Ads by Google X

رواية بطة الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم تبارك عابد

الصفحة الرئيسية

 رواية بطة الاسر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم تبارك عابد

رواية بطة الاسر الفصل الثاني 2

 
اسر:  حددي ليا معاد معا ولدك 
بطه بغباء:  ليه 
اسر:  هو ايه الي ليه مش لازم اقعد معاه ونتكلم.. انتي يابنتي هبله 
بطه بحبه كرامه :  كلمني باسلوب احسن من كده
اسر:  غوري يا بت من وشي ويلا ع المحاضره.. هنلم ولا اي 
بطه :  حاضر يا دكتور 
اسر:  ههههههههه ايوا كده 
بطه وهي مركزه في ضحكته:  طب اعمل ايه وضحكته قمر كده 
اسر:  والله يا حيله امك اللي المفروض تعمليه انك تتجري علي محاضرتك عشان لو دخلت قبلك مش هتحضري 
بطه بصدمه:  حيله امك وتتجري... الا هو انت منين يا ضكتور 
اسر:  ضكتور... امشييي ياابت 
............................. 
محمد:  بس انا كنت فاهم غير كدا... 
اسر:  بص يا حاج انا ال لازم اتابع الحاله بنفسي واوصف كل حاجه ف التقرير.. فهمتني... 
ناديه:  ايوا بس يبني احنا ناس غلابه وعلي قد حالنا  وانت شايف احنا ف  منطقه شعبيه والناس مبترحمش لاما يلاقو بطه دخله خارجه معاك.. والبنت ملهاش غير سمعتها 
اسر: فاهم يا حاجه والله. شوفو اي الحل وانا تحت امركم 
محمد: ملهاش حل يابني انا مش هفرح لما بنتي تخس والناس تتكلم عليها 
اسر:  بس ده هيفيدها 
ناديه:  محمد عنده حق يا. 
اسر لما حس ان الموضوع هيفشل كده:  بس انا لقيت الحل... انا وهيا نعمل خطوبه صغيره وبكده نبقي حلينا الموضوع 
محمد بسخريه:  يبني انت كده نيلت الموضوع اكتر... الناس في المناطق بتاعتنا دي لما مبتلايش حاجه يعلقو عليها بيعلقو علي نفسهم والخطوبه مش هتحل هتزود.. هيقولو كل شويه راحه جايه معا خطيبها ومفيش مراقبه.. انا يا ابني 
اسر:  ممكن اتكلم معا حضرتك لوحدنا 
بعد شويه 
محمد:  فاطمه.. تعالي 
فاطمه بكسوف:  نعم يا بابا 
محمد:  بصي يا حبيبتي احنا هنعمل خطوبه وكتب كتاب عشان عشان ميبقاش في حاجه غلط او احرام لحد ما الفتره تعدي ع خير وبعدها يطلقك 
فاطمه بتردد:  بس انا 
محمد:  مبسش يا حبيبتي مفيش حاجه هتتغير ده بس هيكون مؤقت وانتي هتفضلي هنا معانا. بس هنعمل كده عشان كلام الناس يا يحبيبتي. 
فاطمه بخوف وتوتر:  اللي تشوفه يابابا 
اسر ببتسامه:  نكمل كلامنا بقي يا عمي 
.. ............ 
اففففففففف مالك فرحانه كدا لي يعني هو جواز بجد دا عشان بس كلام الناس واسم بس انك مراته ......
حاولت ان تغمض عينيها ولكن لم تستطع 
بطه: اعععع دا انا لو راحه رحله مش هبقي متحمسه كده 
وضعت المخده فوق راسها 
بطه:  نوم بقي نوووم 
......................... صحيت الصبح علي صوت عم عبده.. وهو بيتخانق كلعاده 
ودوشه العيال وهي راحه الصبح المدارس وصوت الناس وهي بتشتري الخضار ..  وعمو بتاع البصل اللي صوته تحسوه فوق دماغي.. كل دا... وطبعا صوت امي ال مالي الشقه وهي بتصحينا والزعيق بتاع كل يوم الصبح... طلعت وكلي نشاط غسلت وشي... ورحت المطبخ سرقت كام واحده بطاطس... وجريت وطبعا امي نبع الحنان قعدت تزعق.... ويبت اتهدي عشان نعرف نفطر... ويلا روحي صحي اخوكي.. 
دخلت علي اخويا لقيته صاحي ودي مش عادته خاالص.. لا وكمان لابس عشان عنده درس الساعه 9 قربت منه وحطيت ايدي ع راسه... 
بطه بتريقه : علي يا حبيبي انت سخن... 
علي: بس يا بت 
ناديه: يلاااااا يولااااد الاكل........... 
فطرت ولبست وروحت الجامعه... دخلت المدرج عادي وحسه اني عندي ثقه زياده ف نفسي... خلصنا المحاضره الاوله والتانيه وطلعت قعدت ف كافيه الجامعه وطلبت واحد برجر وبطاطس وواحد كنزي... مردتش اطلب كتير عشان كنت فاطره قبل ما انزل الجامعه... 😂😂😂
الاكل نزل ولسه بمد ايدي علي البرجر لقيت ال سحبه من قدامي... 
اسر: برجر وكنزي وبطاطس... يحلاااااوه 
بطه:  د دول.. د 
اسر:  دول ايه هااا... دول مصيبه..الاكل دا ممنوع اي اكل فيه زيوت ممنوع ولا شيبسي ولا شكولاته ولا بيبسي ولا كل الكلام دا.. وخصوصا الاندومي... 
بطه: نععععم انت عبيط هل انت عبيط . دا كله الا الاندومي وبعدين تدركت الموقف... احم... اسفه 
اسر بضحك: زي ما ولدك قالي... بس اوعدك ان كل دا هيتمنع ان شاء الله......عمررر 
عمر:  ايوا يا دكتور اسر.. 
اسر:  شيل الاكل دا 
بدا عمر بحمل كل شيء .. تحت تاثير صدمه بطه... وفمها مفتوح.... 
اسر: انا همشي دلوقتي معادنا ان شاء الله الساعه 4 ف كافيه***** مبحبش التأخير سامعه.. ثم تركها ورحل وهو يبتسم ف هي كانت تنظر ال الطاوله وهي فارغه وفمها مفتوح... 
.................................................................
البسس اييييييييي البس اييييي. 
بطه:  مااااامااا البس ايه... 
ناديه:  الدولاب عندك.. 
بطه:  ايوا يعني البسه....
وبعد لف طوويل ف الدولاب طلعت بنطلون واسع اسود وقميص واسع بيج  ... وكتش ابيض والشنطه بتاعتها....... واخدت بعضها ونزلت...وبعد شويه وصلت الكافيه ودخلت وبتبص ف ساعتها لقت الوقت مظبوط بتلف بعنيها..... لقته قاعد....حمحمت وشدت الكرسي 
بدا يتكلم علي النظام ال هتمشي عليه... وامتي هيروحو الجيم... وكدا.. وهما قاعدين طلب ليها عصير لمون... وليه قهوه واعتذر منها انه هيعمل تلفون......مشي وهي فضلت قاعده وبعد شويه رجع.. وكااانت الصدمه...

   •تابع الفصل التالي "رواية بطة الاسر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent