Ads by Google X

رواية عاشق مجهول الهويه الفصل الخامس 5 - بقلم روما جمعه

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشق مجهول الهويه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روما جمعه

رواية عاشق مجهول الهويه الفصل الخامس 5

part 5 ❤️

عاشق مجهول الهاويه 

صلي علي الحبيب المصطفى ❤️🫶🏻

••••••••••••••••••••••♡

تشرق شمس يوم جديد وتأتي معها نسمة هواء بارده واصوات العصافير التي تشبه الغناء وتحديداً في القاهره داخل منطقه شعبيه في  بيت بسيط يتكون من ام وابنائها الاتنين واقفه ست كبيره داخل مطبخها بتحضر الفطار وبسمع عبد الحليم ..... بتلقي نظره علي ساعتها بتأفف  ..... الصبر يارب لو كنت ربيت دكر بط كان نفعني .... سابت الي في أديها وطلعت من المطبخ ورفعت شبشبها زي  كل ام مصريه اصيله واتجهت لأوضه من الاوض ...  كان ناايم فيها شااب في اوائل العشرينات مش حاسس بحاجه حواليه وفجأه الشبشب نزل عليه ضرب وعينك متشوف الي النور ياباشاا .....  قوووم يا هبل يابن الهبله انا كنت ربتلي دكرين بط نفعوني عنك انت واخوك قووم ياموكوس هتتأخر علي الجامعه ....  بفزززعع وخضه ووقع من علي السرير بيبص يشوف مين لقاها واقفه تبصله بقرف ..... 

حازم بفزع ونوم : "  وهوا بيقوم وراجع علي السرير يتغطي وينام تاني ايه ياست الحبايب الاوضه نورت اديني خمسااايه بس وبيتاوب وينام 

الام بسخط :" قووم علي الحمام بدل مخلي الشبشب يزغرط علي وشك 

قام بفزع  وخووف قومت والله قومت هوا محدش يعرف يهزر معاااكي 

حازم بمزاح : "  الي بقولك ايه يام حازم ياعسل ايه الحلاوه دي  مالك احلويتي كده 

الام بشك : " عاوز ايه ياخرة صبري

حازم بخوف وهوا بيتسحب براحه علشان يهرب : " تزودي المصرووف شوويه 

مردتش عليه ورفعت شبشبها وطلعت تجري وراه في الشقه .... مصروووف ممييين الي يتزوود ياهبل يابن الهبله ده انا مش ملاحقه علي مصاريفك....  وهوا بيستخبي ورا الكنبه.... مش كده صحتك بالدنياا ياكوثر يطقلك عرق يختي

الام بسخط : " كوثر ياقليل الربااايه انت هتموتني ناقصه عمر وحدفته بالشبشب.

بيطلع يبص من ورا الكنبه.... عمر ايه ياختي انتي هتخدي زمنك وزمن غييرك لقي فرده الشبشب التانيه بتسلم عليه.....  ااااه لي كده ده انا بحبك 

الام بهدوء مصطنع : " ده انا لسه شباب ياعين امك  ..... تعالي ياحازم ياحبيبي متاخفش هفهمك حاجه 

حازم بخوف وشك : " لا انتي ايدك تقيله 

الام بهدوء : " تعالي ياقلب امك وهات الشبشب في ايدك 

حازم وهوا متجه ناحيتها بخوف .....  مش مرتحلك مش عارف لي وهوا بيمد ايده بالشبشب ....اتفضلي 

الام بشر : "هات ياحبيبي.... بقا انا يابن الصرمه اخدت زمني وزمن غيري ....مسكته من التيشرت بتاعه ونزلت عليه بالشبسب....  بقا انت عاوز المصرووف يذيد..... حازم بخووف وهوا بيحمي وشه خلااص والله ما عاااوز سبيني هموووت 

كوثر بشر  : " والو لازم اعملك عااااههه علشان تتربي

 سمعو باب البيت بيتفتح بيدخل منه شاب طوويل بعيون رمااادي وبشره خمريه وملامح هاديه وبيبصلهم بهدووء وبيحط الاكياس الي في ايده علي الطربيزه .... اسف علي المقاطعه كملو 

حازم : " ده بدل متيجي تلحقني يوووواااطي 

بصله بسخط وسكت وبص للي ماسكه حازم كأنها قفشت حرامي غسيييل.....  اتكلم بهدوئه المعتاد ..... سبيه يا امي خلاص 

الام : " اسيب مين قال ايه ازودله المصرووف المعااق بدل ميشوف شغلانه تلمه نايملي زي الواحده الحامل الي قربت ولادتها 

.... "بضحك خلاص يا امي سبيه هيتأخر علي جامعته 

حازم بمرح : " الواااد ده اخوويا الي مجابتوش اميي

الام بسخريه : " امااال مين الي جابته ياعين امك 

حازم وهوا بيقرب منها : " خلاص بقا ياحااجه كنت بضحك معااكي الله ... الي قولي يواد يا عمر جبت فطاار ايه 

عمر بسخط : " واد ياقليل الادب وحدفه بأزازة المايه 

حازم بحزن مصطنع : "انا اتبهدلت في البيت ده مش اعدلكوو فيه ودخل الحمام وقفل للباب .... فتح الباب تاني... مؤقتاً علي بليل ورااجع ورزع الباب 

كوثر :" الصبر يارب 

(نسيبهم شويه ونروووح لحبيب قلبي اسوووره 😹🫶🏻) 

••••••••••♡🍂🫶🏻🍂🫶🏻

صحي اسر بكسل وملقاش حد جمبه اتنهد وقاام ياخد شاور .... طلع من الحمام وهوا بينشف شعرو ولافف حولين وسطه فوطه .... الفون رن 

اسر بهدوء : " الوو 

.....: " المعلومات وصلت هتنفز امتي

اسر ببرود : " هشوف واقولك.... وقفل الخط 

اتجه ناحية اوضه الملابس وطلع تيشرت ابيض وكوتشي بنفس اللون وبنطلون اسوود ..... خلص لبس ووقف قدام المراياا يظبط شعره وخد مفتاايح عربيته ونزل علي السلم وهوا بيصفر ركب عربيته وانطلق

🍂🫶🏻🍂🫶🏻🍂🫶🏻

في ڤيلا المحمدي صدح صوت رن تليفونها في ارجاء الاوضه ببتقلب بكسل وبتمسك التليفون.... امممم

...."اصحييييي اتأخرناا البااص هيفوتناا

روز بفزع نهاار اسووود المنبه مرنش  

..... "يلاا انجزي مستنيينك في الشاارع 

روز وهيا بتقوم  :"  قومت نص ساعه واكون عندكم... وقفلت الخط 

مسكت التليفون وبصتله بسخط وغيظ لما احتاجك في حاجه بتعطل رمت التليفون ودخلت الحمام تاخد شاور سريع وطلعت لبست واخدت شنطتها وتليفونها ونزله علي السلم 

خالد بحب : "صباح الخير ياقلب بابا 

روز وهيا بتقرب منه :" صباح الفل ياخالووود وباسته علي خده 

معلش ياخالوود متأخره يلا باااي 

خالد بهدوء : " رعد مستنيكي بره 

روز وهيا طلعه من الباب : " ماشي يابابي 

بره امام باب الفيلا واقف شخص طويل وعريض وملامحه بارده اول مشفها فتحلها باب العربيه

روز ببتسامه بارده : " شكرا

ركب العربيه واتحرك لمكان الكليه 

روز ببرطمه :"استغفر الله العظيم كانت نقصاك انت كمان 

🍂🫶🏻🍂🫶🏻🍂🫶🏻

صحي اوس من نومه ودخل الحمام ياخد شاور خلص حمامه واتجه لغرفة الملابس كان واقف محتار لحد موقع الاختيار علي بنطلون اسود وقميص بنفس اللون وكوتشي ابيض وساعه سوده....خلص لبسه واخد حاجته ونزل 

اوس بهدوء  : " صباح الخير ياداده 

الداده ببتسامه : " صباح الخير يابني

اوس بحمحمه : " خدي اجازه ياداده وادي باقي الشغلين اجازه لاني هغيب عن الفيلا شويه ولما ارجع هتواصل معاكي 

الداده : " انت اتؤمر يابني 

اوس بهدوء وهوا طالع : " مرتباتهم هتوصل كل اول شهر في معادها..... نزل ركب عربيته واتحرك ... رفع تليفونه واتصل بسليم

اوس بهدوء : " سليم انت هتفضل مكاني لفتره لأني وراياا كام حاجه هعملها ومش هبقا فاضي اجي الشركه 

سليم بهدوء : " اوس متتغبااش وخلي بالك من نفسك وخد علاجك في وقته

اوس ببرود : " تمام وقفل الخط 

ورن علي فهد .....   

اوس ببرود : " ايه الاخبار 

فهد : " كله تمام 

اوس : "استني اشارتي وقفل وابتسم بشر... هانت

🍂🫶🏻🍂🫶🏻🍂🫶🏻

علي شاطئ البحر قاعد وباصص قدامه بشروود كلمعتاد سرحان في الذكريات القليله الي فاكرها

♡" فلاش باك"♡

طفل عمره اربع سنين ملامحه جميله قاعد مربع اديه لتنين بتزمر ....بس انا عاوس ابقا طيال مس سابط(بس انا عاوز ابقا طيار مش ظابط )

والده بحنيه : " بس الظابط شجاع وبيحمي النااس 

الطفل ببراءه : " بس السابط بيموت الناس

الاب بيقعد  جمبه وبيملس علي شعره بحنيه : " بيقتل الاشرار علشان يحمي الناس الطيبه 

الطفل بنظره كلها براءه : " يعني السابط مش شريره 

الاب بحب وضحك  : " لا مش شرير لما تكبر هتبقا ظابط وتحمي ماما واخوك والناس كلها 

الطفل ببراءه : " ايوه مس هبقا سرير هكون طيوب زيك يابابا

الاب بحنيه وضحك واخده في حضنه : " حبيب بابا 

♡"نهاية الفلاش باك"♡

دموعه خانته بصوت مبحوح ومراره ... بقيت انا الشرير....واعد يبكي زي الطفل الصغير....حس بأيك بتطبطب علي كتفه...مسح دموعه بسرعه وبص وراه 

كان شاب جميل ببتسامه هاديه...قعد جمبه وسكت....اسر بصله بستغراب 

الشاب ببتسامه ....."مستغرب لي اولا انا اسف اني قعدت من غير مستأذن....اتكلم بهدوء انا كنت هنا المره الي فاتت وشوفتك وانت منهار 

اسر بصله بضيق : " خير عاوز مني ايه 

الشاب بهدوء : " لي مطلعش الي جواك لشخص قريب منك 

اسر ببرود : " وانت مالك 

الشاب ببتسامه : " شكرا...انا اسمي عمر وانت

اسر ببرود : " انت هتصاحبني ..... قوم وسبني في حالي 

عمر بتنهيده : " انا جيتلك وانا معرفكش ..... سكت شويه وابتسم .... بس حسيتك شبهي في حاجات كتير 

"اسر بصله بستغراب وسكت وبص قدامه تاني "

عمر بهدوء وحزن : " تعرف اني تايه زيك كده 

اسر بصله وشاف الحزن ظاهر عليه  ..... اسر اتنهد تنهيده طويله وبصله تاني .....  انا ممكن اسمعك 

عمر بصله ببتسامه هاديه واتكلم بحزن .... انا تايه مش عارف انا عاوز ايه اتنهد وبص قدامه بشروود وكمل .... انا خريج اداره اعمال بس كل مدخل في مشروع او ابداء في شغل جديد يحصل مشكله .....  تعرف لما تبقا حاسس انك مالكش مكان هنا بس مطر تقوم وتكمل .... معنديش صحاب  وده الي خلاني اقرب واقعد جمبك لما حسيتك شبهي اتنهد وسكت 

اسر بهدوء : " تعرف يعني ايه تبقا مجبور علي حاجه انت مش عاوزها والحاجه دي اخرتها موتك بس مجبور تكمل بصله ورجع بص قدامه ...... اسر بصوت مبحوح ....ماليش حد ولا صحاب ولا اهل ولا حد يخاف عليا لما اتأخر بره.... ضحك بمراره وسكت 

عمر ببتسامه وهوا بيقف وبيمدله ايده : " قوم معايا 

اسر بستغراب وهوا بيمدله ايده : " علي فين 

عمر ببتسامه : " هعرفك علي عيلتي يلا  ....رجع وقف وبصله ..... مقلتليش اسمك ايه 

اسر ببتسامه : " اسمي اسر 

عمر بمرح : " عاشت الاسامي يعم اسر يلاا بينا 

اسر بصله ببتسامه ومشي معاه وركبو عربية اسر وعمر قاله علي العنوان واتحرك

🍂🫶🏻🍂🫶🏻🍂🫶🏻

امام كليه الصيدله والكل متجه لباص الرحله وبيطلعه بشكل منتظم 

روقيه بضحك : " اخيرااا الواحد هياخد نفسه 

روز بمرح : " هنخربها يافوزي 

سلمي بضحك : "طب يلا يختي انتي وهيا اطلعو

وبدائو يطلعو الباص .... علي الجانب التاني من الطريق قاعد في عربيته وبيبص للباص من ورا نظارتة الشمسيه  بغموض ورفع تليفونه .... هنفز بليل خليكو ورا البااص 

🍂🫶🏻🍂🫶🏻🍂🫶🏻

ياتري اسر وعمر هيبقو اصحااب؟! 

وياتري تبع مين الي بيراقبو الباص؟! 

والبنات ماصيرها ايه؟! 

وياتري اسر هيعرف مين اهله؟! 

وبكده خلص البارت بتعناا يسكاكر عاوزه تفاعل كتير
 بقا شجعووني 🥹❤️❤️🫶🏻

طبعاً مننساش ندعي لخواتنا في غزه الله ينصرهم ويرحم شهادائهم❤🇵🇸

اشوفكم علي خير ❤️🫶🏻

الكاتبه /🦋 ROMA GOMAA

عاشق مجهول الهاويه

  •تابع فصول الرواية "رواية عاشق مجهول الهويه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent