Ads by Google X

رواية شمس الصعيد الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم سهيلة كامل

الصفحة الرئيسية

 رواية شمس الصعيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سهيلة كامل

رواية شمس الصعيد الفصل الثاني والثلاثون 32


مسؤل المطعم بابتسامة : منورين يا شباب الجزيرة ديه الاماكن الخاصة بيكم استمتعو و الاكل موجود هناك

الشالية 👇

أماكن الاكل 👇

أعجب الجميع بجمال المكان و روعته و توجهو إلى الشاليهات بسرعة و بدلو ملابسهم و توجهو الى البحر و ستمتعو بالوقت بشدة

كان الأربعة طول النهار فى البحر و الليل على الشاطئ و بالفعل استمتعو بوقتهم و بتلك الإجازة الرائعة المتتعة

في مصر

في شركة SH . Z . H

كانت الشركة على قدم و ساق لتلك المصيبة التى وقعت بها الشركة بسبب خسرها منقصة الوزارة فالمباني التى تم بنائها غير مطابقة للمواصفات

زين بغضب : هنعمل ايه فى المصيبة ديه
حاتم بعصبية : مش عارف بس شمس لو عرفت هتولع فينا
نرمين : يعني يا ربي البت مش لاحقة تفرح كل شوية مصيبة
المحامي : زين بيه لازم شمس هانم ترجع
ملك : ديه لسه مكملتش أسبوعين ربنا يستر
المحامي : حد يتصل بيها
زين : حاضر و ربنا يستر

اتصل زين على شمس و اخبرها بما يحدث في مصر و طلب منها سرعة الحضور و اغلق معها

عند شمس

كانت شمس تجلس على البحر مع الجميع و قطع صفو جلستهم اتصال زين و اخير شمس كل شي يحدث في مصر و اغلق بسرعة قبل ان تستوعب ما قاله فصدمت

طارق : شمس انتى كويسة
قصي : مين شمس كان بيتصل
شمس بذهول : الدنيا خربانة فى مصر و مرفوع عليا قضية
سلمي : يعني ايه شمس
شمس بغضب : اصلي مشغلة معايا شوية نسوان هاررررررري
هاري بسرعة : امرك برنسيسة
شمس بغضب : في ايه فى مصر و قضية ايه و مشروع ايه انا مش فهمت حاجة
هاري بهدوء : ممكن تهدي و كلها أيام والمشكلة هتتحل انا متابع مع الرجالة بلاش تقلقي وك

قطع كلامه صوت تليفونة و كان الرجالة الخاصة بيه يعلموه بسرعة الحضور الي مصر بسبب كثرة المصايب

هاري بجدية : جهزو نفسكم و انا هتصل علي المطار احجز لازم توصلي مصر النهاردة
طارق : من فضلك هاري احجز لينا معاهم
قصي : و انتم زنبكم ايه
سلمي : ليه كده قصي احنا اصحاب و اخوات يالا شمس نرتب الشنط

سحبت سلمي يد شمس و توجهو إلى الغرف حتى يجمعو ملابسهم

طارق : انا عاوز افهم في ايه
هاري : الشركة من فترة خدت مناقصة تبع وزارة السكان لبناء مدينة و بالفعل تم البنا و تسلمت قبل الفرح بكام يوم و من اسبوع حصل تصدع و تشقق في الحائط و فى عمارة كاملة وقعت و الحمد لله ان الناس لسه مستلموش الشقق
طارق : مش حصل معاينه من مهندسين الوزارة
هاري : ايوة طبعا و معانا شهادات منهم بجودة المشروع
طارق : الموضوع بسيط مش مستاهل كل الغضب ده
قصي : يعني ايه طارق
طارق : يعني دلوقتي هاري يحجز و حنا نروح نساعد البنات علشان نلحق
احدي الحرس : مستر هاري الطيارة بعد ساعتين
طارق : تمام يالا قصي

توجه كل واحد من الشباب إلى الشاليهات و ساعدو البنات و اخذوهم و غادرو المالديف للتوجه إلى مصر

في مصر
في مصر

في تمام الساعة الثانية عشر بعد منتصف الليل و صلت شمس الي الفيلا الخاصة بها و رفضت الدخول فيلا قصي و لكن اقنعها بهدوء لعدم وجود ملابس له فى جناحها فوافقت فتنهد و توجه معها الي الفيلا و صعدو إلى الأعلي

ابدلت شمس ملابسها و رتمت على السرير بتعب و نظرت للسقف بغضب

قصي : حبيبتي اهدي
شمس بغضب : و الله العظيم هاين عليا اروح اصحي الجذم دول و اوريهم شغلهم
قصي : تعالي نامي دلوقتي و الصبح ليه عنين
شمس و هي تقوم : نام انت هعمل شوية حاجات
قصي بحنان : نجمتي سلميها لربنا و اكيد خير كمان طارق بيقول الموضوع سهل بلاش تقلقي و تعالي ريحي عقلك و جسمك اليوم بكرا طويل
شمس باسف : اسفة قصي بوظت شهر العسل
قصي بعشق : طول ما انتى فى حضني و معايا حياتي كلها عسل يا وحش الكون تعالي يالا

امسكها من اديها و ضمها لحضنة و قبل رأسها بكل حنان و نامو

و لكن شمس جفاها النوم و قامت بهدوء من حضن قصي بعد ان شعرت بهدوء تنفسه و جلست في البلكونة و نظرت للسماء

شمس لنفسها : كنتي فاكرة انك هتقدري تبعدي عن المشاكل فوقي شمس انتى موجودة هنا علشان تفرحي الكل و ملكيش انتى فى السعادة و الفرحة يا رب يسير امري

استمعت شمس لصوت أذان الفجر فرددت خلفة و توجهت إلى الحمام و تؤضا و خرجت تصلي و حاولت تصحي قصي و لكن لم يصحي فاخذت المصحف و توجهت الى البلكونة تقرأ و ردها اليومي حتى موعد الشروق حتى تستعد لأول يوم في المشاكل
في جناح قصي

صحي قصي و لم يجد شمس بجواره و وجد ستائر البلكونة مفتوحة فتنهد و علم بأن النوم جفاها فذهب إليها

قصي بابتسامة : حبيبي اللي صاحي قبلي
شمس بابتسامة : صباح الخير حبيبي
قصي : صحيتي امتي
شمس : مجليش نوم اصلا
قصي : ممكن اعرف انتي خايفة ليه
شمس بعظمة : شمس المنشاوي مش بتخاف و الموضوع لازم يخلص و هينزل اعتذار رسمي من الوزارة
قصي : شمس اهدي
شمس بابتسامة شر : اهلا و سهلا بيك فى حياة شمس المنشاوي يالا روح خد دش عقبال مجهز هدومك و لبس

دخل قصي الى الحمام و توجهت شمس إلى غرفة الملابس

اخترت قصي بدله باللون الأزرق لقصي و توجهت لمكان ملابسها و أخرجت  لنفسها ملابس

خرج قصي و توجهت شمس و اخذت دش بارد و خرجت و لبست تير ازرق غامق و بدي اصفر و رفعت شعرها إلى الأعلي

شمس : يالا قصي
قصي : حبيبتي ارجوكي اهدي و الله المشكلة هتنحل
شمس بشر : انا مش قلقانة حبيبي بس اللي عمل كده  لازم يتربي قدام السوق كله علشان محدش يفكر مجرد تفكير انه يقف قدام شمس المنشاوي

رفعت شمس النظارة على عيونها و خرجت من الجناح و خلفها قصي يدعي ربنا بهدوء شمس 

نزلو الي الأسفل وجدو عيلة قصي تتجمع علي السفرة و عندما شاهدوهم وقفو بسرعة حتي يسلمو عليهم

مي : ايه اللي رجعكم بدري اوى كده
شمس : ليه عمتو انتي مسمعتيش بالمصيبة الموجودة في الشركة
مراد : و الله يا شمس انا مش سايب الشباب هناك
شمس : هنشوف هنشوف و دلوقتي بعد اذنكم

خرجت شمس وجدت هاري يقف امامها و معه الحرس

هاري : صباح الفل برنسيسة
شمس : صباح النور فين الشباب
هاري : لسه فى الفيلا
شمس : يالا بينا على هناك
قصي : براحة شمس اهدي

توجهت شمس إلى الفيلا و خلفها هاري و قصي و باقي العائلة

في فيلا SH . Z . H

دخلت شمس إلى الفيلا و جدت الشباب يجلسون على السفرة يتناولون الفطار

شمس بسخرية : أتمني تكون الاقامة كويسة

شرق الشباب و نظرو لشمس بصدمة

شمس بغضب : هتفضلو متنحين كده كتير
زين بصدمة : شمس شمس اذاي
نرمين بهمس : يالهوي هن*موت
ملك : الرحمة يا رب
شمس بغضب : اااااايه الكل اتخرس حد ينطق
حاتم : شمس اهدي الموضوع هيتحل متقلقيش
شمس بسخرية : يا روحي الموضوع هينحل و قدام الموضوع بسيط كده البيه اتصل ليه و قالي المصيبة كبيرة
حاتم : انا مقصدش يعني
شمس بغضب أعمي و صوت كالرعد : امال ايه يا بيه منك ليه لما البوليس يدخل يقبض عليا و ساعتها يبقي الموضوع كبير
قصي : شمس اهدي براحة و الموضوع هيتحل
شمس بغضب اكبر : محدش يقولي اهدي تاني انا مش مجنونة

سحبت شمس مفرش السفرة و سقطت الأطباق على الأرض و وقفت تتنفس بسرعة و بغضب تحت ذهول الجميع

شمس : ربع ساعه و تكونو في الشركة علشان العقاب للكل

رفعت شمس النظارة على عيونها و خرجت من الفيلا

مراد : يا لهوي هو كده و لسه في عقاب
زين : ربنا يستر
حاتم : يالا بسرعة علشان محدش عارف هيحصل ايه

خرج الشباب يجرو بسرعة و تركو عائلة المنياوي يقفون بذهول

قصي : يا لهوى على غضبها
صالح بابتسامة : الحمد لله مرات ابني هتربية كويس و هتربي الحي*وان التاني
مراد : و انا مالي يا عم
قصي : يعني اتربي لوحدي
صالح : انت واقف بتعمل ايه هنا يا ابن الك*لب و سايب مراتك تاكل العيال
قصي بابتسامة : عالله حكايتها انا و رايا شغل و شركة مش صايع
مي : انت هتسيب مراتك كده فى غضبها كده غلط
قصي : انا بهزر هروح حالا

خرج قصي و توجه إلى السيارة و نطلق الي شركة شمس

في شركة SH . Z . H

وصلت شمس الي الشركة بقوتها التي زادت أكثر و أكثر و عندما شاهدها الموظفين فى لحظة اختفو داخل مكاتبهم و اغلقو الهواتف خوفا منها

صعدت شمس إلى المكتب و طلبت من السكرتيرة الدخول خلفها

شمس بغضب : فين المحامي الشملول
سارة برعب : مش موجود
شمس بغضب : ليه هو البيه بياخد مرتب على الفاضي ابعتي هتيلي المهندسين فورا
سارة برعب : امرك حاجة تانية
شمس بغضب : غوري برااااااا

خرجت سارة تجري و هى تبكي من معاملة شمس و تصلت على المهندسين الذين اسرعو لها بالدخول

هاري بحنان : سارة متزعليش من شمس

سارة بدموع : انا ذنبي ايه طب
هاري بابتسامة : معلش حقك عليا
سارة : ربنا يستر من اللي جاي البشمهندسة مش هترحم حد
هاري : احم احم سارة هو انتى مرتبطة
سارة : لا ليه
هاري بابتسامة : طيب خيلي معاد من الحاج بس بعد المشكلة متتحل
زين : شمس معاها حد
سارة بضحكة هبلة : بتنفخ المهندسين ادخلو انتم كمان
حاتم : هو انتى بضحكي ليه
سارة : علشان لسه منفوخة من شوي

استمع الجميع لصوت شمس الغاضب فدخلو بسرعة

شمس بغضب : يعني ايه يا بهوات المصيبة اللي احنا فيها
احدى المهندسين : و حنا ذنبنا ايه
شمس بردح : نعم يا روح ام*ك ذنبكم ايه مش انتم المحاريق اللي ماسكين المشروع
مهندس : و الله يا فندم احنا عملنا شغلنا و سلمناه للوزارة
شمس بغضب : فين ورق المخالصة بتاع الوزارة
زين برعب : الورق اتسرق من الشركة
شمس بغضب أعمي : نعععععععععععم انتم مجانين اذاي ورق مهم ذي ده يتسرق دانا هولع فيكم بجاز
قصي : شمس حبيبتي اهدي اكيد فى نسخة تاني فى الوزارة
شمس بسخرية : و انت فاكر ان الورق لسه موجود ديه لعبة وسخة معمولة عليا و على اسمي و سمعتي

الباب خبط و دخلت سارة تخبرها بوصول المحامي و خرجت تجري

المحامي : حمدلله على السلامة يا هانم
شمس بغضب : فين ورق المخالصة بتاع الوزارة
المحامي : حصل سرقة فى الشركة من حوالى اسبوع و ورق كتير اتسرق
شمس بغضب : و لما الورق اتسرق عملت محضر بالسرقة و لا ملهوش لزمة
المحامي : احنا كنا مفكرين ان ورق عادي بس لما المشكلة ديه حصلت
شمس بغضب أعمي و صوت كالرعد : اصل اما مشغلة معايا شوية نس*وان
حاتم : شمس
شمس بغضب : الكل برااااااااااا مش عاوزة اشوف وش حد

خرج الكل يجري و هو يحمد ربه بأنه نفد من تحت ايد تلك الغاضبة

رمت شمس محتويات المكتب على الارض بكل غضب حاول قصي الاقتراب و لكن منعه زين و حاتم و لكن لم يهتم وتوجه إليها

قصي بحنان : شمس حبيبتي ارجوكي اهدي و الله المشكلة هتنحل
شمس بغضب و صوت واطي : ابعد قصي علشان متزعلش
قصي بحنان : و الله يا نجمتي الموضوع هينحل و ده وعد مني بس اهدي انتى جسمك كله بيرتعش من الغضب
زين بهدوء : شمسي حبيبتي مش ديه أول مشكلة و لا هتكون الاخيرة بس ارجوكي اهدي انتى مش ناقصة
شمس : يعني انتم شايفين الموضوع عادي و سهل
حاتم : و الله سهل كمان عيب على شمس الصعيد تخاف و لا تغضب

نظرت شمس لهم و غمضت عيونها

قصي : طارق اتصل عليا و كلها شوية وهيجي
شمس : تمام أخبار المول ايه
حاتم : ماشي ذي مامرتي
نرمين : حمله الدعاية نزلت و فيه ناس طلبت محلات
شمس : تمام جهزو ورق محل يكون مطعم فى الدور الارضي و عوزاه يجهز على اعلي مستوي
زين : لمين المطعم ده

شمس : لسلمي المهدي
قصي : طارق وصل و طالع

لحظات و دخلت سارة تعلمهم بوصول طارق المهدي فسمح لها قصي بادخاله فنظرت له بمعني و انت مالك

زين : روحي سارة دخلي الأستاذ اللي برا
سارة : انت هتسمع كلام الاخ ده
شمس بغضب : ساررررررررررررررة
سارة بخضة : حاضر حاضر

خرجت سارة تجري و سمحت لطارق بالدخول

طارق : بسم الله هى شمس عمله ليه شبه هيرا
شمس برفع حاجب : فى حاجة يا طارق
طارق بهزار : و لا حاجة يا كبيرة انا بس بشوف هقعد فين
قصي : طارق المشكلة كبيرة جدا ورق المخالصة اتسرق
طارق بعملية : فين رقم المحضر اللي اتعمل
شمس بسخرية : البهوات قالو ملهوش لزمة
طارق : يبقي كده الموضوع مقصود و الوقت ده بالذاد
زين : تقصد ايه
طارق : اللي اقصده انهم استغلو سفر شمس لشهر العسل و لعبو لعبتهم على اكمل وجه

حاتم : طيب و الموضوع هيتلم اذاي
طارق : في حلين الحل الاول النسخة التانية من ورق المخالصة يكون لسه فى الوزارة و ده طبعا مستحيل يكون موجود و الحل التاني يكون الورق اللي فى الوزارة خارج بالمخالفات و ده الاكيد
قصي : طيب كده المسائلة القانونية و موقف شمس من الحكاية ديه ايه
طارق : للأسف الشديد مفيش غير موقفين اولا يتم هدم المباني و تعيد بنائها على نفقة شمس و يتم سحب منها تراخيص الشغل و البنا و ثانيا يتم القبض على شمس بتهمه الغش التجاري و مصادرة جميع أموالها
زين : يا لهوى اذاي ده يحصل
طارق : اهدو يا جماعة انا مش هوصل المشكلة لكل ده بس الصبر لما اطلع على المحضر و شوف ورق الوزارة
قصي : كده شمس لازم تختفي من مصر
حاتم : فعلا شمس لازم تسيب مصر و تروح اي بلد برا
طارق : ده فعلا هيبقي الحل لغاية المشكلة متخلص لان اللي بيلعبو عوزين شمس تتسجن و تخسر سمعتها
قصي : يالا شمس لازم تسيبي البلد حالا

قطع كلامهم رنين هاتف شمس و كان يوسف يخبرها بصدور امر منعها من السفر و سوف تخرج فريق من الشرطة للقبض عليها و اغلق

نظرت شمس للجميع ببرود متناهي و ضحكت بسخرية

قصي : شمس حبيبتي يالا
شمس ببرود : مبقاش ينفع خلاص كلها شوية و فريق الشرطة يوصل
طارق : يبقي كده حد بيمشيهم ولعبها صح بس
زين : طيب يالا على البيت
شمس : اشمعنا البيت
حاتم : علشان مينفعش شمس المنشاوي تخرج من شركتها وسط الشرطة
شمس : حاتم هي الشركة لو خسرناها هتعمل ايه
حاتم بابتسامة : كل فلوس الدنيا فدا تراب رجليكي لولا شمس المنشاوي مكانش هيبقي في
رجليكي لولا شمس المنشاوي مكانش هيبقي في كيان اسمه SH . Z . H
طارق : شمس حاتم بيتكلم صح لازم تمشي من هنا بسرعة

الباب خبط و دخل هاري و اخبرها بوجود الشرطة في الاسفل بالاضافة لجميع وسائل الاعلام

شمس بسخرية : شكل الحكاية هتولع
قصي : مينفعش شمس تخرج مع الشرطة ديه فضيحة
شمس بترقب : خايف على سمعتك
قصي : لا طبعا انا راجل و مش مهم اي حاجة اهم حاجه انتى
هاري : برنسيسة تعالي معايا
شمس : هاري اما مش ههرب

الباب خبط و دخلت سارة تخبرها بوصول البوليس فسحب هاري يد شمس تحت اعتراضها و خرج بيها من باب اخر و جلس زين مكان شمس

الضابط : صباح الخير
الكل : صباح النور خير
الضابط : فين المهندسة شمس المنشاوي
قصي : مش موجودة
حاتم : ممكن اعرف بتسأل عليها ليه
الضابط : معمول محضر من قبل وزارة الإسكان
زين : شمس مسافرة و حنا بنتناقش مع الوزارة
الضابط : و حضرتها فين
حاتم : محنا قولنا انها مسافرة
الضابط : اذاي مسافرة و الموظفين تحت بيقولو انها هنا
قصي : احنا اصدق
الضابط : عاوز افتش الشركة
طارق : معاك أمر بالتفتيش اكيد لا انت معاك أمر ضبط و إحضار
الضابط : تمام يبقي زين بيه و حاتم بيه يتفضلو معايا لحين رجوعها من السفر
طارق : اسمحلي يا حضره الضابط ده برا القانون انت عاوز شخص و مش موجود مينفعش تاخد حد غيره
الضابط بسخرية : و انت مين بقي
طارق : انا المحامي طارق المهدي
الضابط : تمام بس يا ريت تخليها تسلم نفسها علشان هيتقبض عليها هيتقبض عليها حتى لو بعد سنين

مشي الضابط و خرجت شمس من مكانها و رتمت على الكنبة بتعب و إهمال توجه إليها حاتم و زين و جلسو امامها على الأرض

زين بصوت حزين : اسف شمس معرفتش احافظ على الشغل فى غيابك
حاتم بحزن : اسف شمس مكناش الرجالة الجدعة اللي تحميكي
شمس بابتسامة : انتم رجالة جدعة و ارجل من مليار راجل بس الفرق بينكم انكم بتتعملو بالحق و طيبة قلبكم غير الاوساخ التانين بيلعبو من تحت التربيزة و انا مش زعلانة منكم انتم الاتنين اخواتي و اصحابي و متربية علي اديكم اوعو فى يوم تقلقو من نفسكم و كمان هى و لا اول مشكلة و لا هتكون الاخيرة و ياما هدق علي الروس طبول و الضربة اللي متكسرش تقوي و عوزاكم تعرفو دايما اني هفضل واقفة فى ظهركم و عمري مهسمح انكم توسخو نفسكم من ناس زبالة لاخر العمر هتفضلو اخواتى و حبايبي
قصي بغيظ : يالا ياض منك ليه من هنا حراااااام انا عريس
شمس بارف : و النعمة الجوازة ديه حد باصص فيها أو العريس فقر

الباب انفتح و دخل ليث و يوسف
الباب انفتح و دخل ليث و يوسف

ليث : شمس حبيبتي انتي كويسة
شمس : الحمد لله
يوسف : شمس انتى هتسلمي نفسك علشان الدنيا هتولع
شمس بغضب : انت مجنون يوسف اسلم نفسي انا عمري مهكون كبش فداء لشية اوساخ
يوسف بحده : شمس اهدي و انا و الله هتصرف
شمس بغضب أكبر : يعني كلكم شايفين ان الموضوع عادي و سهل تمام بس و رحمة ام*ي مهرح*م حد و مو*ته هيكون علي أيدي مهما كان هو مين

حملت شمس الشنطة و الجاكت و خرجت بقوتها و خلفها الجميع

ركبت شمس السيارة و بجوارها هاري و نطلقت إلى مدرية الأمن

في مدرية الأمن

وصلت شمس الي المدرية و فؤجئت بوجود عدد كبير من الصحافة فنزلت بقوتها و عظمتها وسط حرسها و فى لحظة واحدة كان الصحفيين ينهالون عليها بالأسئلة حاول هاري و الحرس تامينها و صعدت السلالم و وقفت و خلفها و امامها و بجوارها الحرس

شمس بعظمة : انا عارفة ان في منكم عاوز خبر و خلاص و فى منكم عاوز الحقيقة و انا الوحيدة اللي معاها الحقيقة و كلها أيام و هتظهر
صحفي : و ياترا بقي مين هيشيل الحكاية
شمس بابتسامة شر : مش بيقولو الحرامي بشلته و انا هسلم الحرامي صوت و صورة و بالوقت و الكل عارف انى من أسبوعين كان فرحي و فى عدد كبير منكم كان بينقل الخبر يعني طول الأسبوعين اللي فاتو انا مكنتش فى مصر و ده تقدرو تثبتوه بسهولة من اوراق المطار انا لسه واصلة النهاردة قبل الفجر بكام ساعة و اكيد كاميرات المطار و جدول الطيارة هيثبت كده و غير كل ده اسم شمس المنشاوي اشهر من النار على العلم فى مجال العقارات و خلال ايام هثبت برائتي و هرجع حقي انا جاية و مش خايفة من حد
طارق بجدية : انا واثق في برئة موكيلتي و ده اللي هنوضحة

امسك قصي يد شمس و توجهو إلى الداخل

بعد مجموعة من التحقيقات و المناقشات و عدم وجود أوراق تثبت برائة شمس المنشاوي و للأسف الشديد أمر وكيل أول النائب العام بحبس شمس المنشاوي ٤ ايام على ذمة التحقيقات

قصي بغضب : يعني ايه يا طارق اذاي شمس هتتحبس
زين بغضب : شمس هتروح فين دلوقتي وليه محولتش بكفالة
طارق : يا جماعة اهدو الموضوع كبير جدا ده شغل وزارة
حاتم : اذاي بس حد يفهمنا الوزارة قبلت المشروع و بعد كده طلعو المخالفات
قصي بغضب : انا مش مهم عندي كل كده انا عاوز شمس

خرجت شمس و هى اقل ما يقال عنها قاتلة شخص فعيونها بلون الشمس الغاضبة و وجها لا يفسر

قصي : نجمتي حقك عليا انا السبب
شمس : لا رد
زين بحنان : حقك عليا يا قلبي
شمس : لا تعليق
طارق : شمس ارجوكي اهدي و الله هحل المشكلة باسرع وقت
الضابط : انا اسف بس لازم الهانم تنزل الحجز بعد اذنكم اتفضلي قدامي مهندسة شمس

مشيت شمس أمامه و تركت الجميع خلفها مرعبون عليها

يتبع

الي لقاء جديد في الحلقة القادمة

هل ستوصل شمس للحقيقة ؟

من العدو الجديد لشمس ؟

  •تابع الفصل التالي "رواية شمس الصعيد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent