Ads by Google X

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ايمان رأفت

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق تحت ظل القمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12

رواية: عشق تحت ظل القمر 
الجزاء التاني البارت: 13
الكاتبة :إيمان رافت 
..................................
ليدخل تيام الغرفة لينصدم مما رأي أصيب الرعب داخله لرؤية مليكة قاطعه شريانها وتنزف بشدة لينادي الممرضين بصوت جهوري اهتزت له المستشفي ليقومو بعلاج الجرح 
الدكتورة:  لازم تتحط تحت الملاحظة يومين 
تيام بجمود: انا هاخدها 
الدكتورة: بس يا فندم ده هيأثر عليها ويخليها تكرر فعلتها 
تيام ببرود ونظرة مرعبة:  انا قولت هاخدها يعني هاخدها 
الدكتورة بخوف: حاضر يا فندم زي ما انت عايز 
لياخذها تيام الي القصر ليصعد بها الي غرفته 
ويلقيها علي الفراش ليجدها تفيق 
وتفزع لترجع الي الوراء ليخرج كنان ورقه من الدولاب ويقول لها بغموض : امضي 
لتقراء ما في الورقه لتقول بغضب :مستحييل 
................................
عند زين وليليان 
لتشهق ليليان لتنظر له بخوف وتقول:  انت عايز اي مني 
زين بجمود : احرق قلب ابوكي عليكي 
لتقول ببكاء وانف محمر وشفتين مثل الكريز: لي هوا عمل اي عشان كل ده 
ليجد زين نفسه لا اراضيا يقبلها لتحاول أبعاده عنها لاكن مقارنة جسدها لهذا العملاق كبيرة 
لتجد شعور جديد عليها وقلبها يدق بعنف ليبتعد عنها عندما يشعر بحاجتها للهواء ليسند رأسه علي جبينها ليجد خدودها حمراء بشدة ليتركها قبل ان يفعل شي يندم عليه
...................................
عند مراد وريجان 
اخذها الي رحلة في كل شبر في المالديف وكانت سعيدة للغاية وهوا كان يوجد شعور داخل مراد لم يلمس قلبه من قبل 
لتمسكه من يده وتجري الي اتجاه الماء الذي ياخذ الانفاس 
لتجلس علي الرمال لتداعب المياه قدمها لينظر لها مراد بنظرات حب شديدة ليقول في نفسه : انا مش عارف حبيتك امتي وازاي رغم كل البنات الي كانت في حياتي لاكن انتي مختلفه عن الكل 
ليقول لها : اي رايك في المالديف
لتقول ريجان بحماس:  حلوه اووووي 
لتجده ينظر لها بعشق لتشتعل خدودها بالون الوردي 
وتقول له بخجل :بلاش تبص كتير كده 
مراد بحب : صدقيني مش قادر ابعد عيني عنك انتي سحرتيني يا ريجان كل حاجه سحرتني عيونك وبرائتك وطيبتك وكل حاجه بجد مش عارف اي الي حصلي 
لتقسم انها ستموت خجلا وأنها حقا لا تخفي اعجابها به 
ليقول مراد بضحك : طب يلا نروح عشان بجد انتي بقيتي طماطم
...............................
في لندن في شركة أمير 
تدخل ايمان الشركة لينظر لها كل الموجودين منبهرين بحجابها وشكلها الذي اسر بعد الموجودين  و منهم من يحقد علي جمالها لتدخل الي مكتب المديرة اخت أمير لتدخل تجد فتاة جميلة بحق ترقص علي نغمة هوباا رجعنا ليكم هنعلم تاني فيكم جامدين دايما عليكم كاسحين كل المجال لتضحك وتقول : شكلنا هنتفق يا اوختشيييي 
لتلتفت لها تلك الفتاه لتقول بابتسامة جميلة وحماس: اكيد انتي ايمان صح 
لتقول ايمان بابتسامة رقيقه :ايوا انا 
لتقول الفتاة بغمزة:بس طلعتي مزة اوي 
لتضحك ايمان بشدة لتقول : ده انتي الي قمر 
لتقول لها الفتاة: انا كارمة 
لتقول ايمان بابتسامة : احلي كارميلا  
كارمة بمرح : يلا تعالي نشوف الصفقات. اخويا حكالي عنك وعن دراستك طلعتي مزة من كل جانب يخربيتك قمر 
لتقع ايمان من الضحك   
(كارمة : ٢٠ سنه اخت أمير تشبه اخاها كثيرا عيون رمادي شعر اسود طويل كثيف  متوسطة القامه شفتين ورديتين مرحه كثيرا ذات قوام ممشوق ولاكن لديها جانب سئ في شخصيتها سنتعرف عليه  )  
ليباشرو العمل  لتدخل السكرتيرة وتقول : رئيس شركة k.B بره وعايز يعمل تعاقد معانا 
لتقول كارمة بصدمة :شركة K.B عايزة تعمل معانا احنا تعاقد شراكة بس دي اكبر شركة اي الي يخليها تعمل تعاقد 
لتقول للسكرتيرة:  خليه يدخل 
ليدخل بكل هيبه بعيونه الزرقاء وشعره الاسود وبنيته الضخمه وعطره الذي من اغلي المركات 
لتقول كارمة ب توهان: سكر محلي محطوط علي كريمة 
لم تنتبه ايمان لانها كانت تراجع الصفقات 
لتقول كارمة بتوهان : انا كارمة الجارحي وبهمس ومراتك المستقبلية   لتسلم عليه ليصافحها لتشدد من مسك يده ليحاول نزعها لاكن كان بلا جدوي ليقول بصوته الرجولي جعل ايمان ترتعب : انا كنان ريان 
لتنظر ايمان له لينظر لها بابتسامه شيطانيه جعلت كل اطرافها تتجمد لينقطع الكهرباء في الشركة لتقول كارمه: يوووه تاني 
ليخاف كنان علي ايمان بشدة ليجد من يحتضنه ويبكي ليضمها لا اراضيا ليقول لها : متخافيش انا معاكي 
ليزداد بكائها وترجع زكرياتها مرة اخري وترتعش وترجع للوراء وتقول بصراخ : بلاش الحزام ونبي ونبي انا اسفه ابعدي عني والله مش هقول ل بابا 
ليضئ كنان كشاف الموبيل ليجدها في زاوية في الغرفة  ووجها ملئ بالدموع وانفها شديد الاحمرار وخدودها أيضا ليرق قلبه ويشعر ب سهم قد اصابه ليقترب منها ليجدها تتعلق برقبته مثل الطفل 
لتشعر كارمة ببعض الضيق لتقترب وتحاول ان تنزع بينهم لينظر لها كنان نظرة ناريه ارعبتها لترجع للوراء 
ل يعود النور مرة اخري لتكون ايمان استكانت لتلاحظ  وضعها لتشعر ب قشعريرة وترتجف ليشعر كنان بها كم ألمه قلبه علي حالها ولاكن عندما تذكر وقوفها مع هذا امير ليرجع لهيئته الشيطانية ويقول ل كارمة بغضب : هوا انتي مش معلمه الي شغالين عندك الاحترام ولا اي دي في منتهي الوقاحه 
لتغضب كارمة وتشعر بالغيرة لان ايمان في حضن ذلك الوسيم وتقول ل ايمان : مكنتش اعرف انك كنتي بتلعبي علي الرجاله كده عشان تترمي في حضنه عشان بس النور قطع. 
لتحاول ان تشرح لها لتصفعها كارمة صفعه  قوية وكانت ترتدي كارمة إسورة مما جعلتها تجرح ايمان بجانب اذنيها لتصرخ ايمان ليمسك كنان يد كارمة ويضغط عليها بشدة ويقول بفحيح: انتي ازاي تمدي ايدك عليها 
لتقول كارمة بتوتر وخوف:  انا بس عشان حاولت تدايقك 
ليلاحظ كنان دماء بجانب اذن ايمان تحت الحجاب ليري ايمان تبكي بصمت 
لتكمل كارمة وتنظر له بهيام  : ومتقلقش انا هرجعها مصر زي ما اخويا جابها هيا اصلا باين عليها مش محترمة لتري صفعه نزلت عليها وفجاءة استوووووب 

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق تحت ظل القمر" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent