رواية وعد الليل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ديدا الشهاوي
رواية وعد الليل الفصل السابع 7
7
ليل..عاوزه اسمعها منك بتحبيني ولا لا
وعد...لا...
ليل..بصلها بدهشه..
وعد.. بصتله ..انا مش بحبك انا بعشقك وبصت في الأرض ياليل بيه انت كتير عليا.. انت فين وانا فين.. انت متعرفش عني حاجه ويمكن لو عرفت تطر*دني من بيتك والحاجه تكرهني ..اللي فتحتلي قلبها وبيتها
ليل.. مايهمنيش الماضي انايهمني انك معايا
وعد.. انا هنا خدامه وجبتوني من الشارع .. انا بعيده عن امي معرفش أخبارها اي ولا جوزهاالظالم عمل فيهااي وانهارت وعد من البكاء وجرت وسابت ليل يفكر في كلمها
في احدي الملاهي الليليه
مازن ..اي رايك
نهاد.. حلو اوي المكان تحفه
مازن..واللي جاي هيعجبك اوي ..وجه صاحب مازن وقعد معاهم وغمز ليه
صاحب مازن..الامانه جوا عوزاكم
مازن.. اقومي نهاد هفرجك علي حاجه....ونهاد قامت ...
وعد قاعده في اوضتها حيرانه ازي تحكي حياتها لليل ..ولو عرف ممكن يمشيها ويبعد عنها وهي حبته بصدق ولو بعدت عنه ممكن تمو*ت وعشان كده هتخبي عنه حياتها وكفايه عندها انها تكون قريبه منه..باب اوضتها خبط .. جرت تفتح
وعد..ليل بيه.. خير محتاج حاجه...
ليل..بحبك..ومش هقدر استغني عنك انتي اللي خلتيني اتصالح مع نفسي خلتيني احب حوا..بعد ماكنت بكرهم ..انا زيك عشت حياه وحشه انا زيك عندي حاجات لو سمعتيها ممكن انتي اللي تسيبني
وعد..ليل.بيه...
ليل...شششششش.وبا*سها ليل وهنا حس ليل ان طعم البو* سه احلي من حد بتحبه وهو بيحبك .وهنا سلموا ليل ووعد بالعشق
وعد.. اقوم بقي يلا هتفضل قاعد.. الحاجه تحس بيك..
ليل مش عاوز اسيبك ..وعد تعالي نتفق انا وانتي من انهارده لبعض من غير مانعرف ماضي بعض .. انا عاوزه اتجوزك
نرجع للملاهي الليلي اللي فيه نهاد
في اوضه اضواءها خافته في مجموعه شباب ..بنات وصبيان بيض*ربوا ويس*طروا بودره .. ونهاد اتعلمت من مازن ازي تشد بود*ره
مازن.. حلاوتك يانهود
نهاد.. حلو اوي مزونه كأني طايره
مازن ..ولسه هخليكي تطيري ...وخدها وهي مش في وعيها ..مكان بعيد عن الشباب واقل*عها وهي متجاوبه معاه ...
وافقد مازن عذر*يه نهاد
وهنا بدأ ليل يحصد اللي جناه
وعد..ازي ياليل الموضوع مش بساهل دا الكل هيرفض عندك
ليل..افهميني نتجوز عرفي لغايه مانضبط أمورنا ونقدر نواجههم
وعد... ياليل صع... وهنا قطع كلامها ليل ببو*سه
ليل... اقولي موافقه عشان خاطري
وعد.. مدمت معاك خلاص. ليل بيه
ليل...شوووو من هنا ورايح ليل وبس والاحسن حبيبي
وعد..حاضر حبيبي
ساب ليل وعد وطلع من اوضتها من غير ماحد يحس ودخل اوضته وهو مبسوط وفهم معني الحب وافتكر ان الدنيا هتضحكله.
في نهار جديد....
ام ليل دخلت اوضه نهاد ملقتهاش في اوضتها اللي هي زي ماهي اتخضت وجريت تصحي ليل
ام ليل.. ليل الحقني اختك مرجعتش من امبارح
ليل ..انتفض ليل ازي مرجعتش ياماما
امه.. يابني اقالتلي هتذاكر عند وحده صاحبتها واتفقت معايا انها مش تتأخر
ليل بيسمع كلام امه وهو متوتر رايح جاي بيحاول يتصل عليها ..وقام يلبس بسرعه وهو نازل علي سلالم الفيلا وامه وراه..في دخله نهاد
ليل..مسكها من ايدها بح*ده كنتي فين
نهاد.. والله كنت بذاكر واقولت لماما ولما اتأخرت بابا صحبتي قالي باتي ماينفعش تروحي كده وحاولت اكلمكم معرفتش فوني فصل شحن..انا وصحبتي وجيت اكلمكم من فون ابوصاحبتي محدش بيرد
ليل.. كان هيرفع ايده يضرب*ها بالقلم امه حاشت عنها
ام ليل.. عشان خاطري معتش هتكررها
وجرت نهاد علي اوضتها وهي بتعيط واترمت علي سريرها وهي بتفتكر ليله امبارح
فلاش باااااك
..ولما فاءت لاقت نفسها عر*يانه وجنبها مازن عر*يان
نهاد.. اصحي يامازن اصحي
مازن.. في اي ياقمر صبحيه مباركه ياااحبي
نهاد.. انت هتستعبط وبدأت تصرخ عملت فيا اي
مازن.. كله بمزاجك ولا نسيتي احب اقولك عملتي ايه واقولتي
بس الحق.. ياقلبي انتي كر*باج
نهاد..حرام عليك..انا امنتلك وحبيتك
مازن..وانا بموت فيكي وهبسطك زي ماتبسيطني
نهاد.. هتجوزني ياعني يامازن انا لو اهلي عرفوا يموتوا فيها
مازن بخبث...وضحكه استهزاء ..طبعا ياروحي
في المطار
ابو عدي....الو.جابر..انت فين مش شايفك يازلامه
جابر..حمدلله على السلامة ياااباشا وجابر شاورله وهو بيكلمه
جابر سلم علي ابو عدي
ابو عدي ..شو الاخبار جهزت كل شي
جابر.. كله ياباشا
ابوعدي..وليل ..حس بشي
جابر..عيب ياباشا..
ابو عدي... يااافت هلا نبدأ اللعبه ليل بيه
يتبع...
لو عجبتكم اقولي اكمل ولا اوقفها
بقلمي
•تابع الفصل التالي "رواية وعد الليل" اضغط على اسم الرواية