Ads by Google X

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اميره محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببتها رغم صغر سنها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم اميره محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الرابع عشر 14


Pater 14
تاني يوم 
دنيا صحيت دخلت الحمام و اتوضت و صلت وخرجت لقت امها في المطبخ 
دنيا: اي ده ي ماما اي ال انتي بتعمليه ده 
ام دنيا بتعب: بعمل الفطار يبنتي انتي اكيد جع....... 
و مكملتش الكلمه واغمي عليها دنيا ندهت علي ادهم بس ادهم كان راح الشغل بدري و فصلت تفوق فيها مش راضيه تفوق رنت علي محمد 
محمد استغرب ان دنيا بترن عليه فا رد 
دنيا بعياط: تعالي بسرعه ي محمد ماما تعبانه 
محمد قام بسرعه لبس و راح عندها خد ام دنيا ونزلها و دنيا رنت علي ياسمينه علشان تخلي بالها من الولاد 
بعد شويه و صلو المستشفى وام دنيا دخلت العنايه المركزه دنيا كانت منهاره محمد خدها في حضنه وهيا فضلت تعيط 
محمد: متقلقيش ي حبيبتي هتبقا كويسه 
دنيا بعياط: انا خايفه عليها اوووووي وفضلت تعيط 
محمد خدها في حضنه 
بعد شويه الدكتور خرج دنيا جريت عليه امي مالها ي دكتور 
الدكتور بحزن: ده قضاء ربنا والموت علينا كلنا حق 
دنيا بمقاطعه وصوتت: انتا بتقول اي لا ماما ممتتش دخلوني ليهااا اااااه ي ماما متسبنيش لوحدي ااااااااااه محمد ماسكها دنيا اغمي عليها محمد نده للدكتور و دخلوها الاوضه الدكتور خرج بعد شويه 
محمد بخوف وقلق: مراتي عامله اي 
الدكتور: عندها انهيار عصبي احنا ادناها مهدء 
محمد: طب ممكن ادخل اشوفها 
الدكتور: اتفضل 
محمد دخل ل دنيا لقها صاحيه 
محمد قعد جنبها ومسك ايدها: حقك عليا متزعليش مني انا يمكن غلط كتير في حقك وانا جاي اتأسفلك متزعليش مني انا من غيرك ولا حاجه 
دنيا بتعيط وخلاص مبتردش 
محمد بحزن: طب انا هقوم علشان الدفنه 
دنيا حاولت تقوم محمد منعها بس هيا مردتش عليه و قامت علشان تحضر حنازه امها محمد رن علي عبد الكريم 
محمد بحزن: الو 
عبد الكريم بنوم: في حد بيصحي حد بدري كدا 
محمد: قوم ي عبد الكريم ام اميره توفت 
عبد الكريم قام و قال بصدمه: ازاي انتا بتقول اي 
اميره فاقت: في اي ي عبد الكريم 
عبد الكريم بحزن: طيب خلاص هلبس و جاي 
وقفل مع محمد وبص ل اميره 
عبد الكريم بزعل: انتي عارفه ان الموت عليا حق وكلنا هنموت صح 
اميره بعياط: ماما ماتت صح 
عبد الكريم حضنها وهيا فضلت تعيط 
بعد ساعه كلهم اتجمعو ودفنو ام دنيا و دنيا نفسيتها كانت وحشه و محمد زعلان عليها وكل شويه يطمن عليها محمد رن علي دعاء وعرفها ان ام دنيا توفت و قالها تيجي علشان تبقا جنب دنيا ادهم اتقبل موت امه علشان كدا ربنا ريحها بسبب المرض ال كان عندها وفضل يواسي اخواته 
*********
بليل 
كلهم قاعدين في البيت 
ام محمد: يلا ي دنيا ي حبيبتي نمشي 
دنيا بصوت منبوح: لا ي ماما مش همشي دلوقتي خليني هنا شويه 
اميره: معلش ي طنط خليها هنا 
ام محمد: ماشي ي حبايبي لو احتجتو حاجه اتصلو عليا 
اميره: حاضر ي طنط 
ام محمد: كنت عاوزه اشوف العيال 
دنيا: هرن علي مهاب يجبهم 
محمد استغرب: مين مهاب ده ممكن اعرف 
دنيا بصتله و قامت خرجت 
دنيا بصوت منبوح خالص: بقولك ي مهاب هات العيال هنا 
مهاب: حاضر هقول ل ياسمينه وهاجي 
دنيا: تمام و قفلت جت تمشي لقت محمد ورها 
محمد: مين مهاب ده ي دنيا 
دنيا بصتله: اكتر شخص مخلص في حياتي واجدع شخص في حياتي 
محمد بغصب ومقدرش يتحمل غضبه: انتي شكلك نسيتي نفسك و ضربها بل القلم 
دنيا حطط ايدها علي وشها وابتسمت: عمرك ما هتتغير ي محمد ومشيت و سابته 
بعد نص ساعه مهاب وصل دنيا فتحتله الباب و حضنت ولادها 
دنيا بعياط: وحشتوني اوووي 
ندي: انتي اكتر ي مامي 
مالك: انتي ليه شكلك متغير ي مامي 
دنيا: مفيش حاجه ي حبيبي 
مريم: لا ي مامي في حاجه حمره علي وشك ازاي 
مهاب بيهمس ليها: هو عمل فيكي حاجه 
دنيا: مش وقته ي مهاب 
ياسمينه: اكيد ضربك 
دنيا: قولت مش وقته 
بعدين دخلو العيال جريو علي محمد و محمد حضنهم: وحشتوني 
ندي: انتا اكتر ي بابي بس لي مزعل مامي 
مريم بزعل طفولي: انا اصلا زعلانه منك علشان مزعل مامي 
مالك: محدش اثلا يقدر يقرب ل مامي 
محمد ضحك عليهم: لا ي جبايبي مقدرش ازعل مامي يلا روحي ل تيته 
كلهم جريو علي ام محمد 
بعد مده ام محمد مشيت هيا و دعاء وادهم راح يواصلهم 
دنيا قامت: ياسمينه مهاب عاوزاكم 
محمد بصلهم: لي في حاجه 
دنيا بصتله: ولو فيه ملكش دعوه بيا لو سمحت 
دنيا مشيت وراها ياسمينه و مهاب و قعدو في البلكونه محمد استأذن من اميره ان هو يروح الحمام 
في البلكونه 
ياسمينه: في حاجه ي دنيا 
دنيا ابتسمت: لا ي حبيبتي مفيش حاجه 
مهاب: امال في اي قلقتيني وبعدين مقولتليش اي العلامه ال في وشك دي 
دنيا بحزن: ضربني تاني 
ياسمينه: لا لا الشخص ده متخلف بقا 
دنيا: متشتمهوش 
مهاب بصلها وضحك: بتحبيه اوووي كدا 
دنيا: ده انا بموت فيه بس لازمن اتقل انتو تعرفو انا اول ماشوفته بعد ما جيت من تركيه كان نفسي يبقا هو اول واحد اجري عليه و اقوله وحشتيني بس انا كان لازمن اكون تقيله 
ياسمينه ضحكت: تصدقي انك هبله 
دنيا: حبيبتي ربنا يخليكي 
مهاب: طب وانتي جبتينا هنا لي 
دنيا: لاني مش عارفه افكر 
ياسمينه: لي اي الحصل 
دنيا: هحكيلكم 
فلاش باااك 
بعد ما دنيا و امها وادهم روحو من الفرح 
ادهم بتعب: انا هدخل انام لان عندي شغل بدري 
دنيا: وانا هدخل انيم العيال 
كلهم دخلو 
بعد مده 
باب الاوضه بتاعت دنيا خبط 
دنيا: تعالي ي ماما 
ام دنيا دخلت: لي يبنتي عملتي كدا 
دنيا: عملت اي ي ماما 
ام دنيا: لي معذبه جوزك كدا 
دنيا خدت نفس عميق: يعني انتي شايفه انو ميستهلش 
ام دنيا: انا هنصحك نصيحه ي حبيبتي اوعي تخربي بيتك بإيدك انتي لازمن تحافظي علي بيتك لازمن تخلي بالك من جوزك و عيالك و جوزك بيحبك ي حبيبتي حرام ال بتعمليه فيه ده محمد تعب اووووي لما انتي مشيتي و انتي شوفتي اهو انو اتغير كتير عن زمان محمد كان علي طول بيشرب سجاير و بطلها بعد ما عرفك محمد مكنش بيضحكمن ساعت ما دخلتي حياته و هو مش مبطل ضحك محمد بيعمل كل حاجه علشان يسعدك بطلي ال انتي بتعمليه ده وارجعي ل جوزك ي حبيبتي انا مش هبقالك العمر كله 
دنيا بعياط: ربنا يخليكي ليا يست الكل بس محمد خاني ي ماما عارفه يعني اي 
ام دنيا: كلنا بنغلط ي حبيبتي و لازمن نسامح ده ربنا بيسامح احنا مش هنسامح 
دنيا: حاضر ي ماما 
ام دنيا حضنتها: ربنا يسعدك ي حبيبتي انا هقوم انام 
دنيا: ماشي ي امي 
بااااااك 
ياسمينه: امك كان عندها حق سامحيه ي دنيا 
دنيا: مسمحاه والله بس مش هقوله دلوقتي 
مهاب: بس متخربيش بيتك ي دنيا 
دنيا: متقلقش كان فيه حاجه تانيه 
مهاب: اي هيا 
دنيا: انتو محددتوش معاد الفرح لي 
ياسمينه: مبنفعش ي دنيا علشان طنط 
دنيا: بس انا كدا السبب في تأجيل الفرح 
مهاب: لا لا كدا كدا انا و ياسمينه متفقين ان احنا نعمله في تركيه 
دنيا: ماشي ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم ابدا 
ياسمينه: يارب ي حبيبتي احنا هنقوم بقا لو احتجتي اي حاجه ابقي رني عليا هااا 
دنيا ابتسمت: حاضر 
و مشيت معاهم لحد مشيو
يتبع.....  
بقلم اميره محمد
استنو pater15
معلش علي التأخير بس علي ما كملت ال Pater

  •تابع الفصل التالي "رواية احببتها رغم صغر سنها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent