رواية السند كاملة بقلم حليمة عدادي عبر مدونة دليل لرويات
رواية السند الفصل السابع 7
الفصل 7
في المستشفى كانت واقفه تبكي وعيلتها واقفه جنبها ..
طلع الدكتور جريت ناحيته
أمل : دكتور هو بخير مش كدا أرجوك طمني عليه ..
الدكتور : هو بقى كويس بس بعد ساعة هندخله أوضة العمليات علشان نعمله العمليه ..
أمل : ممكن أشوفه أرجوك ..
الدكتور : تقدروا تدخلوا تشوفوه ..
دخلت أمل تجري لعنده وارتمت في حضنه
أمل : كدا ياعلي ليه تعمل فيا كدا إنت كويس ..
علي بتعب : أنا آسف ياقلبي طب بتعيطي ليه دلوقتي أنا كويس ..
أمل : إنت هتعمل العمليه بعد ساعة ..
علي : ماتخافيش ياحبيبتي نسبة نجاحها كبير بس إنتي اللي عيوطه بتعيطي بسرعه ..
أمل بحنق : أنا عيوطة ماشي ..
علي ببتسامة : عيوطه بس عسل ..
دخل أبو أمل وأمها
سعد : حمدالله على سلامتك يابني ..
علي : الله يسلمك ياعمي ..
رشا : حمدالله على سلامتك ياحبيبي إن شاءالله هتخف وتقوم بالسلامة ..
علي : يارب أومال فين الولاد ..
سعد : سيبناهم في البيت ..
علي : عمي أنا عايزكم كلكم تيجوا تعيشوا معنا في بيتي ..
سعد : لا يابني أنا مش هقدر أسيب بيتي ..
علي : أنا طول عمري عايش وحيد نفسي أحس بدفى العيله أحس إن في ناس حواليا علشان خاطري ياعمي ماترفضش ..
رشا : هنفكر يابني ونرد عليك ..
علي : لا ياماما هتيجوا إنتوا والولاد وتعيشوا معانا في البيت ..
سعد : إن شاءالله يابني المهم دلوقتي إنك تقوم بالسلامه ..
رشا : أنا همشي دلوقتي وراجعه يابنتي ..
أمل : ماشي يا ماما ..
خرجوا بصلها علي بحب
علي : إنت احلى حاجة حصلتلي في حياتي ولازم تعرفي إني بحبك يا أجمل بنت شافتها عيني ..
أمل : وإنت أول دقه بقلبي إنت حب حياتي ..
علي : خلي بالك من نفسك ومش عايزك تعيطي أوعديني ..
أمل : مش هقدر اوعدك إنت هتقوم بالسلامه ..
خبط الباب ودخل الدكتور
الدكتور : جه وقت العمليه ..
علي : أمل خلي بالك من نفسك ومش عايزك تعيطي ماشي ..
أمل حاولت إنها تمنع دموعها : حاضر مش هعيط بس إنت أرجعلي بسرعه ..
دخلوا لغرفة العمليات
في المستشفى كانت واقفه تبكي وعيلتها واقفه جنبها ..
طلع الدكتور جريت ناحيته
أمل : دكتور هو بخير مش كدا أرجوك طمني عليه ..
الدكتور : هو بقى كويس بس بعد ساعة هندخله أوضة العمليات علشان نعمله العمليه ..
أمل : ممكن أشوفه أرجوك ..
الدكتور : تقدروا تدخلوا تشوفوه ..
دخلت أمل تجري لعنده وارتمت في حضنه
أمل : كدا ياعلي ليه تعمل فيا كدا إنت كويس ..
علي بتعب : أنا آسف ياقلبي طب بتعيطي ليه دلوقتي أنا كويس ..
أمل : إنت هتعمل العمليه بعد ساعة ..
علي : ماتخافيش ياحبيبتي نسبة نجاحها كبير بس إنتي اللي عيوطه بتعيطي بسرعه ..
أمل بحنق : أنا عيوطة ماشي ..
علي ببتسامة : عيوطه بس عسل ..
دخل أبو أمل وأمها
سعد : حمدالله على سلامتك يابني ..
علي : الله يسلمك ياعمي ..
رشا : حمدالله على سلامتك ياحبيبي إن شاءالله هتخف وتقوم بالسلامة ..
علي : يارب أومال فين الولاد ..
سعد : سيبناهم في البيت ..
علي : عمي أنا عايزكم كلكم تيجوا تعيشوا معنا في بيتي ..
سعد : لا يابني أنا مش هقدر أسيب بيتي ..
علي : أنا طول عمري عايش وحيد نفسي أحس بدفى العيله أحس إن في ناس حواليا علشان خاطري ياعمي ماترفضش ..
رشا : هنفكر يابني ونرد عليك ..
علي : لا ياماما هتيجوا إنتوا والولاد وتعيشوا معانا في البيت ..
سعد : إن شاءالله يابني المهم دلوقتي إنك تقوم بالسلامه ..
رشا : أنا همشي دلوقتي وراجعه يابنتي ..
أمل : ماشي يا ماما ..
خرجوا بصلها علي بحب
علي : إنت احلى حاجة حصلتلي في حياتي ولازم تعرفي إني بحبك يا أجمل بنت شافتها عيني ..
أمل : وإنت أول دقه بقلبي إنت حب حياتي ..
علي : خلي بالك من نفسك ومش عايزك تعيطي أوعديني ..
أمل : مش هقدر اوعدك إنت هتقوم بالسلامه ..
خبط الباب ودخل الدكتور
الدكتور : جه وقت العمليه ..
علي : أمل خلي بالك من نفسك ومش عايزك تعيطي ماشي ..
أمل حاولت إنها تمنع دموعها : حاضر مش هعيط بس إنت أرجعلي بسرعه ..
دخلوا لغرفة العمليات
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية السند) اسم الرواية