رواية المتعة الحرام كاملة بقلم عادل عبدالله عبر مدونة دليل الروايات
رواية المتعة الحرام الجزء (2) الفصل الثامن 8
الضابط : الشاب ده انا عايز اسمه ورقم تليفونه وكل حاجة تعرفيها عنه حالا ، اكيد هو له علاقة بأختفاء مدام سهام .
اعطت عايدة للضابط اسم وائل ورقم تليفونه .
الضابط : حضراتكم تقدروا تتفضلوا دلوقتي ولو في اي جديد هنبلغكم .
سامي : حاضر يا فندم .
الضابط : وياريت لو عرفتوا عن مدام سهام اي خبر تبلغونا علطول .
سامي : تمام يا فندم .
نزل سامي ووراه عايدة وكان ماشي في صمت وعلامات الغضب واضحة عليه بقوة .
عايدة : انا أسفة يا سامي .
سامي : أسفة علي اي يا عايدة !! المفروض كنتي مش تخبي عليا اي حاجة تعرفيها انا سألتك عنه وانتي رفضتي تجاوبيني بصراحة وقولتي انك متعرفيش عنه حاجة .
عايدة : علشان كنت خايفة عليك .
سامي : خايفة عليا انا ؟؟!!
عايدة : ايوه طبعا .
سامي : خايفة عليا من اي ؟
عايدة : خايفة تعرف مكانه وتوصله وتموته وتودي نفسك في داهية .
سامي : وافرضي حصل كده ، علي الاقل احس اني اخدت حقي .
عايدة : شوفت بقي اني كان عندي حق اخاف عليك واخبي اني اعرف عنه اي حاجة ؟؟
سامي : لما وائل ده لما رجع يهددها تاني سهام راحت وقابلته ؟
عايدة : لأ .
سامي : انتي لسه هتخبي عليا تاني يا عايدة ؟؟
عايدة : لا المرة دي انا بتكلم بجد ، هي كلمته فعلا وطلبت منه انه يبعد عنها ولما طلب يقابلها رفضت .
سامي : مش يمكن راحت تقابله لما خرجت و قالتلك انها رايحة مشوار ؟؟
عايدة : لا يا سامي ، سهام مستحيل تقابله تاني ، انا متأكدة .
سامي : انا متأكد ان الحيوان ده له علاقة بأختفائها ، ده ممكن يكون عمل فيها حاجة .
عايدة : لأ ، بأذن الله سهام هتظهر النهاردة ويكون سبب غيابها حاجة بسيطة .
مامت سهام اتصلت بسامي
حماته : صباح الخير يا بني .
سامي : صباح النور يا حماتي .
حماته : اي يابني مقولتش لسهام تتصل بيا ليه ؟ مش قولتلي لما سهام ترجع هتخليها تكلمني !!!
سامي : اصل ااأا ، اصل سهام مرجعتش من البارح .
حماته : هاراسود !!! مرجعتش ازاي ؟
سامي : معرفش يا حماتي انا هتجنن .
حماته : يعني اي متعرفش ؟؟!!! بنتي راحت فين يا سامي ؟ عملت فيها اي ؟
سامي : بالراحة بس يا حماتي ، انا زيي زيك بالظبط معرفش حاجة !!
حماته : اومال مين اللي يعرف ؟!! وديت بنتي فين يا سامي ؟؟
سامي : يا حماتي انا رجعت من الشغل كانت مش موجودة ومن ساعتها وانا بدور عليها ومش لاقيها ، واخر ما تعبت روحت عملت بلاغ في قسم الشرطة .
حماته : انا هسألك انت في بنتي يا سامي ، فاهم ؟؟ هسألك انت .
سامي : وانا ذنبي اي ؟؟ انا خرجت روحت شغلي ورجعت مش لاقيها !!!
حماته قفلت المكالمة وبعدها بدقايق يسري اخو سهام اتصل بسامي
يسري : سهام فين يا سامي ؟ بقلمي عادل عبد الله
سامي : معرفش .
يسري : يعني اي متعرفش ؟ اومال مين اللي يعرف !!!
سامي : يا يسري انا رجعت من الشغل عرفت انها نزلت من الصبح ومش رجعت تاني ومن ساعتها بدور عليها في كل مكان ومش عارف اوصلها ولسه قايل للحاجة والدتك اني عملت بلاغ في قسم الشرطة .
يسري : انت عملت فيها اي يا سامي ؟ وديت سهام فين ؟؟
سامي : يا يسري انا معرفش حاجة زيي زيك بالظبط .
يسري : امي بتقول انها كانت ملاحظة علي سهام انها زعلانة علطول وانت السبب !!
سامي : انتوا بتقولوا اي كلام وخلاص ؟!! محصلش اللي انت بتقول عليه ده .
يسري : امي بتقول ان سهام من فترة وهي بتشتكي ان فيه بينكم مشاكل كتير . حصل ولا محصلش ؟؟؟
سامي : محصلش الكلام ده ، انا واختك عايشين كويس ومفيش اي مشاكل بينا .
يسري : لو عرفت ان اختي حصلها حاجة هتدفع التمن غالي يا سامي .
سامي : وانا مالي هو انا عملتلها حاجة !!! انا تعبان وبدور عليها من البارح وانت وامك نايمين ومش عارفين حاجة لأني مش حبيت ازعجكم ، يبقي ده جزائي ؟؟!!!
يسري : انا مليش دعوة بالهري ده كله ، انا بتهمك انت انك السبب في غياب سهام وممكن تكون قتلتها كمان !!!
سامي قفل المكالمة مع يسري اخو سهام وهو في قمة الغضب .
عايدة : في اي يا سامي ؟
سامي : البيه اخو سهام بيقولي اني السبب في غياب اخته وبيحملني المسئولية ، وحاولت اقنعه اني معرفش حاجة عن غيابها واني عملت كل اللي اقدر عليه علشان اعرف هي فين لكنه مش مقتنع وبيتهمني اني عملت فيها حاجة او سبب غيابها .
عايدة : معلش يا سامي ، اكيد بردو هو قلقان وخايف علي اخته .
سامي : وانا ذنبي اي ؟؟ انا كمان قلقان وخايف عليها .
عايدة : معلش يا سامي استحمل بس شوية لحد ما نطمن ، اكيد الكل اعصابه هتبقي مشدودة لحد ما نطمن عليها .
سامي : انا ممكن دلوقتي اتصل به واقوله علي ان اخته كانت بتعرف واحد وبتكلمه وهو اللي خطفها ولا موتها .
عايدة : اوعي يا سامي تعمل كده !!! ده يسري ده مجنون ، انت كده هتولع الدنيا لو قولت الكلام ده .
سامي : طيب اعمل اي يا عايدة ؟؟ مش كفاية المصيبة اللي انا فيها ودايخ وانا بدور عليها وسايب الاولاد لوحدهم في البيت !!!
عايدة : طيب معلش بقي خلاص ، اهدا بس دلوقتي ويلا روح لسلمي وسليم واقعد معاهم وطمنهم علي امهم ، مينفعش تسيبهم في الوقت ده .
سامي وصل عايدة بالعربية لغاية بيتها ورجع روح علي البيت وقعد جهز لاولاده الاكل .
بنته سلمي سألته : هي ماما فين يا بابا ؟
سامي : ماما تعبت شوية وهي دلوقتي في المستشفي واول لما تبقي كويسة هترجع .
سلمي : يعني هترجع امتي ؟ بقلمي عادل عبد الله
سامي : لما تبقي كويسة ، ممكن بكره او بعده ، الله اعلم .
سلمي : عايزين نروح نزورها و نشوفها انا وسليم .
سامي : لأ الدكتور مانع الزيارة دلوقتي ، متخافوش يوم ولا اتنين وهترجع .
وقعد سامي وهو هيتجنن من غياب سهام وفي نفس الوقت من كلام حماته و يسري اخو مراته .
وكل نص ساعة سامي وعايدة بيكلموا بعض وبيسألوا بعض اذا كان حد فيهم وصل لأي معلومة جديدة بالنسبة لغياب سهام !!!
وحوالي الساعة ٨ مساء جرس موبايل سامي رن وكان رقم غريب !!!
بمجرد ما رد سامي كان علي الطرف الاخر ضابط المباحث اللي قاله
الضابط : حضرتك استاذ سامي ؟
سامي : ايوه ، مين معايا ؟
الضابط : انا الضابط معتز من قوة مباحث القسم .
سامي : اهلا وسهلا يا فندم .
الضابط : تعالي حضرتك عايزينك ضروري حالا في القسم .
سامي : خير يا فندم ؟
الضابط : لقينا سهام مراتك .
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية المتعة الحرام ) اسم الرواية