Ads by Google X

رواية خطفتي قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم زهرة البستان

الصفحة الرئيسية

 رواية خطفتي قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم زهرة البستان

رواية خطفتي قلبي الفصل الثامن 8

جتلكم بي روايتين صلو علي نبي ويلا نبدأ☺️♥
 ارحب بالبارت الثامن 🫀
خطفتـي قلبـي..🫀
...................................................................................
طبعا البارت اللي فات وقفنا عند ان يوسف ظهر لسمير وطبعا دا بالنسبه لسمير كارثه وهنعرف ليي 
سمير: ازاي ازاي انت عايش نا نا 
يوسف:تؤتؤ اهدي كده انت اي مالك متفجأ لي عشان غيبت فترة ابقي مت هههههههههههههههههههه وبعدين وفر توترك دا للي جاي بعدين 
سمير:هااا نت عاوز اي 
يوسف:تؤتؤ متحلمش ني هقتلك واريحك نا هخليك تتمني الموت ونت عايش 😉
سمير: لي لي نا مالي 
يوسف:  اتعصب اوووي  وبدأ يزعق ويخرج عن شعروه وهي هي ذنبها اييي هييي ذنبهاااا ايييي قووولي فهمني ليييي ليييي عملت فيهااا كده ليييييي ومكفكش اللي حصل مكفكش اللي حصل كنت لسه صغيررر بس رجعت رجعتتتت وهجيب حقها وحقي اقسم بالله لادمرك هدمرك ياسمير ومسك راسه فضل يضربها فالترابيزة حسام دخل 
حسام:يوسف بيه هيموت ف ايدك الموت هيريحه انما كده هو متعذب حسام قدر يفوق يوسف وفعلا يوسف خرج روح ودخل اوضته وفضل يفتكرر فالماضي !! اي هو الماضي ودا هنعرفه فالبارتات التانيه♥️
زين:روح كلم نور 
فارس:اتصل بيوسف
فارس:جووو عامل ايي
يوسف:تمم ونت 
فارس: مال صوتك 
يوسف: مفيش 
فارس: ابعتلي العنوان اجي اقعد معاك شويه 
يوسف:بعتله العنوان ونزل تحت اتجمعو لارا حضنت زين ويوسف وفرحت ان اخوها عايش ومش راضيه تطلع من حضنه وامل مبسوطه ان عيالها اتجمعو تاني رغم انها مدايقه من يوسف وزين بس حست انهم صح وانها مكنتش هتقدر تبعده عنها 
فارس راح ليوسف 
امل: مين يارئيفه 
رئيفه: واحد اسمه فارس عاوز يقابل يوسف بيه 
يوسف: دخليه يا داده ودخل
يوسف:بدأ يعرفهم ع فارس وقد اي هو وقف جنبه وساعده 
زين:مش عارف اقولك اي بس ربنا يعلم نت بقيت عندي اي يفارس لو محتاج اي حاجه قولي 
فارس:ربنا يخليك 
لارا: واقفه ساكته 
فارس: لمحهااا خطفت قلبه فعلا هي قمر ورقيقه جدااا 
 لارا:كل شويه تبصله بطرف عنيها 
"بينها هتبقي قصه عشق تالته فالراويه دي وياتري هيتجمعو فعلا ولا القدر لي رأي تاني"😉
امل:دخلت بص يافارس يابني انت اللي عملته مع ابني خلي معزتك فقلبي من معزتهم لو عوزت اي حاجه انا زي امك 
هي فعلا ست حنونه وطيبه رغم انها غنيه بس متواضعه معندهتاش حاجه اسمها فرق ف المستوي الاجتماعي❤
زين:بما انكو كلكم موجودين انا حابب اعمل خطوبه تليق بزين الشرقاوي ونت يفارس طبعا موجود 
كلهم بفرحه:الف الف مبروك يحبيبي واحضان بقي وكده😂😂😂
حازم:الله الله بتحضنو من غيري اوعو كده اوعو 😂😂😂😂😂😂
زين:مابتصدق تزيط فالزيطه نت
حازم: دي احضان الله😂😂😂😂 ازيك ياست الكل عامله اي
امل:بخير ياحبيبي ونت 
حازم:حمدلله  ونتي يالولو 
فارس:حس انه مخنوق من حازم ونفسه يقوم يقسمه نصين
لارا :بخير ونت 
حازم:حمدلله ونت ياوجهه الجديد عامل اي
فارس: من تحت الضرس بخير اسمي فارس
حازم:عاشت الاسامي يابشهه
فارس بابتسامه بارده:😊😊
زين:طمني عملت اي
حازم: بكل ثقه 😎🤏🏻 اقتنعت وكلمت ريم وهتقدملها بعد بكره 
فارس حس بفرحه :الف الف مبروككك ربنا يتمم ليك ع خير
زين:حضنه الف الف مبروك يحبيبي ربنا يسعدك ❤
امل:الف مبروك يحبيبي ومين سعيدة الحظ بقي
حازم:ريم صاحبه نور
امل: معرفهاش بس طالما صاحبه نور تبقي محترمه وكويسه
لارا: الف الف مبروكك ياحازم
حازم: الله يبارك فيكي يالولو 
فارس: انتبه ان صاحبه نور اسمها ريم مش معقول صدفه ان ريم ونور يبقوا صحاب غير اللي هو يعرفهم فقال بقولك يازين ماتوريني صورة نور 
زين:اتعصب واتحول180درجه افندم اوريك صورة خطيبتي لي انت عبيط ولا اي يلا 
فارس: اهدي بس هفهمك
زين: هتفهمني اييي
يوسف:دخل ع صوت الزعيق كان معاه تليفون شغل 
زين: تعالا شوف صحبك عاوز يشوف صورة خطيبتي 
فارس: يابني افهم انت خاطب وحده اسمها نور صح 
زين بنفاذ صبر:اه وبعدين 
فارس: وحازم هيخطب بنت اسمها ريم صح
زين:انجز عاوز توصل لايه
فارس:بنت خالتي اسمها نور وصحبتها اسمها ريم واختها اسمها ميار فعاوز اتاكد هما ولا لان الاسم لفت نظري
زين:اتصدم انت ابن خاله نور 
فارس:يعني نت خاطب نور بت خالتي؟
زين: وراله صوره قرايه الفاتحه 
فارس:ههههههههه طلعت ابو نسب بقي 
زين:يسبحان الله انت تتجمع مع اخويا فالغربه وانا اتجمع معاها هنا صحيح الدنيا دي صغيره اوي
فارس: ياعم نت كنت هتموتني 
كلهم:هههههههههههههههههه
يوسف:اللي سرحان ف ماضيه وذكرياته وكان نفسه انها تبقي معاه بس ياتري هتطلع تستاهل ولالا؟!
قعدوا كلهم يتغدوا ولارا قاعده محروجه وفارس مبسوط اوي باحرجها دااا لان مخلي شكلها حلو 
فارس: انا هروح بقي 
حازم:خدني معاك 
زين:بقولكم اي اي رأيكو لو خطوبه حازم تبقي مع خطوبتي وتبقي الفرحه فرحتين 
كلهم عجبتهم الفكرة وفعلا حددوا الميعاد خلاص
ممدوح وفريدة :جهزوا يطلبو ايد ريم 
وحازم:لبس بدله رمادي وقميص ابيض 
ممدوح:لبس بدله سودااا وكان جنتل اوي😂🤏🏻
فريدة :مجبورة تروح بس هتعدي اليوم بسلام ولالا؟!
ريم:لبست فستان سماوي لون عنيها وطرحه بيضه ومحطتش ميك اب هي ملاك لوحدهاا 
ممدوح وحازم وفريده راحو لريم 
ريم اهلها متوفيين بس خالها موجود وهو اللي هيقابل الضيوف 
فتحلهم الباب
حازم وممدوح دخلو فريدة فضلت تبص للبيت بقرف بس افتكرت كلام جوزها فاتعدلت 
ممدوح: ازيك ياحج عامل اي 
سامح:بخير وحضرتك 
ممدوح:بخير الحمدلله ندخل فالموضوع علطول احنا جايين نطلب ايد انسه ريم لابني حازم 
سامح: طبعا يشرفني بس المهم رأي العروسه 
فريده:😏😏هه موقعاهه وعاوزين رأيها 
سامح نده ريم
ريم دخلت خطفت قلب حازم فعلاا وممدوح ماشاءالله عرفت تختار فريدة ساكته هي ريم فعلا عجبتها كبريائها مانعها بس متنكرش ان ريم لمست قلبها❤😌
وقروا الفاتحهه وحددوا ميعاااد الخطوبه مع زين 
___________♡________♡________♡___________♡
في مستشفي في ايطاليا..الممرضه بتجريي ودخلت لدكتور بلهفهه 
الممرضه:دكتور دكتور المريض فاق فاق 
دكتور:قام بسرعه وجري ع اوضته 
مريض:بدأ يفتح عينه براحهه ه هو نا فين 
دكتور: اهدي بس وحمدالله ع سلامه حضرتك فالمستشفي
مريض:انا انا مش فاكر حاجه 
دكتور: ندهه ع الممرضه لازم نعملو اشاعه ع المخ بسرعه جهزي اوضه الاشاعه 
ممرضه: حاضر يادكتور 
____________♡_________♡________♡__________♡

.............................................
ارحب بالبارت العاشر 🫀
خطفتـي قلبـي..🫀
................................................................................
وصلنا ان شخص ضرب نار يتري جت في مين ميار ولا يوسف 
في ايطاليا..
الدكتور: بيعمل سيرش عن شركات الشرقاوي لان اللي هو فهمه منه ان شرقاوي شركتها معروفه وفعلا عمل سيرش ولقي صور زين ووراها للشرقاوي 
الشرقاوي: وفرح ودمع ابني ابني دا ابني يا دكتور 
الدكتور : كده تمام احنا عرفنا معلومات عن حضرتك بس ف شخص بيجي كل فترة يدفع لحضرتك فلوس مين دا 
الشرقاوي : شخص شخص مين 
الدكتور: كل اللي احنا عرفناه ان كل معلوماته اللي سيبها هناا مزيفه ومفيش طريقه نوصله بيهاا 
الشرقاوي: مش عارف يبني طيب اما يجي اشوفه 
الدكتور: تمام يحج 
«في ڤيلا زين..»
كلهم اتخضوا وجريو ع يوسف وميار بس الحمدلله محدش منهم اتصاب 
طبعا كلكو فكرتو ان ميار اتصابت لانها وقفت وقت الضربه قدام يوسف😉
بس يوسف قوي الملاحظه ف وقت مابص لميار اتفجأ بالقناص وهما الاتنين وقعو ع الارض👌🏻
زين وفارس وحازم ونور وامل ولارا وسهيله واحمد وريم جريو ع ميار ويوسف وزين بلغ الحرس ان محدش يطلع وان ازاي الشخص دا دخل الڤيلا وعدي ع كل الحرس دا مع ان اللي بيستقلبو الضيوف كانت امل ولارا وطبعا جميع الصحفينن طبعا بالنسبه ليهم ان دول خبرين احلي من بعض ان زين وحازم خطوبتهم النهاردة وان مجهول حاول يقتل يوسف 
يوسف بلهفه اول مرة : نتي كويسه 
ميار باستغراب من تصرفه: الحمدلله ونت كويس 
يوسف بأطمئان ورجع لطبيعته :اه كويس وقامو ونهو الحفله ع كده 
وزين هو وحازم ويوسف وفارس دخلو المكتب وفتحوا تسجيلات الكاميرات بس للاسف معرفوش مين لانه كان مخبي وشه 
زين: اللي دخل كان قصدك نت يا يوسف اكيد دي خطه جديدة منهم شوفت اني كنت صح 
يوسف ببرود:امممم وماله خليهم يلعبو برحتهم
زين بعصبيه: يعني ايي اسيبهم يموتوك والمرادي تبقي بجد
فاللحظه دي زين تليفونه رن اتفجأ ان رقم مش من مصر ورد 
زين: الو🤨
الدكتور: استاذ زين الشرقاوي 
زين: ايوة مين حضرتك 
دكتور: انا دكتور مراد من ايطاليا وبكلم حضرتك ف موضوع يخص والداك
زين بصدمه: بابا 
كلهم اتفجأو واتصدمو وجريو ع زين وقربو منه 
مراد: اه يفندم والد حضرتك عايش وبيسال عليك 
زين : اتلجم ازاي ب بابا مات ازاي 
يوسف وحازم وفارس: في اي افتح الاسبيكر
زين فعلا فتح الاسبيكر
مراد: بص يا استاذ زين والد حضرتك كان في غيبوبه واتنقل من المانيا لايطاليا عندنا هنا وف شخص بيجي كل فترة يدفع ليه فلوس بس اكتشفنا ان شخص دا مش حاطك بيانته الاصلية والد حضرتك عنده فقدان ذاكرة مؤقت لاخر ٥ سنين او اكتر كمان بس اي حاجه ف حياته القديمه فاكرها وهو سأل عنك وبحثت طبعا لان حضرتك مشهور ف سهل جدا اني القي صور لحضرتك وفعلا ورتهاله وفعلا عرفنا انه والد حضرتك 
يوسف بعصبيه:مممم دي نصبه جديدة ولا خطه جديدة 
زين :اسكت انت ..اي اللي يثبت ان كلامك صح 
مراد: سهل جدا هخليك تكلم والد حضرتك دلوقتي فيديو 
زين :تمام وفعلا فتح الفيديو وكلهم اتفجأو ان والده عايش والصدمه ملجماهم 
شرقاوي:ابني حبيبي زين 
زين :لا رد مش عارف يرد 
شرقاوي اتصدم أدم نت عايش يبني 
يوسف: بابا اه يحبيبي انا عايش ونت كمان عايش 
شرقاوي: عايش🤨عاوز تموتني يابن الكلب😂
يوسف: وافتكر ان ابوه عنده فقدان ذاكرة ها اسف يبابا الفرحه ملجماني 
زين وحازم وفارس :في حاله صدمه وقفلو الفيديو 
ومراد:كلم يوسف المرادي لان زين مش قادر يتكلم اصلا 
يوسف:اسف يادكتور بس اللي نعرفه ان والدي اتوفي ففكرت حد عاوز ينصب عليناا
مراد بهدوء:ولا يهمك وع عموم لو في جديد هبلغكو ولازم توصلوا باسرع وقت 
لارا دخلت عليهم المكتب فجاه في اي مالكو 
يوسف:لارا ولا اقولك خلاص احنا طالعين بره  زين يلا كل الي بره لازم يعرف 
لارا:نعرف اي
يوسف :هتعرفي دلوقتي وقام شد زين وحازم وفارس وطلعوا كلهم بره 
امل: اتفجأت بشكلهم ماعدا يوسف اللي مش مبين ايي حاجهه من صدمته مال اخوك يا يوسف ف ايي ومين اللي حاول يقتلك 
يوسف: اقعدي ياست الكل وهفهمك وحكالها كل حاجه تحت زهول كل اللي موجودين 
امل:😭😭😭😭😭جوزي جوزي عايش ومسكت يوسف ابوك ابوك عايش وراحت لزين ابوك ابوك عايش يحبيبي وحضنت لارا االي مش عارفه تنطق ابوكي عايش يابنتي وهنتجمع تاني يلا يلا نروحله 
يوسف:هنروحله بس مش دلوقتي 
امل :انا مش هستني 
يوسف: اتكلم يازين بقي 
زين:فاق من دوامه تفكيره ماما اهدي وهنروح وبص ع لارا اللي قلق عليها من سكوتها وفعلا شكه بمحله واغمي عليها صدمتين ان اخوها عايش وابوها طلع عايش فاللحظه ديي قلب فارس اتخلع من مكانه 
طبعا ريم ونور وميار فاقو وجريو ع لارا اللي زين طلعها اوضتها وسهيله راحت وراهم وتبقي مع امل اللي صعبت عليها واحمد اللي استني تحت هو وفارس وحازم لحد مازين ويوسف ينزلو 
احمد: معقوله يولاد االي بيحصل دا انا مش مصدق شرقاوي بيه بعد السنين دي كلهاا طلع عايش معقوله 
زين: فوق لارا وقعد جنبها هو ويوسف واتكلموا براحه لحد ما فاقت واتكلمت عاوزة اشوف بابا 
زين ويوسف:حاضر يحبيبتي 
امل وجت مسكت زين: زين اوعي تكون كنت عارف ومخبي وهي بتعيط
زين:لا يا امي والله ما اعرف حاجه
امل:هنروح ليه امته
زين: بكرة باذن الله 
والبنات قعدوا مع لارا وسهيله قعدت مع امل 
وزين ويوسف وحازم وفارس قعدوا مع احمد 
وزين وحازم وصلو البنات واهلهم 
وكلهم طبعا نامو من تعب اليوم واحداثه 
ماعدا زين ويوسف بيفكروا ولسه مصدومين ازاي ابوهم عايش 
ومين الشخص االي ببعالجو 
نور:اتصلت بزين تطمن عليه 
زين: الو ياحبيبتي 
نور: الحمدلله يحبيبي وانت 
زين: كويس او بحاول ابقي ابقي كويس 
نور: خير ياحبيبي ان شاء الله وان شاء الله عمو يرجع بالسلامه معاكو 
زين:يارب يحبيبتي هتعملي اي 
نور: معرفتش انام الا اما اطمن عليك 
زين:ربنا يخليكي ليا يحبيبتي ويديم وجودك ف حياتي
نور:يارب ونت كمان☺️
حازم: ريمي حبيبي عامل ايي
ريم: اي ريمي دي
حازم: دلعك واحب اقولهولك ومحدش غيري يقولهولك
ريم:الحمدالله وننت😊
حازم:الحمدلله يحبيبتي طمنيني عليكي
ريم:نا بخير طول مانت بخير
حازم:الله ماحنا بنعرف نقول كلام حلو اهووو 
ريم:بس ياولا يلا روح نام اي متعبتش
حازم: صلي ع نبي ف قلبك يختي ايي هتقري عليا😂
ريم:ههههههههههههههههههه مش قصدي
حازم:يخربيت ضحكتك العسل دي اقفلي اقفلي بدل ما اجي اكتب كتابي عليكي😂
ريم:ههههههههههههههه
حازم:اتجي الله ياشيخه انتي قاصده صح😂😂😂
ريم:تصبح ع خير يازومي😂❤
حازم:ونتي من اهلي ياروح زومي وقلب زومي وعيون زوميي❤❤💙
ريم بخجل: بـاي
حازم:بايي
تاني يوم زين ويوسف وامل ولارا ركبو طيارة زين الخاصه 
حازم مينفعش يسافر لان هو االي هيبقي مسؤل عن الشركه ف غياب زين ويوسف 
واخيرا وصلو ايطاليا واول ماوصلو لارا وامل رفضو يرتاحو وصمموا يروحو المستشفي علطول واول ماروحو كلمو مراد 
وهما داخلين سمعو شخص بيتكلم عاوز ادفع حساب شرقاوي بيه زين ويوسف وقفو وتنحو واتفجأو ب...........
.................................................................................
ياتري مين اللي عارف ان شرقاوي عايش مين المجهول؟!
🫀🫀🫀
جمعه مباركه عليكم وعلينا ان شاء الله ♥

  •تابع الفصل التالي "رواية خطفتي قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent