Ads by Google X

رواية منقذي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم نور الفجر

الصفحة الرئيسية

 رواية منقذي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نور الفجر

رواية منقذي الفصل الثامن عشر 18

البارت الثامن عشر
منقذي
-د  دي عيزه تخلعني
لم يصدق ما قرئه ....اعاد النظر مره اخري ليتأكد..كان يتمني ان يكون قد قرء خطء...ولكن لا هذه الحقيقه
تحدث الموظف
-لو سمحت امضي هنا عندي شغل كتر
امسك القلم وكتب اسمه ....غادر الرجل وهو جلس لم يتحمل تلك الصدمه
كيف لها ان تتحول هكذا....اتريد ان تبتعد عنه....ماهذا....لما يحدث معه هذا....تتعطنه في رجولته
نهض وخرج من المكتب
-ا اسلام بيه...اسلام بيه.....ماله
-شكله متعصب
_____________
-كلي
-سبني في حالي واطلع بره
-ضوء....انتي  مكاتيش حاجه من انبارح
-ومش عايزة
-اتكلمي معيا عدل....متخلني افكر انا ابقي مين
اترعبت منه...فهي مزالت تخاف منه...لكن حاولت الا تظهر هذا
وضع الاطعام على المائده
-الاكل اهو...اما تجوعي كلي
تركها وخرج...لنهار علي الفراش باكيه
-بعد ما كانت الحياه ضحكتلي وعشت وسط ناس بيحبنوا يطلع كل ده كدب....يطعلوا السبب في موت اعز الناس على قلبي
مسحت دموعها
-مش هقعد اعيط...د دول ما يتسهلوش شفقه
هدمرك يا وفاء...هاخد اغلي حاجه عندك..زي ما عملتي با الظبت...هحرق قبلك
_____________
-متأكد من العنوان
-ايوه ياعم متأكد
-تمام
خبط ولكن لم يجب احد
-علي مفيش حد هنا
-معرفش ولله...المفروض ان ده عنوان هادي
-اااا...اكيد راحوا حته تانيه
-هي بجد رفعه قضيه خلع عليك
-ايوه
-متأكد..ضوء تعمل كده....ضوء الي كانت بتعيط من اقل حاجه
-قولتلك دي مش ضوء...دي واحده تانيه عينها مليان كره...ا انا مش عايزها تبعد عني
-طب هتعمل ايه
-هعمل كل حاجه عشان ترجع ليا....خلنا بس نشوف هما راحوا فين
________________
-الو 
-وفاء هانم
-ايوه يا كامل...في حاجه حصلت
-ايوه
-فيه اايه
-الأستاذ اخوه الاستاذ وائل
-ماله
-امم...رفع قضيه ءأخذ كل الممتلكات تاني
-ايه...ا اذا..دي خلاص اتسجلت باسم زكريا -ولله يا وفاء هانم ده الي حصل
-حصل ازي يعني
-هما جابوا اوراق تثبت ان بنت الأستاذ وائل مش وجنونه وبكده هيخدوا الاملاك والشركه هترجعلهم
-طب اقفل
قفلت مع االمحامي
-مستعجل اوي يا جاسر عيان تاخد كل حاجه هتصرف ازي دلوقتي
____________
-عمي
-ايوه يا ضوء
-انا عاوزه اتعلم شغل بابا
-امممم مش لما ناخد الممتلكات الاول
-هنخدها. ...لان ده حقي وفاء هتسيبه
-واثقه....ماشي اول ما نكسب القضيه هتسفري بره وتتعلمي شغل باباكي كان ماشي ازي
-تمام
-ضوء
-ايوه
-رفعتي قضيه خلع ليه من غير ما تقوليلي
-أظن دي حاجه متخصكش 
-هههههههه...لاء كبرنا وبقنا نرد
اقترب منها لتأتيها تلك الرعشه مره اخري وتحاول السيطره عليها
-هتفضلي خيفه مني طول عمرك....عشان انتي جبانه....حتي حق ابوكي وامك مش هتعرفي تخديه لانك لسه بتخافي...اول ما قبلك  ده يموت...هتعرفي تخدي حق باباكي ومامتك
-ه هخد حقهم...وهتشوف
دخلت غرفتها  
-مش خايف تنتقم منك
-اممم لاء....انا هسعدها لان ده في النهاية حق اخويا...... انا اه بحب الفلوس بس بما ان الانتقام متعلق بي وفاء هسعدها وبعدها يحصل الي يحصل
-لدرجه دي بتكرها
-ايوه لانها ذلتني وضحكت عليا....وانا مابحبش حد يعمل معيا كده
-ماشي
____________
-انا مضيقه اوي ياقمر
-ليه بس
-بعد كل الي حصل مهنش عليه يطمن عليا
-معلشي....وبعدين هو مشغول بي موضوع ضوء
-ماهي عند اقريبها هو مضايق ليه
-عشان مراته
لتتسع عينها من الصدمه
-م مراته
-ا....ايوه
-م من امتي الكلام ده
-علي قلي من فتره قصيره
-ومقولتليش ليه
-عشان رد فعلك ده
-ان شاء الله مترجعش
-ايه
-مفيش ....مفيش
________
-هو ده العنوان
-عرفت منين
-عرفته من موقع تلفون هادي
-اه صح ده ابن عمها
-عيزك تهدي
-خبط بس
طرق الباب وفتح جاسر الباب .....لمسكه اسلام من ملابسه
-هي فين
-نزلك ايدك...مش عيب واحد في سنك يجي يتهجم على الناس قي بيوتها....ولا اقول ايه ما زكريا عملها قبل كده
-اخرس متجيش اسم بابا علي لسانك
-زعلان اني بقول الحقيقه
-سيبه يا اسلام....احنا مش جين نتخانق
ابتعده عنه اسلام
-انا عايز مراتي
-مراتك....اممم علي ما اظن ان الظرف  الي من المحكمه اتبعتلك...هي مش عيزاك
-ملكش فيه...نديها
-زي ما تحب بس هي مش عيزاك....ضوووء
خرجت ضوء من غرفتها 
-ايوه يا ع...
سكتت لما شافت اسلام ....وده وشها الناحيه التانيه
-ضوء...تعالي يا ضوء نروح
-لاء...امشي من هنا
رفعت وجهها له لري مدي الكره الذي في عينها
-ض...
-مشقوليش اسمي علي لسانك
-ب بجد مش عيزه ترجعي معيا....عيزه تفضلي هنا
-ايوه...احسن ما اقعد عندك وانا مش بطيقك ...امشي من هنا
-انتي بجد عيزه كده
-ايوه...وياريت تطلقني احسن ما تروح المحكمه
-ا احنا كده هننتهي
-وده المطلوب
-ضوء
دخلت غرفتها معلنه نهايه الحديث
-اظنك سمعت...اتفضل امشي
-انت الي لعبت بعقلها صح
-لاء...انا اصلا اتفاجئت لما لقتها رفعه عليك قضيه خلع...اسمع مني ولم باقي كرمتك وطلقها بدل بهدلت المحاكم
-انا هخيلك تندم...انا متأكد ان ليك ايد في الي حصل زمان....الي بيحصل دلوقتي
-خلصت اخرج بقي
وهما خريجين كان هادي داخل نظر له بغضب شديد
وغادر
لكنه اوقفه صوته
-اي مضايق انها هتخلعك 
غادر مع علي ولم يرد 
___________
-ماما...بتعملي ايه هنا
-اسلام انا عرفه اني غلط بس بلاش تعقبني كده...انا ضميري مكنش سايبني
ارتمي في حضن والدته وهي تفتجاء وفاء منه
تخدث وهو يبكي كفطل الصغير
-شوفتها يا ماما...عيونها...عيونها كلها كره ليا
طبطبت عليه
-اهدي يا اسلام
-مش عيزه تضيع مني
-حبتها
-جدا...اول مره احس اني مش قادر اعيش من غرها
-هترجع ان شاء الله
تحدث علي
-ايه يا جماعه هنفضل علي السلم
__________
بعد مرور شهر كانت حالت اسلام النفسه تسؤ فا ضوء لم تتنازل عن القضيه ....وهو يحاول معها لكن هي رفضه تمام ان تقابله....وقضيه اخد الأملاك اتعرضت علي المحكمه وبعد محولات تم اخد كتابت الاملاك بي ضوء وائل
وفي يوم جديد
-كده كل حاجه رجعت 
-شكرا ليك
-العفو ده شعلي
تحدثت ضوء
-كده الشركه هتتفتح تاني
-ايوه طبعا....حتي تقدري تروحي تشوفيها ....بس طبعا هي وكانت واقفه من فتره كبيره جدا فا هتحتاج عمال وحجات كتير عشان اسمها يرجع في السوق
-هعمل كل حاجه ممكن عشان ترجع زي الاول
-تمام
-نسأذن احنا بقي....يلا ياضوء
____________
-هتنيك نايم كده
-طفي النور يا ماما
-قوم يا اسلام روح شغلك
-سبني في حالي
-هتنيك موقف حياتك
-انا مش قادر اتكلم
-علي فكره بكره معاد الجلسه
-عارف....مكنتش متخيل نوصل لي هنا....مش هقدر 
-هي اختارت كده
-يعني ايه
-يعني هي خلاص مابقتش عيزانا...كرهتنا
-هحاول معها....ليه اتعاقب علي ذنب مش ذنبي
بكت وفاء علي حال ابنها
-اسفه جدا يا اسلام....حاولت اصلح الامور
-اااااا انا تعبت سبني في حالي
______________
-عيزه ايه
-نخرج
-ليه
-فيها ايه ياضوء عايز اخرج مع بنت عمي
-انت عارف اني بكرهك بردوا
-ياضوء انتي عرفه اني بحبك وكل ده كان من حبي لكي بس
-هههههه حب لاء بجد في حب كده
-ضوء انا بجد بحبك
-وفر حبك لبعدين...اطلع بره الأوضة
-ماشي...بس هحاول معاكي تاني وتالت
عنحما قرب من الباب ليخرج
-استني
________________
-الو يا دلال....في ايه
-اسلام بيه ممكن تجي للعنوان ده****
-ليه
-هتعرف لما تجي
وقفلت
نهض...وجلس
-هو في ايه
________
-احنا خرجنا عشان تفضلي ساكته
-انا وفقت اخرج معاك لاني عيزه اغير جو من اكتر
-قلبك مش هيحن
-لاء
-انا اول مره اشوفك كده...كنتي قبل كده هدياااااا وملكيش صوت وبتعيطي من اقل حاجه
-هههه كنت عبيطه مش كده
حاول ان يقرب يده من يدها لكن امسكت الشوكه وغرزتها بيده
-انسي انك تلمسني
-اي..اي...ابعدي....حرام علكي
-دي بس قرصه ودن ان اتجرئت وعملتها تاني ابقي ايدك هتوحشك
-شرسه
________
-جيت اهو في ايه بقي 
-بص هناك كده مش حي مراتك
نظر اسلام الي حيث تشير وجد ضوء جالسه مع هادي ليغلي الدم في عروقه ويتقدم نحوهما
دخل المطعم وهو في قمه غضبه
-اسلام
قالها هادي ووقف...نظر ضوء خلفها لتري اسلام والشرار يطير من عينه
-حلو القاعده مش كده
قلها اسلام وهو يتقدم نحوهم ....كان هادي سيرد عليه.ولكن سبقته ضوء
-جدا...قعده جميله
ليزداد غصبه اكثر وتبتسم هي بسخيريه
-ضوووء اتقي غضبي
-هتعمل ايه. ...ملكش صلته عليا
-لاء ليا انتي لسه مراتي
-بكره كل حاجه هتخلص واخلص منك
-ماشي ولغايت مابكره يجي انتي لسه مراتي
-علي ورق....كنت مراتك على الورق
ليصدم هادي اذا لسيت زوجته فعليا
-ضووووء اتحركي قدامي
امسك يدها لتسحبها....وتصفعه
-قولتك اياك تفكر تلمسني ايااااك.....انت مش بتفهم طلقني بقي
نظر لها بغضب شديد
-انت.....انتي طالق

  •تابع الفصل التالي "رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent