رواية معجزة الحب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم بسمله حسن، منة السيد
رواية معجزة الحب الفصل الثاني عشر 12
معجزه الحب 🫂❤️"...
البارت 12
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
إنَّ مِن مُذهِبَاتِ الأحزَان
كَثرةُ الصَّلاةِ علَى النَّبيِّﷺ♥️..
.......
بدر: انا عايز اسيب شغل المافيا
الامبراطور بص لي بدر: انت عارف نهايت شغلنا اي نهايته المو"ت يا زعيم
كيان اول لمه سمع كده قلبه اتنفض من الخوف
في نفس الوقت جت نافين
بدر: علشان كده انا بعتلك و الي انت عايز تعمله اعمله
الامبراطور رجع ضهره لي وراه: انا المفروض امو"تك مش علشان عايز تسيب الشغل تؤ علشان انتا مو"ت
اعضاء مننا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
واحنا مينفعش نموت اي حد من المافيا
بدر بص لي الامبراطور و بعد كده رجع ضهره لي وراه: وانا عندي اسباب اخليني ا"قتلهم كلهم
اول حاجه انا مو"ت الرئيس
علشان خاني مع مراتي و عايز اقولك اني موت تاليا الاول مش الرئيس
الامبراطور : طيب الرئيس علشان خانك مع مراتك طيب مارلون
كيان اتكلم بدل بدر:
تخيل حد عزيز عليا يموت قدامي تخيل اهلك يموتو ورا بعض تخيل اختك الوحيده تتربه بعيد عندك تتربه مع ناس متعرفهاش يعالم الناس دي كويسين وله لا
الامبراطور سكت شويه
بدر كمل كلامه: و علشان جماعت ماكس هما حاولو يمو"توني و انا موتهم بس عايز تعرف اي تاني
نفين بإعجاب و دلع :وااااو مسيو بدر
الامبراطور سكت شويه: طيب انت عايز تسيب شغلنا لي
بدر: لاني عايز اعيش حياه كويس
الامبراطور فضل باصص لي بدر شويه و بعد كده اتكلم:
اوكي يا زعيم استنا مني مكالمه
بدر و كيان مشيو من عند الامبراطور
نفين بإعجاب بي شخصية بدر
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نافين:What will you do, Emperor?+هتعمل اي يا امبراطور
الامبراطور: ههههه هعمل كل خير بس ليه حاسس انك معجبه بي الزعيم
نافين: He's not my favorite type, but I liked why he killed the president +هو مش نوعي المفضل ولكن عجبني لما قتل الرئيس
........
اشرف كان بيفكر في رودينا و ازاي ضحك عليها كل الفتره الي فاتت دي
رودينا: ياله ياله يا اشرف حضرت الغداء
اشرف مكنش مركز معاها رودينا هزته فوقته من سرحانه
اشرف: اي يا رودينا في حاجه
رودينا باستغراب: مالك يا اشرف سرحان في اي
اشرف: مفيش كنتي بتقولي اي
رودينا: بقولك حضرت الغداء ياله
اشرف قعد علي السفره هو و رودينا
اشرف و هو بياكل: لقيتي وظيفه كويسه
رودينا بأسف: مش لاقيه وظيفه كويسه ولما الاقي يرفضه علشان لبسي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اشرف: طيب انتي تخرجي تدوري علي وظيفه خلال الاسبوع ده ياما مفيش تدوير تاني
رودينا لسه هتعترض اشرف رد عليها: انا قولت كلمه واحده وخلاص
رودينا بدموع: طيب ممكن لحد اخر الشهر ده خلاص الشهر فاضله خمس ايام و يخلص
اشرف: ماشي
.......
بدر و كيان روحو لي نادين
نادين اول لما فتحه الباب جريت عليهم
نادين بخوف: انتم كوسين
كيان بتعب: احنا كويس متخافيش علينا
بدر خد نادين في حضنه: متخافيش يا طفلتي انا لسه عايش
كيان: انا طالع انام
نادين خرجت من حضن بدر:
مش هتاكل يا كيان
كيان بص لي بدر بعتاب علي الي هما فيه دلوقتي
كيان: جوزك سد نفسي
و سابهم و طلع
نادين بصت لي بدر:انا مش فاهمه حاجه خالص
بدر خدها و قعدها علي الكنبه
بدر: نادين انتي ليه مقولتيليش سبب الشغل الي احنا في
نادين استغربت كلامه بس حاسه بي خوف: علشان عايزاك جنبي و جنب عيالك عايزاك تكون موجود في حياتنا فهمت انا مقولتش اي حاجه علي شغلك
بدر علشان يغير الكلام: انتي عامله اكل اي
نادين فهمت انو بيغير الموضوع: عامله مكرونة بشاميل و بانيه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر: طيب انا هقوم انده لي كيان و تحضري الغداء
و فعلا نادين دخلت تجهز الغداء بس حاسه انو في حاجه هما مخبينها عنها
بدر خبط علي الباب و دخل
شاف كيان نايم علي بطنه
بدر ضربه بي المخده
بدر: انت لسه زعلان
كيان برفع حاجب: لا خالص المفروض الي انت عملته دا اعمل فرح عليه
بدر خد نفس طويل: كان لازم اعمل كده يا كيان بكره لمه تتجوز و يكون ليك اسره هتعرف الي انا حاسه
كيان بقلق: بس انا خايف يا زعيم
بدر: سيبها علي الله يا كيان و ياله نادين عمله مكرونه بشاميل
كيان نط من علي السرير: ياله انا جاهز
بدر: انت يابني مش كنت زعلانه
كيان: ياعم دي عامله مكرونه بشاميل مش وقت زعل
بدر ضحك عليه: طفس
و نزلو علشان يتغدوا
بعد ما خلصو غداء
بدر: انا هطلع اعمل مكالمه مهمه
نادين شاورت بي راسها ماشي: روح يا حبيبي
بدر طلع و نادين دخلت الاطباق في المطبخ
شافت حاجه مدت ايديها و خدتها بشراها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان لقا نادين اتأخرت دخل المطبخ اتصدم من الي شافه
كيان شافها ماسكه كوباية فيها داوني بتاع الغسيل
كيان بضحك:صلاة النبي احسن 😂
اتمنا البارت يعجبكم ☺️
تتوقعه اشرف ضحك علي رودينا في اي
و كيان هيعمل اي في نادين
متنشوش تحطه لايك و عشر كومنتات يا حبايبي ❣️
•تابع الفصل التالي "رواية معجزة الحب" اضغط على اسم الرواية