رواية الاسد الامبراطور كاملة بقلم زهرة اللوتس الجزار عبر مدونة دليل الروايات
رواية الاسد الامبراطور الفصل التاسع 9
🌹🌹🌹
خارج الكوكب
🌹🌹🌹
الجسوس. باحترام سمو الامير
جان. قول اخر الاخبار
الجسوس. الاميره امريتا لسا عايشه
جان. بصدمه. فرح. انت متاكد ازاي
اجسوس. نعم سموك
جان. انا لازم اشوفها بعنيه
الجسوس. في عازل كرايبتونا نايت بيمنع الارماد من الدخول
جان. كنت عارف انه ذكي ودي حركه متوقعه منو بس انا لازم اشوفها باي طريقه
الجسوس. واي هيا الطريقه
جان بتفكير. هقولك لازم نخليها تتطلع بره العازل دا
ودي مهمتك انت
الجسوس. تحت امرك سموك
جان. انصرف دلوقت
الجسوس مشي وجان قاعد فرحان 😃انها عايشه بس استغرب انها عايشه بعد مااصبتها اللعنه وقعد يفتكر قعد يفتكر اول مره زارت فيها القصر الملكي
فلاش
الحرس. دخل بحترام
جلالت الملك. اعلتنك عن وصول جلالت الملك تانج والاميره امريتا
ديكر. قام واستقبل الملك تانج وبنته الاميره امريتا
ديكر. عزيز تانج مرحبا بيك ومسك ايد امريتا وبسها مرحبا اميره امريتا
امريتا. مرحبا بيك جلالت الملك
تانج. مرحبا جلالت الملكه دايو اين الامراء
دايو. مرحبا بيك امريتا الجميله مرحبا بيكي
كم انتي جميله امريتا
امريتا. شكرا ليك وانتي برضو جميله ملكه دايو
ديكر. تفضلوا للغداء اكيد السفر بين المجرات تعبكم
تانج. نعم تعبنا كتير
امريتا بمرح. لا هو تعب بابا بس عشان هو كبير بس انا صغيره صح تانجو
ديكر. للحرس نادو الامراء عشان الغداء
الحراس باحترام تحت امرك سيدي
مشي الحرس وراح ينادي للامراء
في ساحه التدريب بتاعت القصر كانو بتدربوا
جان. اخي انت دايما بتهزمني
.. مد ايده له وقومه. انت دايما بالك مشغول ومش بتركز عشان كدا بتنهزم
جاء الحرس واعلمهم بامر الملك
.. حاضر جاين وراك
يلا بدل مانتعلق 😂
جان. بسرعه 😂
دخلوا القصر وكل واحد راح اوضته عشان يجهز نفسه
بعد دقايق ذهبوا الي غرفة الطعام ووقفوا قدام الباب وخايفين يدخلوا من غضب الملك لانهم اتاخروا
جان. احنا اتاخرنا ادخل انت الاول
.. وانا مالي ي لمبي متدخل انت الاول
جان برعب. اكيد الملك هيموتنا
.. انا مالي ادخل الاول انت ولا اقولك ندخل سوا وامرنا الي الله
ودخلوا وهما مرعبين من الملك بس اتفجوا بلملك وبنته
ديكر. كان بيبص عليهم بغضب كبير بس ماكلمهمش عشان الضيوف
دايو. كانت خايفه عل ولادها من الملك
بس نظرت له نظرت رجاء انه مايكلمش
فسكت
الامراء. راحو عند الملك وسلمو عليه هو وبنته
جان. مرحبا جلالت الملك وباس ايد امريتا هو ال عمل كدا بس
.. مرحبا جلالت الملك ومشي وسابه من غير مايسلم عليها ودا اغضبها جدا
دايو. سمو الامير انت نسيت تسلم ع الاميره امريتا
.. بستفزاز. معلش ماشوفتهاش مرحبا امريتا
وذهب لتناول الطعام
كلهم راحو يتغدوا وكانت كل شويه تبصله بغضب وهو متجاهلها تماما
جان كان كل شويه يبص عليها بهيام وحب
جان. اي رايك امريتا تيجي افرجك عل ارماد طبعا بعد اذن جلالت الملك
تانج. انا عن نفسي موافق بس شوف الاميره اي رايها
امريتا حبت تغيظه. اكيد سمو الامير احب كتير
.. كان بياكل وهو مش مهتم
جان. لو كنتي خلصتي اكل تعالي افرجك
امريتا. اه اكيد يلا
جان. جاي معانا اخي
.. لا انا تعبان هروح انام
دايو. حطت ايدها عل شعره. مالك ي حبيبي
.. مفيش بس تعبان بسبب التدريب وكدا
امريتا. في سرها. تعبان لما يقرصك وبعدين كملت. يلا جانو
جان. يلا وراحو يتفرجوا عل ارماد كانت بتتفرج معاه من غير نفس وهو كان معاها بحماس كبير
امريتا. جان ممكن نرجع عشان تعبت
جان. بس احنا لسا ماتفرجناش على حاجه
امريتا. مره تانيه
جان. اوكي
باااك لحد جان
من هنا جو ال بيفتكر
فلاش
ورجعوا القصر كان في اوضته وشافهم وهما رجعين عل طول فبتسم ورح يستفزها
.. جان رجعتو بدري لي دا ارماد كبيره لحقته تخلصوها
جان. لا بس امريتا تعبت فارجعنا
.. مالك في حاجه
امريتا. لا
وسابتهم ومشيت
جان. عاوزه حاجه انا راح انام
.. لا سلامتك
وراح وراها اوضتها خبط بس مفيش صوت فدخل لقاها ف الحمام فانام عل السرير لحد ماتطلع
طلعت وكانت لبسه فستان 👗قصير وكان شعرها مبلول وبينقط عل عنيها يعني كان شكلها مغري قوي
هو لما شافها تنح لها وهيا لما شفته انصدمت منه
امريتا. انت انت قليل الادب ازاي تدخل هنا وازاي مخبطش عل الباب ومين سمحلك تدخل وو حط ايده عل بوقها اشششش اي مسوره وانفتحت اساله وجعتيلي دماغي
كانت بتبصله وبتبص لايده. يعني شايلها
هو كان فاهم بس كان حابب قربها منه
فحب يستعبط شويا. اي مالك بتبصلي كده ليه عارف نفسي اني حلو
هي عضدت ايده عشان يبعد. اخرج بره ي جو
جو. بستفزاز. لا
امريتا. يعني مش هتخرج
جو ببتسمه عل جنب. لا
امريتا. استحمل بقا
وراحت حدفه بلمخده
جو. ي بنت المجنونه
طيب خدي وراح حدفها هو الا خر
ودانهم يحدفوا بعض ويضحكو لحد مامسكها
جو. ها وقعتي تحت ايدي
امريتا. ابعد ماتبقاش رخم
وبعدين مش انت مكنتش شايفني جايلي لي
جو. بضحك. متعصبه لي بس
امريتا. انت واحد مستفزز اطلع بره
وكانت هتخرجه بس هو مسكها عاوزني اخرج
وبص في عيونها
امريتا. دابت ف عيونه وقالت. لا
هما الاتنين دانهم يبصو لبعض قربه منه وهيا كانت زي ال متخدره وراح بيس💋ها وهيا اتجوبت معاه لحد مافات وزقته بعيد عنها بخجل وطلعتو بره وقفلت الباب وهيا قلبها كان هيقف من كتر الدق راحت عل سريرها واترمت عليه ودانتها تفكر فيه
امريتا. يلهوي اي دا معقوله حبيته
وكانت فرحنا قوي وجخلنا برضو من ال عمله
اما هو راح اوضته ونام عل سريره بسعاده لاتوصف دانو يفكر فيها
تنزو. دخل عليه. مالك فرحان لي
جو. ببتسمها. بتحبني ي تنزو
تنزو. اي عارفك
جو. حكالوا عل كل حاجه
تنزو. بفتح بوق. معقوله وتجوبت معاك
جو. امممم
تنزو. الله يسهلوا ي عم
جو. اطلع بره يلا
تنزو بضحك. ماشي بس البت مزه
جو. اطلع بره ي حيوان
تنزو مشي وهو قعد يفكر لحد مانام
تاني يوم
🌹🌹
كانو عل ماىده الطعام
🌹🌹
جو. كل شويه بيصلها ويبتسم
امريتا. مكنتش بتبصله خالص
تانج. امريتا اي رايك في ارماد
امريتا. مكنتش معاه خالص
تانج. امريتا انا بكلمك مالك
امريتا. ها لا يٱبابا معاك
دايو. كانت قاعده مرقبهم وبتضحك
دايو شافت جو انبارح وهو خارج من عندها وبيبسم
دايو. شكل امريتا حبت ارماد كتير صح امريتا
جان. بس احنا مكملناش ارماد كلها
هيا شافت الباقي فين
امريتا. بخجل وارتباك. صح وحابه اكملها
جان. طيب يلا
دايو. بلاش انت ي جان عاوزاك
جان. امال مين هيروح معاها
دايو. جو هو عارف اماكن احسن
امريتا بخجل. شكل جو عندو مشاغل
جو. لا مش عندي يلا
مشيو وجان كان بيبص عليهم
جان. امرك جلالت الملكه
دايو. حبيبي عاوزاك تروح مع الحراس توزعوا عل المحتاجين مش هامن حد عل الحاجات دي غيركو انتو ولادي
جان. تحت امرك
وفعلا جان راح مع الحرس عشان يوزعوا الحاجات
🌹🌹🌹
اما عند جو وامريتا
🌹🌹🌹
كان بيفرجها وهيا كانت معاه بكل حاسه فيها
امريتا. جو اي المكان ده
المكان عباره عن تاله كبيره وعليها ورد وكان شكلها تحفه
جو. دا اسمه مكان اجتماع العشاق
امريتا. ممكن نروح عاوزه اشوفها عن قرب
جو. ببتسمه. اكيد
وراحو هناك امريتا كانت بتلف حولين نفسها في المكان
امريتا. الله المكان حلو
جو بستفزاز. اه جيتو قبل كدا كتير
امريتا بستغراب. جيتو مع مين
جو حب يخليها تغير. مع بنات كتير يعني خافظ المكان
امريتا. بغيره. نعم بنات كتير دا انت بقا مقضيه
جو ببرود. اصل البنات ال في ارماد كتير حلوين
امريتا بغضب. حلوين ماشي وراحت جابت طوب وحدفتوا بيه
جو. ي مجنونه هتفتحي راسي
امريتا. احسن اللهي تنفتح
جو. وانتي غيرنا بقا
امريتا بكدب. وانا اغير لي وعل مين
جو. اممم لي وعل مين مش يمكن عليا مثلا
امريتا. ولا هضربك
جو. في اميره تقول ولا
امريتا. اه وبعدين رجعني القصر يلا جان احسن منك
جو بغيره. جان احسن مني انتي عارفه لو جيبتي اسم راجل تاني عل لسانك هقطعوا ليكي
امريتا. بستفزاز. جان جان جا وقبل ماتكمل كلامها قام بيس💋ها تاني
امريتا. هو انت استحلتها كل شويه تبوس
جو. لو مستفزتنيش ماكنتش بوستك 😘
امريتا. مانت مقضيها بوس هتيجي عليا
جو. انتي اول وحده ابوسها 😘
امريتا. بغباء. يعني ايه
جو. يعني مالمستش حد قبلك يعني انتي الوحيده ال قلبي دق لها امريتا انا بحبك ❤
امريتا. بدموع فرح. وانا كمان بحبك ❤
مسح دموعها. وباس ايديها وحضنها
باااك
بيمسح دموعه وحشتيني امريتا فوقي بقا
تنزو. جو العنه مش هتتفك غير بطريقتين
الاوله. ان الفريق دا يوصل لاسد الامبراطور
ياما دمار ارماد
جو بوجع. عارف
تنزو هتختار اي
جو……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الاسد الامبراطور ) اسم الرواية