Ads by Google X

رواية في شرع الهوى الفصل التاسع 9 - بقلم اسراء مالك

الصفحة الرئيسية

 رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك

رواية في شرع الهوى الفصل التاسع 9

في شرع الهوى 
البارت ٩ 

أوصلت طلبيه أخري وبداخلها سعاده لا تعلم من اين جاءتها
رأته من بعيد يتابع عمله الذي لا يناسبه لقد اعتادت منه علي الهيبه والوقار والاناقه  وها هو الآن عكس ذلك تمام فكرت أن تسـ.تفزه 

ليلي، انت يلا تعاله روق العربيه بسرعه

نظر اليها نظره مليانه بالشـر رأته يأتي إليها مسرعا
حازم بغضب مكتوم،دا أنا هروقها ترويقه هتحلف بيها طول عمرها.  ثم نظر اليها نظره قاتـ.لة
شعرت ليلي للحظه بالرعـ.ب منه ولكن استعادت ثباتها 
ذهبت لكي تتابع تنزيل البضائع

وبعد بعض الوقت

همت بركوب المكرباص ذهب إليها
حازم: الحساب يا اسطي،وبصوت خافت،اروق العربيه ها، و يلا ها
ليلي، مش بجريك في التجسس ،ولا أقلك يا باشا
حازم، ولاتقولي ولا أقلك انتي جيتي هنا ليه تاني
 ليلي :"ببرائه مصطنعه ، قلت اشاركك في خدمة الوطـ.ن اي حاجه أنا في فدا بلدي
 ‏حازم،ايه يا بت الوطنـ.يه دي أمشي من هنا دلوقتي حالا
 ‏ليلي، تمام براحتك   "وهمت بالتحرك"

 ‏للحظه جات فكره لحازم

 ‏حازم، بقلك استني انتي تعرفي تدخلي المخزن دا 
 ‏ليلي ،ليه
 ‏حازم، عليه حراسه شديدة من بره وجوه عايز اعرف كام واحد ويا ريت تصويريه  ها هاقدري
 ‏ليلي ، سيبها علي الله

 ‏ذهبت ليلي للمشرف

 ‏ليلي،بقلك يا كبير الحساب فيه غلط في توب كتان مش محسوب دا فرق ١٥٠٠ جنيه يرضيك يعني
 ‏المشرف, منزلش كتان اصلا،
 ‏ليلي ،بغضب مصطنع،ايه دانا شيفاه الراجل دا شايله مع توب القطن بعيني دي حتي، تعاله نتمم عليه،ثم دخلت المخزن دون سابق إنذار 
 ‏ليلي ،محنا لازم نتأكد برضوا دا مال ناس
 ‏غابت بضع دقائق ثم خرجت 
 ‏المشرف، ها اتاكدتي أن مفيش اصلا كتان جوه كان لزمته ايه الهمجيه دي
 ‏ليلي، الغـ.لط مردود يا استاذ اكيد وقع وهما بيحملو ربنا يعوض عليا في ١٥٠٠ هشلهم سلام عليكم

ذهبت ليلي الي المكرباص ثم أشارت إليه

ليلي بصوت عالي ،انت يا عم تعاله خد حسنتك
اتي إليها وأعطته النقود وبصوت خافت قابلني علي أول الشارع العمومي

بعد فتره من الزمن كانت تجلس ليلي في المكرباص في انتظاره سمعت صوت طرق علي الشباك نزلت منه
ليلي، كويس انك متاخرتش خد عندك دا فديو هبعتهولك صورته في الاستخُبوس وفي  ٥رجاله حطان كدا وقفين علي باب اخر المخزن وارسلت له الفديو "وهمت بالمغادرة"

حازم ،بس طلعتي كفاءه يعتمد عليكي
ليلي، بس مش غريبه انك تحتاجني أنا اني ادخل المخزن وانت ضابط محترف كدا
حازم، حبيت اشاركك في خدمه الوطـ.ن  واختبر شجاعتك يمكن تغفر لك طولت لسانك ،وعموما مش عايزك تيجي هنا تاني علشان خايف عليكي
ليلي، باستغراب، خايف عليا 
حازم بثبات، كمواطنه مصـ.ريه يعني عادي
اليومين الجيين هيبا لب،ش، وشكرا على المعلومات 

ليلي،بابتسامه، العفو يا باشا سلام

ثم انطلقت بسرعه أما هو فالابتسامه لم تغادر وجهه ،يا لها من فتاه مختلفه، هكذا حدث نفسه

,,في كليه اقتصاد وعلوم سيـ.اسيه"

هاني،بس تتحـ.ـسدي انك جيتي النهارده يا تالي
تاليا ،مامي محبكاها اوي وبتقول اخر السنه ولازم التزام
ياسين،بما أن الامتحانات قربت لازم نستعد 
تاليا بضحك ،فاجئني وقلي نذاكر وحضور كل يوم وكدا
ياسين،لا طبعا أنا قصدي أن نروح يوم الشاليه بتاعي في  السخنه نستعد لزحمة الامتحانات والضغط بتاعها
تاليا،ياسو انت عارف ان اهلي مانـعين اي سفر غير معاهم 
ياسو ،دا سفر يوم واحد بس أكننا في خروجه بره وبعدين كلنا رايحين فهتبقا وحشه من غيرك
تاليا،هفكر
ياسين "بخـ.بث"،فكري يا روحي 

عند الحج سالم
سالم ،تعبينك والله يا بنتي معانا ،حِمل البيت كله عليكي 
قولي لأخوكي يساعدك شويه
ليلي،كله على الله ،وبعدين هو بيقبض ملاليم  واجي أنا اقوله ادفع  ربنا يعينه
سالم،طب أقلك أنا كنت عايز حد معايه في الوكالة يكون امين ومش هتلاقي احسن منه خليه يجيلي بكره
ليلي ،مش عايزين نتعبك يا حج
سالم، تعب ايه دا شغل بس انتي قوليله
ليلي،علي الله التسهيل 

مر يومين وقد اكتشف حازم أن هناك سرداب داخل المخزن يضعون فيه الممنـ،وعات وقد أبلـ.ـغ القياده بذلك وتم تحديد ساعه الصفر وقد أخبره اللـ.ـواء مهران بأنه لابد من وجود جابر هناك لأتمام القضـ.ـيه 
وفي الساعه المحدده
وجد جابر يخرج من المخزن  ويذهب إلى سيارته، أنه يغادر لابد من فعل شئ يوقفه….....

رأيكو

 ‏

 •تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent