Ads by Google X

رواية في شرع الهوى الفصل الثامن 8 - بقلم اسراء مالك

الصفحة الرئيسية

 رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك

رواية في شرع الهوى الفصل الثامن 8

بسم الله الرحمن الرحيم
شرع الهوى البارت 8

صلوا على النبي. 

واصل العمال تنزيل الاقمشه وهي مازالت في صدمتها تنظر إليه وهو ينظف السيارت ويذهب هنا وهناك  وفي لحظه كان اختفاء  نظرت حولها لم تجده وفي خلسه ذهبت تبحث عنه وفي لحظه كانت تشهق ،عندما وجدت يد تسحبها خلف شاحنه كبيره نظرت إليه أنه هو سحبت يدها منه بسرعه

ليلي ،ممنوع اللمـس في حاجه اسمها بوج
حازم ،شششششش مسمعش نفس  ولا كلمه
ليلي باستفزاز،ليه خايـ.ف افـ.ضح سرك يا باشا
حازم، أنا أخاف منك ليه دا انا اوديكي وراء الشمس 
ليلي ،خلاص مالك في أي بس حلو التـ.نكر دا لايق عليك 
حازم ،ليلي أمشي من هنا ومشفش وشك تاني
ليلي في نفسها،ايه دا انا اسمي حلو كدا
ليلي ،تمام يا باشا تأمر بحاجه تانيه اي تجـ،ـسس اي تحـ.ريات أنا في الخدمه
حازم، الخدمه الوحيده الي تقدميها انك تمشي من هنا
نظرت إليه وابتسمت ثم غادرت بكل هيبه
حازم في نفسه،حتي ابتسامتها مشكله زيها
وبعدين الكل شايفني لايق عليه الفقـ.ر وهو أنا معــ.فن كدا

ذهبت ليلي الي الحج سالم كي تكمل تكلفة النقل
الحج سالم، حسابك مظبوط يا ست البنات
ليلي،تمام اوي بقولك يا حج اي توصيله للمصنع دا انا في الخدمه اصل هم ناس محترمين اوي اوي
سالم، يا ستي اي توريد ليهم هكلمك تمام 
ليلي بابتسامه ،دا تمام اوي

في المستشفى التي تعمل بها رنا كانت تتابع حالات المرضي  بتفاني في العمل حتي ذهبت الي مكتبها جلست تفكر في عائلتها كيف تصلح أحوالهم ابنها المهـ.موم باستمرار ومرضه وأهماله فيه ومستواه الدراسي المـتـ.دني 
وابنتها الطائـ.شه تعلم أنها ذات قلب رحيم وعقل وبراءه الاطفال ، تخاف عليها من ثقتها بأصدقائها  واهملها ،وخطبتها تعلم أن حازم ليس باختيار صحيح تعلم أنه ليس بالمحب العاشق لها وأن أباه من اختارها له ،هو صعب التعامل لن يتحمل ابنتها كثيرا 
وزوجها  ،اهه‍هه من زوجها هل كل ما يمرون به بسبب ذنـ.ب في ماضيه ، أخبرها في بدايه علاقتهم بأنه كان شابا طائش ولكنه اتجه للصواب واعرض عن كل أفعاله ما أن تعرف عليها وعشقها ،هي لم تسأله عن أفعاله وقالت إن الله غفور رحيم
ولكن ما كل هذه الكوابيـ.س يوميا

قاطع وصلت تفكيرها صوت طرق علي الباب

رنا، ادخل
أطل مهران برأسه من الباب
مهران، يعني مش هعطل الدكتوره القمر
رنا بابتسامه ، حبيبي كنت بفكر فيك 

ذهب إليها وأخذها بين أحضانه

 مهران، قلت اعدي عليكي اخدك نتغدا بعيد عن زن الولاد
،وبعدين بتفكري فيا دا حب ولا ايه
رنا، لا اكبر من الحب انت كل حياتي انت عمري

مهران، مقدرش أنا علي كل دا دكتوره قمر  وحب وحنان اروح فين أنا فيه 
رنا ،طب أنا جاهزه
مهران،يلا يا جميل

ليلا كان خطاب يصفف شعر أمام المرأه شارد الذهن يفكر في سلمي هل ليلي محقه في رأيها فيها ام هو علي صواب  يعلم أن ليلي تخاف عليه ،يعلم أنه ذو شخصيه ضعـ.يفه بعض الشئ يبتعد عن المشاكل  وظل يفكر كثيرا

دخلت ليلي الغرفه 
ليلي ،يا بوب ممعكش فكت ١٠٠ ، ايه الشياكه دي
خطاب ، ليلي شوفي عندك ... وابعدي عني 
ليلي وقعت عينيها علي شنطه هدايا ويظهر منه شكولاته ذهبت إليه وفتحته وبدأت تاكل منه ، وهو كان مشغول في  ما كان يفعله
ليلي ، اوعي تقول انك رايح لها وفلنتاين وكدا 
خطاب: عندك مشكله
 "ولم يأخذ باله أنها تأكل "
وبعدين في ابتسامه علي وشك كدا الايام دي
ليلي،والله يا بوب مش عارفه مالي في حد كدا كل ماشوفه ببقا مبسوطه كدا وفرحانه ودا شي معصـ.بني جدا
خطاب، ليه يا فقر لو كان ابـ.ن حـ.لال خليه يشيل
ليلي، يشيل !، خد كل كل ،واعطته ياكل ،المشكله أنه مستحيل من كل النواحي ،سيبك انت ال candy دي حلوه
خطاب ،اه حلوه ..بس انتي، "اتسعت عينا ه في صدمه"
خطاب بصدمه,انتي اكلتي الشوكولاته أنا كنت جايبها لسلمي

وقفت ليلي وامسكت بقميصه وعيناها تطلق الشـ،ر
ليلي،خساره فيا يلاا؟
خطاب،صحه يا شبـ.ح بالهنا
تركته ليلي وهي تنفض التشرت خاصتها
ليلي ،شكرا يا بوب تعيش وتجبلي ثم خرجت
خطاب "وهو يمسك بالعلبه الشبه فارغه"، ربنا علي المفـ.تري

بعد يومين
 كان حازم يتابع تحـ.رياته من كل النواحي واكتشف أن المخزن التابع للاقمشه عليه كميه كبيره من الحراسه وهذا غير ضروري بمخزن اقمشه مما أثار في صدره الريـ.به 
افاق من شروده علي صوت الفه الفتره الاخيره ولكن سحـ ق أسنانه عند سماع ما تقول
ليلي، انت يلاا تعاله روق العربيه بسرعه

تابع

رأيكو

 •تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent