Ads by Google X

رواية ظلها الخادع الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم هدير نور

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلها الخادع (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم هدير نور

رواية ظلها الخادع الفصل الثالث والعشرون 23


=ده بسبب ان تعرضت للضغط... 
لتكمل بلوم 
=بقي تفكر ان اقعد و اتكلم مع راجل غريب علشان اردلك اللي عملته مع ناني......

غمغم بأسف و قد تخطب وجهه بالحرج
=غيرتي عمتني....
ليكمل مديراً وجهه مقبلاً باطن يدها التي تستقر فوق خده
=اسف يا حبيبتي مكنتش اقصد ان الموضوع يوصل لكده...

ابتسمت مليكه قائله بينما تتلاعب اصابعها بشعيرات ذقنه الناميه حديثاً 
=اومال لو عرفت اللي عملته مع ناني هتقول ايه....
من ثم بدأت تخبره بما فعلته بها و تهديدها لها بالسكين انفجر نوح ضاحكاً متخيل وجه ناني و هي تركض هاربه...ضمها اليه مقبلاً اعلي رأسها...
=مجنونه.....

اومأت له قائله بحده وحزم
=انا فعلاً مجنونه و بغير عليك من الهوا بس ده غصب عني...انا كنت في الأول قبل ما انت تعرف ان انا موجوده في الدنيا دي اصلاً كنت بتعذب بغيرتي عليك كنت كل يوم بشوف صورك كل يوم مع واحده شكل...
و لما اشتغلت معاك في المكتب و وفي اليوم اللي دخلت مكتبك و شوفت الحيوانه اللي كانت قاعده علي رجلك بتبوسك..انا كان نفسي اجيبها من شعرها و اموتها بايديا بس لما طلبت مني اسيب المكتب و امشي و فهمت انت ناوي تعمل ايه معها....
همست بصوت مرتجف وقد عاد الالم بتلك اللحظه يضرب قلبها من جديد
=انا...انا كنت هموت...
هدد الضغط الذي قبض علي صدره بسحق قلبه فور سماعه كلماتها تلك
انحني عليها مقبلاً اسفل عنقها محيطاً بحنان وجهها بيديه هامساً بندم علي لعبته الحقيره بذلك اليوم
=محصلش حاجه بيني و بينها....
ليكمل بتصميم عندما رأي علي وجهها انها لا تصدقه
=انا فعلاً كنت اعرفها بس كنت قطعت علاقتي معها من اكتر من سنه و اليوم ده اتفاجئت بها في المكتب وقعدت علي رجلي ولما جيت ابعدها كنت انتي دخلتي...وقتها قررت امثل قدامك ان في حاجه بنا علشان اثبت لنفسي و ليكي انك متفرقيش معايا...وبعد ما انتي خرجتي انا طردتها من المكتب علي طول.......
دفنت وجهها بعنقه زافره براحه فهي تصدقه و تثق به انه لا يمكنه الكذب عليها مره اخري...
شدد من ذراعيه حولها يضمها اليه بحنان رفعت وجهها تتطلع اليه عده لحظات قبل ان تقترب منه متناوله شفتيه في قبله حاره شغوفه شعرت بتردده و بيده تمسك بذراعيها لتعلم بانه ينوي ابعادها عنه ككل مره لكنها رفضت الابتعاد محيطه عنقه بذراعيها بينما تعمق قبلتها له حتي شعر بالنهايه باستسلامه لها

♡♛♡♛♡♛♡♛♡♛♡♛♡♛

في اليوم التالي....

كانت مليكه جالسه فوق الاريكه بغرفتها تشاهد احدي الافلام عندما سمعت طرقاً فوق الباب تعرف صاحبته جيداً
هتفت بصخب بينما تتناول من صحن الفشار الذي امامها
=ادخلي يا ايتن...
فتح الباب و دلفت ايتن الي الغرفه تحمل ملئ ذراعيها بكافة انواع الشيكولاته و المقرمشات كعادتها كل يوم القت بهم فوق الطاوله التي مقابل الاريكه من ثم التقطت احدي اكياس الشيبس فتحته قبل ان تجلس بجانبها قائله بينما تشير برأسها نحو الطاوله
=اتفضلي يا ستي الجرعه بتاعتك

تغضن وجه مليكه ناظره الي الي الشيكولاته باشتياق قائله بحسره
=مبقاش ينفع اكل حاجه منهم...

غمعمت ايتن باستفهام بينما تعتدل في جلستها
=ليه بقي....؟!

اجابتها بينما تتجنب النظر الي الشيكولاته المتناثر باغراء فوق الطاوله
=نوح يا ستي....كل ما بيشوفني باكلهم بيزعل بيقولي غلط علي صحتك....

ضحكت ايتن قائله بينما تضع حفنه كبيره من الشيبس في فمها
=عنده حق و الله....

ضحكت مليكه ضاربه اياها بخفه بذراعها
=و لما هو صح بتاكلي منهم ليل نهار ليه...؟!

هزت ايتن كتفيها بينما تراقص حاجبيها لها بغيظ مما جعل مليكه تنفجر ضاحكه لكن ذبلت ضحكتها عندما همست ايتن بتردد بينما تفرك يدها بارتباك واضح
=مليكه...عايزه اتكلم معاكي في موضوع.. 

انسحبت الدماء من جسد مليكه فور سماعها ذلك خائفه من ان تتحدث 
عن منتصر فبرغم انه منذ طلاقها منه لم تتحدث عنه نهائياً الا ان بعد ان رأته مليكه بالامس مع زوجته جلب هذا لها الخوف ان تكون علمت بشئ عن عودته...
هزت رأسها باستفهام بينما تطبق علي شفتيها بقوه..
تنحنحت ايتن قبل ان تمسك بيد مليكه التي كانت تستريح فوق ساقيها
=انتي عارفه اني ماليش غيرك اتكلم معاه...و انك اقرب حد ليا بس في حاجه انا مخبيها عنك و عن الكل و محدش يعرف عنها حاجه حتي ماما...

ابتلعت مليكه رأسها بينما تبتلع الغصه التي تتشكل بحلقها
=في ايه يا ايتن انتي كده قلقتني...

همست ايتن بتردد بينما تسحب يدها بعيداً عن يد مليكه 
=انا....انا...انا و رستم بنحب بعض..

ظلت مليكه تنظر اليها باعين متسعه بصمت قبل ان ترفرف عينيها بقوه هامسه بتردد 
=رستم...رستم بتاعنا...؟!

اومأت ايتن برأسها قائله بوجه محتقن
=انا عارفه انتي هتفكري ازاي بس...

  •تابع فصول الرواية "رواية ظلها الخادع" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent