رواية جرح صبا (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حور طه
رواية جرح صبا الجزء (2) الفصل الاول 1
=سيبوه يعيش خلوه يعيش
=قصدك يعني ان كفايه انه يتنفس؟
صبا ::لو عايز تق,تله اق,تله !! بس انت كده بتريحه من عذ,ابه ؟المو,ت هو خلاص ليه من اللي هيشوفه ؟؟
درمان وهو مصاب مسد,سه على كاران وهو مغمى عليه:: يعني انت مش بتحبيه ولو ما,ت هتكوني مبسوطه
صبا ::هكون مبسوطه اكتر لما اشوفه وهو بيتالم كل يوم بعد ما كان السبب في دما,ري
درمان بشك:: اتجوزتي ليه وانت كارها
صبا :: اتجوزتوا باتفاق مع جدي ممكن تساله انا حاولت اكثر من مره اق,تله
كامل ياكد كلامها:: ده حقيقي صبا اتجوزته علشان تن,تقم لابوها
درمان:: ولما انت بتكرهيه وعايزه تنتقمي لعيلتك ليه ساعدتيه وخليتيه يسجن جدك وتدم,ري تجارتنا معاه
صبا ::كاران كان مجهز كل حاجه ما كانش قدامي غير اني انفذ اللي هو يقول لي عليها عشان اقدر احمي امي واخويا منه
درمان ::تمام بما انك عايزه تنتقمي منه انا هقدم لك انتقامك منه على طبق من دهب هتشهدي في المحكمه ان هو ق,تل ماهر متعمد بما ان انا اتدخلت ونضفت اسم جدك وماهر من كل التهم اللي كانت متوجهه لهم؟ يبقى مش فاضل غير ق,تل ماهر وكده ينال عذابه في السجن طول عمره
صبا ::وانا هعمل اي حاجه علشان اد,مره
درمان يسيبهم ويخرج كامل باعجاب:: تصدقي حتى انا صدقت كلامك وتاثرت
صبا بثقه:: لازم تصدقه يا جدو لانها الحقيقه
كامل:: يعني انت ما بتحبيش كاران
صبا ::تفتكر انا ممكن احب اقا,تل ابويا واللي كان السبب في دما,ري هو اخذ مني اغلى حاجه عند اي ست ؟؟
كامل:: تمام انا كمان افضل انك تبقي كده على طول وتعرفي ان عيلتك هي الاهم
صبا :: عندي معركه بين العقل والقلب وطول عمري كنت بسمع لقلبي لكن كنت دايما بخسر بس انا المره دي مش هسمع لقلبي ؟ انا اخذت قراري هسمع العقل المره دي مش هسمح لحد يكسر,ني تاني ولا حتى يقف قدامي
💗💗💗💗💗بقلمي حور طه💗💗💗💗
طاهر ::مش هي دي الحكايه اللي هتقف قدامي وتتكلم عنها اللي اختك عملته ما لهوش مبرر واحد عندي
زين ::مين اللي قال لك ان انا جاي اروي لك حكايات
ولا اسمعك في تبريرات
طاهر ::خليك يا زين بره اللي بينا وبين اختك لانه اكبر منك بكتير
زين:: اديك قلتها بلسانك اختي مش هسمح لك تقرب منها كفايه قوي اللي اخوك عمله فيها؟؟
طاهر بضحكه سخريه:: اظهر كمان يا ابن الشهاوي هترفع في وش اخوك السلا,ح
زين:: ابن الشهاوي؟ ابن الطحان, ما عدتش تفرق كتير اسمع بقى نهايه الموضوع ده اخوك اخذ جزاته وموضوعه اتقفل
وانت شويه اللصو,ص اللي انت جبتهم وخليتهم يفتروا على اختي خليتهم يقدموا بلاغات ضدها تؤمرهم بسحبها تاني
طاهر بتحذير:: بلاش تقف قدام القطر وتقول انا اتكعبلت فهمني يا ابن ابويا
ملك:: امشي دلوقتي يا زين وبلاش تعقد الامور اكثر ما هي معقده
طاهر كان واقف يبص له بغضب ومستني يجيب اخرما عنده وعلى اساسه هيبدا يتصرف
زين ::اللي جابني النهارده يا ملك اني مش عايز الامور تتعقد خلي جوزك يحل المشكله اللي عملها دارمان لو اتدخل مش هيبقى خير لحد فينا فهمني يا ابن ابويا
طاهر بثقه:: البئر اللي اختك رمت اخويا فيه من غير حتى ما تبص وراها انا هخرجه منه &و بدل ما تيجي تقول لي انا الكلمتين دول روح قولهم لاختك
زين:: البئر اللي بتتكلم عنه ده اخوك هو اللي رمى اختي فيه الاول لما سر,ق منها اغلي حاجه موجوده عند اي ست
ملك تشوف بوضوح مؤشرات الغضب على طاهر وقبل ان ينفعل اكثر:: زين قلت لك امشي دلوقتي ونتكلم في الموضوع ده بعدين اتفضل بعد اذنك
زين:: انا همشي بس بخلي جوزك يرجع لعقله قبل ما يلاقي نفسه جنب اخوه
زين ينهي كلامه ويسيبهم ويخرج
طاهر بانفعال يشاور عليه بايده :: سمعت كلامه الغبي بيع اخواته ومفكر ان درمان هيحميه
ملك:: اهدى يا طاهر ما حدش ابدا كان يتوقع ان كل اللي حصل ده يحصل معانا وانت للاسف بدل ما جيت تحلها بوظتها اكتر
طاهر بعصبيه :: كنت عايزاني اقف اتفرج عليهم وهم بيرموا اخويا في بير غميق زي ده وما مدش ايدي اطلعه
ملك:: انت لو كملت بالطريقه دي يا طاهر هتلاقي نفسك قاعد جنبه من غير حتى ما تحس
طاهر بغضب:: انا مش فاهم انتم كلكم خايفين منه ليه ده كل,ب ادوسه بجزمتي
ملك ::الك,لب ده هو اللي متحكم في كل حاجه دلوقتي يا طاهر
طاهر بعصبيه يضر,ب الترابيزه برجله ويوقع كل اللي عليها في الارض فهو لا يتحمل كل تلك العجز كونه لا يستطيع اخراج اخوه من ذلك البئر الذي اوقعوه به؟؟؟
💗💗💗💗💗بقلمي حور طه💗💗💗💗
كاران:: ليه؟ قولي ؟؟ اكيد في سبب
صبا ::هتفرق يعني
كاران بص لها باستغراب؟؟؟
صبا تكمل ::على العموم مش هاخد من وقتك كتير
كاران بوجع:: اساسا اخذت مني 25 سنه
صبا تطلع ملف من شنطتها وتحطه قدامه:: لو مضيت على الملف ده اعتبر ان ال 25 سنه انتهوا قبل ما يبداوا
كاران بصبر::ايه الملف ده؟
صبا :: امضي من غير ما تسال ؟درمان ؟!!!
كاران يقطع الملف ويقاطعها:: درمان اللي انت عايشه معاه في نفس البيت وانتي لسه على ذمتي
صبا ::بكره المحكمه هتصدر قرار طلاقنا يعني ما فيش داعي الحساسيه دي
كاران بحب ::حبيبتي انا مستحيل اصدق ان انت تعملي فيا كده قولي لي حقيقه اللي حصل اتكلمي يا صبا؟؟
صبا:: ما فيش حاجه اقولها لك لو انت رافض تشوف الحقيقه دي مشكلتك انت& المحامي هيحضر لك نسخه تاني من الملف ده وتمضي عليه ؟ ده طبعا لو عايز تخرج من هنا
كاران ::اكيد في حاجه انت مخبياها انا ممكن اصدق اي حاجه الا ان انت تخونيني ليه؟
صبا::ده قبل ماتد,مرني؟؟
كاران:انت بتقولي ايه؟؟
صبا تسيبه وتخرج بدون ان تعطيه جواب على سؤاله
كاران بانفعال يصرخ عليها:: صبا ليه عملت فيا كده صباااااااا لييييييبيه ؟؟؟
•تابع الفصل التالي "رواية جرح صبا" اضغط على اسم الرواية