Ads by Google X

رواية شمس الصعيد الفصل السابع والثلاثون 37 - بقلم سهيلة كامل

الصفحة الرئيسية

 رواية شمس الصعيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سهيلة كامل

رواية شمس الصعيد الفصل الحادي والعشرون 21

شمس_الصعيد

الحلقة السابعة و الثلاثون
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

في الصعيد
🌞🌞🌞🌞🌞

في جناح شمس الصغيرة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

كانت تنام بكل راحة و قصي بجوارها يضمها لحضنة  و لم يشعرون بذلك الشخص الذي يتسحب و يدخل الي جناحهم و يصعد بكل هدوء بجوارها و يرفع اديها و ينام بين احضانها

ابتسم شمس و ضمت ذلك الشقي لحضنها و قبلت خده و اكملت نومها

فارس : مامي مامي
شمس بنوم : اممممم
فارس : هو ايه اللي امممم اصحي بقي كل ده نوم
شمس بحنان : نام فروستي نام
فارس : لا اصحي بقي انا عاوز اقعد معاكي
قصي بنوم : نامي نجمتي و انت يا زفت غور برا
فارس بحزن : بس انا عاوز مامي اشمعنا نجمة و شمس و زين و سما و رنا و مالك و ادهم و نورين و قمر معاهم مامتهم و انا لا
شمس بحنان : فروستي بابي بيضحك معاك
فارس بدموع عالقة في عيونه : لا هو مش بيحب فارس حتي لما كنتي نايمة و تعبانة مكنش بيردي يخليني أقرب منك و كنت بدخل من وراه هو مش بيحبني هو انا السبب في تعبك و نومك
قصي بخضة : مين قالك كده حبيبي انا بحبك انتي ابني و حبيبي
فارس و هو يقوم : لا انت مش بتحب فارس

خرج فارس يجري فنظرت شمس لقصي بغضب و سحبت العباية و خرجت تجري خلفة

شمس : فارس فارس استني فارس

كان فارس يجري الي الخارج لا يسمع و لا يرد علي اي شخص و نزل الي الاسفل و خرج برا القصر

شمس بغضب : هارررري
هاري بخضة : في ايه شمس
شمس بغضب : فارس خرج برا القصر يجري بسرعة جهز العربيات
قمر : مامي هو فارس فين
شمس بهدوء : متخفيش قمري فارس هيرجع متقلقيش
هاري : اطمني انا مش هرجع غير بيه

خرج هاري يجري و اخذ الحرس و اخذو يبحثون عن فارس
وهدان بحنان : زمان كان في طفلة صغيرة اتخانقت مع ستها علشان جدها و لما زعلتها خرجت تجري برا القصر و لما قلبنا الدنيا عليها محدش لقاها و كانت قاعدة عند البحيرة لوحدها و من يومها بقي ده مكانها تنسي فيه همومها
شمس بابتسامة : بحبك وهودي
قصي : شمس انا هاجي معاكي
شمس بجدية : لا انا عوزة ابني لوحدي و بفكر اخده و سافر فترة
قصي بخوف : شمسي و قمري انا مقصدش ابعده عنك و الله

نظرت شمس له و خرجت برا القصر و توجهت إلي البحيرة

قصي بخوف : هي ممكن تبعد عني
وهدان بضحكة : حمار يا قصي حمار الواد سر امه زمان لما عملت كده الكل خاف عليها  بس من يومها ربت الكل بقت شمس الصغيرة ملك وهدان المنشاوي و بس
قصي بحزن : بس شمس مش هتسكت
وهدان بابتسامة : متقلقش شمس بتحبك
قصي : ربنا يستر

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

عند شمس
🌞🌞🌞🌞

توجهت شمس إلى البحيرة و بالفعل وجدت فارس يجلس على الارض و ينظر علي المياة فجلست بجواره

شمس بحنان : زمان لما كنت قدك كده كنت بحب جدو وهدان اوي و كنت بغير من تيتة شمس الكبيرة الله يرحمها و كنا علي طول مشاكل مع بعض و في يوم خرجت اجري محدش لقاني البلد بالكامل دورت غليا و خصوصا التار المنتشر في البلد هو صحيح محدش بياخد التلر من الستات بس انا لو اقتلت كانت هتبقي كسرة للعيلة المنشاوي كلها و من يومها و تيتة شمس الكبيرة بتخاف تزعلني و بقت البحيرة ديه مكاني المفضل حتي انا جهزتها و خلتها حلوة و ممنوع اي شخص يقرب منها
فارس بحزن : بس انا زعلان من بابي
شمس بابتسامة : عارف فروستي في مثل بيقول ان الولد سر امه و اي ولد بيقولو عليه ابن امه عارف ليه
فارس : لا ليه
عارف ليه
فارس : لا ليه
شمس بابتسامة : علشان الولد بيكون واخد عقل امه و راجلها و ظهرها و عجازها لما تكبر هي صحيح البنت ذيها ذي الولد بس اوقات كتير الولد بيبقي احن و انت البكري الأول لشمس المنشاوي شمس الصعيد اوعي تستقل بدماغ امك و عقلها امك روضت الكتير و لسه بتروض الاكتر مش عيب في حقها لما ابنها اللي من صلبها يروضها و لا يضحك عليها
فارس بغمزة : متنسيش اني ابن فخر العيلة و الصعيد كله انا ابن شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي و الصعيد كله و اللي اسمها فخر و تاج فوق روس الكل
شمس بابتسامة : الظاهر هيجي خليفة لبنت المنشاوي
فارس بغمزة : طول ما الشمس بتشرق من الشرق و بتغرب من الغرب هيفضل اسم شمس المنشاوي كبير لاخر العمر و جيل بيسلم جيل و هيفضل اسم شمس الصعيد قوة لا يستهان بيها
شمس بابتسامة : يالا حبيبي الكل خايف عليك
فارس بغمزة : هتعملي ايه مع بابي
شمس بضحكة : بس يا شقي يالا
فارس : هتنامي معايا النهاردة
شمس بضحكة : علشان قصي يقتل*ك و يق*تل كل اللي في البيت
فارس بغمزة : و الموز مش مسيطرة
شمس بغمزة : من زمان مسيطرة
فارس بضحك : جامدة يا كبيرة
شمس بضحك : قدامي ياض و لسه

وقفت شمس و مسكت ايده و عادو الي القصر
وقفت شمس و مسكت ايده و عادو الي القصر

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

في القصر
🌞🌞🌞🌞

دخلت شمس و هي تمسك يد فارس

جلس فارس بين أحضان جده حامد و لم ينظر لوالده فغضبت شمس من صغيرها لانه تسبب في حزن عشيقها الأول و الاخير

قصي بحنان : فارس حبيبي انا بحبك و مش بكرهك ذي مبتقول انتي ابني و ظهري و سندي انا بس بحب اناكف فيك و لما مامي كانت تعبانة كنت بخاف تقرب منها لتتعب زيادة انا عمري مسمحت لحد يضايقك و لا يزعلك
فارس : لا رد
قصي بحزن : انت زعلان من بابي اوي كده خلاص بابي هيسيبك بس عوزك تعرف اني بحبك
شمس بغضب : فارس
قصي بحزن : خلاص شمسي سبية براحته لسه صغير
فارس بدموع : اسف بابي و الله العظيم انا بحبك و بحب اجننك علشان نعمل مشاكل بس انا مش بحبك تزعل مني اسف بابي ربنا يخليك ليا و لمامي
قصي بابتسامة : و يخليك ليا يا قلبي
فارس بدموع : بس مامي زعلانة مني و مش هتقبل تكلمني
قصي بحنان : كفاية دموع حبيبي دموعك غالية و مامي احنا هنخ*طفها و هنعذبها لغاية متصالحنا قولت ايه
فارس بابتسامة شر : اشطا يالا

نظر الاثنين لشمس التي تجلس بكل قوة و صلابة و عظمة تليق باسمها و بلقبها و يضمها وهدان لحضنة

فارس : هنعمل ايه انا من رأي نرجع في فكرة الخ*طف
قصي : تصدق عندك حق شايف القاعدة
فارس بغمزة : الهيبة بردو يا باشا
قصي بضحك : يخربيت تربية سواقين الميكروباص ديه
فارس بخضة : فين قمر
حامد بضحك : مع هاري
فارس بعصبية : اذاي تروح ليه و الله لوريها

اسرع فارس الي مكان هاري و لحظات و ستمع الجميع لصوت صراخ

شمس باستغراب : في ايه
قصي بعشق : و لا حاجة يا شمسي هاري و فارس بيتخانقو مع بعض
حامد بضحك : هيجي يوم واحد يقت*ل التاني
شمس برفع حاجب : مش ابن شمس المنشاوي ي*تقتل هو يقت*ل عادي

لحظات و دخل فارس و هو يحمل قمر بين أحضانة و جلس و جعلها تجلس علي قدمه و حاوطها بذراعه

فارس بعتاب : كده قمري تسمعي كلام هاري
قمر بنوم : فروستي انام
فارس بحنان : نامي يا قلب فارس
ضمها فارس لحضنة بشدة و بحنان و قبل رأسها و اخذ يمسح علي شعرها بكل حنان و حب

ابتسمت شمس علي حنان ابنها و دخل هاري و هو يغلي

هاري بغل : شمس انا هاخد مراتي و بنتي و نسيب البلد هسافر برا
شمس بابتسامة : اهمد هاري و الله العظيم غريبة بقي يا راجل حد يلاقي عريس يشيل من عليه الحمل و يقضي كده صحيح راجل موكوس
هاري : انا مش عاوز انا حر هاخد بنتي و مراتي و هسافر
شمس بابتسامة : طيب احنا بنطلب ايد قمر لفارس ابني قولت ايه
هاري بغيظ : لا مش موافق
شمس بسخرية : لا هاري بوتر انا مش بخيرك انا بعرفك و اوعي تنسي انا مين انا شمس المنشاوي
هاري بغيظ : انا زهقت الام و ابنها لا كفاية كده
شمس ببرود : اذا كان عاجبك
هاري بغضب : مش عاجبني و هاخد بنتي و همشي

توجه هاري الي فارس و سحب قمر من حضنة فصرخت قمر و بكت فضمها فارس لحضنة و نظر لهاري بغضب

فارس بعصبية : ينفع كده تفزعها و تخليها تعيط و هي نايمة
هاري بغيظ : ملكش دعوة
فارس بعصبية : لا ليا قمري ملكي انا و بس مفيش اي حد ليه حكم عليها مفهوم
قمر بدموع و نوم : فارس
فارس بحنان : انا هنا قمري نامي
قمر بدموع : خايفة بابي زعق و عيطني
فارس بحنان : لا حبيبتي هو يهزر مع فارس ذي العادة كفاية دموع بقي قمري الحلوة هتسمع الكلام صح
قمر بنوم : صح فروستي
فارس بحنان : يالا يا قلب فارس كملي نوم

ضمت قمر نفسها في حضن فارس و اكملت نومها براحة و سعادة

شمس بضحكة مكتومة : ايه رايك هاري تجيب بيبي تاني و تسيب ديه

هاري بغيظ : لا انا عاوز ديه
قصي بضحك : خلاص اتصادرت
هاري بغيظ : بارد ذي مراتك و ابنك
شمس بتحريك حواجيها : اذا كان عجبك
هاري : ممكن اخد بنتي علشان نروح ننام
فارس و هو يقف : تصبحو علي خير

صعد فارس الي الأعلي و هو يحمل قمر بحنان

نظر الكل لهاري و ضحك بشدة

هاري : ماشي يا بن شمس و قصي ماشي
وهدان بابتسامة : خلاص بقي سبها للواد
هاري بجدية : اذا هروح اجيب بيبي
شمس بابتسامة : مبروك علينا النسب هاري بوتر
هاري بغيظ : هروح اقت*لك اللورد فلورو
شمس ببرود : لو تقدر اعملها
هاري : يا رب ريحني منهم

خرج هاري و لكن عاد مرة أخري

هاري بابتسامة : تصبحو علي خير
شمس بابتسامة : تصبح على خير

خرج هاري و نظرت شمس إلى جدها و مسك ايده و مسك قصي ايده و صعدو بيه الي الأعلي

و بعد ذلك توجهت شمس إلى غرفة فارس و جدته يحضن قمر و ينامو فتوجهت لهم و رفعت الغطاء عليهم و اغلقت البلكونة و التكيف و قبلت راسهم و خرجت توجهت إلي جناحها

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

  •تابع الفصل التالي "رواية شمس الصعيد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent