Ads by Google X

رواية جنى ومازن الفصل السابع 7 - بقلم الكاتبة المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية جنى ومازن (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبة المجهوله

رواية جنى ومازن الفصل السابع 7

مازن اتصدم لنا فتح الباب و لقاها ممتو ومامت جني 
مازن: اهلن منورين والله يلا خوشو عشان تفطرو معانه
سعاد:يلهوي يا مازن يبني انتو لسه مفطرتوش دي الساعه 1الظهر
مازن:معلش بقا يا ست الكل وسلم عليهوم ودخلهوم
جني:مين الي كان بي خبط يامازن
مازن:امك و امي
طلعت تجري علي مامتها وخضنتها وسلم عليها و كزالك معا مامت مازن
جني دخلت علي المطبخ عشان تجيب الفطار لقت حد حضنها من  ضهرها وقال 
مازن:يلا عشان يفطرو معانه
جني: خاضر قربت اخلص بس ابعد كيده
مازن:لا ولفها ليه
جني:اعقل يا مازن امك و امي هينا
مازن:طب بيشرط
جني:ايه هوا
مازن شاور علي خدو
جني اتكسفت ومردتش عليه
مازن:هتبوسي ولا ابوس انا وغمزلها
جني:خلاص هبو**س انا 
جني با**سو بالفعل و خبت وشها بين ايديها و مازن ادحك عليها وطلع اعد معاهوم برا 
بعد شويه جني خرجت وحطت الفطار  واعدو كولهوم يكلو
ومازن استغل الفرصه و قرب منها وحط ايدو علي وسطها
جني اتخطت وكلمتو بي صوت واطي
جني:ابعد وحيات امك
مازن:لا 
جني:طب بوس هعملك اي حاجه بس بعد مي يمشو
مازن:اي حاجه اي حاجه
جني:اه اي حاجه اي حاجه
سعاد بصت لي نجلاء و دحكت 
بعد شويه مامت مازن ومامت جني مشيو والجو فضي لي مازن 
ولسه هيقرب منها جني طلعت تجري علي الحمام
مازن: مسيرك تطلعي يا موزه جني انا رايح الشركه باي
جني خرجت من الحمام بسرعه
جني:خودني معاك
مازن:اخدك معايه فين هوا انا رايح رحله 
جني:انت نسيت اني سكرتيره الخاصه بيك ولا ايه
مازن :لا يخطئ منستش خوشي البسي يلا بسرعه
جني :5دقائق وهكون جاهزه
ودخلت جني ولبست وجهزت ومشو علي الشركه 
نروح عند دياب وامل
دياب:امل أولي مواعيد انهرضه
امل:عندك اجتماع الساعه10  وعشه عمل
دياب:تمام يا امل جهزي نفسك بليل عشان هتاجي معايه الاجتماع 
امل:تمام يا فندم
وخرجت امل وهيا ماشيه خبطت في جني
امل:انا اسفه جدا مختش بالي
جني:لا عادي يابنتي ولا يهمك دي خبطه عادي
امل:هوا انتي مين انتي جديده هينا
جني بي ابتسامه:لا انا مرات مازن
املبي صدمه : انتي مرات انا اسفه مرا تاني
جني :يابنتي عادي ممكن نبقا صوحاب
امل:اكيد طبعا هوا انا اطول القمر دي تبقا صحبتي
دحكتو هوما الاتنين  وامل استئزنت من جني و مشت عشان تجهز لي الإجتماع
جني راحت لي ادهم عشان ترخم عليه
جني :مازن انت فاضي
مازن:و لو مش فاضي هفضالق يا قمر
جني:طب بقولك ايه انا جعانه
مازن :حاضر هراجع الملف ده علي طول و هنروح نتغده
جني:ماشي بس بسرعه
بعد شويه خلص مازن  
مازن:بقولك ايه ارن علي دياب يا جي يتغده معاينه
جني:تمام و انا هرن علي امل
مازن :انتي لحقتي تعرفي امل
وبعدين رنو هوما الاتنين و علي دياب و امل وراحوا الاربع لي المطعم واعدو يتغدو
دياب :مازن بقولك ايه 
مازن :ايه
دياب :في عشاء عمل انهرضه و غمزلو 
مازن :انت موصر
دياب : طبعن جهز نفسك 
مازن اشطا
جني وشوشت مازن في ودنو
جني:انا مش مستريحلكو ملكوم كيده في ايه 
مازن :هتعرفي بليل وعلي فكره انا مش ناسي الطلب ها و غمزلها
جني اتكسفت وسكتت  بعد شويه دياب روح امل زي كول يوم و مازن و جني رواحو البيت و اول ما دخلو
 مازن: خودي هينا يابت  
جني:عايز ايه 
مازن:خودي بس 
جني قربت منه
مازن حضنها جامد 
جني:مالك يا مازن فيك ايه
مازن :تعبان شويه بس 
جني: طب تعالي ارتاح شويه 
مازن :مش عايز ارتاح عيز اكون فحضنك بس 
جني خديتو ورقدو علي السرير ومازن لسه في حضنو
ونامو هوما الاتنين
بليل صحي مازن من النوم لقه جني في حضنو و نايمه وقرب منها وبسها من راسها
وهيا صحت وقالك
جني:انت عامل ايه دلوقتي
مازن:كويس طول ما انتي معايه 
جني :وانا هفضل معاك
مازن :طب اومي بدل ما اتهوار ولبسي فستان حلو عشان عندينا فرح
جني:فرح مين
مازن :موفجئه
جني:تمام 
وقامت جني دخلت الحمام ودخلت تلبس ومازن كذلك
وبعد شويه جني كانت بتسرح شعرها
ومازن قرب منها وخاد المشت وسرحلها هوا بعد شويه جهزو و مشو
عند دياب و امل 
دياب كان مستنيها  تحت البيت نزلت امل 
دياب :انتي حلوا اوي
امل :نعم 
دياب:ها لالا مافيش اركبي بس 
امل ركبت السيارة ومازن اتحرك
بعد شويه 
امل :احنا رايحين فين 
دياب:تعرفي بعد شويه و غمزلها
امل اتكسفت و سكتت 
بعد شوايه دياب نزل و مسك ايديها بعد ما غمضلها عينيها ودخل وامل فتحت عينيها لقت ورد و شموع و دياب راقع اودمها و ادملها خاتم
دياب:تتجوزيني 
امل بي صدمه و فرحه في نفس الوقت  : موافقه  
ولقت النور افتح تبع القاعه و لقد ناس كتير بتصقف جامد و فرحانه اوي
لقت المئزون اعد علي تربيزه 
امل :دياب اي ده مش دي خطوبه بس
دياب :لا دي خطوبه و كتب كتاب و جواز 
امل :ايه ده انا مش مجهزا نفسي ولا حته فستان
دياب و دي تفوتني  ونده علي جني وجني خادتها ودخلو غرفه فيها فستان اميرات وشكلو تحفه لبس و حطت ميكب 
وخرجت اوم ما دياب شافها اتصدم من جمالها
وراح بأس راسها و  خدها وراحوا للمئزون
المئزون :موافقه يا عروسه 
امل :اه
بعد شويه 
المئزون :بارك الله لكومه وبارك عليكوم وجمع بينهما في خير وعلي خير
اتعالت الزغريت  من كل مكان
بعد شويه دياب خد امل علي البيت 
امل بي تواتر :أوتي فين 
دياب بي خبث اصدك اوديتنا 
وقبل ما تنطق شالها دياب و دخلو غرفتهوم نزلها و لسه هتجري منو  شدها ليه و با***سه بوسه تحمل كول معاني الحب و امل استجابت معاه حطها علي السرير وبقا فوقيها وقال
دياب:امل انتي جاهزه ولا لسه
امل بي كسوف هزت راسها بي اه 
ودخلو في عالمهوم الخاص
نروح لي مازن 
مازن :جني اطلعي انتي هروح مشوار علي السريع وهاجس
جني:تمام يا مازن وطلعت الشقه
بعد نوص ساعه رجع مازن ودخل الشقه لقاها هادئا  دخل غرفت النوم أو مدخل اتصدم من الي شافوووووووو 


  •تابع الفصل التالي "رواية جنى ومازن" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent