رواية ملكت الحمزة كاملة بقلم سندس احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الحمزة الفصل الرابع عشر 14
علي وصل عند السنتر وحور نزلت من العربيه وطلعت السنتر
علي كان مستني هاجر
وشويه ولاقهت جايه من بعيد وحاطه ايدها على وشها
علي نزل مالعربيه وراح وقف قدامها
هاجر بخضه…. خضتني في ايي
علي بقلق… مالك
هاجر بتحاول متبصلوش…. نا تمم عن اذنك عندي درس
علي وقف قصادها قبل متمشي وقال ببرود…. نا بعتلك واتس مردتيش ليه
هاجر بهدوء…. مشوفتهاش وبعدين مفتحتش واتس
علي ببرود…. اومال مين اللي كان اون لاين ده امي
هاجر بتعب… لو سمحت يعلي ابعد عن طريقي
علي بقلق… طيب نتي كنتي بتعيطي
هاجر والدموع اتجمعت فعينها…. لا وحته لو يهمك في اييي
علي بنرفزه… هاجر متعصبنيش ونا لس مخلصتش كلامي
هاجر ببرود…. طيب عن اذنك ع عندي زفت
وكانت هتمشي بس علي زقها جوه فالمدخل وحاوطها بايدو
هاجر بتوتر وخوف… ل ل لو سمحت ابعد عني
علي بصلها وشاف عيونها الحمرا ومغطين على جمال عيونها ومناخيرها حمرا وشفايفها حمرا من كتر العياط
علي حط ايدو على خدها وقال بحنيه… ممكن اعرف كنتي بتعيطي ليه
هاجر ببرود…. ميخصكش يدكتور علي
علي قرب ايدو اللي كان محاوطها بيها عالحيطه قربها ولمس وسطها وحطها على وسطها كلو وشدها ليه
علي بحده… ردي عدل يهاجر ع لصبري حدود
هاجر كانت مخضوضه ومتلخبطه وحاسه بحجات كتير
هاجر بدموع… ابعد عني يعلي
علي بهدوء… م هبعد غير اترف كل اللي عايزو
هاجر بصراخ…. عايز تعرف ايي هاا تعرف ايي وبعد متعرف ايي اللي هيحصل قولي اييي ولا حاجه نتا شفقان عليااا يعلي
علي بهدوء…. عايز اعرف برضو
هاجر مسحت دموعها وقالت بتعب…. عايز تعرف ايي
علي ببرود… كل حاجه السكر جالك ازاي والاهم القرف اللي في ايدك
هاجر بهدوء….. نا جالي السكر من تلت شهور لورا وده بسبب الزعل والاكتئاب وموت بابا هو مات من زمان بس نا مكنش ليا غيرو حته اخويااا تعاملو زي الزفت بس كد عايز تعرف حاجه تانيه
علي بهدوء…. وريني ايدك
هاجر بخوف… لا
علي شاف خوفها ولما مسكت كم البلوزه ع ميشوفش اتاكد نو في حاجه م تمم
علي ببرود…. وريني ايدك قولت
هاجر بعياط… لا ابعد عني حد يشوفنا دلوقتي والدرس هيفوتني ابعد عني
علي شد ايدها وهيا كانت بتقاوم بس شدها ورفع كم البلوزه واتصدم من اللي شافو
علي بصدمه…. ايي ده
هاجر بدموع…. لو سمحت ابعد عني بق سبني عايزه امشي
علي بصراخ…. اييي ده
هاجر اتنفضت من مكانها وقلبها وقف من الخوف
علي بعصبيه….. نتي اللي نتي عاملاه في ايدك ده ايدااا وبسبب ايي وعشان مين
هاجر سحبت ايدها وشدت الكم ونزلتو
ايدها كانت حمرا اوي والجروح كانت اكتر من قبل وواخده غرزتين عند الوريد وايدها كانت متشرحه بطريقه تخوف
هاجر بخوف…. نا نا نا
علي بعد عنها وعطها ضهرو وبق ينفخ بعصبيه
هاجر بدموع… كلو بسببك بسببك نتا وبسبب حبي ليك
علي اتعدل وبصلها وقال بضيق… بسببي نا
هاجر مسحت دموعها وقالت بوجع… اه بسببك ع بحبك وبحاول اكرهك م عارفه ونا بحبك من طرف واحد بس نتا م بتحبين وقولتلي كد وعارف اليوم اللي قولتلي فيه نا م بحبك يهاجر عارف قطعت ايدي من عند الشريان وخدت غرزتين فيهم وكنت بموت ولما قولتاي نو في واحد من عيلتك بتحبها وفحياتك كنت بموت ولما لاقتني فالشارع كنت قاعده بسبب حيرتي وتعبي منك ومن ايهاب اخويا
علي بهدوء…. ديي م اسباب ع تعملي كد في ايدك يهاجر
مفكرتيش فخواتك لو شافو ده او صحابك
هاجر ببرود… م هاممني حد اذا كان نا م مهمه عند حد حته عند اللي بحبو
وسابتو ومشيت طلعت الدرس.
علي بغموض….. اللي جاي كلو هيبقااااا دمار يهاجر
وطلع قعد فالعربيه ومرديش يمشي
………….
حمزه بخوف…. ملك ملك فوق ملك
ملك كان مغمي عليها وراسها بتجيب دم من اثر الخبطه
حمزه نزل مالعربيه وشالها ومشي بيها تحت شجره وقعد وحطها على رجلو وبق يخبط على وشها
حمزه بخوف ودموع…. ملك ملك ع خاطري قومي ملك
حمزه طلع فونو ورن على يامن
حمزه بخوف…. يامن يامن هبعتلك لوكيشن تيجي عليه دلوقتي حالا اياك تتاخر بسرعه
يامن بخوف… حمزه نتا كويس مال صوتك
حمزه بصراخ… م وقتو تعالى بسرعه
وقفل معاه
حمزه بدموع ووجع…. ملك ع خاطري قومي ملك
حضنها جامد وفضل متبت فيها
وبعد حوالي عشر دقايق
يامن جه
حكزه شال ملك وقام من عالارض وراح حطها فالعربيه
يامن بخوف…. حمزه ايي اللي وعربيتك مالها ومراتك مالها
حمزه بدموع…. اطلع عالمستشفى بسرعه
يامن ساق باقصى سرعه
مكملوش خمس دقايق ووصلو حمزه شالها ونزل بيها دخلها في اوضه عاديه وكان هو اللي هيكشف عليها
بس يامن قال… حمزه نتا فحالتك دي م هتعرف تكشفلها نا هنده ايي دكتور يجي يشوفها
حمزه بعصبيه… عايز دكتوره م دكتور
يامن سابو وراح جاب دكتوره
الدكتوره كشف عليها وغيرت عالجرح اللي فراسها
وبعد وقت كانت خلصت
الدكتوره بهدوء…. هيا كويسه الحمدلله ده جرح بسيط ميستهلش القلق ده. عند اذنكو
وسابتهم وطلعت
حمزه قعد جنبها وحضن ايدها ونام عليها
يامن بهدوء…. حمزه ايي اللي حصل نتا عملت حادثه
حمزه بهدوء يخوف… لا م حادثه ودي مقصوده ونا هجيب اللي عمل كد
يامن باستغراب… مقصوده ازاي نتا ليك اعداء يحمزه
حمزه ببرود…. بعدين بعدين المهم تطلع دلوقتي تجبلي عربيه مالجراش وتبعت ناس ياخدو العربيه اللي ادمرت ديي ويصلحوها
يامن بهدوء.. حاضر هتمشي دلوقتي ولا هتعمل ايي
حمزه ببرود… امشي نتا دلوقتي ومتجبش سيره عن اللي حصل ده لحد
يامن بهدوء… حاضر عايز حاجه
حمزه بهدوء… سلامتك
وسابو ومشي
حمزه حط تيدو على وش ملك وقال بعشق…. لو كان جرالك حاجه كنت هموت يحتتي كنت هموت مقدرش اعيش منغير
……………….
حازم وصل عند بيت حياه ركن عربيتو ونزل وحياه نزلت معاه
حياه بهدوء…. نتا جبتني هنا ليه
حازم مسك ايدها وقال بهدوء…. تعالي
خدها وراح خبط وثواني والباب اتفتح ونور هيا اللي فتحت
نور بصراخ وفرحه… ماما ماما الحقي حياه حياه يماما
حياه حضنت نور وبقو يعيطو
حوريه خرجت وجريت على حياه وحضنتها
حوريه بدموع…. يحببتي كنتي فين قلبي كان واكلني عليكي اوي ينور عيني
حياه بدموع… نتو جيتو امته وازاي
حوريه طلعتها من حضنها وقالت… م وقتو المهم نك رجعتي.. وبصت ل حازم وقالت باستغراب… مين ده
حياه بصتلو وقال بهدوء… ماما ده حازم اللي قولتلك عليه كان جاي يتقدملي
حوريه بهدوء… اتفضل يحبيبي معلش مختش بالي من فرحتي والله
حازم بهدوء…. لا عادي ولا يهمك بس نا عايز حضرتك ف كلمتين ممكن
حوريه باستغراب… اكيد اتفضل
حوريه خرجت بره هيا وحازم
حازم بهدوء…. حضرتك تعرفي مين الللي خطفوكي
حوريه بتنهيده… اه اعرفو ده حسن سلفي خطفني ع الاوراق
حازم باستغراب…. اوراق ايي
حوريه بتنيهده كبيره…. ديي حكايه طويله بس نا هقلك المختصر نا هجيت من البلد بتاعت جوزي بعد ممات وكان معايااا اوراق بتاعت املاك جوزي ونا اول منزلت هنا كتبت كل حاجه باسم بنتي
حازم بهدوء…. حياه
حوريه بدموع… لا ملك ملك ضاعت مني من 13سنه وكان الاوراق فشنتطها وكل حاجه تخصها فشنتطها بس نا معرفش فين هيا واذا كانت عايشه ولا لا ف حسن لما قولتلو مستفادش مني بحاجه وسابني كان فاكر نو الاوراق معايااا
حازم بقلق… هيا بنتك اسمها ملك
حوريه بهدوء… ايوا
حازم بهدوء…. طيب حياه كانت معايااا ونا خدتها عالفيلا بتاعتي وفيها اهاي متقلقيش خوفت اسيبها لاحسن يجي يخطفها ف خدتها معاياا وبالنسبه ل حسن والحوار ده ف ده عندي متقلقيش همشي دلوقتي ع عندي شغل
حوريه بهدوء…. طيب يحبيبي
حازم سابها وراح ركب عربيتو ومشي
حزريه دخلت وحياه جريت عليها…. حازم كان بيقولك ايي
حوريه بهدوء… مفيش كان بيقولي نك روحتي بيتي هناك عندو فالفيلا وكد وكان بيفهمني نو م لوحدو فالفيلا ونو اهلو كمان هناك
حياه بهدوء…. طيب هدخل انام لاني تعبانه اوي صح سليم فين
نور بهدوء…. فالدرس.. خشي نامي واما يجي هصحيه
حياه سابتهم ودخلت
وحوريه قامت دخلت االمطبخ ونور دخلت اوضتها ع تذاكر
………………………..
ملك بدات تفوق وتتحرك
حمزه بلهفه…. ملك ملك حبيبي نتي كويسه
ملك بتعب ودوخه… راسي راسي وجعاني اوي
حمزه قومها وهيا سندت راسها لورا
حمزه بحب…. طيب انادم الدكتوره طيب
ملك بهدوء وتعب شويه…. لا لا نا كويسه
حمزه قرب عليها وحضنها وهيا نامت فحضنو
ملك بتعب…. حمزه ممكن تروحني
حمزه بق يستنشق ريحتها ويستمتع بحضنها
حمزه بحب…. حاضر هنمشي دلوقتي عالفيلا
ملك بعدت وبصتلو وقالت بتعب… م عايزه اروح الفيلا
حمزه بهدوء…. ليه
ملك بملل وتعب… م عايزه روحني البيت اللي كنا قاعدين فيه
حمزه بهدوء… حاضر هعملك كل اللي نتي عايزاه
حمزه لبسها الكوتشي وهيا نايمه وشالها وطلع بيها ركب عربيتو وساق ومشي
ملك بهدوء…. هو ايي اللي حصل
حمزه مسك ايدها وقال بحنيه… محصلش حاجه نا معرفتش اتحكم فالعربيه بس م اكترر
ملك سندت راسها عالكرسي بتعب وبصت عالطريق..
بعد وقت حمزه وصل الغيلا
ملك بصت عالفيلا وبصتلو وقالت بصوت عالي نسبي… نا قولتلك م عايزه اجي هنا نتا بتعصبني ليه
حمزه بببرود… نا ملاحظ نو صوتك علي
ملك اتوترت وخافت وقالت بخوف بسيط… لا معلتش نا بقول نك قولتلي هتعملي كل حاجه نا عايزاها وقولتلك م عايزه اعيش هنا ونتا جبتني
حمزه فك الحزام وراح نزل وفتح باابا العربيه بتاعها وقال ببرود… طيب انزلي ونتكلم بعدين
ملك بعند…. لا
حمزه شالها وملك فضلت تزق فيه
طلعها عالجناح وحكها عالسرير وقال بعصبيه خفيف… ملك نتي دلوقتي تعبانه ونا م عايز ااذيكي ف اتقي شري
ملك ربعت ايظها وبصت قدام
وحمزه راح جاب كوبايه مياه وجاب برشام وراح عندها
حمزه ببرود…. افتحي بوقك
ملك خدت منو البرشامه وشربت مياه
حمزه راح باسها من خدها وقال بحب…. وحشتيني عارفه كنت هموت عليكي.
ملك بصتلو وقالت بقمص…. لو كلامك صح مكنتش تزعلني
حمزه قرب عليها وقال بحب…. بقلك كنت هموت عليكي تقوليلي اسمع كلامك ومزعلكيش
ملك كشرت وبصت بعيد
حمزه مسك دقنها وعدل وشها عليه وقاال بعشق…. حتتي م قادر اتخيل حياتي منغيرك عامله ازاي
ملك فردت وشها وقالت بهدوء…. بس الموت علينت حق يح
حمزه حط صابعو على شفايفها وقال بضيق…. متجبيش السيره ديي وبعدين هنموت سوا يملك م هسيبك
ملك حضنتو وبقت تتمسح فيه زي القطط
ملك بزعل…. نتا زعلتني الصبح وزعقتلي وكمان لبستني حاجه م بحبها
حمزه ضمها ليه وقال بهمس… دنا هخليكي حوريه بس فالعالم بتاعي هنقبك
ملك بعدت وبصتلو وقالت برفع حاجب…. هتنقبني
حمزه بعشق…. ممم شوفتي من حبي فيكي م عايز حد يشوفك غيري
ملك سكتت ومردتش تتكلم
حمزه بببرود…. م عاجبك
ملك بعند… اه م عاجبني وبعدين نتا كل حاجه بتقول عليها بعملها
حمزه ببرود…. ع نتي مراتي وده واجب عليكي تسمعي كلامي
ملك حطت ايدها فوسطها وقالت بغيظ… نتا م هتتحكم فكل حاجه ياض
حمزه ببرود…. نتي قولتي ايي
ملك عدلت نفسها وقالت بخوف…. نا اسفه مكنتش اقصد والله
حمزه شدها من دراعها وقال بعصبيه… سمعتيها من مين
ملك بخوف شديد… من من البنت اللي معايااا فالمدرسه
حمزه ببرود…. الالفاظ ديي لو سمعتها على لسانك م هتساهل معاكي مفهوم
ملك نزلت راسها وقالت بخوف… مفهوم
حمزه بعد عنها وراح عند التسريحه مشت شعرو ورش برفان وقال ببرود… نا خارج هبعتلك ساميه بالاكل
ملك بقمص…. خارج فين نتا م قولت هتقعد وم رايح شغل
حمزه ببرود وهو بيلبس الساعه…. عندي كام حاجه كد هعملهم
ملك بدموع…. طيب خليك متشميش
حمزه شاف دموعها راح عندها وحضنها وقال بعشق…. م هاخر ديي حاجه ضروريه اوي يحتتي وبعدين هجبلك حجات حلوه كتير
ملك بهدوء… طيب ع خاطري متاخرش
حمزه بحب… حاضر التاب ابقي افتحيه ع هكلمك عليه
ملك بهدوء…. طيب
حمزه باسها من راسها وسابها ومشي
……..
يامن كان قاعد في اوضتو ولاقه الباب بيخبط
راح فتح لاقها مريم
يامن برفع حاجب…. افندم ايي اللي جابك
مريم بتوتر… اونكل حمزاوي هنا
يامن ببرود… اونكل حمزاوي فالمستشفى م هنا
مريم بهدوء…. طيب لما يجي قولو مريم سالت عليك
يامن ببرود تام…. تمم
وكان هيقفل فوشها بس مريم قالت بهدوء… يامن ممكن نتكلم
يامن ببرود…. مفيش كلام بيناا
مريم برفع حاجب… شكلك لاقيت غيري يسي يامن ونا اقول مبيسالش وبعادنا عن بعض عادي بالنسبالك اتاري في واحده بق
يامن باستفزاز…. اه في اصل نا هختطب مارياا بنت عمي الصراحه تابت جامد موت وموزه فشخ
مريم بدموع…. فين كلامك يا يامن نا عمري مبص لواحده غيرك يمريم عمري محب غيرك ايي كان كلو كلام
يامن دخل اوضتو ووقف فنصها وولع سجاره وقاال ببرود…. زيي كلامك
مريم دخلت وراه وقالت بدموع…. هتخطب بجد
يامن بصلها جامد وقال ببرود… اه
مريم قربت عليه وحط صوبعها على قلبو وقالت بدموع… ده قدر يحب غيري ازاي
يامن جسمو اشعر من لمستها
يامن بيحاول يتحكم فنفسو بس م قادر
مريم بدموع… انطق
يامن ببرود… هو م الهانم اختارت تعليمها وفضلتو عليااا عايزه ايي تاني جايه ليه م نتي اللي اختارتي اللي جابك يمريم
مريم بقت تمشي براحه عليه لحد مدخلت جوه حضنو ودفنت راسها فرقبتو وقالت بدموع… جيت ع اصالحك وع بحبك
يامن اتصدم من اللي عملتو بس قرر يعلمها درس
يامن حضنها جامد ورفعها من عالارض
مريم بتوهان… نا بحبك يا يامن بحبك
يامن بعشق…. ونا بعشقك
يامن بعدها وبصلها وقال ببرود…. م تعليم
مريم بزعل… حاضر بس هتعلم هنا
يامن بعد عنها وعطها ضهرو وقال ببرود…. لا نتي هتقعد مالتعليم هتمتحني وخلاص تخر سنه مفيش تقديم ف كليه
مريم بحيره… مقدرش ي يامن عندي هدف وعايزه احققو
يامن اتعدل وبصلها وقال ببرود…. غوري من وشي يمريم وملمحكيش قصادي ع لو لمحتك صدقيني م هيحصل كويس
مريم بخوف… طيب عايزني اعمل ايي ي يامن
يامن ببرود… نتي اختارتي تعليمك اوكيه ابعدي بق عن طريقي وكل واحد من طريق ومتخافيش هعزمك على خطوبتي
مريم بدموع… يامن نا بحبك بلاش تجرحني كد بلاش تاذيني
يامن بسخريه… جربي وحسي شويه بق بيا
مريم مسحت دموعها وقالت بهدوء… تمم يا يامن تمم
وسابتو وخرجت
يامن قعد عالسرير وقال بوجع…. قلبي ده لو اختارك نا هدفنو بايدي
……………..
حور كانت نازله من السنتر هيا وهاجر
علي نزل وراح عندهم وقاال ببررود… تعالو ع اوصلكو
هاجر بهدوء… عن اذنك يحور همشي
علي مسك ايدها وقال بعصبيه… نتي مسمعتيش بقلك هوصلك
هاجر زاحت ايدو. وقالت بهدوء…. شكرا هركب تاكسي
حور ادخلت وقالت بمرح… هاجر تعالي وبالمره ع هنزل اقعد معاكي شويه
هاجر بهدوء… تمم
ركبو هما التلاته حور كانت جمب علي وهاجر ورا
علي عدل مرايه العربيه ع يشوفها وحور لاحظت كد
حور بقرف… المستر ده ملزق اوي يبت يهاجر
هاجر بهدوء… نا م هحضر معاه تاني
علي بهدوء…. حصل ايي
حور بخبث… ابدابس مستر م تمم وبيقعد يبص للبنات وبالاخص هاجر اكمنها يعني مزه و
هاجر بغيظ… حور اللي نتي بتقوليه ده عيب
حور بخبث… يوووه م بقول الحقيقه وبعدين ده انهارده ونتي بتديلو الكشكول مسك ايدك ابن الجزمه
علي وقف العربيه وقال بعصبيه… مين اللي مسك ايدك
حور وهاجر استغربو اوي
بس علي زعق وقال…. انطقي مين ده اللي مسك ايدك
هاجر بخوف… المستر
حور بخوف شديد… علي محصلش حاجه بس احنا م هناخد عندو تاني ع هو م محترم وبيقعد يبص ل هاجر بصصات وسخه اوي وحاول قبل كد بتعرضلنا بس ايهاب اخو هاجر وقفلو
علي شغل العربيه ورجع الطريق السنتر
هاجر بخوف… نتا هتعمل ايي ورجعت ليه
حور بخوف لاحسن يعمل حاجه وهو م دريان… علي اهدا محصلش حاجه
علي ساكت وم بيتكلم
وصل عند السنتر ونزل
وهاجر وحور نزلو وراه بسرعه كبيره وووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزة ) اسم الرواية