رواية طفلة الرعد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الفصل الاول 1
كانت بنت صغيرة متوسطة الحجم نايمة علي السرير في اوضتها وفجأة حست بايدين بتتمشي علي جسم'ها بجرأ'ه
البنت بخوف.. انت بتعمل اي ي عمو حرام عليك كده عيب
جوز امها برغبة.. متخفيش مش هأذيكي بس مش عايزك تعلي صوتك
ملك برعب.. ونبي ابعد عني ي جوز امي كده مينفعش
وفجاة صوتت لما لقيته بيحاول يته'جم عليها
امها صحيت وفتحت الاوضة
ماجدة بصدمة.. انت بتعمل اي ي حسين
حسين لف بخوف وقال بارتباك.. بنتك جت رمت نفسها عليا وبتقولي عاوزاك
ماجدة بصت لبنتها بكره: انتي اتجننتي عايزة جوزي يجي معاكي ي وس*** وقربت وضر'بتها ب القلم وبتشد'ها من شعرها
ملك بعياط.. ي ماما والله انا كنت نايمة لقيتو جاي وبيلم'سني ويعمل حاجات وحشة
حسين بانكار: احترمي نفسك يابت انا جوز امك ياعني ف مقام والدك
ماجدة بزعيق.. يبقي البت دي لازم تمشي حالا
نانسي من وراها: ايوة ي مامي دي حتي كانت تفضل تقولي ابوكي عاجبني وعايزاه البت دي مش تمام
ماجدة شدت ملك من شعرها وقومتها ورمتها برا البيت
ملك وهي بتخبط علي الباب.. ونبي ي ماما دخليني احنا الفجر هروح فين
لاكن مكنش حد بيرد عليها
ومكنش قدامها حل غير انها تنزل من العمارة
نزلت وهي بتدور علي اي. مكان تنام فيه لحد الصبح
وراحت تنام علي رصيف الشارع تحت شجرة
وكانت بتعيط لحد ما تعبت ونامت مكانها. وفي نفس الوقت كان فيه شاب كان سايق العربية بزهق بس لفت نظره بيها لقيها لابسة بيجامة ونايمة علي الرصيف وقرر ينزل يشوف هي لي عاملة ف نفسها كده
نزل من عربيته وقف قدامها ووطي
هو بصوت هادي: انتي قومي
ملك قامت بنوم وشهقت لما شافته.. انت مين؟
هو بهدوء.. انتي اي الي منيمك هنا واي هدومك الي انتي نازلة بيها دي
ملك بحزن وخوف منه.. اصل اصل جوز امي حاول يعتد'ي عليا ونا نايمة ونا صرخت وامي صحت من صوتي و حكتله كل الي حصل
رعد بتعب: طب قومي هخليكي تيجي تشتغلي عندي
ملك بخوف.. لا انت هتعمل فيا كده زيو
رعد بعصبية.. لي شيفاني اي انتي مجنونة يلا قومي
قامت ملك وهو مسكها وركبها عربيته
ملك بتساؤول.. هو حضرتك اسمك اي؟
رعد بهدوء.. اسمي رعد السيوفي
ملك بابتسامة.. اهلا بيك ونا اسمي ملك يوسف كمال
رعد بهدوء.. تمام مش عاوز بقا كلام كتيرر عشان مصدع
ملك بصتلو وقالت ف. سرها: بارد
رعد ببرود.. سامعك بس مش هاحسبك دلوقتي
ملك بصتلو بصدمة لانها اصلا مكلمتش بصوت مسموع وكان صوت يكاد انو هامس
في نص الطريق
ملك بتساؤول: انت عندك كام سنة؟
رعد بزهق: 27
ملك بصدمة.. يلهوي ياعني كده هقولك. عمو
رعد بصلها: لي انتي كام
ملك بفخر: 19
رعد بسخرية: هه طفلة ياعني
ملك بغضب.. لا مش طفلة انا عديت السن القانوني
رعد ببرود.. برضو طفلة
ملك بصتلو بغضب ودورت وشها عند الشباك
وبعد شوية ملك نامت. ورعد وصل الفيلا بتاعتو وبص ع ملك لقاها نايمة
رعد بزهق.. قومي كده
قامت ملك.. اي وصلنا
رعد.. انتي شايفة اي
ملك بفرحة.. الله فيلا انا كنت بشوفها في التلفزيونات بس طلعت جميلة اوي ع حقيقة
رعد زهق وشدها من ايديها ودخل
الدادة سعاد: اهلا يابني نورت احضرلك العشا؟
رعد بحب.. عاملة اي ي دادة
سعاد بطيبة.. الحمد لله يابني
رعد.. دي مراتي ي دادة بس عاوز بس منك تحضري لينا اكل
سعاد.. اهلا يابنتي.. حاضر يابني
وانطلقت من مكانها
ملك بتصحيح.. بسانا مش مراتك
رعد ببرود.. هتبقي مراتي بكره
ملك بدموع.. ونا مش عايزة اتجوز
رعد بسخرية.. مش بمزاجك ي حلوة انتي مدام دخلتي الفيلا دي يبقي خلاص طلعوك منها مش هيحصل
ملك بخوف.. ياعني اي هتحبسني
رعد استغل غبائها.. اه ومش هتنزلي بدون اذني فهمتي؟
ملك هزت راسها بدموع وشدها من ايديها وطلع اوضته
رعد بأمر: اسمعي بقا انا مبحبش الزن والكلام الكتير ده اولا ثانيا كلمتي تتسمع من اول مرة ثالثا بقا وده الاهم انتي هتبقي مراتي اه بس خدامة عندي سمعتي
ملك بعصبية.. انا مش خدامة عند حد وبعدين ما عندك خدامين غيري سبني امشي اروح اي حته
رعد ببرود.. سمعتي قولتلك اي تحت خروجك من هنا مش هيبقي غير بمزاجي انتي فاهمة
ملك بحزن علي حالها.. تمام ينفع بقا انام شوفلي مكان
رعد ببرود.. طلع هدوم من بتوعه
_ خدي دش والبسي دول واطلعي نامي ع سرير
ملك بفرحة.. انت هتسبلي السرير؟
رعد بضحك.. لا ي حلوة انا ونتي هنام هنا علي السرير
ملك بخوف وشهقة.. لالا حرام انت مش جوزي ولا اخويا ولا اي حاجة وعيب
رعد ببرود.. لا منا جوزك لاني هكتب عليكي بكره اكيد مش هعيشك معايا كده
دخلت ملك تاخد شور وطلعت كان شعرها منسدل علي ضهرها واصل لحد اخره وشفايفها الكريزي ورموشها الطويلة وعيونها الواسعة وجسمها الممشوق الصغير
اما رعد فهو ذات عضلات وجسده العريض وعيونه التي تشبه عيون النمر ورموشه الكثيفة وشعره الناعم الاسود وطويل جدا ويحب الهدوء لكنه قاسي
قابلت رعد في وشها ملك بخضة: في اي خضتني
رعد بسخرية.. سلامتك من الخضة
ملك بكسوف.. ممكن تلبس التيشرت عشان كده عيب
رعد ببرود: لأ
ملك بصتلو بقرف وشوية والدادة خبطت عليهم قام رعد فتح الباب واخد منها الصنية بابتساامة
رعد حط الصنية قدام ملك: يلا كلي عشان تنامي
ملك بصت للاكل بجوع.. طب ونت
رعد عمل لنفسه سندويتش
ملك بصدمة.. ده هيشبعك لا لازم. تاكل تاني
رعد ببرود.. كلي انتي وخليكي ف نفسك
ملك بصتلو بحزن واكلت بشهية ونظرت ل رعد لقيتو بيبص لها
ملك بخجل.. اصل انا جعانة و
رعد.. كلي اهم حاجة تاكلي عشان متموتيش
ملك بحزن.. لو كانت امي بتاكلني مكنتش كلت كده قدامك بس كل الحكاية اني جعانه
رعد ملك صعبت عليه وقال بحنية لاول مرة: كلي ي ملك الي انتي عوزاه
ملك شكرته وكملت اكل
ملك خلصت اكل وقالت بتساؤول
_ انت عمرك حبيت
رعد بصلها بغضب. وقام شدها من شعرها و
•تابع الفصل التالي "رواية طفلة الرعد" اضغط على اسم الرواية