Ads by Google X

رواية منقذي الفصل السادس 6 - بقلم نانسي محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية منقذي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الفصل السادس 6


نور:عاااااا انتو جيتو وحشتونى يا كلاب 
ملك ولينا وهم يحتضونها:مفجاءة مش كدة 
نور بفرحه:احلا مفجاءة فى الدنيا 
مصطفى :هو من لقا احبابه ولا ايه 
نور بمرح:ولا يا تيفا وحشنى 
مصطفى:يابت بطلى تيفا دى 
نور لملك:جرا ايه يا ملك هو هيتغير عليا ولا ايه 
ملك:احنا نقدر برضو 
يوسف:طب انا ابن البطه السودة 
نور:جووو اخيرا شوفتك يا جدع
لينا:متعرفيش انا عملت ايه عشان يرضى بس يجى معايا 
نور وهى تض"رب يوسف فى كتفه :مزعل البت ليه يلا دة انت يومك منيل معايا 
يوسف بخوف مصطنع:لا والبنى يا نونو دة انا جو حبيبك 
نور:لا ياعمنا مافيش حد حبيبى غير البت لينا وأم طويله التانيه ملك 
ملك بتض"رب نور على دماغها:بقا انا ام طويله ياحيوانه 
نوربالم مصطنع:ايدك يا جموسه 
زين:احم احم 
نور:زين نسيتك معلش اعرفك بقا على شله الخماسي المرح دى بقا يا سيدى ملك ودى لينا ودة مصطفى جوز ملك ودة يوسف خطيب لينا 
يوسف بمقاطعه :جوزها ياماما
نور بعند :كاتب الكتاب يا حلتها 
زين:هى معاكم انتو كمان كدة 
يوسف بمرح وحزن مصطنع :دى مفتريه مش مخليانى عارف امسك ايد مراتى
نور:تمسك ايد مين يا عنيا 
مطصفى :يابت نفسى اشوفك انثى بخربيت جعفر الى جواكى دة 
نور بمشاكسه:دة بعينك يا تيفا وبعدين متخلنيش اتكلم لتنهى حديثها بغمزة 
زين:دة انتى هوبا خالص 
لينا :طب مش هتعرفينا 
نور:اه صحيح دة مستر زين صاحب الشركه إلى شغاله فيها 
زين:اتشرفت بيكم يا جماعه بجد 
نور:لا لا زين كدة غلط عليهم يا بابا 
ملك:خلى الراجل ياخد فكرة اننا عقلين حتى خمس دقايق
نور :ولو ولو لازم يعرف تافهين ومافيش الا احنا 
زين:لا ما انا عارف ياختى 
نور:ايه دة عرفت منين 
زين:بصراحه يوم ما كنتى بتكلميهم فيديو كنت واقف بسمعك وشوفت ميكس مشاء الله مشفتهوش على حد 
نور:الله يكرمك يارب انا اصلا متعددة المواهب 
زين بقرف:لا بصه خده صحبتكم دى عشان هتجبلى جلطه 
نور :اسم الله عليك يا قلب امك دة انت حتى لسه صغير مش كدة يا عيال 
لتلتفت اليهم وتراهم وهم يضحكون عليهم 
نور :اهم ردو عليك 
زين:حسبى الله ونعمه الوكيل فيك يا ماجد بعتلى واحدة معتوهه 
نور بنظرة قطط:كدة برضو يا زيزو تقول عليا معتوهه 
زين بدون وعى:انتى اجمل بنت فى الدنيا كلها 
نور:من قلبك يا فوزى 
مصطفى:بس يا ماما بس حبيبتى شكلك شربه حاجة 
يوسف :شربه ايه ياعم دى على طول مثرثه 
نور وهى تنظر لهم:يووووسف مصطفااااااا 
يوسف ومصطفى :اجرى يا مجديييي
نور:والله ياكلاب ما انا سيباكم 
زين بزهول:المجنونه احنا فى ماكن عام الناس كلها اتفرجت علينا 
لينا :لا دى نور عادى مبيفرقش معاها حد 
ملك :والله صعبنين عليا يوسف ومصطفى دول كانو طيبين يلا ربنا معاهم 
زين:هى هتعمل ايه بالظبط
ملك:ايييي كتير اوى 
لينا:متعدش يا جيمى يا حبيبى يا يوسف 
ليرى زين يوسف ومصطفى يركضون بإتجاهه ويحتمون بيه :احنا فى عرضك الحقنا منها 
نور:وحيات امكم فكرين هتهربو منى كدة اوعى يا زين اربيهم الكلاب دول 
زين :يا بنتى اتهدى بقا الله اكبر صلى على النبى 
نور:عليه افضل الصلاة والسلام مش هسبهم غير لما اغضهم 
زين برفع حاحب :نعم يا ختى كل الجري دة على عضه 
يوسف من ورا :ما انت مجربتش عضتها 
زين:يلا يا شاطرة روحى العبى بعيد 
نور:انت قد الكلمه دى 
مصطفى :ليه كدة يابنى حرام عليك نفسك 
زين بإبتسامه ثقه:ايوة قدها هتعملى ايه يع ااااااااااه يابت العضاضة ايدى
لينا وملك :يالهوى يانور ايد الراجل 
نور :عشان تبقا تقول شاطرة تانى
زين :مستحملنها ازاى دى 
نور بمكر:تعالى اما اقولك بيستحملونى ازاى 
ليمسكو بها لينا وملك :زين اهرب بجلدك بسرعه قبل ما تتحول 
زين بخوف مصطنع: هو فى تحول اكتر من كدة 
نور :انا هوريك يا زين 
زين:يابنتى اتهدى بقا يخربيتك 
نور :ما انا هادية اهو 
لنظروا إليها جميعا نور بإبتسامه:ايه يا شباب الدبان دخل جوة بوقكم 
زين :يلا يا نور ربنا يهديكي خلينا ننام ساعة ولا حاجة 
نور:اه صحيح يلا ملك لينا هتنامو معايا 
مصطفى يحاوط ملك من خصرها :لا هى هتنام فى حضنى انا 
ملك بكسوف :مصطفى 
مصطفى بحب :عيونو 
نور:عصافير الحب ياناس اتلم ياض احنا وسط ناس 
مصطفى :دة انتى فصيله 
لتنظر نورإلى لينا :وانتى ياهانم 
لينا :متخافيش والله عامله حسابك وهنام فى واضه لوحدى ويوسف فى اوضه لوحده 
نور:يعنى هنام لوحدى 
ملك:نور انتى مينفعش حد ينام جنبك 
نور:ليه بقا إنشالله
لينا:عشان بنشوف باليه مائى بيحصل والا نسيتى اخر مرة جينا نبات عندك عملتى فينا ايه 
نور:خلاص كفايه فضايح يلا عايزة اتخمد شويه 
ليذهب كل منهم على غرفته وبعد ساعتين كانت ذهب نور إلى الشركه كانت تتابع عملها 
اما عند زين ف كان غارق فى عمله فهو فى العمل يكون شخص آخر لا أحد يعرف من الذى امامه فهو يكون صارم يخاف منه الجميع لقاطع تركيزه السكرتيرة الخاصه بيه:مستر زين مستر كارل مستنى حضرتك برة 
زين:خليه يدخل وابعتى ل نور خليها تيجى 
بعد قليل تدخل نور وبيدها ورق الثقفه :صباح الخير 
زين :تعالى يا نور مستر كارل جه عشان يتفق فى موضوع الثقفه 
نور برسميه لكارل:مرحبا سيد كارل  
كارل:مرحبا سيدتى 
نور:قبل أي شيئ اريد ان ارا الخامات التى سنتعامل بها 
كارك:مهلا سيدتى نحن نتقف الان 
نور :اعتذر سيدى لكن هذا هو عملى يجب أن ارى الخامات اولا 
كارل:سيد زين نحن اتفقنا على ان نتحدث اولا 
زين:نعم سيد كارل هذا ما سيحدث لكن نور تريد ان ترى عملها فقط 
كارل:حسنا 
نور:اريد ان ارى جميع الخامات فى اي وقت تكون الخامات قد جهزت 
كارل:يافتاه انتى لماذا عاجله هكذا 
نور:اعتذر سيد كارل لكن العمل عمل ولا يوجد نقاش فى هذا الموضوع 
كارل باللغه العربيه :على فكرة انا بعرف اتكلم عربى 
نور:بجد طب كويس مستر كارل لازم تعرف ان الثفقه زى ما حضرتك عايزها تتم  احنا كمان عايزنها تتم بس لازم نطمن من الخامات ودة سبب وجودى هنا 
كارل :بس انا كنت متلكم مع مستر ماجد وقولنا هنشوف الخامات بعد يومين لحد ما توصل 
نور:بس اكيد فى عينات من الخامات هنا 
كارل :لسه الخامات كلها مش هنا يومين وهتوصل 
زين:مفرقتش كتير بس ياريت تستعجلها شويه عشان احنا مش اعدين هنا كتير 
كارل :تمام معنديش مانع 
ليكمله حديثهم على الثقفه وكم هى ستجعل الشركتان فى القمه فهذة اهم ثقفه فى تاريخ الشركه 
كارل:اتشرفت بمعرفتك مستر زين اتشرفت بمعرفتك انسه نور 
بعد ذهاب كارل:ايه يابنتى ليه مستعجله تشوفى الخامات كدة 
نور:لان لازم اعرف الخامات إلى بيقول عليها هى إلى مبعوته ولا لا وكمان تستاهل المبلغ إلى طلبه ولا لا 
زين:عموما كلها يومين ونعرف 
نور:تمام انا هروح على مكتبى محتاجنى فى حاجة 
زين:نور انا مش شايف ادامى بمعنى الكلمه خلينا نكمل بكرة 
نور:بلاش كسل وخلينا نكمل شغل 
زين:ياشيخه يلا احنا منمناش عدل اصلا يلا ادامى 
نور :متزقش طه 
زين بقرف:بيئه اوى 
نور:شكل وحشتك العضه بتعتى 
زين:انا لا خالص خالص حسبى الله 
نور:انت بتحسبن فيا 
زين:اطلاقن يلا يا حبيبتى ربنا يهديكي 
نور:اوك يلا هروح اجيب شنطتى 
زين:نور انتى رايحة فين
نور :مروحه 
زين :طب يلا تعالى اركبى 
نور :يابنى ماهى عربيتى اهى 
زين:هخلى الحارس يبعتهالك على الفندق تعالى اركبى معايا مش عايز اسوق لوحدى 
نور:ايه بتخافى يا بطه 
زين:اوركى البطه هتعمل فيكى ايه دلوقتي 
نور:زين اعقل احنا فى الشارع 
زين:يلا اركبى 
نور بتذمر:حاضر  رخم 
زين:زودى كمان دة انا هنفخك 
نور:خلاص بقا ياعم 
زين:نفسى اعرف انتى ازاى بنت 
نور تطلعله لسنها:كدة هو
نور:زين هو ينفع اشغل حاجة 
زين :اه اتفضلي
للتشغل اغنيه رامى صبرى 
َهيّ
هدية ليا متهادية
مكافأتي من الدنيا ديا
مفاجأة حلوة من الزمان
خلتني افرح كمان فرحة طفل بعدية. 
فين
هانم دي منها اتنين مفيش
صورتها ولا صورة افيش
اودامها شعرا ورسامين
بيسرحوا بالساعات ويحكوا بالسنين 
مين
معرفش انا مين اللي قال
يخلق من الشبه اربعين
إذا كان دا في ملكات جمال دول اودامها احتمال يتقلبوا معجبين. 
هيَّ
هدية ليا متهادية 
مكافأتي من الدنيا ديا
مفاجأة حلوة من الزمان
خلتني افرح كمان
فرحة طفل بعدية 
هيَّ
تعويضي عن تعب سنيني
حب الحياة معاه بتراضيني
كملت نصي التاني بيه ومكمل عمري فيه ومكمل نص ديني 
هيَّ
تعويضي عن تعب سنيني
حب الحياة معاه بتراضيني
كملت نصي التاني بيه ومكمل عمري فيه ومكمل نص ديني 
فين
هانم دي منها اتنين مفيش
صورتها ولا صورة افيش
اودامها شعرا ورسامين
بيسرحوا بالساعات ويحكوا بالسنين 
مين
معرفش انا مين اللي قال
يخلق من الشبه اربعين
إذا كان دا في ملكات جمال دول اودامها احتمال يتقلبوا معجبين. 
هيَّ
هدية ليا متهادية
مكافأتي من الدنيا دي
مفاجأة حلوة من الزمان
خلتني افرح كمان فرحة طفل بعدية
نور بابتسامه:ايه يازين روحت فين 
زين:ابدا الاغنيه حلوة اوى 
نور:ايوة ياعم الى واخد عقلك 
زين:لا والله 
نور تحرك يدها:ايوة يابنى دة انت سرحت جامد إلى يشوفك يقول عاشق ولهان هيييح 
زين وهو ينظر لها:ممكن برضو 
توترت نور من نظراته:فاضل كتير على الوصول 
زين عرف انها اتوترت منه:لا خلاص قربنا بس ممكن نركن على جنب واشغل اغينه 
نور بإستغراب:اشمعنا يعنى 
زين:ثوانى وهتعرفى 
ليمد يده لنور:تسمحيلى ب الرقصه دى 
نور بتوتر:زين انت بتعمل ايه 
زين:نور انتى ليه دايما متوترة منى كدة انا مش هأذيكى ليتنهد بحزن :عموما خلاص انا اسف كانى مقولتش حاجة قبل ان يتحرك كانت نور تمسك يده وتبتسم بهدوء موافقة ان ارقص معاك 
زين بفرحه:بجد نور لو انتى مش عايزة ترقصى معايا مش هجبرك
نور:انا متجبرتش انا موافقه وانا راضيه بدة 
زين بإبتسامه:طب يلا 
عرفت معنى الحب ولا لسه ما حستوش
إحساس غريب حسيته مرة وما نسيتوش
قلبه سهرت الليل عشانه وملقتوش
أصل عيوني عودوني ما يناموش
عرفت معنى الحب ولا لسه ما حستوش
إحساس غريب حسيته مرة وما نسيتوش
قلبه سهرت الليل عشانه وملقتوش
أصل عيوني عودوني ما يناموش 
شوف من كم سنة
وأنا أهو زي ما أنا لسه فاكر حبنا
كل يوم بشتاق إليك شي غريب بيخذني ليك
أيوة جد بحن ليك
نفسي أشوف عينيّ ديما قدام عينيك 
شوف من كم سنة
وأنا أهو زي ما أنا لسه فاكر حبنا
كل يوم بشتاق إليك شي غريب بيخذني ليك
أيوة جد بحن ليك
نفسي أشوف عينيّ ديما قدام عينيك 
عرفت معنى الحب اللي شايله في قلبي ليك
بص في عينيّ جوة منها حتلاقيك
من النسمة حتى حبيبي أيوة أخاف عليك
وإنت معايا ومش معايا بحس بيك
عرفت معنى الحب اللي شايله في قلبي ليك
بص في عينيّ جوة منها حبيبي حتلاقيك
من النسمة حتى حبيبي أيوة بخاف عليك
وإنت معايا ومش معايا بحس بيك 
شوف من كم سنة
وأنا أهو زي ما أنا لسه فاكر حبنا
كل يوم بشتاق إليك شي غريب بيخذني ليك
أيوة جد بحن ليك
نفسي أشوف عينيّ ديما قدام عينيك
شوف من كم سنة
وأنا أهو زي ما أنا لسه فاكر حبنا
كل يوم بشتاق إليك شي غريب بيخذني ليك
أيوة جد بحن ليك
نفسي أشوف عينيّ ديما قدام عينيك 
كانت كل كلمه بيغنيها زين وهو باصص فى عيون نور ونور كانت مبسوطه جدا انها بترقص معاه بعد ما خلصو رقص زين :يلا بينا 
نور :يلا بس اتصدق يا زين طلع صوتك حلو اوى ازاى مجربتش تغنى قبل كدة 
زين:مش للدرجادى يانور انا بغنى كدة بس لما بكون لوحدى ولا مابين العيله 
نور:لا بجد صوتك حلو اوى لازم تفكر انك تغنى 
زين:حاضر هبقا أغنى 
نور:انت بتخدنى على قد عقلى 
زين:لا والله اختى داليدة خطوبتها كمان شهرين كدة هغنلها 
نور:ياسيدى ياسيدى 
زين:يلا يا لمضه 
نور:زين تحب تتجمع مع الشله 
زين:مش هضايق حد 
نور:لا طبعا تضايق مين دول هيحبوك اوى تعالى هما دلوقتى على البول هطلع اغير وانزل 
زين:طيب خدينى معاكى اغير انا كمان 
نور:اشطا يلا بينا 
بعد قليل كانت نور ترتدى قميص قصير باللون الأبيض تربطه من الوسط وسايبه شعرها ولبسه النضارة طلعت خبطت على زين الى فتح ب المايوه وعاري الصدر 
نور بشهقة:استر نفسك يخربيتك 
زين:ايه يا بنتى الأوفر دة اول مرة تشوفى واحد لابس مايوه
نور وهى بتشاور عليه :لا شوفت بس انت كدة يعنى كدة احيه بقا 
زين:يلا يانور يخربيت الى خلاكى مديرة 
نورة:كفايه ذل بقا ايه دة على فكرة بقا دى مش معاملة 
زين:بت يلا ادامى 
نور:ما بوراحه ياعم 
زبن:اتفو جاتك القرف 
نور عند البول :يا شباب انا جيت 
مطصفى :نورتى البيت يا اوختشى 
نور:بنورك يا حبيبتى 
مصطفى بمياصه:هيهيهيهى 
يوسف :سااافله 
نور وهى بتسقف:اللعب
زين بصدمه :احييييه مين دول 
ملك :لا دول كدة عادى جدا 
لينا :دة لسه التقيل جااي 
زين:هااار اسود هو لسه ف  تقيل 
نور :زين انت واقف ليه اقعد يلا 
يوسف :مستعدين 
الكل :مستعدين 
يوسف يلا يا نور لما الولد بيكراش عل بنت كرفي بيعمل ايه 
نور وهى تتقمص الشخصيه :احم احم ياللى سارق قلبى بعنادك دة ليلي طال ف بعادك طب احلى مسا على فخادك ولديك من الفخاد ما يستحق المسا والفخاد إلى على حق متقولش للمسا لا احلى مسا على فخادك  
زين:يخربيتك 
يوسف:ايه يا زين مالك 
زين :زين ايه بقا بعد الى سمعته مين دى 
نور ببرأة:انا نور 
زين بعدم تصديق :نور مين نور مش بيئه اوى  كدة  
نور بضحك:لا ماهى دى انا برضو 
لينا : ايه يا زين مالك مصدوم كدة ليه هتتعود متخافش 
ملك :تعالو بقا ننزل المايه 
زين:تعالو فعلا نعمل حاجة عدله شويه 
نور:لا انزله انتو انا هتفرج عليكم 
زين بهمس ليوسف :صور إلى هعمله فيها دلوقتى لوجهه كلامه لنور:ليه بس يا نور دى حتى المايه شكلها حلو بصى شكلها حلو ازاى 
نور:فعلا شكلها حلو 
زين:ثوانى بس وراجع 
نور فضلت بصه فى المايه مرة واحدة لقت زين :نووووووور ووقعها معاه فى البسين 
نور:عاااااااا بتحاول تاخد نفسها وشعرها على وشها مخليها مش عارفه تشوف كويس ي ي يا حيوان والله لوريك يازين الكلب انت 
زبن:بقا انا كل دة طب تعالى بقا يمسكها من خصرها وينزل إلى عمق البسين ويطلع مرة تانيه نور وهى بترفص فى المايه شبه البيبي إلى بيتحط فى مايه لأول مرة :يازين حرام عليك مبعرفش اعوووم عاااااااا 
زين :شيلى الاول شعرك الى على وشك دة سرح زين فى شكلها بالذات لما الشمس ضربت فى عنيها وبينت لونهم الطبيعى لون القهوة وقالب على عسلى ومنخرها إلى بقت حمرا هى وبؤها من أثر المايه ليفيق على صوت ضحك لينا وملك :خلاص يازين كفايه طلعها بقا 
يوسف:لا خليها شويه 
مصطفى :اه شكلهم تحفه 
نور:اوعى سبنى كدة 
زين بخبث:اسيبك طيب 
نور وهى تتشبت بيه اكثر:لا والنبى لا طلعنى متسبنيش 
زين:عمرى ما هسيبك ابدا بس انتى الى جبانه 
نور:انا جبانه 
زين :ايوا 
لتمسك راسه وتنزلها فى المياه :بقا انا جبانه 
زين وهو ياخذ انفاسه:اه جبانه يا جبانه 
نور بتذمر طفولى :انا مش جبانه بقا انا بس بخاف من المايه 
زين وهو يمسكها من خصرها طول ما انا معاكى مش عايزك تخافى ابدا 
فى تلك اللحظه تمر لحظات فى عقل نور عمر يخربيتك هنغرق
طول ما انا معاكى مش عايزك تخافى ابدا 
زين:نور نور 
لتنتبه نور:هااا نعم 
زين :يابنتى سرحتى منى خالص 
نور:معلش يا زين سرحت شويه ممكن تطلعني 
زين :نور مالك فيكى حاجة 
نور:لا عايزة اطلع بس 
زين:حاضر 
ملك ولينا بضحك:اخيرا نزلتى المايه 
نور حاولت تطلع من ذكرايتها:اخرسى منك ليها هوريكم ي بجرة منك ليها 
عجبكم كدة ادينى اتبليت 
زين:هتنشفى دلوقتى 
نور :انا جعانه يا بشر 
مصطفى :اعوذ بالله اتسدى هنطلب اكل 
ليتفاجئ الجميع يشخص يسحب مقعدى ويجلس بجانبهم:ايه يا جماعه موحشتكمش 
نور بصدمه :عمر 
#استوب حاولت اطول البارت دة شويه  الريتش بقا قليل خالص الفترة دى ياريت تشجعونى 
ايه حكايه عمر ليه اختفى فجأه وليه نور اتصدمت لما شافته كل دة البارت الجاي هنعرف

  •تابع الفصل التالي "رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent