Ads by Google X

رواية قسوة عشق الفصل الثامن عشر 18 - بقلم ملك عبد اللطيف

الصفحة الرئيسية

 رواية قسوة عشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك عبد اللطيف

رواية قسوة عشق الفصل الثامن عشر 18

البارت الثامن عشر 
رواية قسوة عشق 
بقلمى /ملك عبد اللطيف 
خلبالكم احنا لسة فى الفلااش باك عشان الناس اللى دماغها اتلغبطت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى إحدى الحارات المظلمة ينزلا هما الاثنان من السيارة ويصعدون إلى إحدى العمارات ويدلفوا إلى الشقة التى اخبرها الرجل بها 
حياة وهى تمسك يد يوسف بخوف: يوسف انا خايفة ايه المكان ده 
يوسف بتهدئة وهوا يدخل الشقة: متخفيش انا معاكى تعالى بس نشوف فين چانسو 
ليدخلا هما الاتنين إلى صالون الشقة ويلاقون رجل فى عمر الخمسون تقريباً امامهم 
الرجل: انتى صاحبة البنت دى ليقول آخر جملة وهو يشير على چانسو النائمة وجسدها ملئ بالدماء وملابسها ممزقة للغاية 
حياة بصريخ وهى تتجه نحو چانسو: چانسووووووووووو ماااالك فيه ايه انت عملت فيها ايه ياحيوان انت 
ليتجه إليه يوسف ويمسكه من ياقه قميصه بغضب ويقول: انت عملت فيهااااااااااا ايييييييه ردددد وازاااااااااااى جاااات عندك 
الرجل بخوف: والله معملت فيها حاجه انا لقيتها إمبارح مرمية عند كوم زبالة فى نص الطريق وانا ماشى شوفتها وكان مغمى عليها وهدومها متقطعة وكلها دم 
حياة بخوف وهى تحاول ان توقظها: چانسو چانسو قومى چانسو بالله عليكي افتحى عنيكى چانسوووووووووووووووو والنبى  قومى 
لتستيقظ جانسو وتفتح عينيها ببطأ غير متذكرة اى شئ ولكن مهلا تذكرت لتصرخ وهى تضم جسدها بيدها وترتعش بقوة وشهقتها تعلو وتحاول ان تستر نفسها 
حياة ببكاء:چانسو مالك فيكى ايه ردى عليا والنبى مين عمل فيكى كدة وايه اللى حصلك
يوسف بعد ان فهم الأمر أخذ حياة بعيداً ليحدثها ويفهمها
يوسف:حياة انتى مش واخدة بالك
حياة بأستغراب:من ايه؟
يوسف:انتى مش واخدة بالك ان چانسو بمنظرها ده فى حد اتعدى عليها ازاى مش ملاحظة 
لتنظر لها حياة بصدمة معقول هل تعرضت للأغتصاب 
حياة بنفى وهى تحرك رأسها بهيستيرية:لا لا مستحيل لتذهب إليها وتضمها بقوة فتبكى چانسو بحرقة 
حياة:چانسو قوليلنا ايه اللى حصل معاكى 
چانسو بصوت مبحوح يكاد يخرج:ان..ن.ام.ش فاكرة حاجه..غير انه انه لتكمل بكائها وتبكى بشدة مجدداًففهمت حياة انها تعرضت لتعدى فأخدتها إلى السيارة لتركب وذهبوا بها إلى الطبيب 
حياة بخوف:طمنى يادكتور بالله عليك
الطبيب بحزن:للأسف ظنك فى محله صاحبتك اتعرضت لتعدى جامد قوى كان ممكن تموت كويس انكم لحقتوها
لتنصدم حياة وتقف جميع حواسها لمدة ثانية كأن فى هذه اللحظة العالم توقف امامها لتقع مغشية عليها فيلحقها يوسف ويضعها بجانب چانسو فى المستشفى 
وبعد مرور ساعتين تقريباً فتحت حياة عيونها وتنظر امامها لترى چانسو مستيقظة وتبكى بشدة لتنهض من على سريرها وتنام جانبها
حياة ببكاء:چانسو احكيلى ايه اللى حصل معاكى 
چانسو ببكاء:الدكتور مقالكوش
حياة بألم ووجع على صديقتها:قالنا بس انتى فاكرة مين الحيوااان اللى عمل كدة
چانسو بحرقة:ده مش حيوااان دول حيوانات
حياة بأستغراب:قصدك ايه مش فاهمة
چانسو:اييييييه اللى مش فهمااااااه ياحياااااااااة مكنش واااااااااحد
حياة بصدمة وعنين متسعتين:ايه كانو كذا شخص
لتومأ چانسو برأسها لانها تعرضت للأغتصاب من اربعة اشخاص لتضمها حياة وهما يبكان وتعلوا صوت شهقاتهم وصريخهم فى الارجاء فيسمعها يوسف ويدخل معه الممرضة وتعطى لچانسو مهدأ ويصطحبها هيا وحياة إلى البيت
حياة وهى تنزل من السيارة:معلش يايوسف تعبناك معانا ممكن تساعدنى ندخل چانسو
يوسف وهو يحمل چانسو:ايه يبنتى الهبل اللى بتقوليه ده چانسو اختى وانتى عارفه انها عزيزة عليا
ليدخلا إلى المنزل والبنات نائمين وكانت عمة حياة ذهبت لأمريكا فى هذا الوقت فصعدا ليضعا چانسو فى عرفتها وذهب يوسف اما حياة صعدت لغرفة چانسو ونامت بجانبها بعد هذا اليوم التى لا تعرف اوله من آخره موت امها ثم اخوتها ومشاكلهم وخاصة نازلى ومرضها والآن صديقتها المسكينة التى لا تعرف كيف ستتخطى هذه الأزمة الصعبة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعلى الناحية الأخرى فى احد النوادى الليلية يجلس حازم الجندى وبجانبه رجل يكره بشدة ولكنه يحتاجه فى مهماته
حازم:عارف لو فتحت بقك صدقنى هقتلك مراتك من قبل ماتعملها العملية حتى
بيومى:خلاص والله ياباشا انت عطتنى عرق جبينى وانا مش عاوز حاجه تانية وفى اى وقت عاوزنى انا تحت أمرك
حازم:اه عاوزك بص عاوزك كل شهر هديك مبلغ تروح توديه إسكندرية عند العنوان اللى عطتهولك 
بيومى:حاضر ياباشا انا تحت أمرك وكمان كلمتلك الممرضة عشان الحمض النووى بتاع البت دى هتجبهولك بكرة بالكتير 
حازم بشر:حلو اوى كدة الموضوع فى صالحى عشان لو اتكشفت بس انا عاوز الحمض النووى بتاع حياة بس متجبش بتاع اخواتها كلهم
بيومى:هيا جايبة بتاع البنات كلهم شوف انت عاوز مين فيهم بقا ده احنا اخدنا دم منها بالعافية 

حازم:خلاص مش مهم هينفعونا وقت العوزة روح انت بقا وهتصل بيك لما احتاجك 
ليمشى بيومى ويترك حازم يفكر فى تحليل الأبوة الذى سيفعله من الحمض النووى الخاص بحياة 
حازم لنفسه:انا لازم اعمل التحليل ده عشان لو اتكشفت فيوم من الأيام يبقا الغلط على شمس مش عليا اثبت ان حياة بنتى بس وكل حاجه هتتحل حتى لو بالكذب محدش هيعرف حاجه ليقول آخر جملة وهو يضحك بشر على ماينويه هذا المنحط الحقير صاحب المشاكل فى الرواية،،،
استووووووووووب،،، 
فى حاجه عاوزة اقولها عشان اكيد فيه ناس بتفكر ازاى حازم حياة تعرفه وهوا صاحب ابوها وعمرها ماشافت كنان حتى وهما صغيرين هيا فعلاً عمرها ماشفتوه عشان كنان كان عايش فى أمريكا هوا وامه واخواته هيا بس تعرف انه عنده تلت اولاد لكن مين هما او حتى شكلهم ايه متعرفش عشان كدة لما شفتووه اول مرة معرفتهوش حبيت اوضح بس باى،،،باااااك،،،
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى صباح يوم جديد فتحت حياة عينيها المنفوختان من كثرة البكاء ببطأ لتنظر حولها ولا تجد چانسو لتستغرب بشدة فتنهض وتبحث عنها لعلها تكون موجوده فى الحمام ولكن لم تجدها فسمعت فجأة صوت صريخ الدادة فجرت مسرعة للأسفل فلم تجد احد فسمعت صريخ مرة اخرى فعلمت انه الصوت من الخارج فى الجنينة لتجرى مسرعة نحوها وترى امامها چانسو واقعة على الأرض والسكين بيدها والدماء تغطيها 
حياة وهى تجرى على چانسو:فيييييييه ايييييييييييه يادااادة 
الدادة بخوف وبكاء:الحقيها يبنتى دى حاولت تنتحر ومسكت السكينة وقطعت ايديها
لتصرخ حياة وهى تحاول ان تحمل چانسو:حديجيييييييييب دكتوووووووووووور بسرررررررعة يااااااااداااااادة بسرررررعة
لتجرى الدادة وتطلب الدكتور وتحاول حياة ان توقف النزيف ولكن لم تستطع حتى جاء الدكتور وكشف عليها وقام بتخيط الجرح 
الدكتور:متخافوش انشاء الله هتبقا كويسة بس انا بقترح عليكم تودوها عند دكتور نفسانى عشان الموضوع ده ممكن يتكرر كتير 
حياة:شكراً يادكتور تعبناك معانا 
ليذهب الطبيب وتصعد حياة لغرفة چانسو وتراها نائمة فتتجه إليها وتبكى بجانبها بشدة 
حياة لنفسها:أعمل ايه فى الموضوع ده انا لازم مخليش حد يعرف واجيبلك حقك ياچانسو بس تتعالجى الاول وصدقينى هجبلك حقك 
لتفكر حياة وتتذكر ابن عم چانسو باسل وهوا صديق حياة من الطفولة وعايش فى لندن فتتصل به حياة وبسرعة وبعد قليل تسمع صوته يجيب عليها
على الهاتف
باسل:السلام عليكم 
حياة:وعليكم السلام ازيك ياباسل عامل ايه عارفنى انا حياة 
باسل بفرحة:حياة اكيد طبعا عارفك يبنتى عامله ايه يافصعونة 
حياة:ياااه ياباسل لسة فاكر الأسم ده
باسل بضحك:اكيد طبعا فاكر انتو مبتروحوش من بالى ياحياة صحيح البت چانسو عاملة ايه وحشانى 
حياة ببكاء:انا متصلة بيك عشان چانسو ياباسل متجالك اووى 
باسل بقلق:فيه ايه ياحياة انتى بتعيطى
حياة بانهيار:باسل مش مهم انا المهم بنت عمك بحاجتك لازم تيجى مصر ياباسل بأسرع وقت
باسل بقلق:طيب طيب هاجى بأقرب طيارة نازلة مصر 
حياة:ماشى ياباسل لما تيجى قولى وأجى اخدك 
باسل:ماشى مع السلامه
لتقفل حياة معه الخط وتتصل بيوسف
على الهاتف
يوسف:ايوة ياحياة عاملة ايه
حياة بصوت مبحوح:مش كويسة خالص يايوسف عاوزاك تدورلى على دكتور نفسانى عشان چانسو
يوسف بأستغراب:دكتور نفسانى؟!!!ليه 
حياة:چانسو حاولت تقتل نفسها النهاردة وانا خايفة الموضوع ده يتطور اكتر لازم نوديها للدكتور يايوسف
يوسف:تمام هشوفلك فيه دكتور انا اعرفه هجبهولك 
حياة:ماشى يايوسف هتعبك معايا معلش
يوسف:بطلى كلامك الاهبل ده انتى عارفة انا بحبك قد ايه هشوفلك الدكتور واكلمك مع السلامه
لتقفل حياة معه السكة وتنظر لترى چانسو استيقظت من نومها 
حياة وهى تتجه إليها:حبيبتى انتى كويسة ايه اللى انتى عملتيه ده ياچانسو
چانسو بأستغراب:فيه ايه ياحياة وايه الدم اللى فى إيدى ده
لتصدم حياة من كلامها معقول انها نست كل شئ ام انها تمثل انها نست ام ماذا يحصل 
لتبكى حياة وهى تقول:چانسو انتى مش فاكرة حاجه ولا بتهزرى بالله عليكي متخوفنيش اكترر من كدة لو فاكرة قولى اتكلمى صرخى عيطى كسرى بس متعمليش كدة 
چانسو بأستغراب حقا هى لا تتذكر شيئ أبداً:انا مش فاهمة انتى بتتكلمى على ايه ياحياة فيه ايه 
حياة بصريخ:چانسووووووووووووووو متهزريييييييش بقاااااااا لييييييييه يارب بيحصللللللل كدة ياااااااااااااارب سااااعدنى اعمللل ايييييه انا تعبت بقااااااااا
لتجلس حياة على الارض بتعت وتضم جسدها بين يديها وهى تبكى بشدة فتسمع صوت جرس باب الشقة وتفتح الدادة الباب وكان يوسف ومعه الطبيب 
يوسف وهوا يدخل الغرفة:حياة فينك...........
ليصدم عندما رأى حياة فى هذه الحالة فحملها ووضعها على الاريكة وهى تبكى وتبكى ولا تتوقف عن البكاء لحظة فأخرجها لخارج الغرفة حتى يعرف الطبيب ان يكشف على چانسو وبعد ساعة تقريباً هدأت حياة لأن يوسف كان يهديها ولم يخرج الطبيب بعد من غرفة چانسو 
حياة وهى تجرى نحو الطبيب بعد ان خرج:طمنى يادكتور والنبى فيها ايه وازاى نست كل حاجه فجأة كدة
الطبيب بحزن:انا مش عارف اقولك ايه بس اللى هقدر اقولهولك ان بنت فى السن ده ويحصلها كدة صعبة اووى وهى اللى حصلها خلاها تفكر فى الانتحار ولما معرفتش تموت جالها انفصام فى الشخصية 
حياة بصدمة:اييييييييييبه انفصاااام فى الشخصية ازاى يعنى
الطبيب:يعنى مش هتبقا على طبيعتها شوية هتبقا ناسية كل حاجه وعايشة عادى وشوية هتلاقيها افتكرت كل حاجه تانى وممكن تفكر تموت نفسها تانى بصى هيا حالتها خطيرة اووى وانصحك تخليها تتعرض على أطباء برة البلد 
حياة بضعف وتكاد تقع من طولها:ت.ما.م ي.دكتور ش..كر...ا..
ليخرج الطبيب ومعه يوسف ليوصله فيرجع يوسف لحياة ويجلس معها قليلاً ثم يذهب بعد ان اطمئن عليها فذهبت حياة لغرفة الاطفال لتراهم نائمين لأنهم لا يعرفون شيئاً لان كل الذى يحصل كانوا الاولاد فى هذا الوقت فى المدرسة لتذهب حياة إلى غرفتها وترتدى ملابس وتخرج متجه إلى المستشفى للتطمئن على نازلى 
وبعد مرور بعض الوقت وصلت حياة إلى المستشفى التى بها نازلى وانجى الصغيرة لأنها كانت فى الحضانة فذهبت حياة لتطمئن علي نازلى وتأخذ انجى للبيت اتجهت حياة نحو الغرفة التى تمكث فيها نازلى وقبل ان تفتح الباب لتتدخل سمعت صوت صريخ وشهقات بكاء صادرة من أختها لتفزع حياة وتفتح الباب بسرعة وخوف لترى الأطباء متجمعين حلو نازلى ويحاولون تهدئتها لانها تصرخ بشدة وتكسر كل شئ امامها كأن اصابها حالة سرعة 
حياة بخوف وهى تمسك نازلى لتوقفها:نااااازلى اهدى ياحبيبتى انا معاكى ارجوكى اهدى هوا فيه ايه يادكتور ادولها مهدئ البت هتضيع كدة 
الطبيب:مش عارفين نسيطر عليها عمالة تكسر فى كل حاجه امسكيها كويس واحنا هنديلها مهدأ
نازلى بصراخ وهى تضرب يدها بالحائط كالمجنونة:مااااااااااااااااااااااامااااااااااااااااااااا هوااااااااااااااااللى قاتلهاااااااااااا افهموووووووووووو بقااااااااااااااا هوا اللى قتلهااااااااااااا مااااااااااااااااااااااامااااااااااااااااااااا
حياة وهى تمسك يدها الاتنين حتى يعطى لها الدكتور المهدئ:اهدى ياحبيبتى اهدى يانازلى فيكى ايه وبتقولى كدة ليه مين ده اللي بتتكلمى عنه 
ليعطيها الطبيب المهدأ فتسقط مغشية عليها فيحملها الاطباء ويضعوها على السرير ويخرجا وحياة معهم
حياة ببكاء:فهمنى يادكتور نازلى مالها دى حالتها بتسوء كل يوم عن اللى قبله
الطبيب:مع الاسف يبنتى اختك جالها حالة سرعة جامدة واحنا مش عارفين نسيطر عليها
حياة بصدمة وهى غير مصدقة مايقول:ايه حالة ايه سرعة ازاى ده
الطبيب بحزن:هيا لما كانت مع مامتك فى الحادثة ده أثر عليها اووى وكمان شافت مامتها بتموت قصادها الاول كانت صدمة لكن اتحولت معاها لسرع
حياة ببكاء:وده ملهوش علاج 
الطبيب:اكيد ليه؟ بس الموضوع مش ساهل ولازم هيا اللى تساعدنا انها تخف لأنها مش مستوعبة هيا بتعمل ايه حاولى تحسسيها بالامان وانك جمبها والاشخاص اللى هيا بتحبهم قربيهم منها يمكن تنسى الازمة دى ومع العلاج تخف
حياة ببكاء بعد ان ذهب الدكتور:ليه ياااااارب ليييييييه كددددة انا مششش معتررررضة على حكمتك ولا على قدرى بس اختى ذنبهااااااااا ايييييييه خدنى اناااااااا يارب وسيبهااااا هياااا قوينى يارب وقوينا انا واخواتى نتخطى المرحلة دى يااااااااارب 
لتقول آخر كلمة وهى تنهض وتتجه نحو الحضانة وتأخذ انجى ثم تتجه لغرفة نازلى وتجلس بجانبها قليلاً ثم ذهبت للبيت حتى تطمئن على چانسو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعلى الناحية الأخرى فى الاسكندرية وصلت صحر ومعها الطفلة الصغيرة التى اعطاها إياها حازم الجندى فذهبت بها إلى شقتها بالزمالك التى تعيش بها مع أبنها مازن بعد ان توفى زوجها 
صحر وهى تدخل:واااااااد يامااازن فييينك
مازن بسرعة:ايوة ياماما انا اهو.....ايه ده مين دى 
صحر وهى تحمل الصغيرة وتجلس:دى بت لقيتها على باب الجامع يحبت عينى مرمية 
مازن بأستغراب:ازااى يعنى؟
صحر:يبنى لقيتها مرمية على باب الجامع شكل اهلها رمينها معندهمش ضمير فأخدتها 
مازن بحزن:معقول فيه حد عنده قلب يعمل كدة 
صحر فى سرها:اه يااااحااازم الكلب منك لله هتخلينى اكذب على الواد
صحر:والله يبنى الناس مبقاش عندها قلب اليومين دول
مازن:خلاص ياماما خليها معانا بدال انتى لقتيها وكمان على باب الجامع اكيد هيا خير لينا
صحر:اكيد يبنى هخش انيمها بقا وروح انت ذاكر عشان الامتحانات بتاعتك قربت
مازن وهو يتجه لغرفته:صحيح ياماما هنسميها ايه
صحر وهى تنظر للطفلة بحنان:جورى هيها جورى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى صباح يوم جديد اسيقظت حياة بتعب من ليلة الامس والتى مرت به نهضت من على السرير ودلفت إلى الحمام واخذت شاور ثم توضأت وارتدت ملابسها وخرجت حتى توقظ الفتيات ليذهبوا معا إلى نازلى بالمستشفى لعلها تهدأ وتتعالج نفسيا عندما تراهم
حياة وهى تدخل غرفة چانسو:جانسو يلا قوووومى عشان رايحين مشوار يلا يابت 
چانسو بكسل على السرير:نصاية ياحياة والنبى نصاية 
حياة بحزن على صديقتها التى تغيرت شخصيتها منذ أمبارحة فالطبيب قال لها انها نست كل شئ ويمكن فجأة تتذكر وتحاول الانتحار مجدداً
حياة وهى تسقط عليها كوب من الماء بضحك:بجدددد طب خددى بقاااااااا
چانسو بفزع:يااااااابت المركووووب انتى والنعمة ماهسيبك يااااكلبة البحر
حياة بمرح حتى لاتحس چانسو بشئ:بس ياحيوانة العلبة انتى مبتجيش غير بالعين البينك يختشى قوومى ياطورة يلااا
چانسو بضحك وهى تنهض:ماشى هوينا بقااا عشان انا مبغيرش هدومى قدااام الشواذ اللى زيك
حياة وهى تضربها فى كتفها بضحك:هسكتلك بس عشان مش فضيالك ياحيوانة انجزى يلااا
لتخرج حياة من غرفتها وتضع يدها على فمها بصدمة وتكتم بكائها معقوول انها نست كل شئ او هيا تحاول ان تنسى ولكن لن تتركها هكذا يجب عليها مساعدتها حتى لا تتدهور حالتها اكتر 
ذهبت حياة لغرفة البنات وايقظتهم فنهض الجميع ونزل إلى الاسفل ليتناول الافطار وبعد تناوله اخبرتهم حياة ان نازلى فى المستشفى ويجب عليهم ان يزوروها تحت نظرات الاستغراب من چانسو
چانسو باستغراب:ايه اللى بتقوليه ده حياة ليه نازلى فى المستشفى وبعدين فين ماما شمس مش موجوده يعنى
لم تستطع حياة إجابتها لأنها إذا ذكرتها بشئ سوف تتدهور حالتها اكتر فقالت لها:مسافرة يا چانسو 
لتستغرب الدادة كثيراً وايضا سيلين ولمار ونادية هم صغار ولكنهم يعلمون ان شمس قد ماتت ولكنهم صمتوا عندما نظرت لهم حياة نظرة بمعنى سأفهمكم كل شئ لاحقاً ليقطعهم رنين هاتف حياة وكان باسل
على الهاتف
حياة:الو 
باسل:ايوة ياحياة انا جيت مصر
حياة بفرح:بجد طب انت فين اجى اخدك
باسل بضحك:انا طالع من المطار هجيلكم على البيت 
حياة بحزن:ماشى ياباسل حمدلله على سلامتك
باسل:الله يسلمك اقفلى بقا يابت عشان جايلك اهو
حياة بضحك:حاضر باى 
چانسو بتعجب:ايه ده باسل هنا فى مصر 
حياة بحزن:اه جاى كمان شوية يلا نروح لنازلى وبعدين نيجى نشوفه خليكى انتى هنا ياچانسو عشان ميجيش علفاضى وميلاقيش حد
چانسو وهى لا تفهم شئ:مع انى مش فاهمة حاجة بس وفرتى والله ماشى ياسطااا 
لتنظر لها حياة بحزن وتأخذ الفتيات حتى يروا نازلى 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفى إحدى الاماكن المظلمة يجلس هذا اللعين صاحب المشاكل التى حلت بهم بأنتظار بيومى 
بيومى:عامل ايه ياباشا
حازم بغضب:اتأخرت كدة ليه ياحيوااان 
بيومى:مهما جبت الللى طلبته اتفضل الاوراق اهى اللى زورناها عشان تثبت ان حياة بنتك
حازم بشر:حلو اوووى ورينى 
ليمسك الاوراق وينظر بهم ببسمة شر ترتسم على محياه وهو ينوى على فعل شئ سئ جداً
حازم:طب عملت زى ماقولتلك محيت كل الاوراق اللى تثبت فى المستشفى ان البنتين التوأم بناتى 
بيومى:ايوة ياباشا والاوراق اهى كمان
حازم:طيب امشى انت دلوقتى وبكرة تبقا تيجى عشان اديك الفلوس اللى هتبعتها لصحر
بيومى:اوامرك ياباشا عن أذنك
ليذهب بيومى فيمسك حازم هاتفه ويتصل بأحدى الاشخاص
على الهاتف
حازم:ايوة عملت ايه 
المجهول:كل حاجه تمام يابيه والممتلكات والشركات كلها باقت بأسمك 
حازم بشر:حلو اوووى والفيلا اللى هما قاعدين فيها 
المجهول:حتى الفيلا تقدر تاخدها يابيه بس مش لااازم يعنى هيعيشوا فين
حازم:ميهمنيش هيعيشوا فين انشاالله يولعو بجاز وسخ مليييييش فييييييه لما تخلص الاجرائات بتاعت نقل الممتلكات كمان تقولى 
المجهول:حاضر حاضر ياباشا 
ليقفل حازم السكة فى وجهه ويفتح معرض الصور بهاتفه ويفتح صورة شمس ويقول:شوفتى ياشمس وصلتينا لفين انتى اللى عملتى فينا كلنا كدا قولتلك بحبك زمان وانتى طنشتينى وروحتى اتجوزتى اعز صحابى ورچدان الكلب اتجوزك ولا هموه انى بحبك مع أنى مقولتش قدامه قبل كدة بس برضو كان لازم يحس على دمه وانتى كمااان ليه محستيش بيا زمان فضلت صابر عليكى كتير اوووى وبظهرلك إنك مش همانى ونسيتك بس كنت كل يوم هموووت عليكى الف مرة لغايت ماجاه الوقت اللى أخدت منك كل حاجه انا عاوزها ليكمل كلامه بضحكة شريرة لا وكمان متعرفيش انى عملت كدة وكنتى بتحسبى نفسك حامل فى البنتين دول من رچدان قبل مايموت وانتى أصلا حامل منى بس من غير ماتعرفى ياقلبى بس لما عرفتى الحقيقة وديتى نفسك فى داهية يلا الله يرحمك بقا ههههههههههههههههههههه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهى البارت يارب يكون عجبكم توقعاتكم للى جاى باى وصحيح الفلاااش بااك هنوقفوه الفترة دى
 ونرجع للواقع عشان فيه احداث مهمة هتحصل

مش هنزل اللى بعديه غير لما اللاقى تعليقات حلوة منكم

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة عشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent