Ads by Google X

رواية نفوس مريضه الفصل الثالث و الثلاثون 33 - بقلم تسنيم حمدي

الصفحة الرئيسية

   رواية نفوس مريضه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم تسنيم حمدي

رواية نفوس مريضه الفصل الثالث و الثلاثون 33



 بلعت نور ريقها بتوتر واضح و لأول مره تدرج ان التعامل مع بيجاد اسهل بكتير عن حازم،وصعوبه طلبها دا منه
سألت نور بحرج :احم، هو انت بتعمل ايه كده
رد حازم بتركيز :بشتغل على برمجة لعبه جديده، بشتغل عادي يعني؛
رفع عينه من الجهاز لينظر لها نظره سريعه وعاد لعمله: مالك يا دكتوره شكلك متوتر كده ليه،قولي اللي عندك من غير ما تردد
بلعت نور ماء جوفها بصعوبه:لا مش متوتره او تردد، انا بس كنت محتاجه اطلب منك خدمه أقدر
قفل حازم اللاب وانتبه ليها :اه طبعا اطلبي؛ خير يا دكتوره
نور بتوتر : بص هو يعني لو حد معه فديوهات وصور علي شخص تاني وبيهدده بيها ؛ يعني ممكن اشوف هكر يقدر يمسح الفديوهات دي تماما من عند الشخص الاول، من غير مايعرف
ضحك حازم بسخريه واضحه : تشوفي هكر،عشان يهكر جهاز عليه فديوهات
احمر نور وجهه بغضب:ايه هو انا قولت حاجه تضحك
رفع حازم ايده قدامه بعتذار وهو بيضحك :سوري، سوري، طيب اقعدي الاول كده وفهمني مشكلتك ايه، بدل ما انتي واقفه قدامي، عامله زي الطالب اللي معملش الواجب بتاعه
نور:انت بتتريق عليا
حازم :لا طبعا، هو انتي جيه تتخانقي معايا ولا طلبه مني خدمه
نور: انا غلطانه مش عايزة منك حاجه خلاص،اسفه علي الازعاج،بعد اذنك
رد حازم بصبر:اقعدي يادكتوره ، اقعدي واهدي انا مش قصدي اتريق والله هي بس اشوف هكر دي اممم،
ما علينا انتي اللي متوتره ووخده كلامي علي اعصابك اوي
نور:لا مش كده،انا مابفهمش في الويب و البرمجة والحاجات دي
حازم: طيب احكيلي في ايه الاول، واه ممكن تعملي اللي قولتيه دا ،ودا لو مش معمول من الهديوهات دي نسخه خارجيه بفلاشه مثلا ؛ وممكن برده تفهميني اكتر، لو جيالي عشان اساعدك
قعدت نور علي كرسي بالغرفه وقام حازم من السرير و قاعد قصادها، يستنها تتكلم وهي بتلعب باديها وسكته: احنا بنام بدري، ماتحكي
ردت نور بغضب: ماتزعقليش، فاهم
رسم حازم ابتسمه خفيفه: حاضر، حلو كده، اتفضلي يا دكتوره اتكلمي
نور: بص هو في بني ادم حـ.ـقـ.ـير، صور بنت فديوه من غير ماتعرف وبيهـ.ـددها بي، وهي طلبت مني اساعدها، وانا قولت انك ممكن تقدر تعمل دا ، وجيت اسألك
حازم: صورها فديوه ازاي يعني
دعت نور علي لولا كتير وعلي نفسها اللي وفقت تتعرض للمواقف دا وانها مضطره تكدب بسببها:بص هي كانت متجوزه وهو طلع نـ.ـدل، وكان بيصورها فهمتني
رفع حاجبيه بستخفاف بكدبتها وهو يضع قبضته يده خده : اه وبعدين
نور: يعني لو ممكن تساعدها باي طريقه تخلص من الفديوهات دي.
حازم بمسيره : طيب ما هي ممكن ترفع عليه قـ.ـضـ.ـيه، وبكده هو هيخاف يقرب منها او يقول انه معه حاجه زي دي حتي
نور: وايه اللي يضمنها انه ماينشرش الفديوه،ها هتقدر تساعدها ولا اشوف حد تاني
حازم بتفكير: امممم، بصي يا دكتوره انا في العادي اخلاق ماتسمحليش بالشغل دا، بس عشان خطرك هساعدك
نور بهمس: شكرا
جذب حازم اللاب وسألها عن بيانات الشخص دا ،وهي كلمت لولا بتلفون و ادته يكلمها
، جوبت لولا علي مل اسألت حازم وعملت اللي طلبه منها ، وبداء حازم يشتغل علي للاب يعمل بحث عنه بالاول
……
بشقة ل خالد كان نايم عادل بغرفته واتعدل علي
صوت اشعار بالفون فتحه وهو بيقلب فيه
دخل خالد الغرفه : هو انت يابني مابتنمش في بيتكم
تثاب عادل وبنعاس وهو بيلعب بالفون: لا بس كنت سهران طول الليل
خالد بخبث: ايوه وليه سهرت طول الليل يا حبيبي اخوك
عادل:حوار كده مالوش لازمه
خالد: بلاش حوارت يا عادل، عشان ابوك خلاص ماهيصدق و يتبري مني ومنك
ضحك عادل بقوه: هو لسه هيتبره مننا، دا لو مش خايف علي سمعته وشكله وانه مترشح ل منصب مهم كان زمانه هو بنفسه اللي حبـسـ.ـنا باي حاجه
شاركه خالد الضحك: كمان هو ابوك لسه بيدور علي مناصب، انا مش عارف ابوك عايز ايه تاني من الدنيا ، مابيشبعش ابدا
اخذ عادل يعبث بالهاتف: يابني هو في حد بيشبع بالزمن دا، الكل جعان
قالها وهو بينفخ بضيق وبيدوس علي الشاشه بعصبيه
رد خالد بملل: مالك يا بني مش طايق نفسك ليه،هو ابوك جديد عليك
رد عادل بستغرب: مش ابوك ياعم، دا الفون مش عارف في ايه،رسايل كتير جاتلي وره واول مافتحتها، الفون هنج مش فاهم ليه
خالد :رسايل ايه دي من حد تعرفه يعني
عادل :لأ دي اميلات كده غريبه واول ما فتحت اللينك، الفون معرفش حصله ايه
خالد: وريني كده
جلس خالد بجوار عادل واخذ الفون منه ليعبث بيه :ما مافيش حاجه اهو يابني حتي مافيش اميلات
نظر عادل للفون بستغرب: مش عارف غريبه
خالد: طيب اسيبك انا عندي مشوار مهم سلام، ولو ابوك سأل عني انت متعرفش انا فين
ضحك عادل بسخريه: طيب ما انا فعلا معرفش، انت ريح فين، دا انتم عايله تعـ.ـبانه في دما.غها
خالد: لا يا خفيف ابوك ميعرفش مكان الشقه هنا،فاهم وانت ماشوفتنيش وابقي اقفل الشقه وراك وانت خارج سلام
…….
نور كانت قاعده قريب من حازم ومتابعه وهو بيلعب علي الجهاز ومش فاهمه اي حاجه خالص من اللي بيعملها، و اللاب ظاهر عليه شاشه سوده وكلام كتير حازم متابعه باهتمام وهو بيكتب حاجات اغرب،
ليعمل اللاب مره اخري ويظهر بالخلفيه صوره
نظرت نور بصدمه للجهاز وهي تشاهد عادل وبجواره شخص اخر بالشاشه يتحدث معه و بعدها بعد عن عادل
سألت نور بصدمه وهي بتبعد عن الجهاز :ايه دا هو انت كده بتصوره،ولا دي مكلمه فديوه،يعني هو شايفنا كده، زي ما احنا شايفينه
رد حازم بختصار :لا، انا كده بتحكم في الفون بتاعه، وكل الاجهزه اللي شغاله علي نفس الاميل
اخذ حازم يبحث عن الفديوهات ليصل الي الملف المطلوب، بداخل اللاب الخاص بعادل
فتح الملف ليجد الكثير من الصور و الفديوهات
سأل حازم بسخريه واضحة: هو جوز صحبتك دا متجوز كام مره
ردت نور بستغرب : مش عارفه، اشمعنا
قربت نور مره اخري ل تنظر لشاشه
حازم: طيب هي انهي واحده فيهم
اشار حازم علي الصور الكثيره و الفديوهات لبنات مختلفه و فتح فديو منهم ل تشهق نور بصدمه وتبتعد عن حازم بتلقائيه وهي تغمض عينيه : ايه دا
اغلق حازم الفديو بسرعه: انا اللي المفروض اسأل، ايه الارف دا؛ انتي تعرفي الناس دي منين يا دكتوره، عايزني اصدق ان العيل دا متجوز اي واحده من دول
ردت نور وعينها دمعت باحراج :لا انت فاهم غلط انا
قال حازم بمقطعه :مش فارق معايا؛ بس انصحك يا دكتوره تبعدي عن الأشكال دي
نور :ماشي، تمام بس مسح كل الحاجات دي من غير ماتفتحها تاني لو سمحت
قالت نور كلامها باحراج وخجل بدون ما تلتفت لحازم
حازم: مسحتهم يااا دكتور
قالها حازم بتسليه وخرجت نور بسرعه من الغرفة ،بدون ما تنتبه ل حازم ولم تري تلك الابتسامه الماكره ولمعت عينيه بتسليه وهو ينظر الي تلك الفديوهات وصورت لولا من ضمنهم ، او حتي نعت لها بدكتور مذكر
عمل نسخه من الفديوهات جميعا قبل مسحها، واغلاق اللاب وقرر الخروج من المستشفى
لمقره السري ببتسامه مختله
…….
واقف جاسر من بعيد يتابع الممرض اللي بتلفت حاوليه بتوتر وهو ينتظر مقابلت خالد ليأخذ منه المبلغ المالي المتفق عليه ،
مع بعض افراد الشرطه
بأمل ان يصلوا الي اي معلومه تثبت اتهام خالد بالدليل اقوي،مع التسجلات فهي مجرد صوت ولم يتم تسجيلها بإذن النيابه وصعب اثبات حدوثها بنفس تاريخ الاختطـ.ـاف ،وربما يصلوه ل معلومه عن ابن حنين المختفي
واقف الممرض بملل : يا باشا اتاخر اوي شكله مش هيجي
:خاليك مكانك واهدي
الممرض:ماشي يا باشا لما نشوف اخر….
لم يكمل جملته عندما اخـ.ـترقت جبهته طلقه مجهوله ،اوقعته قـ.ـتـ.ـيلا امام الجميع
ام خالد فكان بداخل القسم يقوم بعمل محضر ل تعرضه للسرقه هاتفه ومحفظته بعدما تعرض له قطاع الطريق
…………
خرجت نور من المستشفي ل تلاحظ سياره معتز بالخارج
اتنهدت بحزن وهي تنظر اليه ليبادلها النظرات بتعب واضح ولكن بدون ان يتحرك اقترب نور منه
استغرب معتز اقتربها من السياره ، لتقف امام شباكه
نور بهدوء : بتعمل ايه هنا
رد معتز ببساطه : كنت جي اشوفك و اتكلم معاكي ،وصلت قدام المستشفى ومعرفتش هتكلم معاكي اقولك ايه فافضلت مكاني
صعدت نور بالسياره بجواره بدون الاهتمام لاحد،فالن تتركه بمفرده والتعب يحتل ملامحه بتلك الطريقه ،فليـ.ـحـ.ـترق الجميع لن تهتم
نظر اليها بستغرب: انتي عايزني اوصلك ل حته
نور ببساطه : اه جعانه
معتز: نعم !! مش فاهم
نور: ايه الصعب في اللي انا قولته جعانه ، لسه ماتغدتش، هتعزمني ولا ايه
نظر ليها معتز بدهشه: دا بجد
نور: اه مش كنت جي عشان تتكلم معايا،انا عايزه اسمعك،بس بشرط واحنا بنتغده، انت اتغديت
معتز: لا انا ماليش نفس، بس هوديكي المكان اللي يعجبك
نور: طيب يلا علي اي مطعم ، ونبقي نشوف ازاي ملكش نفس دي
معتز: نور هو انتي كويسه
نور بتصميم: يلااااا
…..
واقف عادل بداخل الغرفه يقوم بتكسر كل شئ بها بغضب جامـ.ـح،بعدما شاهد الفديوه المرسل له،لقطات مجمعه له من بعض الفديوهات التي كان يقوم بتصورها لا يظهر بيها ملامح احد غيره
ووجد الفديوه انتشرت بكل المواقع بصوره غير طبيعيه
«مغامرات ابن رجل الاعمال الشهير بالاخلاق العاليا،شاهد قبل الحذف »
جذب اللاب بغضب ليري فديوهاته فتحته و يده تضرب علي المكتب ينتظر التشغيل
ليصدم وهو يجد اللاب كالجديد محذوفه كل ما عليه تماما
صرخ عادل بجنون وهو يخبط اللاب بقوه : ازاي مين عمل كده، ازاي اتمسح بالشكل دا
ل يصدر صوت رساله من هاتفه، لينظر الي هاتفه ويجذبه ليجد رساله
جمعيتنا للرفق بالحيوان تشكر حضرتكم ل لتبرع لها بمبلغ مالي كبير، ونتمني زيرتكم للجمعية ليتم التأكد من كل المشريات من اجل الاهتمام بالحيوان
توسعت عيني عادل بصدمه من الرقم المتبرع بيه: حيوان مين
ليبحث عن الفيزا الخاصه بيه ويخرج من المنزل بسرعه ، ليستعلم عن حسابه ليجد رصيده منتهي
جن جنون عادل كليا ليتصل بخالد ينجده
………
وضع النادل الطعام امام نور و معتز
نور بهدوء: يلا كل
معتز: ماليش نفس صدقيني
نور: يا تاكل يا اقوم امشي
اتنهد معتز بهدوء: ايه اللي غيرك كده فجأه ، فارق معاكي انا اوي ، ولا مجرد شفقه منك
نور ببتسامه : ولا كده ولا كده، مابحبش اكل لوحدي، يلا، وبعدها نتكلم واسمعك
معتز: نور انا ماعنديش حاجه ادافع بيها عن نفسي،انا روحت عملت تحليل عشان اتاكد،وكل اللي هقوله نفس الكلام اللي انتي مش هتصدقيه،انا مش فاكر حاجه مجرد صوره مش واضحه،لا تثبت ولا تنفي ،مش عارف اقولك ايه
بس يانور مش طبيعي حد يعمل حاجه زي كده و ينسها بالشكل دا، انا حاولت كتير افتكر مش مجمع ، اكيد في حاجه غلط صدقيني
نور:و انت مالك زعلان اوي كده المرادي ليه، ما انت قولتلي انك كنت بتعرف بنات ووصلتلي بالطريقه انه بيحصل بينكم علاقه ، فعادي جدا انه يحصل حمل لاي واحده من اللي عرفتهم غير لولا
معتز: لا يانور انا عمري ماقربت من واحده بالشكل دا ابدا وماقولتش ان ليا علاقات بحد
نور: يسلام اومال مين اللي قال انك كنت بتعرف بنات علي قد السهره وحتي ماتعرفش اسمأهم و لما بتخلص السهره والشرب مابتعرفهمش تاني
معتز بضيق : الصراحه دا اللي كان بيحصل بس
علي قد السهره و الشرب ورقص وهزار زي ماقولتك، مش اكتر من كده، انا عارف ان اللي كنت بعمله غلط طبعا و ان شاء الله ربنا يغفرلي،
بس وانا بحكيلك موضوع لولا كان في دماغي وانا ، ولما وصلتك الفكره كده ماحولتش اصلحها،وقولت اسبها وانا عملت كده عشان ماحسش اني بكدب عليكي، لاني فعلا مش فاكر دا حصل ولا لا مع لولا
انا عارف اني يعك انتي فاهمه اللي بقوله
نور بهدوء: فهماك يا معتز، ومش انت عملت التحليل خلينا ننتظر النتيجه، و هدي نفسك، كله هيكون بخير
معتز: طيب ممكن ترجعي الشقه، وانا مش هضيقك والله
ابتسمت نور بخفه: بعد نتيجه التحليل هنشوف هنعمل ايه
معتز: ماشي
رجعت نور كشرت بغضب: بس حتي لو النتيجه طلعت مش ابنك، دا مايمنعش انك قولت هتتغير و روحت المكان الزبا.له اللي اتقـ.ـبـ.ـض عليك فيه، وانك كنت خايف علي لولا و كنت حضنها وقعدت اسبوع ماتسألش فيا، وانا مش طايقك بردو
رد معتز بدافع عن نفسه: هفهمك
نور بغضب: لا مش هفهم و مش هسمع منك حاجه دلوقتي، ويلا اتفضل كل الاكل دا قبل ما يبرد
بداء معتز ياكل بهدوء هو و نور، ونور بتبص لي من وقت للتاني بشتياق ولما تتقابل عينهم مع بعض بتمثل نور الغضب
انتهوا من اكلهم و دفع معتز الحساب، وخدها وصلها للبيت
نزلت نور من العربيه و معتز رجع للشقه
… ……..
وصل معتز للشقه واستغرب من الشخص اللي بيخبط عليه:بابا
صلاح بارهاق:اه بابا مالك مستغرب ليه،افتح الباب دا انا عايز اتكلم معاك
فتح معتز الباب و دخل و ساب الباب مفتوح
دخل صلاح خلفه بهدوء : عامل ايه دلوقتي يامعتز، واخر اخبارك ايه
رد معتز بهمس وهو بيقعد علي اقرب كرسي : انا تمام جدا ، خير يا بابا
صلاح: خير وانا جي اتكلم معاك وعايز افهم منك ميرفت فهمتك ايه بظبط، وقالتلك ايه عن امك يا معتز
معتز بتهكم : وحضرتك سبت مشاغلك و تعبت نفسك وجتلي لحد هنا عشان تسألني ميرفت قالتلي من سنين فاتت عن عشقتك، وعلي فكره انا ماليش أم غير ميرفت
رد صلاح بسخريه : هو انت فاكر ياغبي انت، لما بتقول عن غرام انها عشقتي انا كده هضيق،هي فعلا عشقتي ورحي كمان، روحي اللي خدتها معها يوم ماسبتني،
وغرام كانت مراتي ومحدش يقدر يلومني عن عشقي ل مراتي .. افهم
معتز: مراتك اللي اتجوزتها في السر ، صدقني مهما تقول مش هيفرق معايا، ومش هيغير حقيقة اني ابن حـ.ـرا،م
صرخ صلاح بغضب: قسما بالله يامعتز لو قولت الجمله دي تاني عن نفسك او عن امك، ل اكون قـ.ـاطـ.ـع لسانك اللي بينطق بغباء من غير ماتفكر، انا ماتجوزتش امك بالسر، انا اتجوزتها عند مأذون وعملت ليها فرح كمان،انا بس خبيت عن ميرفت
رد معتز بسخريه: بجد وانا المفروض اصدق صح، وعشان كده انا متسجل باسم ميرفت
نفخ صلاح بضيق: مش انا اللي سجلتك اصلا
ورمي عليه عقد الجواز بغرام: خد اقراء يمكن تفهم ، امك لما خلفتك ماكنش عقد الجواز اتسجل بسبب انها اصغر من السن القانوني، عشان كده جدك اختصر الإجراءات بسبب الحاله اللي كلنا كنا فيها وراح سجلك باسم ميرفت فهمت
بص معتز للعقد بذهول: يعني ايه، غرام كانت مرتك شرعا، يعني انا
صلاح بغضب: غبي، يعني انت غبي، امك عمرها ماعملت حاجه غلط ولا حتي كانت بتوافق عليه ،حتي لما اتجوزتها ، ماكنتش تعرف اصلا اني متجوز غيرها، عرفت من عمك المصون قبل وفاتـ.ـها بأيام
معتز: عمي وايه علاقته اصلا بيها
صلاح: هحكيلك يا معتز
………….
نور كانت هتتطلع بيت ابوها بس قررت تغير طريقها، وهي بتفكر ان لازم معتز يكون حد جانبه ويسانده، بعد ما لولا قالتها انه اتخانق مع اهله كلهم، من غير ماتحكي ليها تفاصيل اكتر ، وقالتها ان معتز يبقي يحكلها افضل ركبت تاكسي وهي مقرر تروح ل ياسين
..
وصلت نور امام شقة ياسين وهي متلغبطه، مش عارفه اللي هتعمله دا صح او غلط، هي دلوقتي هتسيب ابوها ل ياسين و مكرم يكمله كدبهم عليه وهتبقي شركتهم بالكدب علي ابوها و سلمته ليهم من غير ماتحذره حتي وعشان ايه ،
عشان معتز.. ابوها لو عرف حقيقه الوصيه دلوقتي اكيد هيطلقها منه ، طب لو سكتت وعرف بعدين انها كانت شريكه معهم هيعمل ايه،دا ابوكي يانور
ارجعي
هزت نور راسها برفض للافكار اللي هجمة دماغها، وضربت الجرس وهي اديها برتعش و عايزه ترجع تاني
اتفتح الباب بسرعه وظهرت هنا امامها
ابتسمت هنا برقه ليها : نور، اهلا اهلا ايه المفجأه الحلوه دي، اتفضلي ادخلي
سألت نور بهدوء :هو ياسين موجود
هنا:اه جوه،هو نايم بس شويه ،ادخلي هصحي ليكي حالا
دخلت نور الشقه وهي متردده وجلست بالمكان اللي اشارت لي هنا
. دخلت هنا الغرفه لتوقظ ياسين وهي تهز كتفه بخفه
هنا: ياسين اصحي، نور بره
فتح ياسين عينه بنعاس : نور مين
هنا: نور بنتك عمك، هو احنا نعرف نور غيرها، بتسأل عليك هي بره
انتبه ياسين ليها:نور بره،طيب معلش يا هنا قدملها الضيافه علي ماغسل وشي و البس حاجه واخرج
هنا:من غير ماتقول ياحبيبي يلا بسرعه انا هخرجلها
خرجت هنا من الغرفه و ياسين بيفكر بسبب زيرتها ليهم، وحس بضيق من فكرة انها جي لي عشان تتطلب يطلقها من معتز
…….
رحبت هنا بنور و قدمت ليها شوكلاته و عصير
وقاعدت جانبها تاكل باقي علبه الشوكلاته
هنا:انا مبسوطه بجد اني جيتي ،تعرفي انا ماليش اخوات،وانا حببتك من ساعات ما كنا في المستشفي،ابقي تعالي علطول
قالتها هنا وهي بتاكل الشكولاتة بنهم ، و نظرت ليها نور بستغرب وهي بتبسم: حاضر
هنا: ماتبصليش كده الشوكلاته بتاعتك انا مجتش جانبها، وعلي فكره انا اصلا مابحبش الشوكلاته، بس هو من ساعة الحمل وانا بقيت علطول عايزها، وياسين بيجبهالي، بس عمالي حظر عليها قطعه واحده باليوم يرضيكي ، وانتي بيقي جيتي فا انا هقوله اني قدمتهالك
ضحكت نور عليها ونسيت تماما كل الكلام اللي كانت بتحضره بدماغها: انت حامل.. مبروك
هنا: اه هو معتز ماقلكيش
نور: لا ما قلش
هنا: ابقي كلميني وانا هقولك كل حاجه مش انا اديتك رقمي
نور: اه، هبقي اكلمك
هنا: ماشي هستناكي،بقولك ايه يا نور
نور ببتسامه:قولي
بصت هنا ليها بعد ما خلصت العلبه: هو انتي هتاكلي الشكولاته دي
دمعت نور وهي بتضحك وبتهز راسها بالنفي: لا مش هكولها خديها يا هنا، وخدي العصير كمان
هنا: لا انا هاخد الشكولاتة بس، لو شربت العصير دا هرجع
بعدت نور عنها بقلق وسابت العصير: بس ماتكمليش، كلي الشكولاته كليها، وانا مابحبش العصير
..
خرج ياسين من الغرفه علي كلامهم و ضحكهم وهو بيقرب وفهم السبب بعد ماشاف العلبه فاضيه
هنا برقه : تشرب حاجه يا ياسين اعملهالك
ياسين بهدوء : تسلمي يا هنا شكرا
قاعد ياسين بجانبها ووجهه انظاره ل نور: عامله ايه يا نور، اخبارك
نور:انا تمام
ياسين:يارب ديما ، سألتي عني خير
نظرت نور لياسين بتردد و رجعت نظرت ل هنا وسكتت
فهمت هنا وابتسمت بخفه : طيب انا هقوم اجهز الغداء ، واسبكم تتكلمه برحتكم، هتاكلي معانا يا نور
قامت هنا من جانب ياسين و دخلت المطبخ
بص ياسين ل نور : اتكلمي يا نور، انا عارف انتي جيه ليه ،انا طبعا انا في الاول حابب اشكرك جدا انك ماعرفتيش ابوكي و امك حاجه،مكرم قالي ان هاله كلمته وهي بتبرر مواقفك لي وانك مش قاصده تطلبي الطلاق من معتز
نور: انا ماقولتش حاجه ل بابا، عشان اسبلك الوقت المناسب لحد ماتتحسن احوال الشركه بتعتكم،زي ما جدي كان عايز يعمل، و تقدر تواجهه انت و مكرم و يتقسم الورث بالطريقه المناسبة، بس انت لازم تثبتلي انك مش هضر بابا ولا تغلط معه ولو بكلمه
ياسين: انا مش عايز اضر حد يا نور، بالعكس انا بحاول اساعد ابوكي،لو كنت عايز اعمل كده كان زماني بلغت عنه من زمان ،
وانا بتمني بجد اليوم اللي ابويا و عمي مشاكلهم تتحل، ونبقي قلبنا علي قلب بعض وكل حاجه هتتحسن ووقتها ومحدش يقدر لينا في السوق كله
نور:تمام واتمني ان بابا ميعرفش اني عرفت حاجه عن الوصيه دي
ياسين:اكيد يا نور ماتقلقيش كل حاجه معمول حسابها ، وانا اسف جدا و بعتذر ليكي عن اني كنت السبب في جوازك من معتز، انا عارف اني غلط في حقك، وانا هخليه يطلقك في اقرب وقت، لانه فعلا بني ادم مايستهلش
ردت نور بغضب: لو سمحت يا ياسين، انا مسمحلكش انك تتكلم عن جوزي كده
ياسين بصدمه : افندم
نور بحده: زي ماسمعت، اللي بيني وبين معتز انا هحله معه، ودا السبب التاني اللي كنت جايه ليك عشانه، معتز ماقربش من لولا، وهي حامل فعلا بس من عادل ، و عادل و لولا وهمه معتز بكده بعد ماحط عادل لي حبوب هلوسه في الاكل وبعدها خدره ونايم معتز بسريرها ،
عشان لما يصحي من النوم مايقدرش ينكر دا،لان في لقطات فعلا قدروا يوهمه بيها وهو بيفتكرها لحد دلوقتي وفاكر انها حقيقه
ياسين كان بيسمع نور و الغضب جوه بيضاعف و بيتوعد للاتنين اللي لعبه باخوه : انتي عرفتي منين الكلام دا ، وليه يعملوا كده
نور: لولا اللي قالتلي،وعشان عادل يخلي معتز يتجوزها، ويتحمل نتيجة غلطته هو ، وكمان لولا حامل في اخر الثالث ومعتز فاهم انها لسه في اول التاني
ياسين بستغرب : لولا اللي قالتلك وانتي صدقتها، ايه اللي يخليها تجي وتقولك كده اصلا ، بعد ما وصله للي هم عاوزينه
نور:عادل بيـ.ـهددها وكمان بعتـ.ـدي عليها بكل شكل و طريقه، وهو اللي اجبارها علي كده، وهي طلبت مني اساعدها تخـ.ـلص منه لانه مش هيسبها حتي لو اتجوزت معتز ،انت فاهم عادل عايز ايه
«سكتت نور وماقدرتش تقوله ان لولا قالتها ان عادل بيسعي وراها هي كمان»
كور ياسين ايده بحقد وهو بيتخيل اللي ممكن يعمله في عادل ولولا والغضب بيسيطر عليه: دا انا هندمهم الاتنين علي الساعه اللي فكروا فيها، التفكير دا و خططته لي، الحقـ.ـير اللي كان معتز بيعتبره اخوه، و الزبـ.ـاله التانيه اللي معتز لمها، وشغلها عندي ووفر لها حياه ماتحلمش بربعه
نور: لا يا ياسين، انا جيالك عشان تفكر بالعقل تعمل معه ايه، هو راح مع معتز و لولا يعملوا تحليل bna، اكيد عادل متفق مع الدكتور ، رواح اثبت دا
بصلها ياسين بتهكم: هو عادل دا يستاهل اني ادور وراه، دا حشـ.ـره ادوس عليها برجلي
نور: وهتقول ل معتز ايه، عملت كده مع صاحبه ليه
ياسين بغضب : دا معتز دا حسابه معايا لوحده، انه يسمح ل شويه عيال يلعبه بيه بالشكل دا
نور: طيب ممكن تسمع كلامي، عادل اكيد هيلعب بالتحليل وهيبقي بطريقه من اتنين
فهيبدل العينه منه مع معتز ،او هيـ.ـزور التحليل،وفي الحلتين نقدر نثبت عليه عملته و نثبت نسب الطفل لي،عشان لولا تلقي اسم اب لابنها لازم عادل يتجوزها وهي لجأت ليا وانا عايزه اساعدها
بصلها ياسين بعدم رضي: هو انتي فارق معاكي الزفـ.ـته دي بعد اللي عملته
نور: كان غصب عنها، ولو هي ماكنتش جت وحكتلي كان عادل كمل كل اللي بيعمله وماحدش كان هيعرف حاجه
ياسين: عايزه عادل يتجوزها، ماشي حلال علي بعض يستهلها
نور: وتحميها منه ويطلقها بعدها
ياسين: كمان
نور: دا رجاء بعد اذنك
بصلها ياسين بغيظ وهو ساكت ورجله بتخبط بالارض بعصبيه
……..

    •تابع الفصل التالي "رواية نفوس مريضه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent