Ads by Google X

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر 19 - بقلم حياة الكيوت

الصفحة الرئيسية

  رواية حرم اليزيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حياة الكيوت

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر 19

قمر بحزن وهي تربت على كتفها : ملكيش نصيب فيه يا بنتي 
كانت لسه هتقعد معاها وتواسيها بس سليم بيشاور للكل يطلعوا ويسيبوها لوحدها 
قمر بحزن : البت قاعدة ما تحركتش من مكانها من ساعة ما مشيوا ليه ياسليم قولتلي اسيبها ماخلتنيش افهمها ولا ارضيها؟؟! 
سليم بجدية : تاليا دلوقتي منهارة و قلبها اتكسر فما هتقتنعش بأي حاجه ويمكن تسمعك كلام جا*رح بدون قصد ساعة انهيار فسيبيها لحد ما تهدى وو...
مكملش كلامه لقى تاليا داخله عليهم 
تاليا بحدة : انا عايزه افهم كل حاجه دلوقتي حالا!!! 
 قمر : اهدي يا بنتي متعمليش كده في نفسك عشان واحد ولا راح ولا جاء وربنا بكرة يب.. 
سليم بجدية وهو بيشاورلها : تاليا اقعدي هنا عشان تفهمي كل حاجه
 وبيحكولها كل حاجه حصلت
تاليا : كل ده!!!
قمر : ايوه يا بنتي كل ده حصل وكمان خديجه لل
تاليا : لا انا قصدي كل ده عملتوه عشان كده بس!!!... انا شايفة ان قصي مالوش دعوه بابوه بعدين قصي مش زي ابوه قصي جدع ودايما كنت بسمع منه انه ضد ابوه ومش مسامحه
نادر بعصبيه : لا بقى البنت اتجننت انا من الاول مش موافق عليه من وقت ما طلع عنده بنت وسكت إنما ده مش هسكت عليه
تاليا ببرود : ملكش دعوه بيا خالص يا نادر دي حاجه تخصني وانا هختار اكمل مع مين حياتي!!!
نادر بانفعال وبيمسكها من شعرها : مين ده اللي ملوش دعوه بيكي يا بنت الكلب عايزه تمشي على حل شعرك يا حيوانة
تاليا بعصبيه وبتمسك فيه برضو : مين دي اللي حيوانه يا كلب انت ازاي تتجرأ تضر*بني
سليم بعصبية وبيخبط على الطربيزة : يا ولاد الحرام!!!
تاليا ونادر بيفكوا بعض وبيبصوا على ابوهم بخجل
سليم بعصبيه : بتتخانقوا قدامي ياريت مـ*ت قبل ما اشوف منظركم ده وانت يا نادر بتقولها بنت الكلب بقيت انا كلب!!!
نادر بخجل وهو منزل راسه : اسف يا بابا مش القصد والله
سليم : وانتي يا تاليا ايه الكلام ده بعد كل اللي سمعتيه مصرة على موقفك
تاليا بدموع : اه مصره على موقفي قصي بجد ملوش ذنب
سليم بحده : تمام يا تاليا طالما فضلتيه على امك وبتتخانقي مع  اخوكي علشانه اعملي اللي عايزاه وشايفاه صح تتجوزيه ما تتجوزيهوش بس ما ترجعيش تعيطي لي!!!
قمر : ايه الكلام ده يا سليم؟؟!
نادر : بس يا با... 
سليم بحده : انا قولت اللي عندي وبيسيبهم وبيمشي
تاليا بتبص على امها بتلاقيها بتتفادى انها تبصلها و دموعها بتنزل
تاليا بتبرير : ماما انا
قمر : متقوليش ماما على لسانك دي تاني فاهمه؟!...انسي أن ليكي ام!!!
تاليا بدموع وزعل : واهون عليكي انا يا ماما
قمر بجمود : اه مش هونت انا عليكي يبقى تهوني
وبتسيبها وبتمشي نادر بيومى لها راسه بحسره بمعنى لا وبيمشي ورا أمه
بعد وقت :
قصي : يا تاليا انتي ما شفتيش اهلك ازاي اتكلموا معانا انا معنديش مشكلة في كلامهم معايا انما امي لا دي خط احمر!!!
تاليا : حقك عليا انا متاسفة نيابه عن الكل انا كلمتهم بعد ما مشيت ا وهما موافقين على جوازنا تعالى انت بس
قصي بفرح : تمام يا حبيبتي انا جاي وحتى لو ما وافقوش المرادي برضو حاجي تاني وتالت ورابع لحد ما يرضوا
تاليا بحب : ربنا يخليك ليا يا رب
قصي : ويخليكي ليا
وبتمر فترة بيتقدم فيها قصي وبيعملوا الخطوبة وجاء اليوم المنتظر على تاليا وقصي يوم الفرح
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
قصي بيحضن تاليا بفرحة وهي بتبادل الحضن....

الممرضة بخضة : المريضة قلبها وقف!!!

 أحببت اثنين.... التاسع عشر


  •تابع الفصل التالي "رواية حرم اليزيد" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent