رواية احببتها رغم صغر سنها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم اميره محمد
رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الاول 1
تعريف الابطال
محمد شخصيه قويه بارده مبحبش النسوان و بيكرهم كلهم بسبب ذكريات قديمه هتعرف عليها في الروايه طويل و جسمه رياضي عنده عضلات عيونه عسلي و شعره طويل عنده 28 سنه عنده شركه ادويه كبيره و بيسافر كتير و هو من عيله كبيره
********
دنيا بطلت الروايه شخصيه مرحه بتحب الهزار و الضحك في اخر مره في الثانوي العام حلمها تطلع دكتوره قصيره و تتحب بشرتها بيضه و عيونها بني متحجبه و لبسها كله محتشم عندها 18سنه
**********
باقي الاشخاص هنتعرف عليهم في الروايه
Pater1♡
في الصباح الباكر تستيقظ بطلتنا بكل نشاط و حيويه و تدخل الي الحمام تتوضي و تقضي فريضتها و تنزل الي اسفل تجد ولدتها تصنع ال فطار
دنيا بحب: صباح الخير ي ست الكل
فوزيه ام دنيا: صباح النور
دنيا:اي فين الناس ال عايشه هنا
فوزيه: لسه نايمين اطلعي صاحيهم علي ما اخلص الاكل
ذهبت دنيا الي اخواتها ذهبت الي ادهم الاول فيما بعد هنتعرف عليه هو اكبر من دنيا ب سنتين
زقت الباب و دخلت
دنيا بمرح وهيا بتصحي ادهم: قوم ي دومي يلاااا علشان الفطار
ادهم بنوم: روحي انتي ي دنيا سيبيني نام
دنيا بزعل مصطنع: لا مش هروح و لو نزلت من غيرك هقول ل ماما علي السر
غمزلت له و طلعت تجري وادهم جري ورها وهيا جريت علي اوضه اختها الاكبر اميره (شخصيه بارده في المعامله غالباً بتضحك بس هيا مزه و تتحب بشرتها قمحيه و عيونها عسلي و متخمره بتحب اخواتها و هيا مخطوبه ل ابن عمها هنتعرف عليه فيما بعد بس مش بتحبه و بتحب شخص اخر)
دخلت دنيا الاوضه بسرعه قبل ما اخوها يمسكها و يضربها لقت اميره قاعده بتزاكر ما هيا في كليه تجاره
دنيا بتنهج و مش قادره تتكلم: يلا ي ميرووو انزلي افطري
اميره مش مديلها اي اهتمام و بتذاكر: مش جعانه ي دنيا افطري انتي
دنيا و هيا زعلانه وهيا شايفه اختها مش بتهتم بنفسها: طب لو قولتلك علشان خاطري انا و لو انتي ما كلتيش مش هاكل
اميره عارفه ان اختها بتحبها و فعلا هتعمل ال في دماغها: حاضر ي حبيبتي هنزل وراكي
دنيا: ايوا بقا هيا دي ميروو حبيبتي
ابتسمت اميره علي جنان اختها الصغيره
*******************
عند بطلنا محمد المنشاوي (شخصيه حاااااده في التعامل مبتحبش صنف النسوان وحاطط في دماغو ان كلهم خونه و ميتحبوش محمد طويل و جسمه رياضي لانه بيروح الجيم شعره طويل عيونه عسلي ومز اوووي يعني)
يستيقظ محمد من نومه و يدخل الحمام يأخذ دش و يلبس بدلته المعتاده بتاعت الشغل و ينزل ل تحت يجد امه و ابوه و اخواته جالسين علي صفره الافطار
خالد ابو محمد: تعاله يبني افطر قبل ما تخرج
محمد: مليش نفس ي بابا
نورا ام محمد: ي حبيبي انتا خسيت ازاي معنتش بتاكل ي حبيبي
محمد: ي حبيبتي انا بس خاسس علشان الجيم وكدا متقلقيش و قبل راس امه و مشي
****************
عند دنيا
دنيا: ماما انا راحه الدروس
فوزيه: طب خلي بالك من نفسك ي بت
دنيا: متخفيش ي ست الكل
دنيا رنت علي دعاء صحبتها الانتيم
دنيا: اي ي دودو
دعاء: انتي فين ي زفت
دنيا: انا جايه اهو يبنتي انتي فين
دعاء: خلاص شوفتك تعالي يلا
دنيا و هيا معديه الطريق كان في عربيه جايه بسرعه و كانت هتخبتها بس و قفت عند اخر لحظه
دعاء جريت علي دنيا ل تطمأن عليها
دنيا: انتا يبهيم ي جموسه مش تخلي بااالك انتا جموسه ولااا اي مبتعرفش تسوق متسوقش
: انتي بتقولي ل مين كدا
دعاء بصدمه: محمد
محمد بغضب شديد:..............
استنو ال حلقه التانيه ياترا اي الهيحصل
محمد هيعمل اي في دنيا؟؟؟؟
و دعاء تعرف محمد منين؟؟؟؟ بقلم اميره محمد
•تابع الفصل التالي "رواية احببتها رغم صغر سنها" اضغط على اسم الرواية