رواية شمس الصعيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سهيلة كامل
رواية شمس الصعيد الفصل الثامن والثلاثون 38
الحلقة الثامنة و الثلاثون
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في جناح شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس و بدلت ملابسها و نامت بجوار قصي الذي ضمها لحضنة بكل حنان و عشق
قصي بعشق : بعشقك شمسي و قمري و نجمتي
شمس بحب : و انا بحبك اوي قصيي
قصي بعشق : شمسي نفسي في حاجة
شمس بسرعة : ايه هي حبيبي
قصي بعشق : نفسي في بيبي منك
شمس بابتسامة : مهو في فارس
قصي : فارس اول فرحتي و بحبة بس مفرحتش بكل حاجة نعملها سوا
شمس : تقصد ايه
قصي بابتسامة سعيدة : اقصد نفسي اعيش جنان الحمل امسك ايدك و نروح للدكتور و يكشف عليكي و يسمعنا صوت نبضات قلب البيبي و فرح اوي و حضنك نفضل نتخانق علي نوعة و علي اسمه تفضلي تشتري هدوم و لعب و حاجات ملهاش لازمه و لما اجي اتكلم تقوليلي معلش حبيبي اصل الحاجات ديه عجبتني تتوحمي علي حاجات غريبة و لو قولت بكرا او بعدين تعيطي و تقوليلي عاوز ابني يطلعلو الحاجة ديه في وشه و نزل اجري علشان اجبها و في الاخر تقوليلي مش عوزة تشكي فيا و تقوليلي انت بتخوني و انا اقولك و الله العظيم انا بحبك و بعشقك و عمري مهبص لوحده غيرك نكون رايحين حفلة و تلبسي الفستان و تبقي فيه ذي القمر و تقعدي تقوليلي لا انا تخنت و شكلي وحش اقولك و الله العظيم ذي القمر و أجمل ست في الدنيا و من ساعة ما تدخلي الشهر السابع كل يوم بتولدي و في الاخر تولدي في الشهر التاسع و تصممي ادخل معاكي العمليات و تفرجي المستشفي كلها عليا و تفضلي تضربيني و تشديني من شعري و في الاخر يشرف البيبي و مسكه في أيدي و قولك مبروك يا قلبي يتربي في حياتك و عزك و تفضلي رايحة جاية بيه و مش تعرفي تنامي اقوم انا اخده و خليكي تنامي نفسي اعيش كل ده
شمس بدموع غزيرة : اسفة قصي اسفة حبيبي و الله العظيم مكنت اقصد كل ده انا غصب عني انا كمان نفسي اعيش كل ده خلاص حبيبي اول منرجع القاهرة نروح للدكتور و نكشف و ربنا يكرمنا بالبيبي اللي يفرحنا
قصب بحنان : هشششششش اهدي يا حبيبتي انا مش زعلان منك هنعيش كل ده مع بعض اصل انا نفسي في عيال كتير
شمس بدموع : بعشقك قصي بعشقك انت الراجل الاول و الاخير في حياتي سامحني على الماضي
قصي بعشق : و انا مهوس بيكي شمسي و قمري و نجمتي الغالية تقبلي تعيشي حياتنا كده نفرح و نضحك و طول ما احنا برا البيت نبقي ذي الجبل و اول مادخل بيتنا نبقي أجمل و الز عشاق
شمس بدلع : موافق قصيي
قصي بغمزة : طيب ايه
شمس بدلع : ايه
قصي بعشق و ضحك : عاوزك فى اجتماع قمة
شمس بضحك : و مالو اجتمع حتي الاجتماع بتخرج من وراه بفيدة
قصي بعشق : تعالي بقي
و ذهبو في عالمهم الذي خلق لهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح اليوم التالي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نزلت شمس الي الأسفل و جلست بجوار وهدان الذي قبلت ايده و راسه و ضمها لحضنة
نزل فارس و هو يمسك يد قمر فاسرعو الي شمس التي حضنتهم و رفعتهم على قدمها
قبل فارس يد شمس و رأسها و خدها و عمل نفس الشي مع الجد وهدان و ايضا قمر قبلت يد الحد وهدان
وهدان بحنان : ربنا يحميكي يبارك في صحتك و تبقي فخر لأمك و لابوك
فارس بابتسامة : و مش بس مامي و بابي لا هبقي فخر عيلة المنشاوي و المنياوي و فخر الصعيد كله و فخر حبيبتي و دلوعة قلبي
شمس بابتسامة : حبيبي من صغره راجل طالع لابوه
قمر برقة : فارس انا جعانة
فارس بحنان : حاضر يا قمري هقول لطنط تجهزلك الفطار
قمر برقة : ماشي فارس
شمس بضحك : يا لهوي احنا مكناش بنات
نرمين بضحك : اتكلمي عن نفسك و بس انتى الوحيدة اللي كنتى راجل من صغرك
شمس بغيظ : تصدقي صح انا اللي غلطانة كان زمانك متجوزة محروس فاكراه
نرمين بخضة : الشر برا و بعيد
حاتم بابتسامة : صباح الخير
الكل : صباح النور
حاتم : اذيك قمر
قمر برقة : الحمد لله عمو
فارس بحده : قمر مش انا قولتلك متكلميش رجالة
قمر بزعل : فارس مش زعق ليا انا زعلانه
فارس بحنان : خلاص قمري انا مش بحبك تكلمي حد غيري
قمر برقة : عيب مكلمش اللي اكبر مني كمان ده عمو انا لو كلمت رجال كلها انت بس فاروستي صح
فارس بابتسامة : صح يا قلب فروستك
شمس بضحكة رنانة : الواد بيثبت و هو عادي موافق لا هنشوف العجب
فارس بغمزة : يعني بابي مش بيثبتك بالكلام
شمس الصغيرة بابتسامة : و بالفعل و حياتك
قصي بابتسامة : صباح الخير فارس
فارس بابتسامة : صباح النور بابي
شمس الصغيرة بعشق : صباح الورد حبيبي
قصي بعشق : وحشتيني اوي ليه نزلتي و مش استنيتي ننزل مع بعض
شمس الصغيرة بابتسامة : كنت عوزة أقعد مع جدو شوية
وهدان بغيظ : هو انت معندكش شغل و شركة تروحهم
قصي بضحك : لا يا جدو انا فاضي مش و رايا حاجة
حامد بغيظ : انا قولت من الاول بلاش نوافق علي الجوازة بس انت يا عمي اللي وافقت
وهدان بغيظ : احنا لسه فيها بدل متبقي مطلقة تبقي ارملة احسن و أجمل
قصي بضحك : بتحبوني انتم اوي
وهدان بغيظ : و لا طايقك
حامد بضحك : للأسف بحبك علشان خاطر اختي بس ابعد عن بنتي
قصي بضحك : يبقي تنسي شمسي ملكي انا و بس
قمر : فارس جعانة
وردة : الفطار جاهز يا كبيرة
شمس الصغيرة بابتسامة : شكرا يا وردة هنيجي
توجه الجميع الى السفرة و جلسو يتناولون الطعام وسط الضحك و الهزار
فارس : مامي
شمس بابتسامة : نعم حبيبي
فارس بفرحة : هتعملي الليلة المحمدية ذي كل سنة
شمس باستغراب : و انت عرفت اذاي الكلام ده
فارس بابتسامة : جدو وهدان و جدو حامد و الكل حكولي عن الليلة المحمدية و نفسي احضرها معاكي
شمس الصغيرة بابتسامة : هنجهزها و نحضرها
قصي : بإذن الله بعد الليلة هنسافر تمام
شمس بابتسامة : حاضر حبيبي
فارس : يالا نلعب قمري
قمر : عوزة اركب الفرسة
فارس : حاضر
شمس بذهول : هو فارس بيركب فرس
قصي بابتسامة : اه الفرسة كانت لسه مولودة يوم ولاته و جدي وهدان و تيتة شمس الكبيرة قرروا ان الفرسة ديه ملك فارس لان الفرسة الكبيرة بتاعتك
شمس الصغيرة بذهول : يعني فارس اللي عنده ٥ سنين بيركب فرسة
قصي بابتسامة : اه يا قلبي و لوحده كمان
شمس الصغيرة بغل : حامممممممممممد و هدااااااااان
حامد بخضة : في ايه يا شمس
وهدان بحنان : مالك يا قلبي
شمس الصغيرة بغل : بقي فارس اللي عنده ٥ سنين يركب فرسة و تكون ملكة و انا افضل اتحايل عليكم و بعد عذاب تجيبو فرسة لما بقي عندي ١٢ سنة ليه
فارس بضحك : مالك يا شمسي انتي جاية تحسديني
شمس الصغيرة بردح : لا يا روح ام*ك ده انا اقت*لك و ولع في ابوك
قصي بضحك : و انا مالي يا لمبي
شمس الصغيرة بغيظ : اسكت ياض دلوقتي
قمر برقة : انتي متعصبة ليه مامي معلش هما وحشين بس فروستي حلو
شمس الصغيرة بغيظ : شيلو باربي ديه من قدامي الواحد مش ناقص فقعة مرارة
هاري بضحك : من أعمالكم
شمس الصغيرة بغل : ملكش دعوة
فارس بابتسامة : يالا قمري نركب الفرسة و سيبك منهم
قمر بفرحة : يالا فروستي
خرج الأطفال الي الخارج يجرو و نظرت شمس لهم بزعل و توجهت إلى غرفة المكتب
ضحك الجميع علي منظر شمس و توجه خلفها قصي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في غرفة المكتب
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس و رتمت علي الكنبة بزعل لحظة و دخل قصي و جدها تجلس هكذا فتوجه إليها و جلس بجوارها
قصي بحنان : شمسي و قمري و نجمتي الغالية انتي بجد زعلانة من حاجة ذي كده
شمس الصغيرة بزعل : اه زعلانة علشان أنا كنت بتحايل عليهم و محدش قبل لغاية متميت ١٢ سنة
قصي بضحكة مكتومة : خلاص يا روحي معلش ابنك بردو
شمس الصغيرة بزعل : عوزة فرسة مليش دعوة
قصي بضحك : يا لهوي علي الطعامة و الحلاوة يا ناس
شمس الصغيرة بابتسامة : تعالي نطلع بالفرس شوية
قصي بغمزة : مش كنتي زعلانة من شوية
شمس الصغيرة بضحك : عمري مزعل منهم بس بحب اناكف فيهم
و بدلع : كمان كنت عوزة ادلع علي جوزي عندك مانع
قصي بعشق : مقدرش ادلعي براحتك
شمس الصغيرة بدلع : طيب يالا بقي
وقفت شمس و توجهت إلي الباب و لكن في لحظة واحدة كانت تلف و ظهرها يستقر علي الباب و قصي امامها ينحني علي شفايفها يقبلهم بعشق و رغبة و ايده تمشي على أنحاء جسدها بكل حرية شخصية و تحولت لقبلات مجنونة عندما بادلتة شمس بعشق
قصي بعشق و حب : تعالي بقي
سحبها قصي و صعدو الي جناحها و اغلق الباب خلفهم و لم يترك لها فرصة و سحبها في عالمهم الذي خلق لهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند فارس
🌞🌞🌞🌞
جري فارس و هو يمسك يد قمر و توجهو إلى مكان الفرسة و ساعدهم احد الحرس علي الركوب و مشيو يلعبو و كانت قمر تضحك بشدة و سعادة و كان فارس يضحك علي صوت ضحكاتها و بعد فترة عادو الي القصر
مر الوقت سريعا و في الليل كانت شمس الصغيرة و قصي و والدها و جدها و زين و ملك و حاتم و نرمين و الأطفال يجلس بعيد عنهم
وهدان : هتعملي الليلة المحمدية خلاص المولد قرب
شمس الصغيرة بابتسامة : اكيد يا وهودي هخلي الرجالة يجهزو كل حاجة
حامد : عوزين ليلية كبيرة انا واعد فارس بليلة كبيرة
شمس الصغيرة بابتسامة : حاضر متخفش هعمل اكبر ليلة
فارس بفرحة : ماميييييييييييي
شمس الصغيرة بابتسامة : قلب مامي
فارس و هو يقبلها : عاوز اساعدك في تجهيز الليلة
شمس بابتسامة : ماشي يا فروستي نكتب القايمة بالطلبات و نجهزها
فارس : مامي عاوز حلاوة مولد عاوز عروسة حلوة
شمس بابتسامة : تبقي شبهي صح
فارس بابتسامة : لا مامي عوزها شبة قمري هي احلي
شمس بغيظ : قوم ياض من هنا قال احلي مني قال
قصي بعشق : شمسي و قمري و نجمتي الغالية احلي و أجمل ست في الدنيا
شمس بمشاكسة : حبيبي يا قصيي و انت ياض قوم من هنا بلا وكسة توكسك قال احلي مني
ضحك فارس و الجميع و خرج فارس بسرعة عندما استمع لصوت صراخ قمر
شمس : في ايه مين بيعيط
قصي بضحك : ههههههههههه قدام فارس طلع يجري يبقي اللي بتعيط بتكون قمر
وهدان بابتسامة : سيبك منهم يا شمسي و تعالي اقولك حاجة
شمس بابتسامة : نعم حبيبي
ضمها وهدان لحضنة بشدة و قبل رأسها بكل حنان فهو يحبها بشدة
مر الوقت و صعد الجميع الى غرفهم حتي يرتاحو حتي يستيقظو ليوم جديد لبدا تجهيز الليلة المحمدية
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
•تابع الفصل التالي "رواية شمس الصعيد" اضغط على اسم الرواية