ياسين"بخبث"،أنا قلت انك مش ممكن تستغني عني ابدا وبعدين حازم باشا قِفل اوي
تاليا،يسو احنا صحاب بس وبعدين حازم ابن عمي ،كل الحكايه أننا مش بنفهم بعض كل واحد له شخصيه مختلفه
المهم هنقضي ال weekend فين
هاني بضحك ،يا بنتي انتي كل حياتك weekend اصلا
في منزل ساره
كان يجلس احمد علي سريره يحادث احداهم عن طريق التواصل الاجتماعي
احمد ،يا بت افهمى أنا ليكي مفيش كلام بس الحاله معقربه معايه اوي أنا لو طلـ.قتها هدخل في حوار كبير وماخر وليله، بس ايه اخبار البوب
سلمي،اهو مستحمله سخافته علشان الي باخده منه اهو كله رايح للجمعيه بتاعتك علشان تخلص الي وراك ونتجوز
احمد،يا بت الصبر المهم قشطيه اول بأول دول علي قلبهم كتير ،واهو كله علشان نتجوز
أتاه صوت ساره من الخارج
احمد ،طب سلام دلوقتي يا قمر
ساره ،السوق زحمه جدا
احمد , الحمد لله على السلامه يا حبيبتي طب تصدقي وحشتني
في مديريه الامن
كان يجلس الرتب والضباط يتناقشون حول احد القـ.ضايا
اللواء مهران ، الراجل الي اسمه جابر الديب مش عارفين تمسكو عليه حاجه لدلوقتي
الضابط محمود، دا حويط جدا ومعلهوش اي دليل ومصنع الملابس الجاهزه واخده تمـ.ويه لتجارة العملـ.ـه ومخـ..ـدرات وبـ.لاوي وكل دا ومعناش اي دليل عليه
حازم،انا عملت تحـ.رياتي وعرفت أنه مبيثقش في حد بسهوله ومش اي حد بيشتغل عنده
وعشان كدا أنا عندي خطه أن شاء الله هاقدر اعرف عنه كل بلا.ويه
مهران،قول يا حازم يا رب فكره كويسه
شرح لهم خطته بمنتهي الاحترافيه وقد حاز علي اعجاب الجميع
مهران،وانت هتقدر تقوم بالدور دا
حازم بضحك،الي ادرب في الصـ.اعقه ومعسكرات علي ايد اللواء مهران البنا يبقي بنسباله الي هعمله دا تسليه
محمود بمرح ،بس يا حازم الدور لايق عليك اوي
حازم بغيظ ،هخدك معايا علشان سخافتك دي
صلو على النبي
رأيكم. ♡︎
•تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية