رواية شمس الصعيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سهيلة كامل
رواية شمس الصعيد الفصل الرابع عشر 14
🌞🌞🌞🌞
سلمت شمس والحرس الأسلح*ة ونظرت إلى بدر
شمس : سلم سلا*حك علشان نطلع الطيارة
بدر : احم هو يعني انا مش مرخص ال*سلاح
شمس بعصبية : الله يحر*قك يا بدر
بدر : بت اتعدلي
شمس بغضب : بدر ارجع البيت مش عوزاك
بدر : أقول ايه لجدي
شمس بغضب : هاري يالا
غادرت شمس و ليث و الحرس إلى الطيارة وتركت بدر يقف ولكن قرر بدر الذهاب خلفها عن طريق السيارة
بعد حوالي ساعة كانت تجلس شمس فى السيارات وتتوجه إلى المنزل واخذت دش ونامت
مر الوقت سريعا و صحيت شمس من النوم واخذت دش جم سوت باللون الاسود وتركت لشعرها الحرية وحملت الشنطة والنظارة وغادرت الغرفة
الغرفة
خرجت شمس وجدت بدر يجلس على السفرة و يتناول افطارة فجلست وفطرت
شمس : انا هروح الجامعة عندي امتحان وبعد كده هروح الشركة
بدر : طب ممكن اروح الشركة عقبال متخلصي الجامعة
شمس : تمام بدر انت عاوز توصل لايه
بدر : مش فاهم
شمس بجدية : بصراحة اما مش مستوعبة جو الحنان و الطيبة ده لو فاكر انك ممكن تاذيني بسهولة تبقي غلطان لانى مش سهلة ومش بثق بسرعة
بدر : بصي شمس انا عارف اني عملت كتير وبعت عنكم اكتر المفروض كنت اكون اخوكم الكبير وفضل في ظهركم بس انا بعت و سمعت كلام امي وبعت عنكم وندمت وانا دلوقتي راجع ليكم وهكون تحت طوعك ومن ايدك ديه لايدك ديه وهفضل يوم و تنين و شهر و سنة لغاية متثقي فيا
شمس بجدية : هنشوف بدر انا راحة الجامعة و بعدها هطلع على الشركة هتيجي
بدر : لااااا انا هموت وانام من بكرا الصبح هكون تحت يدك
شمس : تمام يالا باي
غادرت شمس وتوجهت الى الجامعة و توجه بدر إلى غرفة زين حتى ينام
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند العرسان
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في باريس
🌞🌞🌞🌞🌞
في جناح زين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بسعادة وفرحة ان حبيبته و عشق حياته أصبحت ملكة امام الله و الناس
زين بابتسامة : بجد شمس انتى اجمل اخت فى الدنيا ربنا يخليكي ليا يا رب و تفضلي فى ظهرنا وحمانا بجد لولا ربنا وانت بعده مكنش زماني فرحان و سعيد
صحيت ملك وبتسمت له
ملك بابتسامة : بتفكر في مين غيري
زين بابتسامة : بفكر في شمس ربنا يخليها لينا
م
لك بابتسامة : يا رب عارف زين انا هفضل ادعي لشمس أن ربنا يبعت واحد يحبها و تحبة ويملي حياتها
زين بغمزة : متسيبك من شمس وتركزي معايا انا الاول
ملك بدلع : وماله اركز هو فيه احلي من التركيز
زين بضحكة رنانة : هو نهارنا عسل بعون الله
واخذها في عالمهم السعيد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في جناح حاتم
🌞🌞🌞🌞🌞
صحي حاتم على اشعة الشمس تداعب وجهه فقام وهو يسب ويلعن في نرمين و الزواج والحب والجميع
صحي حاتم على اشعة الشمس تداعب وجهه فقام وهو يسب ويلعن في نرمين و الزواج والحب والجميع
حاتم بالم : انا كان مالي ومال الجواز هو ده اللي الناس بتقول عليه ليلة الدخ*لة ياخييييييييي الحمد لله ان شمس سافرتنا يوم الفرح ومعملناش الد*خلة في البلد كان زمان نيرو كرهتني لاخر العمر بس معلش هى اكيد خايفة و حاجة جديدة عليها أهم حاجة انها بقت مراتي وحبيبتي ادلع فيها و عشقها اكتر يالا مش مهم اهم حاجه ان نيرو معايا
قام حاتم وخبط على الباب ودخل وجد نرمين تنام على السرير كالأطفال فبتسم عليها وتوجه إلى الحمام واخذ دش وخرج وجلس بجوارها
حاتم بابتسامة : نرمين نارو نيرو توتا يالا قطتي يالا بقي اصحي ووضع قبله على وخدها
صحيت نرمين وجدت حاتم ينظر لها بحب وعشق
حاتم بعشق : صباح العسل و الشقاوة على اجمل قطة في الدنيا
نرمين بابتسامة : صباح النور ارنوبي
حاتم بزعل : بلاش ارنوبي ديه
نرمين برقة : صباح الورد حبيبي
حاتم بابتسامة حب : هو انا قولتلك بعشقك النهاردة
نرمين برقة : توتوتوتوتوتو مش قولت
حاتم بغمزة : طيب متيجي اقولك على سر خطير
نرمين بسرعة : حاتم تعالي نفطر و نتفرج على البلد
البلد
حاتم بابتسامة : حاضر قطتي يالا
نرمين بدموع : حاتم انت زعلان مني والله اسفة
حاتم بحنان و عشق : هششششش بس يا روحي بلاش دموع انا مش زعلان ومش هممني اي حاجة غير انك تبقي في حضني وجوا قلبي يالا يا قطتي ادخلى خدي دش وانا هلبس برا وانتي براحتك على الاخر
نرمين بابتسامة : شكرا حبيبي ربنا يخليك ليا
حاتم بابتسامة : ويخليكي ليا يا قلبي
خرج حاتم وترك الغرفة لنرمين التي دخلت واخذت دش وخرجت وقفت امام الدولاب تختار ولبست بنطلون اسود وبلورة حمراء وجذمة سودة بكعب
في الخارج اتصل حاتم على زين وجعله يستعد حتى يخرجو معهم
تجهزت ملك ولبست بنطلون ابيض و بلوزة حمراء وجذمة سودة في ابيض بكعب عالي
نزل الشباب وخلفهم الحرس للتأمين
حضن زين نرمين بكل حنان و حب وحضن حاتم ملك
زين بابتسامة : عاملة ايه نيرو
نرمين بابتسامة : الحمد لله يا زينو
ملك : بت روحي ادلعي على جوزك ملكيش دعوة جوزي
نرمين بطيبة : بس زينو بيكون اخويا وانا مش بتدلع عليه
ملك : مليش دعوة روحي لجوزك
نرمين بدموع : حاضر ملك
ملك بسرعة : والله مقصد ازعلك انا بهزر معاكي
حاتم بحنان : اهدي نارو لوكة بتهزر
زين بحنان : طفلتي الجميلة لوكة بتهزر معاكي انتى عارفه انها بتحب تناكف فيكي
ملك بدموع : والله بضحك معاكي مكنتش أقصد
نرمين بابتسامة : خلاص لوكة انا مش زعلانة منك
حاتم بابتسامة : خلاص بقي يا حلوين يالا بقي نروح نفطر ونكلم البرنسيسة قبل متاكلنا
زين بابتسامة : غصب عنك برنسيسة الصعيد و البلد كلها
على شمس ولكن لم تجيب فتصلو على هاري فاخبرهم بأنها فى الجامعة وتخضع لامتحان واغلقو معه
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي الجامعة ودخلت وسط الحرس وتوجهو إلى مكان الامتحان
جلست شمس بمكانها وتفرق الحرس فى كل اتجاه وتم تفريق الاوراق ولم يستطع أحد أن يتكلم مع رجال شمس لانهم يعلمو جيدا من تكون تلك الفتاة فالمعروف عن شمس بانها مغرورة و متكبرة و ترفض التحدث مع اي شخص مهما كان
مر الوقت وانتهت شمس من اداء الامتحان و سلمت الاوراق وحملت الشنطة وغادرة القاعة للتوجه إلى الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس بقوة وعظمة وسط الحرس وتوجهت إلى مكتبها ودخلت خلفها السكرتيرة
شمس : ونبي سارة ابعتي ليا قهوة دماغي مصدعه اوي
سارة بادب : حاضر بس هجبلك فطار قبل القهوة انتى مش بتاكلي الصبح وحضرتك مستر هاري
شمس : ماشي
هاري : مالك برنسيسة
شمس بتعب : دماغي وجعاني اوي
هاري : بصراحة الله يكون في عونك بقالك فترة عمالة تخططي واخر اسبوع كنتى واقفة على رجلك
شمس بتعب : والله هاري بجد مش قادرة حاسة اني ه*موت
شمس بابتسامة : مش مستاهلة المهم بقولك ايه انا بفكر اشتري فيلا وننقل فيها ولا نفضل ذي محنا في البيت
هاري : الفيلا فكرة حلوة بس هتلحقي تجهزي عقبال ميوصلو
شمس : انا قدامي كذا فيلا بس فى واحدة من شكلها هتبقي مناسبة
هاري : اشمعنا يعني
شمس : الفيلا كبيرة و فيها ملحقين وكبيرة
هاري : خلاص تمام نروح نشوفها علشان لو فيها اي حاجة
شمس بابتسامة : يابني ديه فيلا سفير سابق
هاري : تمام نروح ونشوفها اكيد هتبقي كويسة
شمس : تمام نروح النهاردة اه صحيح عوزة عينك تبقي على بدر
هاري : من غير متقولي امرت واحد من الرجالة يفضل وراه ذي ظله
شمس بتعب : ابعتلي سارة ونبي
هاري : حاضر شمس
بعت هاري لسارة التى دخلت وسالتها شمس عن مواعيد مهمة ولكن لم تجد فتنهدت واخذت متعلقاتها وتوجهت إلى الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الى مكان الفيلا التي كانت تخضع لمجموعة من الحرس فسمحو لهم بالدخول
طلب حرس السفير تسليم الأسلحة وبعد شد و جذب من الطرفين سلم الحرس السلاح ولكن فضلت شمس تحتفظ بالسلاح الخاص بها
السفير : اهلا وسهلا بيكم
شمس بجدية : أهلا بيك سيادة السفير كنت حابة اتفرج على الفيلا
ابن السفير : مين حضرتك الاول
شمس بابتسامة عملية : انا سيدة الاعمال شمس المنشاوي
ابن السفير : حضرتك تقصدي انك صاحبة شركات SH . Z . H
شمس : ايوة انا
ابن السفير : أهلا بيكي شيء يشرفني ان واحدة ذيك هتعيش هنا
هاري : طيب ممكن نتفرج علي الفيلا
ابن السفير : ايوة طبعا اتفضلو
صعدت شمس ومعها هاري وشاهدو الفيلا واعجبتها جدا نظرا لضخامة الفيلا من الداخل والخارج تليق باسم عائلة المنشاوي و الشاذلي
شمس : تمام هاري خلص الليلة وانا هكلم الشباب
هاري : تمام
توجه هاري الى الداخل وترك شمس فى الجنينة تمشت شمس فى الجنينة ووجدت باب قامت بفتحة ودخلت إلى الداخل تحدثت مع اخواتها وطمانت عليهم واغلقت وجلست على كرسي وغمضت عيونها
لم تحس شمس بالوقت ولكن شعرت بشي يحجب ضوء الشمس عنها وفتحت عيونها من خلف النظارة الشمسية وجدت شخص يقف امامها ويرفع سلا"حة في وجهها
شمس : انت مين
الشخص : يعني انتى في بيتي وبتسالي انا مين
شمس بسخرية : بيتك والله حلوة لا يا برنس انا بخلص في تمن الفيلا وكلها لحظات وهتبقي ملكي
الشخص بسخرية : لا والله هتبقي ملكك اذاي بس
بجدية : لحظة بس انتي بتتكلمي على فيلا السفير
شمس بتعب و دوخة : ايوة هي
الشخص بابتسامة : للأسف الشديد انتى دخلتي فيلتي من الباب المشترك
شمس بدوخة : باب مششششششترك اذا
شمس بدوخة : باب مششششششترك اذا
فى لحظة واحدة سق*طت شمس بين أحضان الشخص الذي انفلع وحملها بسرعة واسرع بها إلى داخل الفيلا الخاص بيه
دخل الشخص وهو يحمل شمس فوقف الجميع بذهول كيف يحصل بين أحضانة فتاة
امرأة : قصي مين ديه انت يا واد
قصي : امي بسرعة اتصلي على الدكتور
صالح : في ايه قصي بيزعق ليه مي
مي : هااااا اه الدكتور
اتصلت مي على الدكتور وطلعت تجري على جناح قصي وجدته يضع الفتاة على السرير بحنان
صالح : مين ديه قصي
قصي : والله معرف انا لقتها قاعدة في الجنينة
مي : انا كلمت الدكتور وهو على وصول
قصي : تمام
مراد : مين ديه قصي
قصي : معرفش
الباب خبط ودخلت الخادمة واخبرتهم بوصول الدكتور
الدكتور : من فضلك اخرجو برا
صالح : مي افضلي معاها
مي : حاضر
خرج الباقي للخارج
مراد : حد يعرفها
صالح : حاسس اني شايفها قبل كده شكلها مش غريب
قصي : كانت جايه تشتري فيلا السفير
مراد : امممممم
قصي : هو كل ده الدكتور بيكش*ف عليها
دخل رئيس الحرس بسرعة الفيلا
مراد : في ايه
رئيس الحرس : في بنت اختفت والحرس الخاص بيها قلبين الدنيا عليها
قصي : اه مهي موجودة جوا
صالح : بلغ الحرس بتوعها أنها هنا
رئيس الحرس : امرك يا فندم
خرج رئيس الحرس حتى يخبر حرس شمس بتواجدها في الفيلا
مي : قصي الدكتور عاوزك
قصي : تمام
دخل قصي و خلفة الباقي
قصي : نعم دكتور
الدكتور : من فضلك عاوز العلاج ده بس بسرعة
مراد : انا هبعت حد من الرجالة
صالح : هي مالها وليه مغمي عليها
الدكتور : البنت عندها هبوط ح*اد في الد*ورة الدم*وية و كمان سخنة
قصي : وهي هتصحي امتي
الدكتور : انا هعلق ليها محاليل و هحط فيها العلاج وبكرا الصبح بإذن الله هتبقي كويسة وانا هاجي الصبح اطمن عليها
صالح : شكرا دكتور
الدكتور : من فضلك مدام مي حاولي تبدلي هدومها علشان اعرف اركب المحاليل وتنام مستريحة
مي : حاضر دكتور بعد اذنكم
خرجت مي وتوجهت الى غرفة صفا واحضرت ملابس منزلية منها وعادت إلى جناح قصي
مي بجدية : يالا الكل برا علشان اعرف ابدل هدومها
غادر الكل وفضلت مي و معها خادمة حتي تبدل ملابس الفتاة
مراد : قصي حرس البنت تحت و الراجل جاب العلاج
الدكتور : تمام لما مدام مي تخرج وانا هركب العلاج
صالح : انزل انت قصي للحرس بتاع البنت علشان ميحصلش مشاكل
قصي : حاضر
نزل قصي إلى حرس البنت
هاري : فين شمس
قصي : هي اسمها شمس
هاري : ايوة
قصي : على العموم هي تعبانة والدكتور معاها فوق
هاري : من فضلك انا هطلع اخدها
قصي : لا طبعا مينفعش البنت تعبانة والدكتور مانع خروجها وكمان ايه اللي يضمن ليا انك حارس ليها بإذن الله بكرا الصبح هتفوق وسألها لو كنت فعلا من الحرس بتوعها هتمشي معاك غير كده لا
هاري بغضب : انت بتقول ايه اذاي عاوز البنت تبات برا البيت
صالح بهدوء : خلاص يا ابني انا عندي الحل انت ورجالتلك هتفضلو هنا لغاية الصبح ولما تفوق وتقدر تتحرك هتمشي معاك
هاري : تمام
الدكتور : انا همشي دلوقتي وبكرا الصبح هكون هنا علشان اطمن عليها
صالح : شكرا دكتور تعبناك معانا
الدكتور بابتسامة : متقولش كده ده واجبي بعد اذنكم
هاري : بعد اذنك حابب اطمن عليها
قصي : لا طبعا مينفعش طلع ليها
صالح : قصي اسكت تعالي معايا يا ابني
صعد صالح وخلفة هاري ودخلو غرفة قصي وجدو شمس تنام بعمق فطمن قلب هاري وغادر إلى الأسفل ونشر الحرس
مر الوقت وجاء الليل ودخل قصي الجناح ووجد شمس تنام بعمق على السرير ويظهر عليها التعب
قصي بتنهيدة : احنا نسناكي خالص وكمان المحاليل خلصت
قفل قصي المحاليل ونزع الإبرة من ذراعها ولكن وجد وجهها سخن فاحضر ماء و ثلج وجلس يعمل لها كمادات حتى هدئت حرارة جسدها
مر الوقت ونام قصي على الكنبة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند العرسان
🌞🌞🌞🌞🌞
عاد الشباب الى الفندق بعد أن لف وقت طويل وذهب كل واحد الي جناحة
عند حاتم و نرمين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
حاتم بابتسامة : انا هاخد دش في الحمام التاني وانتى براحتك
نرمين بابتسامة : ماشي
اخذ حاتم ملابسه وغادر غرفة النوم وترك نرمين تقف في منتصف الغرفة بعد أن وضع قبلة على خدها
جلست نرمين على السرير وتنهدت وتذكرت كلام شمس معها وقد ايه ريحت قلبها و عقلها لبست نرمين ملابس نوم جميلة ولبست فوقه اسدال الصلاة وخرجت وجدت حاتم ينوي الصلاة
نرمين بسرعة : حاتم استني اصلي معاك
حاتم بابتسامة : تعالي يا قلبي
وقفت نرمين خلف حاتم وصلو وجلس يسبح
نرمين بكسوف : هو انتى مش هتصلي بيا ركعتين التوفيق للجواز
حاتم بذهول : انتى بتقولي ايه
نرمين بابتسامة جميلة : بقول المفروض كل عريس يصلي بعروسته ركعتين اصلاح الحال
حاتم بتأكيد : يعني انا اللي فهمته صح انتى موافقة على اتمام الجواز دلوقتي
نرمين بكسوف : ايوة
حاتم بابتسامة عشق : يالا يا قلب حاتم
صلي حاتم بها ورفع ايده على رأسها يدعي لهم باصلاح الحال
حاتم بابتسامة عشق : يالا يا طفلتي نبدأ حياتنا
نرمين برعشة : حاضر حبيبي
حاتم وهو يحضنها : بلاش خوف يا قلبي انا عمري مهاذيكي ولا هعمل حاجه انتى رفضاها
نرمين بابتسامة : عوزاك حاتم عوزة احس بالأمان اللي كنت عوزة احسه في حضن امي وبدر
حاتم بعشق : وانا اوعدك من اللحظة ديه هكون امانك و ظهرك وابوكي و اخوكي و حبيبك و عشيقك
ووضعها على السرير بكل حنان و حب و عشق وذهبو في عالم خلق لهم تحت طاعة الله
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
صحيت شمس بتعب وأل*م في أنحاء جس*دها وفتحت عيونها ونظرت وجدت نفسها في غرفة غير غرفتها فاسرعت بالوقوف ولكن من تعب جسدها كانت سوف تقف ولكن وجدت يد قوية تمسك خصرها فحاولت ابعاد ايده ولكن لم تعرف
قصي بحنان : اهدي متخفيش اقعدي شوية علشان الدوخة تروح
شمس بتعب : انا فين وانت مين
قصي : انتي في بيتي ومتخفيش اهلي معايا وكمان فى رجالة بيقولي انهم رجالتك
شمس بتعب : انا عوزة هاري ومن فضلك ابعد
الباب خبط ودخلت مي و صالح وجدوها صحيت و قصي يجلس على الكرسي
مي بابتسامة : حمد لله على السلامة يا قمر
شمس بتعب : الله يسلمك مين حضرتك
صالح بابتسامة : يالا يا مي ساعدي القمر علشان تجدد نشاطها
مي : تعالي يا قلبي اساعدك
ساعدت مي شمس على الذهاب إلى الحمام وغسلت وشها ورفعت شعرها إلى الاعلي وخرجت جلست على السرير بتعب
صالح بابتسامة : عاملة ايه دلوقتي
شمس : الحمد لله يا عمو بس ممكن حد يبعت لهاري الحارس بتاعي
قصي : حاضر هو شكله اذاي
شمس : مش فهمه بص هو طويل وعيونه ملونة وحلو
قصي بغيظ : طويل وعيونه ملونة وحلو بلا وكسة انا احلي منه
بعت احدي الخدم حتى ترسل لهاري بالصعود
صالح : اسمك ايه
شمس : انا اسمي
هاري بلهفة : برنسيسة قلبي انتى كويسة
شمس بابتسامة : الحمد لله بس عوزة امشي
هاري بحنان : حاضر يا برنسيسة اجهزي وانا واقف برا
شمس بابتسامة : حاضر هاري
صالح : خليكي يا بنتي انتى لسه تعبانة افضلي هنا لغاية متستريحي
هاري : لا معلش مينفعش انا هطمن عليها
مي : خليكي يا بنتي زمان الدكتور جاي يطمن عليكي
شمس بابتسامة : شكرا يا انطي بس تسمحيلي فين هدومي عوزة امشي
مي : حاضر يا قلبي
احضرت مي الهدوم واعطتها لشمس واخذتهم وتوجهت إلى الحمام ولبست بصعوبة ورفعت شعرها إلى الأعلي وخرجت
هاري : يالا برنسيسة
شمس بابتسامة : شكرا جدا على الاهتمام
قصي : احم هو انتى خلاص الفيلا بقت بتاعتك
شمس : اكيد هاري خلص
هاري : فعلا انا خلصت فاضل على امضه الشيك
قصي : هايل مبروك
شمس بابتسامة : شكرا بعد اذنكم
مي : لا طبعا احنا كلنا هننزل نفطر مع بعض وبعد كده تروحي
شمس : بس
صالح : من غير بسبسه يالا
صالح : من غير بسبسه يالا
نزل الكل وجلسو على السفرة وتوجه هاري لتجهيز السيارات
اكلت شمس بعض قليل جدا من الطعام و كتفت
شمس بابتسامة : شكرا جدا على الاهتمام و الاكل
مي : انتى كده فطرتي
شمس : انا اصلا مش بفطر بكتفي بقهوة وبس
قصي : علشان كده رفيعة و تعبتي
مراد : هو انا شفتك قبل كده
شمس بستغراب : والمفروض انا اللي افتكر حضرتك شفتني فين
مراد : شكلك و عيونك مش غريبة عليا
فضلت شمس تنظر لمراد وفي لحظة فتحت عيونها على الاخر وبتسمت
شمس بذهول : احم احم لا معرفش حضرتك
الخادمة : مي هانم الدكتور وصل
صالح : خليه يقعد في الصالون واحنا جيين
توجه الجميع إلى الصالون وجلست شمس بجوار الدكتور الذي نظر ليها بذهول
الدكتور بابتسامة : يخربيت جمالك و عيونك اللي شبه العسل الصافي
شمس برفع حاجب : نعم
الدكتور بابتسامة : بقول الحقيقة انتى حلوة اوي
قصي بغضب : انت مجنون انت بتعاكس البنت وحنا قاعدين
الدكتور : حضرتك انا بقول الحقيقة حضرتك مرتبطة انسة
صالح بهدوء : دكتور انت جاي تعالج البنت ولا تخطب
الدكتور : لا اكيد هكشف عليها
شمس بحده وهي تقف : وانا كويسة مش محتاجة دكتور بعد اذنك صالح بيه
ارتدت شمس النظارة الشمسية وخرجت برا الفيلا وتوجهت إلى هاري وركبت السيارة وغادرت بسرعة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
هاري : برنسيسة هنطلع الاول على الفيلا تمضي الشيك على طول و بعد كده نروح على البيت
شمس بتعب : اي حاجة هاري
توجهو إلى الفيلا و طمان السفير و ابنه على شمس و مضت الشيك و تركت المحامي يكمل باقي الإجراءات و توجهت شمس إلى المنزل
و لكن في الطريق اتصلي عليها احدي رجالها في الصعيد يخبرها بوفاة كبير الدهشوري
شمس بتعب : هاري خلي الرجالة يطلعو على الصعيد
هاري : ليه برنسيسة
شمس بتعب : كبير الدهشوري م*ات و لازم اروح
هاري : انتى تعبانة كمان جدك و ابوكي و خالك موجودين كفاية
شمس بتعب : لازم اروح بنفسي لما طلبت المساعدة منه زمان وافق و حماني من الم*وت و اقل حاجة لازم احضر العز*ا بنفسي مينفعش مرحش
امر هاري السائق بالتوجه إلى المطار و تصل على المطار و حجز تذاكر سفر و تصل على الرجالة في الصعيد يعلمهم بوصولهم
بعد فترة وصلت السيارات إلى المطار و نزلو و انهي الحرس الإجراءات بسرعة و توجهو إلى الطيارة و ركبو و غادرت إلى الصعيد بعد فترة وصلت شمس الي الصعيد و خرجت وجدت الحرس في انتظارها فركبت و توجهت إلى القصر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي القصر و جلست على أول كرسي امامها و غمضت عيونها
بعد فترة نزل حامد من الأعلي اتفاجئ بوصول شمس فتوجه إليها و جلست بجوارها
حامد بحنان : وصلتي امتي يا قلبي
شمس الصغيرة : من شوية بابي
حامد : انتى لسه مسافرة انا كنت هروح و جدك و خالك موجودين
شمس بتعب : لازم اروح بنفسي
وهدان : حمد لله على السلامة يا قلبي
شمس الصغيرة : الله يسلمك يا جدو
شمس الكبيرة بابتسامة : حمد لله على السلامة يا بتي
شمس الصغيرة : و حياتي عندك عوزة قهوة من ايدك ممكن
شمس الكبيرة : حاضر يا قلب ستك بس الاول كلي اي لقمة
شمس الصغيرة بتعب : مليش نفس همو*ت و شرب القهوة
وهدان : بعد الشر عليكي يا بتي
شمس الصغيرة : فين خالي منصور
وهدان : في الارض مع عامر الشاذلي
شمس الكبيرة : القهوة يا قلبي
شمس الصغيرة : شكرا يا تيتة اعملو حسابكم الكل هيروح العزا حتى انتى تيتة
شمس الكبيرة بابتسامة : يعني هشوف نعمة و الله زمان
شمس الصغيرة : انا هطلع أجهز
صعدت شمس إلى الأعلي و قامت بأخذ دش و خرجت وقفت امام الدولاب تختار احدي العبايات و اخذتها و رمتها على السرير و جلست بجوارها
فضلت شمس الصغيرة تجلس على السرير بتعب إلى أن قطع جلوسها صوت خبط على الباب و كانت الخادمة تعلمها بالنزول
قامت شمس بإزالة الفوطة من على جسمها و لبست العباية باللون الاسود و فردت شعرها و عملت مكياج خفيف و نزلت
منصور بابتسامة : حمد لله على السلامة يا قمر
شمس الصغيرة بابتسامة : حبيبي يا منص
منصور : ابوي و حامد مع بعض و انا و شمس مع بعض
شمس الكبيرة : انا جاهزة يالا
خرج الجميع و توجهو إلى الع*زا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في العزا
🌞🌞🌞
وصلت السيارات عائلة المنشاوي إلى العزاء مع وصول سيارات عائلة الشاذلي
توجهت شمس الكبيرة و بصحبتها صابرين الشاذلي إلى عزاء الحريم
دخل وهدان المنشاوي و بجواره حامد المنشاوي و قدمو واجب ال*عزاء
دخل صفوان الشاذلي و عامر الشاذلي الى الع*زاء
واخيرا دخلت شمس بجوار خالها
شمس الصغيرة : البقاء لله يا حاج سليم
سليم : حياتك الباقية يا كبيرة اتفضلي
شمس : البقاء لله يا بشمهندس محمد
محمد : و نعمة بالله شكرا يا شم اقصد يا كبيرة
شمس : البقاء لله يا دكتور رامي
رامي : حياتك الباقية يا كبيرة اتفضلي
دخلت شمس إلى عزاء الرجالة و جلست بعد ان القت السلام علي اهل البلد و جلست بجوار خالها من جهه و الجهة التانية جلس هاري
مر الوقت و توجهت شمس إلى المنزل لتقديم واجب العزاء للنساء بعد ان أخبرت خالها بدخولها
شمس الصغيرة : بعد اذنك يا حاج سليم عوزة اعزي الحاجة نعمه
سليم : رامي مع الكبيرة لغاية ستك و امك
رامي : اتفضلي يا كبيرة
دخلت شمس إلى ع*زاء النساء و توجهت الى نعمة الدهشوري فوقف جميع النساء الموجودات احتراما لشمس الصعيد
رامي : ستي الكبيرة شمس المنشاوي
نعمة الدهشوري : مهي قاعدة يا ولدي من بدري
رامي : ستي ديه بتكون كبيرة الصعيد
شمس الصغيرة بهدوء : اتفضل انت يا دكتور
رامي : بعد اذنك يا كبيرة
قدمت شمس الصغيرة واجب العزاء و جلست بجوار جدتها و حماة شقيقها و شقيقتها الحاجة صابرين الشاذلي
جلست امام شمس فتاة و كانت تنظر لها بسخرية
الفتاة بسخرية : من امتي و الح*ريم بيدخلو عزا الرجالة
الفتاة الثانية : معلش بقي هنعمل ايه مفيش اح*ترام و لا اد*ب
اصدرت بعض النساء صوت شهقات
شمس الكبيرة : تقصدي ايه يا بت منك ليها
الفتاة الاولي : بت انا بكون وردة الدهشوري
الفتاة الثانية : و انا بكون رشا الدهشوري
صابرين بغضب : اخرس يا بت منك ليها انتم اتجننتم بتتكلمو مع شمس المنشاوي كده
شمس الكبيرة بغضب : بحسب يا نعمة انتى و ماجدة ربيتو ولادكم
وردة بعصبية : اخرسي يا حر*مة روحي ربي بنتكم
رشا بعصبية : صوح ربي اللي دا*خلة خارجة وسط الرجالة و لا ايه يا بت نجمة
وقفت شمس الصغيرة بقوة و عظمة و وقفت امام البنات و في لحظة واحدة كان هناك أصوات صفعات تنزل على وجه وردة و رشا
شمس الصغيرة بغضب : مسمهاش نجمة يا وسخ*ة منك ليها اسمها الكبيرة المرح*ومة نجمة المنشاوي الله يرح*مها و مش شوية زبال*ة ذيكم هيعي*بو في تربية المنشاوية
وردة بعصبية : انتى اذاي ترفعي ايدك عليا
شمس الصغيرة بغضب : وقتل*ك كمان قدام مش محترمة يالا يا خالة يالا يا ستي و انتم و رح*مة امي لعرفكم مين هي الكبيرة شمس المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الخارج
🌞🌞🌞
اسرع واحد من رجالة سليم الدهشوري باخباره بما يحدث في الداخل فاسرع بالدخول و لكن وقف على الباب عندما رأي شمس الصغيرة تخرج بغضب أعمي و خلفها جدتها و صابرين الشاذلي
وقفت شمس الصغيرة عن الحركة عندما تحدثت وردة بما اغضبها بشدة
شمس الصغيرة بغضب أعمي : شمس المنشاوي بنت راجل و من صلب الرجالة
سليم بغضب : اخرسي وردة وخشي جوا
شمس الصغيرة بغضب أعمي امام اهل البلد : انا جيت اقدم واجب العزاء في كبير العيلة بس الظاهر بموته العيلة دفنت الاد*ب و الاخلاق معاه
سليم بخوف : حقك عليا يا كبيرة و الله العظيم لادبها
توجه سليم الدهشوري إلى بناته و امسك*هم من شعره*م بشدة و صف*عهم اكثر من كف و لم يتدخل احد من اخواتهم للدفاع عنهم و قام برمي*هم تحت اقدام شمس الكبيرة و الصغيرة
سليم بغضب : ذي متامري هنفذ العقا*ب لو طلبتي ادفنهم صاحيين هنفذ
شيخ الجامع : اهدو يا جماعة وحدو الله وصلو على النبي
الكل : عليه افضل الصلاة والسلام
شيخ الجامع بجدية : البنات غلطت و لازم تتعاقب بس
شمس الصغيرة بغضب : انتهي الكلام يا شيخنا انا زمان وقفت في نفس المكان و اخوهم غلط و انت بنفسك حكمت عليه بس المرة ديه غير ال***** غلطو في امي و اهلي كلهم و هانو و قللو من قيمة جدتي يبقي عق*ابهم عندي انا
سليم : انا اسف حقك عليا يا كبيرة
رامي : من فضلك بلاش تحكمي في وقت غضبك
شمس الكبيرة بهدوء : بلاش يا كبيرة تحكمي وقت غضبك
وهدان بهدوء : حق الكبيرة هناخدة بس لما الكبيرة تقرر
شيخ الجامع بهدوء : اسمعي كلام الحاج وهدان وقت الغضب بنحكم غلط و بالظلم اهدي و نفذي حكمك براحتك
شمس الصغيرة بغضب أعمي : معاكم ٣ ايام و واجب العزا يخلص احتراما للحاج سالم الدهشوري و بعدها حكمي
توجهت شمس إلى السيارة بغضب فأسرع الجميع خلفها و توجهو إلى قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي القصر و دخلت بغضب أعمي و اخذت تكس*ر فى اي شي يقع اديها عليه كانو قد وصل الجميع إلى القصر فاسرعو للداخل
جري حامد إلى شمس وضمها لحضنة تحت اعتراضها و لكن سيطر عليها و جعلها تجلس على قدمه و حضنها بشدة
وهدان بهدوء : اهدي يا بتي حقك عليا انا
شمس الكبيرة بدموع : اهدي يا شمس الله يحر*قهم
صابرين : وحدي الله يا بنتي
بعدت شمس عن احضان ابوها و كان منظهر يغني عن اي كلام فأصبح عيونها كالشمس من شده غضبها
وهدان بهدوء : شمس
شمس الصغيرة بهدوء مخيف : مش عوزة اسمع صوتك حد
صفوان بهدوء : قومي يا بنتي اتوضي وصلي و ريحي عقلك
نظرت شمس إلى الجميع و تركتهم وصعدت الى الاعلي و لكن سق*طت بين أحضان خالها منصور مغمي عليها
فنتفض الجميع بسرعة فاسرع هاري باخذ شمس من احضان منصور و توجه بيها الى المستشفي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المستشفي
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت السيارات إلى المستشفى و نزل هاري و هو يحمل شمس و دخل المستشفي
هاري بغضب : عاوز دكتور بسرعة
اسرع الممرضين و اخذو شمس الى غرفة الطواري
بعد فترة دخل الدكتور رامي الدهشوري إلى المستشفى و توجه إلى غرفة شمس و كشف عليها
بعد فترة تم نقل شمس الي غرفة عادية و خرج رامي
رامي بهدوء : احم اسف بس هما هنا اتصلو عليا و قالولي لازم اجي
وهدان بغضب : بس يا حامد بتي فيها ايه
رامي بهدوء : الكبيرة ضغطها عالي و كمان سخنا و عندها هبوط حاد في الدورة الدموية و بإذن الله بكرا الصبح هتفوق كويسة بس اهم حاجه تبعد عن أي حاجة تعصبها و حضرتك يا حاجة تجهزي اكل كويس و تغذيها كويس اي اوامر تاني
صفوان : لا يا ولدي اتفضل انت
رامي بهدوء : احم الكبيرة اتنقلت اوضة عادية بعد اذنكم
غادر رامي و عاد إلى المنزل و صعد الكل الي غرفة شمس و دخلو وجدوها تنام على السرير و المحاليل في اديها فبكت شمس الكبيرة على ما حدث لتلك الصغيرة
وهدان بجدية : عامر خد ابوك و مرتك و روحو و انت منصور خد امك و حامد و روحو و انا هفضل معها
حامد : انا مش هسيب بنتي لوحدها
شمس الكبيرة بدموع : و انا كمان مش هسبها
وهدان بغضب : الكل هيمشي مش عاوز حد هنا يالا
بكت شمس الكبيرة و اخذها منصور و غادر الكل و تركو وهدان مع شمس
وهدان بغضب : و حيات نومتك ديه لعلم الكل الأ*دب معاش و لا كان اللي ي*كسر شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي و الصعيد كله و حياتك يا قلبي لعلمهم مين هي الكبيرة شمس المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر الدهشوري
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخل رامي وستمع صوت صراخ شقيقاته فاسرع الى الأعلي وجد والده يضربهم بكل غل و غضب و محمد يحاول ان يبعده فساعد محمد و اخذو والدهم و نزلو
محمد : اهدي يا بوي الضرب مش هيفيد
سليم : انت فاكر ان شمس المنشاوي هتسكت ربنا يستر علينا
رامي : الله يكون في عونها
محمد : انت رحت فين دلوقتي
رامي : كنت في المستشفي
سليم : ليه يا ولدي حصل حاجة
رامي : الكبيرة شمس المنشاوي تعبت و دخلت المستشفي تعبانة اوي ضغطها عالي من حرقة دمها
نعمة : ربنا يشفيها و يح*رق دم*ك يا وردة انتى و رشا حرقته د*م البت
سليم : ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر
رامي : انا هطلع انام اليوم كان طول و لسه بكرا لازم اروح المستشفي بدري علشان اطمن عليها
سليم : اطلع يا ولدي استريح ربنا يستر علي الايام الجاية
صعد رامي و فضل سليم قاعد مكانة من غير اي رده فعل و لكن عقلة كان ياخذه لأماكن غريبة و مرعبة
سليم بخوف : كان عندك حق يا بوي لما قولت زمان شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي و هي نفس جدها عثمان بيه المنشاوي منك لله يا وردة انتى و رشا بسببكم الدنيا هتقوم حري*قة
نعمة : مالك يا ولدي
سليم بتنهيدة : تعبان اوي ياماه بناتي كس"رو ظهري و وقفو قدام واحدة مش سهلة
نعمة : عارف يا ولدي انا لما شفتها غضبانة كان عثمان بيه المنشاوي واقف قدامي فعلا البت واعرة و شديدة و بناتك غلطه*م واعر
سليم : ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر
نعمة : سلمها لربنا و قوم نام علشان لو حد جيه بكرا
التاني و الكبيرة في المستشفي تعبانة و لو هي سكتت و انا عارف انها مش هتسكت و راها ابوها حامد المنشاوي و جدها وهدان المنشاوي و دلوقتي انضم ليهم عيلة الشاذلي
نعمة : ايه رايك لو طلبتها لمحمد او لرامي
سليم بابتسامة : و الله العظيم يا امي انتى طيبة ديه كبيرة عيلة و كبيرة بلد و ليها مكانتها و مركزها في البلد محمد بيقول عليها قوية و ليها هبيتها و سمعتها وسط رجالة الأعمال هتوافق على حد من ولادي فوقي يا حاجة عيلة المنشاوي كبيرة من زمان و يوم ما كبيرة عيلة المنشاوي و كبيرة الصعيد كله يوم متفكر تقول يا جواز لازم تختار راجل ليه مركزة و هبتة
نعمة : سلمها لله يا ولدي اطلع ريح جسمك
سليم : تصبحي على خير يا امي
صعد سليم حتي ينام و هو يدعي ربنا بالصبر على عقاب عيلة المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مر الوقت و جاء الصباح و توجه رامي إلى المستشفى و توجه عيلة المنشاوي و الشاذلي الي المستشفي
صحيت شمس بتعب و ألم وجدت جدها يجلس بجوارها على الكرسي و نايم
شمس بتعب : جدو جدو اصحي
وهدان بلهفة : حمد لله على السلامة يا قلبي
شمس : في ايه يا جدو حصل ايه
وهدان : و لا حاجة يا قلبي كنت تعبانة و سخنة و الدكتور علقلك محاليل و زمانة جاي
شمس : انا عاوزة امشي لازم ارجع القاهرة عندي امتحانات
وهدان بغضب : تولع الامتحانات المهم صحتك
شمس بهدوء : ممكن تهدي و الله انا كويسة وك
قطع كلامها دخول العائلة كلها
حامد بحنان : سلامتك يا قلبي عمله ايه دلوقتي
شمس الصغيرة بابتسامة : قلبي يا ميدو و الله
صفوان بابتسامة : حمدلله على السلامة يا كبيرة
شمس الصغيرة بهدوء : الله يسلمك يا جدو
شمس الكبيرة : كده تقلقينا عليكي
شمس الصغيرة بابتسامة : بشوف غلاوتي عندكم
وهدان بابتسامة : من يوم متولدي و انتى غالية علينا يا قلب جدك
الباب خبط و دخل رامي
رامي : احم صباح الخير
الكل : صباح النور
رامي : تسمحولي كلكم برا علشان عاوز اكشف عليها و طمن عليها
وهدان : تمام يالا بينا يا رجالة
شمس الكبيرة : انا هفضل معاها
رامي : اكيد يا حاجة افضلي
كشف رامي عليها و امرته شمس بكتابة خروج لها فوافق بالرغم من علمه بتعبها
رامي : يا كبيرة من فضلك اهتمي شوية بصحتك و باكلك انتى فى رقبتك حياه ناس كتير قومي شوفي الناس اللي قاعدة برا من امبارح بالليل علشان يطمنو عليكي
شمس بجدية : انت عاوز مني ايه بالظبط
رامي : و لا حاجة انا بعمل واجبي اتجاة المريض غير كده مليش فيه لو سمحتي يا حاجة ياريت لما تروحو تهتمي باكلها شوية علشان ضعيفة بعد اذنكم
خرج رامي و ساعدتها جدتها في اللبس و خرجت وركبت العربيات مع الحرس و فوجي الكل بتوجه سيارات شمس عكس اتجاة القصر و توجهت الى المطار
وهدان بغضب : عملتها شمس بردو
حامد : اهدي يا عمي شمس عندها امتحانات
وهدان بتنهيدة : هتفضلي تعبة قلبي كتير يا شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
امرت الحرس بالتوجه إلى المطار و عادت إلى القاهرة
شمس بتنهيدة : هاري اعمل حسابك بكرا عندي امتحان
هاري : نفسي اعرف اذاي هتمتحني انتى بقالك يومين تعبانة و كمان مفيش مذاكرة
شمس بابتسامة : عيب عليك يا معلم انا شمس المنشاوي بردو
هاري بضحك : مصيبة انتي كلمي الشباب لانهم اتصلو و انا قولتلهم انك مش فاضية
شمس : اشطا هكلمهم و ناااااااااام
هاري : عند ابوكي يا روحي اطلعي قدامي
شمس بضحكة : حمش يا هاري طالعة يا خويا بلا وكسة
صعدت شمس إلى الشقة و دخلت وجدت بدر يجلس على الكرسي و عندما رائها اسرع لها و حضنها و كان ذلك غريب بالنسبة لشمس لانه عمره محضنها
بدر : عمله ايه يا شمس كده تخرجي من المستشفى على هنا على طول
شمس : معلش يا بدر عندي امتحان بكرا
بدر : طيب يلا خشي بدلي هدومك وتعالي
هاري : الحاجة شمس كانت عاملة حسابها و بعته ليكي اكل هخلي الرجالة يجهزوه عقبال متبدلي هدومك
شمس : تمام
توجهت شمس إلى غرفتها و بدلت ملابسها لاخري و اخذت دش و خرجت و جدت وليمة على السفرة فجلست تاكل بسرعة من شده جوعها و بعد فترة انهت الطعام و جمعت الباقي و وضعته في الثلاجة و عملت فنجان قهوه و تصلت على الشباب و طمانت عليهم و أغلقت و جلست تراجع المادة الامتحان
مر اسبوعين سريعا وانهت شمس من الامتحانات و لم تنزل البلد و لم تهتم بشي
مازال الشباب الأربعة في فرنسا يقضون احلي شهر عسل فى حياتهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في شركة المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
قصي بغضب : يعني ايه البني واقف لغاية دلوقتي
مراد : و الله يا قصي بعد الأزمة المالية للشركة الدنيا واقفة
قصي بغضب : انا مليش دعوة الكلام ده
مراد بعصبية : انا قولتلك من الاول نختار شركة ليها وزنها و مكانتها ذي شركة SH . Z . H و انت اخترت ديه يبقي قابل بقي
قصي : مراد بلاش تعصبني
مراد : انت اصلا متعصب و مش طايق نفسك
قصي : يعني انت شايف ده كلام هو ده الكلام يعني
مراد : مفيش شركة هتقبل تكمل المشروع
قصي : يعني كده المشروع باظ
صالح : الصبر يا بني و ربنا هيسر الحال
مراد : تفتكر شركة SH . Z . H هتوافق تكمل المشروع
قصي : غصب عنهم مش بمزاجهم اصلا انا قصي المنياوي
مراد : ي*لعن ابو شكلك و غرورك يا شيخ
صفا : يعني على حظي المشاكل قايمة
مي : متقلقيش يا قلبي كل حاجة هتبقي كويسة
صالح : صحيح هي البنت اللي كانت هنا خلاص اشترت الفيلا
قصي : اه بقت ملكها و في ناس بتجهز فيها بس البنت ديه غريبة جدا لغاية دلوقتي مظهرتش
مراد : انا عمال افتكر شفتها فين بس مش عارف
قصي : انسي يا زفت المهم و راكم قد ايه و الحاجة تخلص
مي : ناقص شوية حاجات و نخلص و كفاية كلام بقي و قومو افطرو
توجهو إلى السفرة و جلسو يتناولون الافطار
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞
صحيت شمس وأخذت دش و لبست بدلة باللون الاحمر و كانت الجيب قصيرة لمنتصف الفخد و عملت مكياج خفيف و رفعت شعرها إلى الأعلي
شمس : صباح الخير
بدر : صباح النور
شمس : عملت ايه امبارح فى المشروع
بدر : شمس انا مش بفهم في التعمير انا هرجع البلد و باشر الارض و ورد ليكم المحاصيل قولتي ايه
اختك و سندك قبل اي حاجة مفهوم
بدر بابتسامة : ربنا يخليكي لينا يا شمسي
شمس بابتسامة : انا هروح الشركة عاوز حاجة
بدر : لا حبيبتي بالسلامة
غادرت شمس و توجهت الى الفيلا حتى تشوف اخر التجهيزات و اي شي ناقص قبل مجيئ الشباب
في الفيلا
🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي الفيلا و دخلت و اخذت تنظر على كل شيء
المهندس : كل حاجة ذي مامرتي
شمس : لغاية دلوقتي شبة تمام الاجنحة جاهزة
المهندس : اتفضلي شوفي بنفسك
صعدت شمس إلى الأعلي وفتحت أول جناح وكانت فاخمة ورائعة الجمال
غرفة النوم
غرفة الملابس
الحمام
تاكدت شمس من تجهيز الغرفة على اكمل وجه من غرفة الملابس و حمام خاص
المهندس : ايه رايك لو حاجة مش تمام نغير
شمس : لا تمام جدا الجناح روعة هاري
هاري : نعم برنسيسة
شمس : اعمل حسابك ديه هيبقي جناح حاتم و نرمين
هاري : تمام
المهندس : اتفضلي الجناح التاني
توجهت شمس معهم و دخلو الجناح وكان فخم بمعنى الكلمة
غرفة النوم
غرفة الملابس
الحمام
هاري : بصراحة الجناح تحفة ولايق على زين جدا
شمس بابتسامة : على خير
المهندس : الحمد لله دلوقتي الجناح الرئيسي
شمس : تمام يالا بينا
توجهو إلى الجناح الرئيسي و دخلو وقفت شمس تشاهد الجناح و كان بالفعل يليق بالقب كبيرة الصعيد
الصعيد
غرفة النوم
غرفة الملابس
الحمام
هاري : تسلم ايدك يا بشمهندس بصراحة الديكور روعة
المهندس : الحمد لله انه عجبكم
شمس : كده في اي نواقص
المهندس : لا حضرتك من بكرا تقدري تنقلي هنا
شمس : تمام يالا هاري
هاري : امرك برنسيسة
المهندس : لحظة واحدة بس نكتب اسم الفيلا ايه
شمس : هنفكر لسه بلاش تقلق انت
غادر شمس الى الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
يتبع
الي لقاء جديد في الحلقة القادمة
توقعاتكم بعقاب شمس لعائلة الدهشوري
هل ستوافق شمس على مشروع قصي ؟
•تابع الفصل التالي "رواية شمس الصعيد" اضغط على اسم الرواية