رواية السند كاملة بقلم حليمة عدادي عبر مدونة دليل لرويات
رواية السند الفصل السادس 6
الفصل 6
علي : لأني يا أمل أنا عندي مريض قلب ولازم أعمل عملية و نسبة نجاح العملية ضعيف ..
أمل بدموع : ليه ماقولتيليش إنت هتعمل العملية وهتخف ..
علي : إسمعيني كويس أنا كتبت كل حاجة بإسمك لأني كنت هكتب لك إنتي ومنه لأنها بنت خالتي وتعبت معايا بس لما شوفت خيانتها كتبت كل حاجة بإسمك إنتي اللي تستاهلي ..
أمل ببكاء : ليه بتقول كدا ياعلي إنت هتخف وكل حاجة هترجعلك وترجع تشتغل ..
علي : تعالي وحضنها ليه بتعيطي دلوقتي أنا لسه ماعملتش العملية ..
أمل : علي لو جرالك حاجة أنا هموت بعد مااتعذبت كثير لقيتك ..
علي : ليه زعلانه يابت ها أنا أهو قدامك بخير و يلا علشان نروح الشركه وهعرفك كل حاجة عن الشغل وإزاي الشغل ماشي ..
أمل : لا ياعلي أنا مش بفهم في شغلك دا ..
علي : أنا هكون معاكي وهفهمك كل حاجة خطوه بخطوه علشان لوفي يوم مكنتش موجود معاكي تعرفي تتصرفي ..
أمل بدموع : علي إنت بتخوفني إنت هتكون معايا أنا مش عايزه فلوس ولا شركه ولا أملاك المهم إنت تكون معايا أمل انهارت ..
علي : ششش اهدي ياقلبي أنا معاكي لآخر نفس بس عايزك تتعلمي الشغل علشان تعلمي ولادك ..
أمل : ولادي يعلمهم أبوهم ..
علي : اتمنى إن الفرحه ترجع للبيت ويبقى عندنا ولاد ..
أمل : وأنا كمان بتمنى دا يلا قوم نعمل أحلى أكله بعدها نطلع الشركة ..
علي : تمام ياحبيبتي تعالي يلا ..
رزقت الكرسي للمطبخ
أمل : أنا هعمل أحلى كيكه لأجمل زوج بالدنيا ..
علي : آه يا أمل كنت ببقى في البيت لوحدي طول اليوم كنت بتمنى بس ألاقي حد يتكلم معايا ويخرجني من هنا ..
أمل : أنسى اللي فات من النهاردة أنا معاك ..
قضوا وقت جميل مع بعض قدرت أمل إنها تسعده ولو شوية
وصلوا قدام الشركه دخلوا استقبلوه الموظفين بفرحه
أمل : شايف الكل هنا بحبك ..
علي : أيوه بعدها وجه كلامه للموظفين
الكل يسمع اللي هقولوا من النهاردة مديرة الشركه هي أمل مراتي وكل كلمة تقولها مسموعه
الموظفين : تمام يافندم ..
علي : يلا نروح على المكتب
دخلوا المكتب كان مرتب وجميل
أمل : مكتبك حلو أوي ومرتب ..
علي : من النهاردة دا بقى مكتبك تعالي علشان أفهمك الشغل ..
قعدت جنبه وبدأ يفهمها كل حاجة بعد وقت
علي : تعبتي ..
أمل : لا الشغل طلع سهل فهمت بسرعه ..
بصتله لقته بيغمض عينيه ونفسه سريع
أمل بخوف : علي علي رد عليا ..
علي : اممم ووقع رأسه ..
أمل بدموع : علييييي
علي : لأني يا أمل أنا عندي مريض قلب ولازم أعمل عملية و نسبة نجاح العملية ضعيف ..
أمل بدموع : ليه ماقولتيليش إنت هتعمل العملية وهتخف ..
علي : إسمعيني كويس أنا كتبت كل حاجة بإسمك لأني كنت هكتب لك إنتي ومنه لأنها بنت خالتي وتعبت معايا بس لما شوفت خيانتها كتبت كل حاجة بإسمك إنتي اللي تستاهلي ..
أمل ببكاء : ليه بتقول كدا ياعلي إنت هتخف وكل حاجة هترجعلك وترجع تشتغل ..
علي : تعالي وحضنها ليه بتعيطي دلوقتي أنا لسه ماعملتش العملية ..
أمل : علي لو جرالك حاجة أنا هموت بعد مااتعذبت كثير لقيتك ..
علي : ليه زعلانه يابت ها أنا أهو قدامك بخير و يلا علشان نروح الشركه وهعرفك كل حاجة عن الشغل وإزاي الشغل ماشي ..
أمل : لا ياعلي أنا مش بفهم في شغلك دا ..
علي : أنا هكون معاكي وهفهمك كل حاجة خطوه بخطوه علشان لوفي يوم مكنتش موجود معاكي تعرفي تتصرفي ..
أمل بدموع : علي إنت بتخوفني إنت هتكون معايا أنا مش عايزه فلوس ولا شركه ولا أملاك المهم إنت تكون معايا أمل انهارت ..
علي : ششش اهدي ياقلبي أنا معاكي لآخر نفس بس عايزك تتعلمي الشغل علشان تعلمي ولادك ..
أمل : ولادي يعلمهم أبوهم ..
علي : اتمنى إن الفرحه ترجع للبيت ويبقى عندنا ولاد ..
أمل : وأنا كمان بتمنى دا يلا قوم نعمل أحلى أكله بعدها نطلع الشركة ..
علي : تمام ياحبيبتي تعالي يلا ..
رزقت الكرسي للمطبخ
أمل : أنا هعمل أحلى كيكه لأجمل زوج بالدنيا ..
علي : آه يا أمل كنت ببقى في البيت لوحدي طول اليوم كنت بتمنى بس ألاقي حد يتكلم معايا ويخرجني من هنا ..
أمل : أنسى اللي فات من النهاردة أنا معاك ..
قضوا وقت جميل مع بعض قدرت أمل إنها تسعده ولو شوية
وصلوا قدام الشركه دخلوا استقبلوه الموظفين بفرحه
أمل : شايف الكل هنا بحبك ..
علي : أيوه بعدها وجه كلامه للموظفين
الكل يسمع اللي هقولوا من النهاردة مديرة الشركه هي أمل مراتي وكل كلمة تقولها مسموعه
الموظفين : تمام يافندم ..
علي : يلا نروح على المكتب
دخلوا المكتب كان مرتب وجميل
أمل : مكتبك حلو أوي ومرتب ..
علي : من النهاردة دا بقى مكتبك تعالي علشان أفهمك الشغل ..
قعدت جنبه وبدأ يفهمها كل حاجة بعد وقت
علي : تعبتي ..
أمل : لا الشغل طلع سهل فهمت بسرعه ..
بصتله لقته بيغمض عينيه ونفسه سريع
أمل بخوف : علي علي رد عليا ..
علي : اممم ووقع رأسه ..
أمل بدموع : علييييي
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية السند) اسم الرواية