Ads by Google X

رواية قسوة عشق الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم ملك عبد اللطيف

الصفحة الرئيسية

  رواية قسوة عشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك عبد اللطيف

رواية قسوة عشق الفصل الخامس والثلاثون 35

البارت الخامس والثلاثون(بداية جديدة) 
رواية قسوة عشق 
بقلمى /ملك عبد اللطيف 
نازلى ويزن فى نفس الوقت 
_ ايييييييييييييييييه ازاى ده حصل 

عمرو بخوف على نادية 
_ مصطفى هوا اللى خطفها يايزن بيقول انه عاوز فلوس منى وبيهددنى بيها 

نازلى بغضب وهى تمسكه من ياقة قميصه
_ وانااااااااا صاااااحبتى ماااالهااااااا بالحواااااار ده ليييييه يخطفهاااا اصلا انت السبب منك لله هنلاقى نادية ازاى دلوقتى 

يزن وهو يبعد نازلى عن عمرو 
_ اهدى يانازلى بقاا عشان نعرف نفكر هنعمل ايه فى المصيبة دى....هوا انت ياعمرو واخد منه فلوس بجد 

عمرو بنفى وصدق 
_ لا والله ده انا حتى بقالى فترة مش بشرب وحاولت انى ابطل الهباب ده عشان كدة مشتريتش منه بس بيقولى كان فيه حد بيجيله وبيقوله عمرو باعته فاهم 

يزن بتفكير 
_ هيكون مين ده اللى بيستخدم اسمك احنا لازم نعرف هوا مين عشان ننقز اللى ملهاش ذنب دى 

نازلى بغضب ودموع خوفاً على صديقتها 
_ انتو لسة هتفكرووووا احناااااا لااااااازم نبلغ البوووووووليييييس فوراً 

عمرو بخوف
_ لا يانازلى مش هينفع كدة هنعرض نادية للخطر 

يزن بتفكير 
_ طب هوا متصلش بيك حتى كان يقولك عاوز كام وندفع ونخلص 

عمرو بنفى 
_ لا متصلش ماكنت زمانى دفعتله ومحصلش كل ده  

يزن 
_ انا ممكن اجيب حد تبعه يعرف يوصلنا ليه 

عمرو بأستغراب 
_ مين ده؟

يزن 
_ الواد زياد صاحبنا هيعرف يجيبه لأن كان معاه علاقة بالهباب ده زيك بس هوا اتعالج 

عمرو بعد ان تذكره 
_ ايوة صح طب اتصل بيه خليه ييجى 

يزن بحزن 
_ المشكلة معيش رقمه 

نازلى بغضب 
_ اووووف ماعمال تتكلم وخلاص وانت معكش رقمه هنعمل اييييه دلوقتي اووووف عارفين لو نادية حصلهاااا حاجه هنسفكم من على وش الارض وبالزات انت ياشمام يابتاع المصايب 

عمرو بغضب 
_ لمى نفسككككك يابت انتى اناااا عارف انك معاكى حق وانا السبب بس مسمحلكيش تتكلمى معايا كدة 

ليقاطعهم رنين هاتف نازلى وكانت لمار 

نازلى بدموع 
_ الو يالمار 

لمار بفرحة وسعادة 
_ الو يابت يانازلى باركيلى يسطاااا هتدرب فى الشركة بتاعت اختى أخيراً 

نازلى بحزن 
_ مبروك يالمار 

لمار بأستغراب 
_ مال صوتك يانازلى انتى كويسة 

نازلى ببكاء 
_ لاااا مش كويسة يالمار خالص 

لمار بخوف 
_ مالك يبنتى فيه ايه وبتعيطى ليه 

نازلى ببكاء 
_ نادية مش كويسة يالمار 

لمار بقلق 
_ ي..يعنى ايه حصلها حااااجة 

نازلى ببكاء
_ نادية اتخطفت ليزداد صوت شهقاتها اكثر وتبكى بحرقة على صديقتها التى تعتبرها اختها الرابعة 

لمار بدموع 
_ ازاى ده حصل يانازلى ومين اللى خطفها...ططب انتى فين يانازلى اجيلك ونروح نبلغ البوليس 

نازلى بدموع 
_ انا قدام الكلية 

لمار وهى تقفل 
_ ماشى انا جاية سلام 

لتقفل لمار السكة بسرعة وتخرج من غرفة التدريب ولكنها تصدم بزياد وهى تخرج 
زياد بغضب 
_ مش تفتحى ياعمية انتى 

لمار بدموع 
_ آسفة مأخدتش بالى عن إذنك 

لتمشى ولكن يوقفها زياد وهو يمسك يدها 
زياد وهو يوقفها 
_ لمار استنى مالك فيه ايه وبتعيطى ليه كدة 

لمار ببكاء وشهقة 
_ ن..نادية صاحبتى اتخطفت 

زياد بأستغراب 
_ ازاى ده ومين اللي ممكن يكون خطفها 

لمار بقلة حيلة 
_ معرفش معرفش هيا ملهاش عداوة مع حد دى مبتعرفش تهش دبانة حتى 

زياد بضحك رغماً عنه 
_ طب احنا لازم نبلغ البوليس مش معقول هتفضلوا كدة يعني 

لمار 
_ ماانا رايحة انا ونازلى نبلغ البوليس 

زياد وهو يمشى 
_ طب استنى اجيب مفتاح العربية واجى معاكى اوصلك مش معقول هتروحى الإسم لوحدك

لمار بدموع وإيماء 
_ طيب بس بسرعة والنبى 

ليذهب ويحضر مفاتيح سيارته ثم يتجهوا إلى المصعد ويركبان به وينزلا ويركبا السيارة متجهين نحو كلية نازلى 
وبعد قليل وصلا كلا من لمار وزياد إلى الكلية فرأت لمار نازلى تقف وتتشاجر مع شابين يبدوا انها فى نفس عمر نازلى 

لمار وهى تتجه نحو نازلى 
_ نازلى ماالككك ومين دووول 

ليلتفت لها عمرو ويزن فيلاحظ يزن الشاب الذى مع لمار فيعرفه فوراً لأنه زياد الذى كان يتحدث عنه 

يزن بصدمة 
_ ايه ده زيااد....!!!

زياد بسعادة وهو يتجه له ليعانقه 
_ يزن إزيك يبنى عامل ايه وحشنى والله 

يزن وهو يعانقه 
_ وانت كمان وحشنى كنا لسة بنجيب فى سيرتك كويس اننا لقيناك 

لمار بأستغراب 
_ هوا انتو تعرفوا بعض 

نازلى 
_ هوا ده زياد يايزن اللى كنت بتقول انه ممكن يساعدنا 

يزن بإيماء 
_ اه هوا 

زياد بأستغراب 
_ اساعدكم فى اى انا مش فاهم حاجه وكمان صاحبة لمار مخطوفة انتو تعرفوها 

عمرو بحزن 
_ اه نعرفها تبقا زميلتنا فى الكلية 

زياد بأستغراب
_ طب ازاى اتخطفت مش فاهم 

عمرو 
_ بص.............

ليحكى له كل شئ صار معهم والنقود التى يريدها مصطفى منه وان هناك شخص يستخدم اسمه حتى يوقعه فى مصائب 

زياد بتفهم 
_ تمام متخافوش هجيبلكم صاحبتكم 

لمار بخوف 
_ ازاى يازياد طمنا بالله عليك 

زياد بتهدئة 
_ ازاى دى بتاعتى انا ليا علاقات مع مصطفى وعارف الاماكن اللى هوا بيروح فيها وهجيبلكم صاحبتكم متخافوش بكرة هتكون عندكم 

نازلى بغضب 
_ بص ياعم انت واثق فى نفسك اوووى خلينا معاك لأخر الطريق بس لو جاه بكرة ومجبتش نادية هتندموا كلكم على اليوم اللى اتولدتوا فيه يلاااا يالمار 
لتسحب لمار معها بغضب ويذهبا هما الاثنان 

زياد بأستغراب بعد ان مشو الفتيات 
_ مالها دى هبلة ولا ايه بقولها هجبلها صاحبتها وبرضو متعصبة 

يزن بضحك 
_ لاا متاخدش فى بالك نازلى كدة علطول المهم هتعمل ايه ازاى هتوصل لمصطفى 

زياد بتفكير 
_ الموضوع عندى متخافش وانشاء الله بكرة هتكون عندكم 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
........فى إحدى الغرف المظلمة.........

تجلس نادية بخوف ودموع تنزل من عينيها كالمطر وتضم جسدها إليها كالأطفال وهى تبكى وفجأة سمعت احد يقوم بفتح باب الغرفة فدخل عليها شاب فى عمر الاثنان والعشرون تقريباً ومفتول بالعضلات وطويل جداً ووسيم للغاية اخذ يقترب منها وهى تبتعد بخوف وبكاء 

مصطفى وهو يحاول لمس وجهها 
_ تؤ تؤ تؤ متعيطيش حرام الوش اللى زى القمر ده يعيط ليحاول ان يقترب منها ويمسح لها دموعها فتدفع نادية يده عنها بقوة وهى غاضبة بشدة 

نادية بغضب وهى تدفعه 
_ انت ميييييييين وعااااااااااااوز منى ايييييييييييييييييه ياو&&&&

مصطفى بضحك 
_ هههههه لا وطلعتى شرسة كمان وبتخربشى وانا بصراحة بعشق القطط اللى بتخربش وشكلك هتطولى معايا هنا ويمكن متخرجيش من هنا أصلا 

نادية بغضب 
_ ليييييييييه مفيش حكومة فى البلد تيجى تلم اللى شبهك انت بتحسب ان محدش هيلاقينى زمان عمرو بلغ البوليس وهييجوا ياخدوك يا$$$$$$

مصطفى بضحك 
_ عمرو ايه يختى يبلغ البوليس هههههه مستحيل عمرو يعمل حاجه زى كدة لأنه هيخاف على نفسه قبل مايخاف عليكى وبصراحة انا مخطفتكيش عشان الفلوس بس 

نادية بأستغراب 
_ اومااال عشان اييه 

مصطفى وهو يقترب منها 
_ بصراحة عجبتينى وقبل ماارجعك لحبيب القلب لازم اخد منك حبة ولا ايه 

لتدفعه نادية بغضب ثم تضربه بقدمها تحت الحزام ليتأوه مصطفى بغضب ويمسكها من حجابها 

مصطفى بغضب وهو يمسك حجابها بيده 
_ على أخر الزمن بنت&&&&&زيك تضربنى كدة انتى عارفة انا ممكن اعمل فيكى حاجات كتير اوووى بس صبرك عليا شوية هعذبك واخليكى تتمنى يوم واحد بس عشان ابصلك فيه يامعفنة ومش هتلاقيه 

نادية بضحك وألم من مسكته تلك 
_ ههههه الموت عليا اهون من انى اتذل لواحد شبهك وصدقنى قعدتى هنا مش هتطول وهتشوف 

مصطفى وهو يدفعها 
_ صدقينى عجبتينى اكتر من الاول ودخلتى دماغى وانا لما حد بيدخل دماغى مش بيطلع غير لما باخد منه اللى انا عاوزه ياحلوة 

نادية وهى تبصق فى وجهه 
_ نجوم السما اقربلك يا&&&&انت 

مصطفى بغضب وهو يمسح على وجهه 
_ صدقينى هخليكى تتمنى الموت ومش هتلاقيه وورينى مين هينقذك من ايدى هههههههه 

ليمشى من امامها ويغلق الباب وتصبح الغرفة مظلمة مجدداً فتجلس نادية على الارض وهى تضم جسدها بتعب وبكاء وهى تناجى ربها ان ينقذها من هذا المجنون 

اما فى الخارج كان مصطفى يجلس بغضب وهو يتوعد لعمرو بالكثير 
_ صدقنى هندمك ياعمرو على اليوم اللى فكرت تاخد منى حاجه مش بتاعتك وزى اما انت اخدت منى اللى يخصنى هاخد منك اللى يخصك هههههههه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
..........فى صباح يوم جديد...........
وخاصة فى الغردقة........

فتحت حياة عيناها الجميلتان اللتان دبلتا من كثرة البكاء ببطأ وهى تتململ على فراشها بكسل ثم تذكرت ان اليوم موعد المؤتمر فنهضت بفزع من على فراشها وظلت تنظر حولها ولم ترى چانسو بجانبها فذهبت إلى الحمام ثم خرجت من غرفتها وهبطت للأسفل حتى تبحث عن چانسو فرأت كنان بالمطبخ يحضر الطعام ولكن چانسو وامير ليسو معه 

كنان بعد ان انتبه لها 
_ صباح الخير ياحياة 

حياة بأبتسامة 
_ صباح النور ياكنان اومال فين چانسو وامير 

كنان وهو يجهز الطعام 
_ راحوا يحضروا للمؤتمر عشان كمان شوية 

حياة بتوتر 
_ ايه كمان شوية انتو عملينوا بدرى كدة ليه 

كنان وهو يضع الطعام على الطاولة 
_ والله مش احنا اللى حددنا المعاد دى الصحافة ومش هتفرق يعنى 

حياة بتوتر 
_ لا بس برضو ملحقتش اجهز نفسى 

كنان بتهدئة وهو يجلس بجانبها 
_ متخافيش ياحياة انا جمبك وكلنا معاكى وصدقينى الناس كلها هتقف جمبك وهتصدقك 

حياة بخوف 
_يارب يا كنان يارب 

ليأكلا الاثنان وبعد ذلك يصعد كنان لغرفته ويحضر شئ ويعطيه لحياة 

حياة بأستغراب وهى تمسك الشئ فى يدها 
_ ايه ده ياكنان....؟!

كنان 
_ ده طقم  عشان تطلعى بيه للمؤتمر لأن مش معقول هتطلعى كدة قصاد الناس ولازم الناس كلها تعرف ان حياة رچدان مفيش حاجه هزتها 

حياة بأمتنان 
_ انا مش عارفة اقولك ايه ياكنان بجد شكراً 

كنان بإبتسامة خطفت قلب حياة 
_ قولتلك مفيش داعى للشكر روحى جهزى نفسك عشان المؤتمر اتبقالوا نص ساعة ويبدأ يلاا 

حياة وهى تتجه لغرفتها 
_ حاضر 

لتذهب حياة لغرفتها وترتدى الطقم الذى اشتراه لها كنان وكان مكون من بليزر احمر وبنطال قماش اسود وباضى ابيض من اسفل البليزر وحذاء اسود وشنطة سوداء وكانت فى غاية الجمال والرقة كسيدة اعمال مشهورة كعادتها وزاد جمالها شعرها الفحمى الحريرى عندما ضمته على شكل ديل حصان ورفعته لأعلى ثم خرجت وكان كنان قد ارتدى ملابسه أيضاً وهو بليزر اسود ومن اسفله تيشرت ابيض وبنطال اسود وحذاء اسود وكان فى غاية الوسامة والاناقة 

كنان وهو يتطلع عليها بعشق 
_ هاا جاهزة...؟!!

حياة بتوتر وجسدها يرتعش من كثرة الخوف 
_ مش ش ع.عارفة خايفة اوووى ياكنان 

ليتجه إليها ويمسك يدها بقوة وهو ينظر فى عينيها 
_ قولتلك متخافيش طول ماانا معاكى لازم تبقى قوية النهاردة ياحياة عشان تثبتى برائتك ارجعى حياة الجبروت تانى اللى مبيهماش حد انا عارف انك عانيتى كتير فى حياتك بس عشان تتخطى المرحلة دى لازم متخليش حد يعرف يكسرك وتبينى قوتك للعالم كله ارجعى حياة رچدان القاسية تانى النهاردة واوعدينى انها تبقا آخر مرة بس دلوقتي علشان تعرفى تاخدى حقك اوعدينى انك هتبقى قدها وهتعرفى تبقى شجاعة وهتواجهى الناس اوعدينى ياحياة 

حياة بعشق وهى تنظر فى عيونه 
_ اوعدك ياكنان انى هاخد حقى من كل الناس الل.ظلمونى وهبقا حياة القاسية والجبروت مع اللى يستاهل بس 

كنان ببسمة وهو يمسك يدها 
_ وانا واثق فيكى انك قدها وقدود يلا بينا 

حياة وهى تشد على يده 
_ يلاا 

ليخرجا معا إلى حديقة الشاليه التى سيعقد بها المؤتمر فترى حياة باسل امامها ينتظرها بالخارج 

حياة وهى تجرى نحوه 
_ بااااااااسل 

لتجرى عليه وتضمه بقوة فيعانقها هوا الاخر ويشعرها بالأمان 

باسل بحب اخوى صادق 
_ انتى كويسة ياحياة...؟

حياة 
_ ايوة ياباسل كويسة متخافش طول ماانتو جمبى هبقا كويسة 

باسل بحزن 
_ مش عاوزك تخافى ياحياة تحكى اللى حصل معاكى انتى قدها وقدود 

حياة وهى تنظر لكنان 
_ متخافش انا قدها وهقدر اثبت برائتى 

ليبتسم لها كنان وتصعد حياة على المنصة وتجلس وبجانبها كنان وامير وباسل وچانسو فترى امامها كثير من الصحافة والمصورين وكثير من الناس وعندما ظهرت حياة امامهم ظل الجميع يتحدث عليها بصوت عالى وكان البعض منهم يشتم ويسب عليها 

احد الناس الجالسين 
_ هوا انتى ليكى عين بعد كل اللى عملتيه ده تطلعى قدامنا مبقاش فيه خشى خلاص 

شخص آخر 
_ لا وعاملة فيها سيدة اعمال دى المفروض  تبقا سيدة دعارة دى هتعلم الناس الو&&&اللى شبهها 

لتسمع حياة حديثهم لأنه بصوت عالى فيتمزق قلبها وتتجمع الدموع فى عينيها فتنهض من على المقعد ولكن امسك كنان يدها بقوة ونظر لها بغضب فجلست حياة مرة أخرى بجانبه فأمسكت بالمايك 
وهى غاضبة من نفسها كيف اصبحت ضعيفة هكذا وهى بريئة لماذا لا تقول لهؤلاء الاغبياء انها بريئة وترى العالم بأكمله ان المرأة يمكنها ان تفعل المستحيل فقالت بصوت عالى 

_ انا عارفة انكم كلكم دلوقتي واخدين عنى فكرة وحشة وبتحسبونى انى مش كويسة  بس متحكموش على حد من مجرد ماشوفته فيديو متهكر وكذب 

احد الصحافة بسؤال 
_ ازاى حضرتك واحنا شوفنا انك فى الفيديو بتعملى حاجه يعنى متأخذنيش مش كويسة 

حياة بغضب وقد رجعت كما سبق 
_ صحححححح معااااااااكككككى حق واى حددد هيشوووووفه هيقووووول كدة بس لييييييييه متستنوش لغايت ماببررلكم موقفى ليه تحكمه على الناس من قبل ماتعرفوا هما عانوا من ايه من مجرد حتة فيديو شوفتوووه عنى ماصدقتوا وطلعتو عليا كلام زباااااالة انا مليييييش فيييييه اصلا بس هوااا ده المجتمع اللى احنا عايشين فيه ساذج ومتخلف وبيحب الإشاعات معندهوش حاجة بتقول المتهم برئ حتى تثبت إدانته ولا ايه  

احد الصحافة 
_ طب حضرتك تقدرى تثبتى برائتك بعد الكلام اللى قولتيه ده 

حياة بغضب 
_ اناااا معاياااا دليل على برائتى بس حبة اقولكم حاجه ولكل الناس اللى بتتفرج عليا انا صحيح سيدة اعمال مشهورة اوووى وكمان كل الناس بتقول دى ازاى اتشهرت وهى صغيرة كدة واظن كلكم اول ماسماعتوا الكلام القذر ده قولتوا دى اكيد جابت فلوسها من الحرام بس اللى انتو متعرفهوش انى تعبت وشقيت وعانيت كتير اووى مهما وصلت للنقطة اللى انا فيها دلوقتى ومحدش قدر ده وبمجرد ماطلعت عليا إشاعة صدقتوها وكمان نشرتوها عنى بأفظع اسلوب من غير حتى ماتسمعوا منى موقفى او تخلونى ادافع عن نفسى 
انا اللى عاوزة اوصلهولكوا انكم متبقوش مجتمع ساذج كدة واى حاجة بيسمعها بيصدقها من قبل مايتأكد منها لا وكمان الافظع فى مجتمعنا انكم لما بتسمعوا حاجه بتفضلوا تتكلموا عنها بالسوء اكتر ماهى سيئة يعنى حتى لو انا كنت فعلاً كدة ليه تفضلوا تتكلموا عنى بالطريقه دى وعلى السوشيال ميديا ليه لازم تفضحوا الناس ارجوكم بجد ارحموا الناس من الاشاعات والنميمة عليهم والتنمر ده 
لأن ربنا قال يبقا مابينا مودة ورحمة مش قسوة وغلظة وكره فى قلوبنا كأنكم مابتصدقوا تسمعوا كلام وحش على حد لو كلنا نبطل التنمر ده صدقونى هنعيش فى سلاام ومحدش هيتكسر ولا هيتأذى مشاعره ولا هيغلط لأن ساعات الغلط اللى بيعملوا البنى أدم بيبقا من تنمر الناس عليه وده متوقف عليكم انتو 

ليصفق لها الجميع كنان وأمير وباسل وچانسو ثم يعرضوا لهم الفيديو الحقيقى على الشاشة فيصدم الجميع لأنهم كانوا يظنوها انها كانت راضية بالذى يحصل ولكنهم لا يعرفون انه كان يحاول ان يتعدى عليها لهذا السبب قتلته 

احد الصحافة بصدمة 
_ طب حضرتك ليه كنتى مخبية الموضوع ده عن الناس كلها وانتى اصلا مظلومة 

حياة بقهر 
_ لما تبقى حاسه انك عندك حاجة فى حياتك بتكسرك وممكن تكسر اللى حواليكي لمايسمعوها مظنش انك هتقدرى تواجهيهم بيها وانا مقدرتش اعمل كدة 

احد الصحافة 
_ وانتى مين اللى مقدرتيش تواجهيه بالموضوع ده 

حياة بدموع 
_ ا...اخواتى انا معرفش هما بيتفرجوا دلوقتى عليا ولا لا بس لو شايفنى سامحونى لو حطتكم فى موقف وحش قصاد حد بس والله انا مظلومة ومليش ذنب فى اللى حصل 

ليقاطعها اصوات تعرفها جيداً نازلى وانجى 
_ مسامحينك ياابلة 

لتنظر حياة امامها بدموع وهى ترى اخواتها يظهرون من منتصف القاعة وامام الجميع فتنهض حياة بسرعة وتجرى ناحيتهم ونازلى وانجى يجرون تجاهها ويعانقوها بقوة 

نازلى ببكاء وهى تضمها 
_ ليه ياحياة ليه مقولتلناش على اللى حصل كنا 
هنقف جمبك 

حياة ببكاء وهى تعانقهم 
_ مقدرتش مقدرتش يانازلى 

كنان وهو يبعد الصحافة عنهم 
_ خلاص ياجماااااعة المؤتمر خلص شرفتووونا وياااارب تكونوا فهمتوا ان حياة رچدان اشرف من مليون حد حاول يتكلم عنها بالقذارة دى 

ليخرجهم باسل من الشاليه وهم يحاولون التقاط لحياة صور مع اخواتها وهى تعانقهم ولكنه طرد الجميع 

انجى بدموع 
_ متعيطيش ياماما والنبى دموعك غالية علينا 

حياة وهى تقبلها 
_ حاضر ياقلب ماما مش هعيط بس متعيطيش انتى كمان عشان خاطرى 

نازلى ببكاء 
_ خوفتينا عليكى اووى ياحياة انا كنت متأكدة انك بريئة بس خوفت تعملى حاجه فى نفسك 

حياة بدموع 
_ متخافوش انا كويسه والحمدلله كل حاجه بانت قدام الناس بس انتو جيتوا هنا ازاى عرفتوا مكانى 

نازلى وهى تشير على كنان 
_ الاخ اللى هناك ده هوا اللى جابنا 

حياة بصدمة وهى تنظر لكنان وهو يقف بعيد ويتحدث مع باسل 
_ ك.كنان هوا اللى جابكم بجد 

نازلى 
_ اه مالك مستغربة كدة 

حياة بتوتر 
_ لا لا ولا حاجه 
ليقاطعهم رنين هاتف نازلى وكان الرقم من أمريكا 

نازلى بشهقة 
_ دى سيلييييين اللى بتتصل 

حياة بسعادة 
_ بجد طب ردى بسرعة 

لتجيب عليها نازلى فيأتى لها صوت سيلين من على الجانب الاخر 
_ الو يانازلى فين حياة هاتيها بسرعة هيا فين 

حياة بأستغراب 
_ فيه ايه ياسيلين عملتى مصيبة ولا ايه 

سيلين بمرح 
_ لا ده العادى بتاعى ياابلة المهم انتى كويسة يعنى 

حياة بأستغراب 
_ اه كويسة مالك بتسألى ليه 

سيلين بغضب 
_ حياااة انتى بتحسبى ان موضوع زى ده مش هيوصل هنا يعنى انتى ازاى تخبى عننا حاجه زى دى ياحياة هااا 

حياة 
_ كنتى عوزانى اقولك ايه يعنى ياسيلين كنتى عوزانى اقولك انى قتالة قتله ورد سجون لا وكمان طلعت تريند على السوشيال ميديا من كتر إشاعات الناس عليا 

سيلين 
_ بس برضو كان لازم تقوليلنا احنا اخواتك ومن حقنا نشاركك همومك 

كنان بمقاطعة 
_ اظن خلاص وحصل خير بقا وكل حاجه اتحلت الحمدلله 

الجميع 
_ الحمدلله 

سيلين بمرح 
_ انا صوت الواد اللى بيتكلم ده مش غريب عليا 

كنان بضحك 
_ ده انا اخو احمد اللى كلمتك قبل كدة 

سيلين بتذكر 
_ اهاااااااا افتكرتك انت الواد العثلية ابو دم خفيف زييى 

حياة بغضب 
_ سيييلييين لمى نفسك واتكتمى 

سيلين بضحك 
_ رجعت ريما لعادتها القديمة حياة عمرها ماهتتغير انا هقفل سلام عليكووووووووو 

لتقفل سيلين السكة فيضحك عليها الجميع 

كنان بضحك 
_ والله معاها حق 

حياة بغضب 
_ قصدك ايه ياكنان افندى 

چانسو بضحك 
_ حياة انتى فعلاً خلاص بقا طبع فيكى ومش هتتغيرى 

باسل بضحك 
_ بس برضو بنتنا يجماااعة هنتبرى منها يعنى خليها عندنا وخلاص 

حياة بغضب وتذمر 
_ اتصدقوا انكم باردين انا طالعة اوضتى 

كنان بضحك 
_ اطلعى ياقماااصة وحضرى هدومك عشان هنرجع القاهرة النهاردة 

لتصعد حياة لغرفتها بتذمر وتصعد معها چانسو حتى تجهز شنطة السفر اما نازلى وانجى صعدوا لغرفة أيضاً وامير وباسل خرجوا حتى يجهزوا الاشياء اللازمة للسفر 

بالأعلى 
چانسو بضحك 
_ احلى حاجة فى كنان انه بيعرف يعصبك ياحياة 

حياة بشرود 
_ انا حاسة انى كنت ظالمة كنان ياچانسو 

چانسو بضحك 
_ انتى طول عمرك ظالمة يعنى ده العادى بتاعك 

حياة بغضب وهى ترمى فى وجهها الوسادة 
_ اتصدقي انك باااردة انا بتكلم بجد بقا 

چانسو 
_ ونا والله بتكلم بجد انتى ظلمتى كنان كتير لأنه عمل حاجات كتير عشانك وحماكى من اى حد يشوه سمعتك وبصراحة لولاه هوا مكنتيش هتعرفى تعدى من الموضوع ده واظن جاه دورك 

حياة بأستغراب 
_ ازاى مش فاهمة 

چانسو 
_ يعنى اعترفى بمشاعرك تجاهه بقا ياحياة كفاية لغايت كدة لأن عينيكى كشفاكى انك بتعشقيه كمان 

حياة بخجل وقلبها يخفق بشدة 
_ لا لا لا مستحيل اكون بحبه لا وكمان مظنش انه بيحبنى

چانسو بغضب 
_ والله انتى هبلة كل اللى بيعملوا عشانك ده ومبيحبكيش انتى اتعبطتى ده بيعشقك يبنتى واضح 

حياة بسخرية 
_ بطلى أڤورة مش واضح اصلا 

چانسو بتأفف 
_ انا زهقت من الكلام معاكي راحة أخد شاور عن أذنك يختى 
لتذهب چانسو للحمام وتفكر حياة فى كلام چانسو لأنها تحبه وبشدة ولكنها تنكر حتى لا تتعلق به مثل الذى قبله فخرجت من غرفتها بعد جهزت شنطتها وذهبت للشاطئ لتشم بعض الهواء النقى فرأت كنان يقف امام البحر 

حياة وهى تقف بجانبه 
_ بتفكر في ايه 

كنان بعد ان انتبه لها 
_ فيكى....!!!!

حياة بأستغراب 
_ فيا انا ليه مش فاهمة 

كنان وهو يبعد عينه عنها 
_ قصدى يعنى فى موضوعك واللى حصل معاكى 

حياة وهى تفكر 
_ كنان عاوزة اقولك علي حاجه 

كنان وهو ينظر لها 
_ قولى 

حياة وهى تنظر فى عينه 
_ كنان....انا....انا بحبك ❤ 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بوووووووووم خلص البارت

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة عشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent