رواية عذاب الحب كاملة بقلم دنيا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عذاب الحب الفصل الرابع 4
تاني يوم الصبح قام فهد من نومه ودخل اخد شور وخرج وهو لافف فوطة حوالين وسطه وكانت حور صحت من نومها
حور بخجل: اي قلة الادب دي البس هدومك
فهد بخبث: لي وهي الهانم مش مراتي برضو ولا اي
حور سكتت بكسوف وقامت رايحة الحمام فهد شدها ليه وحاوط. وسطها ودفن وشه ف رقبتها يستنشق عبيرها بحب
حور بخجل شديد: لو سمحت ابعد ي فهد عيب اوي كده
فهد بضحك: لا مش عيب انتي مراتي ي حور
حور بكسوف: ماهو لازم نبقي محترمين
فهد ضحك علي برائتها وقال: اومال طبعا وباس خدها وقال بهمس
: روحي اجهزي عشان عاملك مفجأة انهاردة
حور بفرحة.. بجد مفجأة اي
فهد بجدية.. وهي المفاجأة بتتقال؟!
حور بفرحة سابته وراحت اخدت شاور وفهد. ابتسم عليها
حور خرجت وطانت لابسة بنطلون كارجو وتيشرت اسود طويل عليه كلام وعملت شعرها كحكة فوضوية وكانت قمر جدا
فهد بحب: اي القمر ده ي حياتي
حور بكسوف: شكرا
فهد بضحك.. بعد كل ده وشكرا
وكان فهد لابس تيشرت اسود وبنطلون ابيض ومسرح شعره وحاطط برفانه الخاص وريحته كانت جميلة جدا حور بتحبها
حور بكسوف.. ريحتك حلوة اوي بحبها
فهد بضحك.. وصاحب البرفان بيموت فيكي
حور سكتت بكسوف
ومسك ايديها ونزلوا وقفت العربية عند الملاهي
حور بفرحة.. الله ملاهي مروحتهاش بقالي كتير اوي
فهد بحب.. هركبك الي انتي عايزاه هنا وهنخش سينما ونقضي اجمل وقت مع بعض عشان هبقي مشغول عنك الفترة دي عندي شغل مهم
حور بحزن: ياعني مش هسهر معاك علي فيلم وتقعدني ف حضنك
فهد بحب.. لا هنسهر لما اخد اجازة بس هتنامي فحضني طبعا
حور باسته علي خده: شكرا
فهد بحب باسها من خدها وقال: طب يلا بينا
ونزلوا واتصورو كتير وركبوا كل الملااهي ودخلو السينما واخدو اجمل الصور..
(اهم حاجة ف العلاقة المشاركة ف حاجة بتحبها ❤)
رجعوا البيت وحور كانت نايمة ف العربية فهد نزل شالها وطلع بيها علي الاوضة وغيرلها هدومها لهدوم بيتي مريحة وغير هدومة واخدها ف حضنو ونام
تاني يوم
استيقظ فهد وقام اخد شور ولبس بدلة سوداء وطان شكله يخطف الانفاس وحط برفانه وسرح شعره وكان في قمة الجاذبية
وباس حور علي خدها وهي كانت نايمة وساب ليها ورقة ومشي
دخل فهد الشركة بكل هيبة وغرور والموظفين وقفوا كلهم من دخلتو
احد الموظفين: نورت الشركة ي مستر فهد
فهد نده السكرتيرة ودخل علي مكتبه
السكرتيرة باحترام: تؤمرني ب ايه ي مستر فهد
فهد بجدية.. عايز كل الاوراق والشغل الجديد وحتي ورق الصفقة الجديدة يجيلي حالا
نور: تمام ي مستر
ومشيت
بعد شوية دخل حسن
فهد برتحاب.. منور
حسن بابتسامة.. بنورك ي فهد
فهد بجدية.. اقعد بقا عشان عندنا شغل كتير وعايزين نتكلم علي الي قولتلك عليه لاني لازم اخلص منهم
حسن بجدية.. تمام تمام
وشوية ونور جابت الورق
نور بهدوء: الورق ي فندم
حسن كان سرحان فيها وف جمالها
فهد اخد بالو وقال: اي ي استاذ حسن مش عندنا شغل
حسن بتركيز.. اه اه طبعا
ونور مشيت
فهد بضحك.. اي سحرتك ولا اي
حسن بتوتر: ها لالا
فهد بضحك.. عيب عليك دانت صاحبي بقالك عمر معايا
(جدعان حسن صاحب فهد من زمان وفهد كان بيعاملو كانوا شغال عنده عشان حور متاخدش بالها منو وكان هيعرفها لما الخطة تحصل)..
حسن ضحك.. خلاص بقا ياعم انا طول عمري باجي الشركة مكنتش باخد بالي منها بس هي بصراحة محترمة وجميلة
فهد.. امم طيب يلا بقا
وبدأوا ف الشغل واتفقوا هيعملو اي
في المساء فهد رجع من الشغل وحور كانت قاعدة علي التلفزيون شافته جريت عليه وحضنتو بحب
_ حمدلا ع سلامتك كده تتاخر عليا كل ده
فهد ببرود.. اه عادي براحتي
حور بتسغراب.. مالك ي فهد في اي
فهد ببرود.. مالي منا عادي اهو
حور.. لاء مش عادي انتي بتتكلم ببرود كده لي
فهد بجمود.. وسعي بقا عايز اغير عشان انام ده اي ده
حور بدموع لحظة كان فهد هيضعف وياخدها ف حضنو
حور بدموع _ خلاص روح نام انا كنت مستنياك عشان انام ف حضنك
فهد ببرود.. مش عايز انام ف حضن حد عايز انام مع نفسي
حور بصتله بعياط وطلعت الاوضة
فهد بحزن: علي عيني والله كام يوم بس وهعيشك اجمل ايام
وطلع باصلها ببرود كانت بتعيط خل يغير هدومة وطلع ينام
حور راحت علي الكنبة
فهد: بتعملي اي
حور: هنام علي الكنبه
فهد: علي السرير اخلصي يلا
حور بعند: لاء
فهد بحدة: حور
حور راحت عنده ونامت عليالسرير وهي بتشهق من العياط
وشوية ونامت وفهد اتاكد انها نامت واخدها ف حضنو ونام
تاني يوم الصبح..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عذاب الحب ) اسم الرواية