رواية طفلة الرعد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الفصل العاشر 10
رواية.. طفلة الرعد..
الفصل / العاشر
رعد بغضب قرب من نانسي وشدها من شعرها وقال بصوت كفحيح الافعي
_ انا متأكد انك ورا الحكاية دي انتي وامك واقفين وبتتفرجو عليها ومبسوطين. ثم اكمل بصوت عالي _ بس اقسم بالله لهعذبكم واوريكم ايام سودا علي دماغكم
نانسي بخوف وتوتر: اح احنا معملناش حاجة
رعد زقها: غوري انتي وامك علي اوضتكم عشان الحساب هيجمع دلوقتي غورييي
نانسي وماجدة جريم بخوف وهما بيطلمو
رعد قرب من ملك وحاول يفوقها جاب برفيوم وهي فاقت واول ما شفته عيطت واترمت في حضنه
رعد بخوف: حد قربلك
ملك بعياط هزت راسها ب لا
وقالت بخوف وعياط.. هما قربو مني وضربوني لحد ما فقدت الوعي بس لاحظت ماما ونانسي ف الاوضة ومش عايزين يبعدوهم عني
رعد غمض عينه من الغضب: تمام ي حبيبتي اهدي بس وارتاحي وديني لوريهم ازاي يعملو كده قومي ادخلي خدي دش واستنيني لما اجيلك
ملك بخوف.. انت هتخرج؟
رعد: هخلص الي ورايا فيهم وبعدين هروح مشوار صغير وارجعلك ياروحي
ملك هزت راسها ودخلت اخدت دش
عند رعد كسر باب الغرفة بتاع نانسي وامها وهما اتنفضوا بخوف
قرب وشد نانسي وضر'بها ب القلم
_ انتي يا و'سخة ازاي تتجرئي وتعملي كده ف مراتي انتي عارفة ملك دي تبقي اي بنسبالي تبقي كل حياتي واوعي تكوني فاكره ان انتي وامك القذ'رة دي محكتليش علي الي عملتوه فيها ايام زمان مكنتو بتضر'بوها وبص ل ماجدة
ولا جوزك الو.سخ والي كان عايز يعملو معاها بس متقلقيش جوزك مختفي بقالو كام يوم عندي بيتعلم التربية من اول وجديد ونتو هتبقوا معاها هولع فيكم بجاز
ماجدة بخوف.. خلاص يابني سبنا نروح بيتنا واحنا مش هنيجي هنا تاني ولا نقرب لها
رعد بابتسامة شر.. ونتي مفكرة انك هتقدري اصلا تقربي ولا تعملي فيها حاجة انتي ازاي امها بتعملي فيها كل ده عشان هي بنت الراجل الي مش بتحبيه وبص علي نانسي
_ بس ماشاء الله تربيتك لبنتك الي من جوزك الي بتحبيه تربية قذ'رة ومتستحقيش تبقي ام
ماجدة بصتلو بكره ونانسي خايفة
اتصل رعد ب الحراس الي تحت
وامرهم يطلعو
الحارس.. امرك ي رعد بيه
رعد بشر.. تاخد الاوسا.خ دوول تنزلهم المخزن مع الحيوان التاني وعايزك تعذبهوملي شوية لحد ما افضالهم والاكل والماية وضوء الشمس ميشوفهمش انت فااهم؟
الحارس بهزت راس.. انت تؤمر ي باشا والحارس مسكهم ونانسي بتصرخ
_ابعد عني ي حيوان وربنا ل اقتل'كم كلكم
رعد بغضب جحيمي.. اخرسي خالص صوتك ميطلعش انتي فااهمة
والحارس اخدهم ونزلهم ورماهم في المخزن مع حسين
رعد اتصل ب نيرة وقالها
_ فاكره الورق الي قولتلك تديه ل سليم كمان يومين ده
نيرة: ايوة انا بعتلو ورق معين وقولتلو الباقي هيبقي انهاردة
رعد بهدوء.. ايوة اتفقي معاه دلوقتي ع المكان الي هتتقابلو فيه وهتقولهولي
نيرة.. تمام
رعد قفل واتصل ب رامي: ايوة ي رامي عايزك تجهز كل حاجة انهاردة الحكاية هتخلص
وبعد شوية نيرة بعتت رسالة ل رعد مكتوب فيها العنوان والميعاد طلع رعد عند ملك
رعد بحب.. بقيتي احسن ياروحي..
ملك هزت راسها
رعد قرب وحضنها.. مش عايزك تخافي ي قلبي انتي عارفة قد اي بحبك صح يبقي اثقي فيا وعمر محد هيقرب ليكي حقك علي راسي.
ملك حضنتو بشدة وحب.. انا بحبك اوي والله ي رعد ونا سمعت كلامك وفضلت ف اوضتي بس لقيتهم كسرو الباب عليا
رعد حضنها بحنيه وحب.. متقلقيش ياروحي هرميهوملك ف السجن التهمة دي ذات نفسها تخليهم ميشفوش الدنيا تاني
رعد بهدوء.. هدخب اخد شور عشان هروح مشوار وهرجعلك متخفيش
ملك هزت راسها ورعد اخد دش وطلع لافف فوطة حوالين وسطه
ملك بصتله بكسوف وبعدت وشها
رعد بضحك.. والله انا جوزك ي استاذة ملك
ملك ضحكت مردتش ورعد دخل يلبس قميص ابيض وبنطلون اسود واخد مفاتيحه وفونه ونزل.
في مكان مجهول كانت نيرة وسليم واقفين فيه
سليم .. اديني الورق
نيرة بتمثيل.. والله طب مش تديني بقا فلوسي وحقي الاول..
سليم بخبث.. امم انا فعلا هديكي حقك وطلع مسد'س وضر'بها طلقة اصيبت قلبها
واحد من رجالته: قتلت'ها لي يباشا
سليم.. عشان بتطلب فلوس كتير وبصراحة الواحد اتخنق منها وكده كده رعد وقع ياعني مش محتاجها
رعد بضحكة من وراه: والله وقع طب وقع ازاي بقا اتزحلق ثم ضحك باستهزاء
سليم بخبث.. نورت يباشا بس اي الي جابك كنت تسبني انتقم منك واحدة واحدة النهاية متخلصش
رعد بشر.. نهايتك هي الي هتخلص ي سليم ولا انت فاكر اني معرفش قرفك وقذرا'تك
سليم بخبث.. طب ي حضرت الظابط مستني اي ما تقبض عليا بس هتقبض عليا ازاي وبتهمة اي
رعد بخبث: انت متعرفش ان الورق الصحيح الي يثبت كده معايا والورق الي معاك مزور
سليم بصدمة.. نعم؟ ازاي ياعني
رعد بضحكة شرير: ياعني يباشا الورق الي معاك فستك كنت متفق مع نيرة تعمل كل ده بس للاسف اخدت جزائها وانت قتلت'ها
سليم طلع مسد'سو وصوب نحاية رعد ورعد طلع مسد'سو برضو وحطو في وشو
سليم بخبث.. مش هتلحق تتهني بكل ده لاني هقتلك واهرب بره البلد
رعد بضحكة شر: ده ف احلامك وفجأة اقتحم رجال الشرطة ورامي المكان واشتغل الاشتباك بين رحابة سليم والبوليس لحد مقبضوا علي رجالته
لاكن فجأة سليم ضر'ب طل'قة علي رعد جنب دراعو
رعد وقع من شدة الوجع والبوليس مسك سليم وقبضو عليه ورامي طلب الاسعاف وهو خايف عليه
والاسعاف وصلت ورامي ركب مع رعد لحد ما وصلو المستشفي
بعد ساعتين طلع الدكتور،
رامي بخوف.. ها ي دكتور.
الدكتور بتعب.. عرفنا نشيل الرصا'صة لاكن حالته لسه ف الخطر لان الرصاصة في صدره بس لازم يعدي عليه اربعة وعشرين ساعة وباذن الله يبقي كويس
رامي قعد علي الكرسي وحط ايده علي راسو وبعدين طلع فونه
رامي: الو ي ملك هاتي هدوم ل رعد وتعالي علي المستشفي
ملك بخضة: انت بتقول اي مستشفي اي هو مالو حصلو اي
رامي.. اتصاب برصا'صة وهو لسه منزلش من الحالة الخطرة بس ان شاء الله يبقي كويس
ملك بخوف وزعيق: انت بتقول اي ازاي ياعني؟
•تابع الفصل التالي "رواية طفلة الرعد" اضغط على اسم الرواية