رواية عشق تحت ظل القمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايمان رأفت
رواية عشق تحت ظل القمر الفصل الثاني عشر 12
الرواية: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 12
......................
حسام: احيييييه
ريان وعدي ومالك لحظة وراحو
ريان: ماذا يا مولاتي بما ازعجك حسام
اخت الملكه: كان يقوم بالاستهزاء بقصري
ريان: ساجعله يعتذر
اخت الملكه: لا اجعله يتزوجني
ريان في سره: اي العيله الي بتمسك في اي حد دي
حسام متسرعا: انا متزوج واعشق فتاتي
اخت الملكه: حسنا لا بأس وهيا تشاور علي عدي، انا اريد هذا الرجل
عدي متسرعا : انا ايضا متزوج واعشق حبيبتي
ثم شاورت اخت الملكه علي مالك، ضحك حسام: هو ده بقا الي فاضي
بصله مالك بنظرات ناريه: انا اسف مولاتي انا ايضا متزوج
اخت الملكه: من من اتزوج الان
ضحك عدي بشده هو وحسام
ولاحظت وقامت بالاتصال بشخص
اخت الملكه بشر: اريد ان اتخلص من الفرسان الاربعه لم يعد لهم اهميه فجميعهم متزوجون
الرجل حسنا مولاتي
وعندما ذهب الفرسان الي السياره وفي منتصف الطريق اتت سيارتات ووقفت امامهم ونزل منها رجال كثير
ابتسم عدي بشر
وكذلك حسام ومالك
وريان، نزلو من العربيه ووقفو، ريان: ماذا تريدون
الرجل الذي يكون رئيس الرجال التي خلفه: اريد ارواحكم
عدي بحماس: دي هتبقي مدعكه يا شقيق واخذ يلقي بالسكاكين ومالك يلقي الابر عليهم باحترافيه وحسام يضرب النيران باحتراف في وسط رؤسهم وكذلك ريان وايضا يضربون بشده وعدي يذبح بلا رحمه ومالك يقوم بلكم وكسر رقبه من امامه بجانب سلاحه وعدي مستمتع وحسام ايضا
عدي وهو ياخذ انفاسه : وحشتني ايام الشقاوة
حسام: هما عايزين يقتلونا لي
ريان ببرود: عشان اخت الملكه لما احنا قولنلها ان احنا متجوزين وعرفت ان مفيش امل مت انها تحصل علي واحد فينا عملو تيليفون تأمر يتخلص علينا
عدي: وعرفت منين
ريان غمز: لما تكبر هقولك
عدي: هو انتا شايفني رضيع يابني لاحظ انك بتكلم واحد اكبر منك عندو 28 سنه وانتا 27
ريان: تحب اوريك مين اكبر وشمر اكمامه
عدي بلع ريقه: خلاص يا كبير عيل وغلط
وضحك حسام: شخصيه اوي
عدي: انتا عايزة يقتلني جرب كده تقف تقوله كلمه
حسام: انا لسه صغير يا حبيبي والعمر طويل قدامي ولسهما استفرضتش بالبت تغريد
عدي: سافل طب والله لقولها علي البت الي كنت بتعاكسها
حسام: طب والله لاقول لولاء علي انك كل يوم بتبوسها لما بتنام
عدي: عرفت منين
حسام وقع في لسانه: ما انا ببقي في الاوضه التانيه ببوس تغريد
عدي: يا ابن الفلطوس دي مراتي
حسام: ما تغريد هتبقي مراتي
عدي: سافل اوي
حسام: تربيتك يا كبير
ومشيو علي الطياره الخاصه بيهم لمصر
.......
علي الجانب الاخر
ولاء: اخير البيت بقا هادي بس تصدقي وحشني دكتور البهايم ده
أمل: ووحشني فار البلعات ده
تعالي ننزل نتفرج علي التيليفزيون علي فيلم كوميدي.
ولاء: اشطا يلا.
وهما نازلين علي السلم سمعو صوت خرفشه تاني،، عند ريان وعدي
عدي: بص انا هخش من الباب الي ورا اخاف اخش زي المره الي فاتت ويحصلي الي حصل
ريان: تمام
حسام: هروح انا ومالك القصر نجيب هدومنا عشان شكلنا هنطول
ريان: تمام
عند ولاء: انا سمعت صوت خرفشه في الباب الي ورا
روحي انتي من الباب الي قدام وانا الي ورا وخدي الصاعق الكهربائي ده وانا معايا المزهريه بتاعتي
ولاء قربت من الباب الخلفي في نفس الوقت الي بيفتح فيه عدي الباب وفجاءه اتفاجأ بولاء بتضربه بالمزهريه في دماغو تاني: اشوف فيكي يوم يا بعيده ووقع
وريان اول ما دخل أمل صعقته بس هو استحمل الصاعقه وحضنها جامد وهيا حست بالامان وكانت مستسلمه وريان همس ليها جنب ودنها: لازم تتعاقبي
أمل حست برعب وقالت: هتعاقبني ب اي
فجاءه التهم ريان شفتيها بعشق وكانت مستسلمه مما اراحه ثم بعد لياخذ انفاسه وقال: بحبك
ابتسمت في خجل وقالت: وانا كمان لقد شعر بجميع العواصف في قلبه وكاد قلبه ينخلع من السعاده وقال: تتجوزيني
ابتسمت بخجل وقالت: موافقه قام بضمها بقوه كادت تكسر ضلوعها وشالها ولف بيها، عند ولاء: وحيات امك انا كفايه كده انا عملت 20 ضغط حرام
عدي: خلاص في نشيد قلفتو قولي ورايه وانتي بتعملي ولما يخلص قومي
ولاء: حاضر
عدي..... استوووووب استنو بارت 13
•تابع الفصل التالي "رواية عشق تحت ظل القمر" اضغط على اسم الرواية