Ads by Google X

رواية قسوة عشق الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم ملك عبد اللطيف

الصفحة الرئيسية

  رواية قسوة عشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك عبد اللطيف

رواية قسوة عشق الفصل التاسع والثلاثون 39

البارت التاسع والثلاثون 
رواية قسوة عشق 
بقلمى /ملك عبد اللطيف 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كانت الصدمة هيا حليفة الموقف........
لم تصدق سيلين ماتراه بعينيها على هاتفها معقول انه وصلت به القذارة إلى هذا الحد...؟!

ياالهى انا أرى نفسى الان وكأنى عارية تماما على الهاتف ولكن كيف احضر صور كهذه هوا ليس معه صور لى بالمرة كيف فعل ذلك هذا القذر...؟!

ظلت مصدومة كثيراً وعيناها مفتوحة على آخرها من كثرة الصدمة وكانت الدموع ستتغلب عليها وتنزل ولكنها اوقفتها حتى لا تلاحظها رزان 

رزان بأستغراب وهى تنظر لسيلين 
_ماالك يبنتى مبحلقة فى التليفون كدة ليه 

سيلين والدموع تكاد تهبط من عينيها 
_هاا لا مفيش حاجه انا لازم امشى يارزان عشان تعبانة عن إذنك 

لتمشى بسرعة من امامها حتى لا تعرف رزان بالموضوع لأنها إذا علمت فسيعلم احمد وهى لا تريد ان يعرف شئ يخصها من بعد الذى حصل 
ظلت تجرى حتى بعدت عن الانظار ووقفت فى مكان بعيد واخرجت الهاتف واتصلت عليه 

سيلين على الهاتف بغضب 
_انت ايييييه اللى بعتهولى ده يا و$$$$جبت صورى منين والنعمة ماهرحمك 

مايك بضحكة شريرة 
_إهدئى ياعزيزتى انا لم افعل شيئاً بعد هذه البداية فقط 

سيلين بأستغراب وخوف 
_ق..قصدك ايه مش فاهمة.....؟!

مايك بخبث 
_اقصد ان هذه الصور سوف انشرها على مواقع التواصل الاجتماعي ان لم تفعلى مااريد 

سيلين بغضب 
_انت هتستعبط بقاااا لا&&&مش انااا اللى اتهدد 

مايك بغضب 
_خلاص عزيزتى انتى التى اخترتى سوف انشرها حالا وبعد ذلك ارينى ماذا ستفعلى 

سيلين بخوف 
_....لا لا قول عااوز ايه 

مايك بخبث 
_اريدك انتى اريد ان اعرف هذا المغرور احمد انكى سوف تصبحى ملكى لذلك سوف تأتين إلى الساعة 6مساءاً حتى نقضى ليلة معا وإلا انتى تعلمين ماذا سأفعل 

سيلين ببكاء 
_حرااام عليك انا عملتلك ايه عشان كل ده والنبى ابعد عنى وابعتلى الصور اللى معاك اللهى يسترك 

مايك بضحك وبالانجليزى 
_ياالكى من حمقاء هل توسلاتك هذه سوف ترجعنى عن قرارى هذا آخر ماعندى سوف ارسل لكى الابلكيشن وان لم تأتى ههههه سوف تكونى تريند السوشيال ميديا اليوم 

ليقول كلمته ويقفل السكة فى وجهها فتصدم سيلين من وقاحته وانه بالفعل ان لم تذهب إليه سوف ينشر صورها على السوشيال ميديا المشكلة انها ليست صور عادية فهى صور لها وهى عارية تماما ولكن كيف عرف ان يعمل صور كهذه هيا متأكدة انها مهكرة ولكن كيف فعلها وهوا لا يملك صور لها ظلت تفكر وهى تبكى ماذا تفعل ولم يأتى فى بالها غير قرار واحد وهو ان تقوم بقتله 

سيلين ببكاء لنفسها 
_هوا ده الحل الوحيد عشان متفضحش 

لتقول جملتها وهى تتجه نحو الاوتيل وتنوى على قتل هذا الحقير عندما تذهب له 

اما على الناحية الاخرى كان كنان يقف امام باب غرفة حياة وينتظرها 

كنان وهو يطرق على الباب بتذمر 
_انجزى بقااا ياحياة همووت من الجوع كل ده بتلبسى والله همشى وسيب..............

ليقاطعه فتحها للباب وهى امامه وتنظر له بغضب فأنبهر كنان بجمالها الذى يسحره كل مرة عن ذى قبل كانت حياة ترتدى 


حياة بغضب 
_ايه يبنى الدنيا هتطير مش قاادر تصبر شوية 

كنان بغمزة وضحك 
_طبعاً هتطير طول ماانا معايا القمر ده 

حياة بخجل وضحك 
_طب يلا يابكااش عشان انا جوعت يلاا 

كنان وهو يمشى ويمسك يدها 
_يبنتى هوا انا اقولك انتى قمرر واحلى بنت شافتها عنيا مش عااجب ولما اقولك حنفى برضو مش عاجب انا احترت معااكى بجد 

حياة بضحك 
_خلاص متشكرين ياعممم 

ليضحك كنان ويركبوا السيارة ويقودها حتى وصلوا لمطعم قريب من الاوتيل ودخلوا إليه وجلسوا وطلبوا الفطار وظلوا يأكلون وهم يتحدثون ويضحكون حتى قاطعهم رنين هاتف حياة 

كنان بأستغراب 
_ميين البااارد اللى بيتصل ده 

حياة بضحك وهى تجيب على الهاتف 
_دى الباردة مش البارد الو ياچانسو 

چانسو 
_ايوة يبنتى انتى فيين جتلك الاوضة ملقتكيش 

حياة وهى تنظر لكنان 
_انا مع كنان بنفطر كنت هقولك انى طلعت بس لقيتك نايمة فقولت مقلقكيش 

لمار وهى تأخذ الهاتف من چانسو 
_هااتى يختى انتو هتحكوا قصة حياتكوا الو ياحياة بصى فكك من كنان وتعالى معانا هنعمل شوبينج وكمان هنشترى فساتين للحفلة بليل 

كنان بغضب وهو يسمعها لأن حياة تفتح السبيكر 
_ماتتلمى يبت ايه فكك منه دى اتصدقى انى مش هخليها تيجى معااكى 

لمار بضحك 
_ياعمم ماهيا معااك بقالها يومين عوزينها شوية بقا والنبى سيبها تيجى عشان تنقيلى فستان على زوقها 

حياة بضحك 
_خلاص ماشى يالمار هاجى ابعتيلى الابلكيشن بتاع المكان وحصلونى انتو لهناك 

لمار 
_ماشى بس عدى على سيلين فى الاوتيل خديها معااكى عشان مش هتعرف تيجى لوحدها 

حياة 
_اشطاا بااى 

لتقفل معها السكة وتنظر لكنان الغاضب امامها بشدة 

حياةبضحك 
_ماالك بتبصلى كدة ليه 

كنان بسخرية 
_اه كأنك مش عارفه ماالى بس خلبالك مفيش مرواح فى حتة 

حياة بتذمر 
_والنبى ياكنان وافق اروح معاهم بالله عليك وكمان انا معنديش حاجه اروح بيها الحفلة بليل والنبى والنبى بليييز 

كنان بضحك 
_مااشى وامرى لله هنشوف اخرتك ايه بس متتأخروش هاا 

لتقفز عليه حياة وتعانقه بسعادة فيعانقهاهوا الاخر بضحك 

حياة وهى تعانقه 
_حااضر مش هتأخر يلاا بقا عشان نروح نجيب سيلين وبعدين توصلنا 

كنان وهو ينهض 
_مااشى يلاا 

لينهضا ويركبا السيارة ويقودها كنان حتى وصلوا للأوتيل فهبطت حياة من السيارة ودخلت الاوتيل ثم اتجهت لغرفة سيلين وطرقت الباب فسمعت صوت سيلين من الداخل تسمح لها بالدخول 

حياة وهى تدخل 
_ازيك يالمضة عاملة ايه 

سيلين بحزن 
_الحمدلله ياحياة 

حياة بأستغراب وهى تضع يدها على كتف سيلين 
_مالك ياسيلين فيه حاجه ولا ايه 

بمجرد ان سألتها حياة ووضعت يدها على كتفها كأنها وجدت ملجأها للبكاء اندفعت سيلين وعانقت اختها وهى تبكى بحرقة وصوت شهقاتها يعلوا فظلت حياة تربت على ظهرها وهى متفاجأة لأن هذه هى المرة الاولى التى تبكى فيها سيلين هكذا بعد وفاة امها ظلت برهة من الوقت تبكى ولا تتوقف حتى هدأت فخرجت من حضن حياة وهى تمسح دموعها 

حياة وهى تنظر فى عينيها 
_فيه ايه ياسيلين اول مرة اشوفك بتعيطى كدة 

سيلين وهى تمسح دموعها 
_...مفيش حاجه يا..حياة تعبانة شوية مش اكتر 

حياة بأستغراب 
_سيلين بطلى كذب هوا ده شكل واحدة تعباانة انتى فيه حاجه مديقااكى ولا اى 

سيلين وهى تحاول منع دموعها 
_..لا ياحياة قولتلك تعبانة مفيش حاجه 

حياة بغضب 
_اوعى تنسى ياسيلين انى انا اللى مربياكى وعارفة إمتى بتبقى تعبانة و إمتى بتبقى متدايقة فمتحاوليش تخبى عليااا فيكى ايه 

سيلين ببكاء 
_مش قاادرة اقوول ياحياة انا نفسى مش مصدقة ازااى واحد ممكن يعمل كدة ويكون بالقذارة دى 

حياة وصبرها بدأ ينفذ من غموضها فى الكلام 
_وضحى كلامك ياسيلييين انتى هتنقطينى 

سيلين وهى تمسك يدها 
_الاول احلفى بغلاوة ماما عندك انك مش هتقولى لحد 

حياة بإيماء 
_حااضر يستى وغلاوة ماما عندى مش هقول لحد فيه اى بقا

لتحكى لها سيلين كل شئ من اول مقابلتها له فى النادى مع احمد حتى تهديده لها بالصور وعرضه عليها ان تأتى له بيته 

حياة بصدمة وغضب 
_ايييييه ازااااى يعمل ال&&&ده كدة واصلا هيستفاد اييه انا مش فاهمة 

سيلين بدموع 
_عاوز ينتقم من احمد فيااا ومنه برضو بيتسلى انا مش عارفة اعمل ايه ياحياة لو مروحتلهوش كمان ساعة هينشر الصور على السوشيال ميديا 

حياة بغضب 
_انتى ازااى متصرفتيش من ساعتها وكلمتى احمد او كنتى قولتيلى اقول لكنان كانوا هيتصرفوا فساعتها لتتذكر حياة ان كنان ينتظرهم بالخارج فيأتى هوا على بالها لأنه يمكنه ان يهدد هذا القذر فسيخاف ويعطيهم الصور 

حياة بتذكر 
_اناا ازااى نسيت ان كنان برة انا هطلع اقوله اكيد هيعرف يتصرف ويخوف الوااد ده 

سيلين وهى تمسك يدها حتى توقفها بسرعة 
_لا لا استنى ياحياة انا مش عااوزة حد يعرف بالموضوع ده وبالزات حد من طرف احمد 

حياة بأستغراب 
_وليه بقا انشاء الله اشمعنا يعني....؟!

سيلين بحزن 
_ليه دى بتاعتى انا.... حيااة انتى وعدتينى وحلفتى بغلاوة ماما انك مش هتقولى لحد وانا كان قصدى على كنان واحمد وبالزات 

حياة بغضب 
_انتى بتهزرى ياسيلين ازااى مش هنقول لحد ماهتتصرفى ازااى فى الموضوع المنيل ده 

سيلين ببكاء 
_مش عاارفة ياحياة حاسة انى مخى وقف بس اللى انا عرفااه ومتأكدة منه انى مينفعش اقول لأحمد حاجة زى دى 

حياة بأستغراب وهى تجلس بجانبها 
_قصدك ايه ياسيلين انتو متخانقين ولا ايه 

سيلين بدموع وغضب 
_مفيش حاجه مابينا اصلا ياحياة عشان نتخانق او نزعل من بعض ولوسمحتى متجبليش سيرته تاانى

حياة بتنهيدة وتأفف 
_اوووف طب هنعمل ايه فى المصيبة دى 

سيلين بتفكير 
_طب ماتيجى نحل احنا الموضوع ده بنفسنا مش لازم نعتمد عليهم يعني 

حياة بعدم فهم 
_يعني ايه مش فاهمه 

سيلين 
_قصدى انا وانتى يعنى نفكر فى طريقة ناخد بيها منه الصور من غير مايحس او نخش البيت بتاعه بالخباثة كدة ونسرق الصور 

لتفكر حياة قليلاً بكلامها ثم تأتى فى بالها فكرة مجنونة 

حياة بتفكير 
_اتصدقى معاااكى حق انا جاتلى حتة فكرة جهنمية 

سيلين بسرعة 
_ايه هيا ياحياة 

حياة بتفكير 
_انتى معندكيش ماانع اقول للبنات صح 

سيلين 
_اه عادى نقولهم بس هنستفاد ايه برضو مش فاهمه 

حياة وهى تنهض بسرعة 
_مش مهم تفهمى قومى جهزى نفسك بسرعة هنروح للبنات 

سيلين بأستغراب 
_وليه هنروحلهم ماهما فى الاوتيل جمبنا 

حياة بنفى 
_لا ماانا اصلا كنت جياالك عشان اخدك معايا ليهم هما فى المول بيعملوا شوبينج ويلاا عشان هنروحلهم 

لتومأ لها سيلين وترتدى ملابسها وتخرج هى وحياة للخارج امام سيارة كنان 

حياة بهمس لسيلين وهى تمشى بجانبها 
_اوعى تبينى حاجه قصااد كنان لغايت مانوصل هاا 

سيلين بهمس 
_حاضر 

كنان وهو يخرج راسه من السيارة 
_بتتكلموا عليا ولا ايه يبت منك ليها 

حياة وهى تركب السيارة بجانبه 
_لا طبعاً ياحبيبى هوا احنا نقدر 

لتركب سيلين بالخلف وتضحك على حياة 

كنان بأستغراب وهو يقود السيارة 
_حبيبى....!! لا اكيد فيه مصيبة جاية فى السكة بدال قولتى الكلمة دى 

حياة بغضب 
_اتصدق انى غلطاانة والله ماهقولهالك تاانى 

كنان بضحك 
_لا خلاص هوا انا اطول حياة رچدان تقولى الكلام الحلو ده 

لتضحك سيلين عليهم فيقود كنان السيارة وبعد قليل من الوقت وصلا للمول فخرجت سيلين من السيارة ودلفت للمول قبل حياة لأن كنان امسك بيدها قبل ان تخرج من السيارة 

كنان وهو يمسك يدها حتى يوقفها 
_استنى استنى رايحة كدة من غير ماتودعى حبيبك ولا ايه 

حياة بأستغراب 
_هودعك ازااى يعنى ماانا قولتلك بااى 

كنان وهو يقترب منها 
_كدة اهو 

ليقترب من فمها وكاد يعطيها قبلة ولكن قاطعهم صوت سيلين وهى تناادى على حيااة من الخاارج ليبتعد عنها كنان بتذمر فتفزع حياة وتضحك على منظره بنفس الوقت ثم تقترب من وجنتيه وتعطيه قبلة فى خديه بالطف وتخرج من السيارة بسرعة وهى تنظر له بضحك وخجل فيضع كنان يده على خده مكان القبلة ويضحك ثم يقود سيارته ويذهب 

سيلين بتذمر 
_كل ده بتقوليله مع السلامه يختى 

حياة وهى تمشى 
_حتى وانتى عندك مصيبة لمضة ومش مريحة نفسك......انا هتصل بچانسو هشوفهم فين 

لتتصل حياة على چانسو وتقول لها مكانهم فيذهبوا إليهم فرأوهم يقفوا جميعاً امام محل ملابس بالمول ويختارون فساتين للحفلة 

حياة وهى تتجه لهم 
_ايه كل ده بتنقوا انجوزا بقاا 

نادية بتذمر 
_مش لايقين حاجه عدلة ياحياة تعاالى كدة اختاارى معانا 

نازلى بغضب 
_يجماااعة نقولى انا اى حاجه انتو عارفنى مبيهمنيش 

لمار بضحك 
_والله لانقيلك احلى فستان فيهم يانازلى واكترر واحد قليل الادب كماان 

حياة بغضب 
_ممكن تسكتى انتى وهيا مش وقت تنقية فساتين دلوقتي فيه حاجه اهم 

چانسو بأستغراب 
_حاجة ايه دى ياحياة 

حياة وهى تنظر لسيلين بحزن 
_مش هينفع نتكلم هنا تعاالو نقعد فى اى كافيه قريب 

ليومأ لها الجميع ويخرجوا من المحل ويذهبوا إلى كافيه الخاص بالمول ويجلسوا جميعاً بجانب بعضهم بأستغراب وهم ينظرون لحياة 

لمار بتذمر 
_ادينا قعدنا اهو فيه ايه ياحياة بقاا اللى اهم من الفساتين اللى هنشتريها للحفلة بليل 

حياة بتنهيدة 
_الموضوع خطيير يبنات وعوزاكم تسمعوا سيلين كويس هتقولكم ايه.....احكيلهم ياسيلين اللى حصل 

لتحكى لهم سيلين كل شئ فيصدم الجميع من الذى سمعوه ويغضبوا بشدة 

لمار بغضب 
_وانتى مش عااوزة كنان واحمد يعرفوا ليه ياسيلين ماهما اللى هيعرفوا يهددوا الوااد ده 

حياة بغضب 
_والله انا قولتلها كدة بس هيا مفيش فايدة فيها 

سيلين بحزن 
_يبنااات انا مشكلتى مع احمد مش مع كنان ولو كنان عرف حاجه فاكيد احمد هيعرف وانا مش عاوزة ده يحصل 

نازلى بغضب 
_علفكرة سيلين معااها حق مش كل مشكلة نقع فيها نروح نستنجد سى احمد وسى كنان وسى يزن هوا احنا اطفاال ولا ايه منقدرش نحلها بنفسنا يعنى 

نادية بغضب 
_اسكتى انتى ياناازلى عشان عندك عقدة من العيلة دى مش عارفة ليه 

حياة بغضب 
_ينفع تسكتى انتى وهيا احنا مش جااييين نتخانق هنا وكل واحدة عندها فكرة تقولها غير كدة اتكتموا 

چانسو 
_طب ماحد مننا يروح بيته وياخد منه الصور من غير مايحس 

حياة بتفكير 
_انا فكرت فى كدة برضو بس مش هينفع واحدة بس اللى تروح عشان هتتكشف 

لمار بضحك 
_ماهنروح كلنا مثلا بربطة المعلم كدة 

حياة ببساطة 
_ايوة بالظبط كدة هنروح كلنا جبتى المفيد يالمار 

لينظر لها الجميع بأستغراب وصدمة 

حياة 
_متستغربوش كدة ماهو مفيش حل غير اننا نبقا ايد واحدة ونروح كلنا وكل بنت فينا ليها مهمة هتعملها 

نادية بضحك 
_هوا احنا مالنا قلبنا على بنات المخابرات كدة ليه يجدعاان انا مليش فى الاكشن علفكرة 

حياة 
_اللى هتخاف متجيش معانا هااا مين معايا فى المهمة دى 

نازلى بحمااس 
_انا اكيد معااكى 

لمار بضحك 
_وانا طبعاً ازاى هفوت مغامرة زى دى معااكى يسطااا 

چانسو 
_وانا مقدرش اسيبكم لوحدكم معااكوو يرجااالة 

نادية بخوف 
_هوا انا مرعوبة وشكلنا هنبوظ الدنيا بس معااكوا يشوبااب طبعاً 

سيلين بدموع 
_انا مش عاارفة اقولكم ايه يبنااات شكراً 

حياة 
_بطلى عبط احنا اخوااتك مفيش مابينا الكلام ده......ودلوقتى هقولكم على الخطة اللى هتخلى الوااد الاجنبى ده يقول حقى برقبتى 

لينظر لها الجميع بتركيز فتبدأ حياة 
_اول حاجه والاهم لازم نعرف اسكان فيه حراس ولا لأ عشان نعرف نخش 

لمار 
_موضوع الحرااس ده سوبوه عليا انا ونادية 

نادية بتذمر 
_واشمعنا انا بقا يست لمار ماتخدى نازلى معاكى 

لمار بضحك 
_يبنتى ده احنا حرفيين فى الموضوع ده بالزات ولا نسيتى 

حياة بأستغراب 
_هوا انتو كنتو شاغلين مع المخابرات من ورانا ولا ايه 

نادية بضحك 
_لا ياحياة لمار قصدها اننا هنعرف نلهيهم عنكم سبوها علينا المهمة دى 

حياة 
_تمام.....تانى حاجه بقا واللى مش عارفين ازااى هنحلها هيا الكاميرات لأن فى كل بيت فى أمريكا لازم يبقا فيه كاميرات هنخش ازااى من غير مايشوفنا 

نازلى بتفكير 
_الموضوع ده سيبوه عليا انا هعرف اعطلها من على اللاب بتاعى بس لازم حد يخش الاوضه بتاعت الكاميرات ويوصل اللاب بالكمبيوتر بتاع الكاميرات وانا هتصرف فى الباقى 

حياة بأستغراب 
_وانتى ازااى هتعرفى تعملى حاجه زى دى يانازلى 

نازلى بسخرية 
_ماانا مكنتش باخد قرصاات فى التكنولوجيا علفااضى المهم مين هيعرف يخش الاوضه دى 

حياة 
_مفيش حد هيعرف يتحرك فى البيت بتاعه براحته غيرك ياسيلين المهمة دى عليكى انتى 

سيلين بإيماء 
_مااشى بس انا مش فاهمة احنا هنعمل ايه برضو 

حياة وهى تنهض 
_يلا بس نروح عند بيته ونشوف الوضع هنااك وهقول لكل واحدة فيكم هتعمل ايه 

لينهض الجميع ويخرجوا من المول ويركبوا سيارة چانسو وتقودها متجهه إلى عنوان مايك الذى ارسله لسيلين على الواتس وبعد قليل وصلوا الفتيات امام ڤيلا كبيرة نسيبا وامامها حارسين بجانب الباب 

حياة وهى تنظر من شباك السيارة 
_الظاهر كدة ان مفيش غير الحارسين دوول 

لمار بحمااس 
_متخافيش سيبيهم علينا دول اهون من الفيلة التانيين بتوع م........

لتتذكر لمار انها ستكشف موضوع مصطفى فصمتت قبل ان تندلق بالسانها امامهم 

حياة 
_حلو اووى بصى انتى ياسيلين هتخشى وتخبطى على الباب عادى ولا كأن فيه حاجه وعامليه برومانسية حبتين لغايت ماانا وچانسو نخش الفيلا من الباب الخلفى وندور على الصور دى او لو تعرفى تخليه يسيب تليفونه فى حتة عشان ممكن يكونوا على التليفون وتبقى تبعتيلنا مسجات باللى بيحصل معااكى اول بأول......اما انتى يانازلى هتفضلى فى العربية وادى لسيلين اللاب اللى هتوصله بكمبيوتر الكاميرات يلاا يابناات على الله حكايتنا 

لتعطى نازلى اللاب لسيلين وتجلس بالسيارة اما لمار ونادية اتجهوا ببطأ امام الحرااس وهم لا يلاحظوهم فأمسكت لمار بطرحة نادية وشدتها منها كأنها ستضربها وبدأوا يتظاهرون انهم يتشاجرون فأنتبه لهم الحرااس فذهبوا أليهم حتى يروا مابهم وفى نفس الوقت عندما رحل الحرااس من امام الباب الخلفى كانت حياة وچانسو مختبئين خلف السيارة فتحركوا بسرعة ودخلوا من باب الحديقة ثم اقتربوا من باب البيت الخلفى فأامسكت حياة هاتفها وارسلت ماسج لسيلين ان تقوم بطرق الباب حتى تلهى ماايك فيدخلوا هم من الخلف 

قرأت سيلين الرسالة وقامت بالطرق على الباب وبعد قليل فتح لها ماايك 

مايك ببسمة شريرة 
_كنت متأكد انك جااية ياحبيبتى 

سيلين بصدمة 
_ايه ده انت بتتكلم عربى 

مايك بضحكة شريرة 
_هههههه معلش مجاتش فرصة اقولك انى اتعلمت عربى من فترة خشى ياحلوة 

لتدخل سيلين بخوف ويدها ورجليها يرتعشان وهى تناجى ربها ان تنجح خطتهم بأسرع وقت حتى ينتهى هذا الموضوع على خير اتجهت نحو الاريكة وجلست بخوف وهو ينظر لها بنظرات قذرة فجلس بجانبها 

مايك بنظرات شهوانية قذرة 
_طلعتى شاطرة ياسيلين وبتسمعى الكلام وجيتى زى ماقولتلك 

سيلين وهى تبتعد عنه بتوتر 
_م..لو سمحت هاات الصور انا جيت اهو زى ماانت عاوز 

مايك وهو يقترب منها ويحاول إمساك يدها 
_الاول تعملى اللى انا عاوزه وبعدين اديكى الصور ياحلوة 

لتنهض سيلين بفزع وتوتر 
_م..ممكن اروح الحمام معلش 

ليشير لها بعينه عن مكان الحمام فتجرى سيلين بسرعة وتدلف للحمام ثم تفتح صنبور المياه كانها بالداخل فتخرج وهى تتسحب ببطأ وتبحث عن غرفة الكاميرات ظلت تبحث حتى وجدتها ودخلت بها ووصلت اللاب بالكمبيوتر وخرجت للحمام مرة أخرى ثم هبطت للأسفل حتى لا يشك بها مايك بسبب تأخيرها 

اما نازلى فكانت تنظر لهاتفها تنتظر وصول الاتصال باالاب فبعد قليل وصلت لها الرسالة بأن سيلين اوصلته بالكمبيوتر فأخرجت نازلى لاب آخر وقامت ببعض الأشياء وعطلت الكاميرات ثم اتصلت على حياة واخبرتها بأنهم يمكنهم الدخول وهم مطمئنون 

فدخلت حياة وچانسو للمنزل وهم يتسحبون حتى وصلوا لغرفة بجانب الباب الخلفى فدخلوا بها وظلوا يبحثون عن شئ يوصلهم للصور فلم يجدوا فخرجوا منها ببطأ حتى لا يحس عليهم ماايك لأنه بالدور الاخير من الفيلا اما حياة وچانسو بالدور الاول فوجدوا غرفة أخرى بالاسفل فدخلوها وظلوا يبحثون 

اما سيلين فكانت تجلس مع مايك بتوتر وتحاول ان تلهيه حتى لا يشك بشئ 

مايك وهو يمسك يدها 
_احنا هنفضل قااعدين كدا قوومى تعالى نروح اوضتى 

لتتوتر سيلين ولكنها مجبرة ان تذهب معه فذهبت ورائه حتى وصلوا لغرفته وفى نفس الوقت الذى دخلوا هم به الغرفة خرجت حياة وچانسو من الغرفة التى بجانبهم فصعدوا الدرج حتى يبحثوا بالأعلى حتى وصلوا للمكان الذى كان مايك يجلس به فوجدوا على الطاولة الموضوعة بالمنتصف هاتف يبدوا عليه انه هاتف مايك فأمسكته حياة وحاولت فتحه ولكنه مقفل وعليه باسورد ففكرت ان نازلى يمكنها ان تعمل له سوفت ويير فقامت بالاتصال عليها 

اما سيلين كانت تجلس بتوتر وهى تنظر لماايك الذى كان يبحث عن شئ وهى لا تعرف ماهوا 

سيلين بتوتر 
_انت بتدور على ايه 

ماايك 
_ازازة الشامبنيا كنت حاطتها هنا باين عليا نسيتها فوق هطلع اشوفها.....وانتى جهزى نفسك كدة متقعديش زى الصنم احسن اغير رأييى ومدلكيش الصور وبرضو هاخد منك اللى انا عاوزه فاااهمة 

ليخرج من الغرفة بغضب ويصعد بالأعلى حتى يبحث عن الخمرة وفى نفس الوقت كانت چانسو وحياة بالأعلى يتحدثان مع نازلى لتقول لهم الطريقة التى سوف يفتحوا بها الهاتف وعندما كانوا يحاولون كان ماايك متجها نحو المطبخ فسمع صوت صادر من الصالون فدخل حتى يرى ما هذا فصدم عندما رأى بنتان يقفون فى منتصف بيته ويمسكون هاتفه فكانت حياة وچانسو يعطوه ظهرهم فلم يروه فاتجه ماايك نحوهم من الخلف ببطأ وشد منهم الهااتف بسرعة فشهقت حياة اما چانسو فوقع من يدها الهاتف التى كان تتحدث به مع نازلى ولكن ظلت المكالمة مفتوحة 

ماايك بغضب وهو يمسك ذراع حياة بقوة 
_انتووووووو مييييين وبتعملوووووا اييييييه فى بييييتى 

حياة بغضب والم من مسكته لذراعها 
_احنااااا اللى هنعلمك الادب ياو&&&وهنعرفك ازاااى تلعب مع حد من عيلة رچدان 

ماايك بضحك 
_ههههههه هوا انتو بقاا من طرف ست الحسن والجماال والله متفاجئتش لانى عارف سيلين متجيش بالبساطة دى.......ليكمل كلامه بغضب وهو يمسك حياة وچانسو من شعرهم سيييييييييييلييييييييين تعااااااااالى هنااااااا 

لينادى عليها بصووت عاالى فتسمعه سيلين فتنتفض بخوف من ان يكون وجد حياة او تكون خطتهم كشفت فصعدت الدرج بخوف فصدمت عندما رأت امامها حياة وچانسو ومايك يمسكهم من شعرهم 

مايك بغضب وهو يتجه نحوهاا 
_انتى بقااا كنتى بتحسبى هتقدرى تخدعينى وتااخدى الصور من غير مااعرف هههههه لا بس جدعة والله عرفتى تدخلى الاتنين دول الفيلا من غير مالحرااس يشوفوكم لا والغريب الكاميرات كمان مشافتكمش وعملت إنذاار براااڤووووو بجد براااڤووووو ليكمل كلامه بغضب وهو ينادى على حرااسه......ايڤاااااااااان تووووووم انتو فييين يااغبية 

ليأتى له الحارسين وهم يمسكون لمار ونادية فى يدهم بغضب 

الحاارس 
_ايوة ياباشاا احنا لقينا البنتين دوول عمالين يتخانقوا برة قدام البيت فزهقنا منهم روحنا جبنهملك 

لمار بغضب وهى تضرب الحاارس 
_ابعد عنننى ياحيوااااااااان هنفخككككككك ابعدددددددددد 

ماايك بضحك 
_هههههه الظااهر ان الاتنين دول كمااان تبعك ياسيلين صح لينظر لها فكانت سيلين تبكى بصدمة وقهر فأمسكها من يدها بغضب وامر حراسه ان يمسكوا بقية الفتياات ويمشوا خلفه حتى وصلوا لغرفة مظلمة فى الحديقة الخلفية وقام بربطهم جميعاً بجانب بعض ماعدا سيلين كان يمسكها من يدها بغضب امامهم وهم يجلسون على الارض مكتفين اليدين والرجلين 

حياة بغضب وهى تحااول ان تفك يدهاا 
_اقسم بالله لو قربت منها مش هرحمك يا&&&&&&&&هخليك تتمنى المووت ومش هتلاقيييه 

مايك بضحك 
_هههههه لا شطرة يبت بتعرفى تهددى وشكلك بتخربشى كماان بس دورك لسة مش وقته 
انا هوريكم ازاااى تلعبوا مع ماايك هههه 
اما ناازلى فكانت تسمع كل شئ من على الجهة الاخرى فى الهاتف لان چانسو مازالت فتحة المكالمة 

نازلى بخوف وغضب 
_هعمل ايييه دلوقتي ده كشفهم واكييد مش هيرحم سيلين ياربى اعمل اييه يارب ساعدنى 

لتظل تفكر وهى تبكى بخوف على اخواتها حتى جاء فى بالها يزن فقامت بالاتصاال عليه بسرعة وهى منتظرة ان يجيب عليها من الجهة الاخرى 

كان يزن فى هذا الوقت يجلس مع الشباب بالكافيه ويتحدثون 

يزن بضحك ومرح 
_يعممم هوا انت لساانك ده بيتبرى منك علطول كدة فيه حد يقول كلام زى ده لبنت 

احمد بغضب 
_اعمللل اييييه يعنى القيه واقف وبيحضنها وهيا حتى مضربتهوش بالقلم ولا كلمتووه وتقولى ليه قولتلها كدة بصراحة تستاهل 

كنان بضحك 
_وانت مضاايق نفسك كدة ليه يااحمد مش انت بتقول انك مبتحبهاش يبقا ماالك بقا بتحضنه ولا بتو.......

احمد بغضب ومقاطعة 
_بسس ياكنااااان بطل بقاااا انت عااارف انى مش بفكر كدة انتووووو مش فاهمنى يجماااعة 

يزن بضحك 
_ازااى يسطااا طبعاً فهمينك حتى بالأمارة من.........

ليقاطعهم رنين هااتف يزن برقم نازلى 

يزن بصدمة 
_ايه اللى انا شايفه ده نازلى اللى بتتصل ولا انا اتعميت ولا ايبيه يجماااعة 

امير بضحك وهو ينظر للهاتف 
_نازلى ايه يبنى مكتووب الدبش بتتصل 

يزن بضحك 
_ماانا مسجلها الدبش هههه يترى بتتصل ليه هوا انا عملت مصيبة وعاوزة تهزقنى ولا ايه 

عمرو بضحك 
_يعينى الوااد خاايف معلش يحبيبى بكرة تطخن 

يزن بغضب 
_خاااايف من ميين ياااض انت اتعبطت طب والله لهرد عليها وابهدلها قصاادكم لو غلطت فياا زى عادتها.......الو يا نازلى 

نازلى ببكاء على الجهة الاخرى 
_ايوة يايزن الحقنى انا فى مصيبة 

يزن وهو ينهض بفزع 
_فيه ايه يانازلى ماالك وبتعيطى ليه 

نازلى ببكاء 
_سيبك منى انا دلوقتي المهم حياة والبنات فى خطر وشكله الوااد ده خطفهم بص كنان جمبك 

يزن وهو ينظر لكنان بخوف 
_اه جمبى فهمينى حياة مالها والبنات فيين 

كنان بفزع 
_ايييييييه حيااة مالها فيه ايه ليأخذ منه الهاتف بخوف ايوة يانازلى فيه ايه وفين حياة هيا مش معااكم 

نازلى ببكاء 
_لا ياكنان محدش من اابناات معانا بص انا مش افهمك دلوقتي بس اللى لازم تتأكد منه ان البنات فى مصيبة وممكن الوااد ده يعمل حاجه فيهم تعاالو بسرعة على العنواان اللى هبعتهلكم و.............

لتصمت ناازلى فجأة وتقفل المكالمة 

كنان بغضب 
_الو يانازلى الو الو ردددددى حيااااااااة ماااالهاااا الوووووووو 

احمد بأستغراب وخوف 
_فيه ايه ياكنان متفهمنا 

كنان بغضب وهو يضع يده على رأسه 
_مش عاااارف فيه ايه مفهمتش منها حاجه اتصل عليهاااا تااانى يايزن 

ليتصل يزن عليها مرة أخرى ولكن لم تجيب ظل يحااول كثيراً ولكن لا فائدة 

يزن 
_مبتردش هنعمل ايه 

كنان بغضب 
_مفيييش وقت نفكر دى بتقول مخطوفين وفيه وااحد ممكن يعمل فيهم حاجة احنا لازم نعرف مكاانهم 

زياد بتفكير 
_احناا ممكن نعرف مكانهم عن طريق المكالمة اللى اتصلتها ناازلى دى 

كنان بخوف 
_طب تعرف تحدد مكانهم من المكالمة يعنى 

زياد 
_لا مش انا بس اعرف حد ممكن يعملنا الموضوع ده 

احمد بخوف 
_طب مستنى ايييه بسرعة يازيااد اتصرف 

ليومأ زياد ويأخذ الهااتف من يزن ويذهب لشخص يعرف فى هذه الامور وبعد نصف ساعة تقريباً جاء زياد ومعه العنواان فقرأه كنان وعرف المكان فخرج بسرعة وورائه الجميع متجهين نخو بيت ماايك حتى يخلصوا الفتياات 

اما على الناحية الاخرى عندما كانت ناازلى تتحدث على الهااتف فرأت مايك امامها وهو يبتسم بشر فوقع الهااتف من يدها بخوف فأمسكها من يدها بغضب لأنه سمع حديثها وهى تكلم يزن فأدخلها للغرفة التى بها الفتياات وربطها بجانبهم 

ماايك بضحكة شريرة 
_هههههه وقعتوا ياقطط انتو بتحسبوا نفسكم ميين عشااان تدخعوا ماايك ليكمل كلامه وهو ينظر لسيلين التى تبكى ليه عملتى كدة ياروحى ليه غدرتى بياا مش كنا زماانا قضينا سهرة حلوة تؤتؤتؤ بس انتى هتجبربنى دلوقتي اعمل حاجه كنت همووت واعملها بس يخسااارة غظبن عنك مش برضاااكى 
ليقترب منها ببطأ وهى تعوود للخلف بخوف فيشدها من يدها ويحااول ان يلمسها غظبن عنها وهى تصرخ وتبكى بأعلى صوتها 

سيلين وهى تضربه وتحااول إبعااده عنها 
_ابعددددددد عننننننى ياحيواااااان ابعدددد 

كل هذا تحت نظراات الفتياات اللاتى يبكن ويصرخن حتى يتركها هذا القذر 

حياة بصريخ وبكااء 
_ابعد عنهاااااااااااا يا&&&&&&والله ماعرحمك ابعدددددد 

ليضحك بسخرية وهو يقترب من سيلين ويحااول تقبيلها فتصرخ سيليين بأسم احمد بصوووت عااالى 
_احمااااااااااااااااااااااااد الحقنى 

وعلى الناحية الاخرى وصل الشباب إلى المكان الذى هم به فهبطوا من السيارة وكانوا سيدخلون للڤيلا ولكن منعهم الحرااس فأتجهوا لهم وقاموا بضربهم بغضب وكل واحد فيهم لا يهمه غير حبيبته التى بالدااخل كان كنان يضرب بعفوية وشرااسة كانه بمعركة وهو خائف على معشوقته اما احمد فكان لا يرى امامه لأنه متأكد ان سيلين بخطر ظلوا يضربوهم حتى وقعوا جميعاً على الارض فدخلوا للڤيلا وهم يبحثون عنهم فلم يجدوهم فسمع احمد فجأة صوت سيلين من الخاارج وهى تناادى عليه فتبعوا الصوت حتى وصلوا للغرفة التى هم بها وقاام احمد بتكسير الباب بكتفه 

وفى نفس الوقت كان مايك على بعد السنتيمرات منها وكان سيقبلها فأوقفه يد من الخلف تمنعه وهى تلكمه فى وجهه بغضب فتأوه ماايك من الضربة فنهض حتى يرى من الذى تجرأ وفعل ذلك فرأى امامه احمد وهو غاااضب وعلى ملامحه كل انواااع الشر ومن خلفه شباب آخرون فامسكه احمد من ياقة قميصه وظل يكلمه فى وجهه بدون رحمة وبغضب جحيمى 

اما كنان فاتجه نحو حياة حتى يفك ربااط يدها وهى تبكى بخوف على اختها وعندما فك لها يدها اندفعت حياة بخوف إلى حضنه وهى تبكى 

اما زيااد فاتجه للمار حتى يفك ربااط يدها 

وعمرو اتجه لنادية ويزن اتجه لناازلى التى ولأول مرة يراها تبكى واتجه امير لچانسو وقام بفك يدها 

اما احمد فكان مازال يضرب ماايك بشدة فأصبح وجهه ملئ بالدماء من كثرة الضرب وكااد يمووت فى يده فأتجه إليه أمير حتى يبعده عنه 

احمد بغضب 
_ابعد عنى يااامير اقسم بالله ماهرحمه انا لاااااااااازم اقتللللللللله ال&&&&&

أمير بغضب وهو يبعده عنه 
_خلاااااااااص ياااحمد مش هتضيع نفسككككك عشاااااااااااان واااااااحد زى ده البووووووليس هيتصرف معاااااه 

لينظر احمد له بغضب وهو على الارض يتألم فيبزق فى وجهه بقرف فنظر لسيلين التى كانت تكور جسدها بين يديها بخوف وترتعش فأتجه لها احمد وخلع الچاكت الخااص به على جسدها وعندما تقابلت عينااهم مع بعض نظرت له سيلين بألم ودموع ثم فجأة اغمى عليهاااا 

حياة وهى تجرى عليهااا 
_سيييييييييييلييييييييين 

ليجرى الجميع نحوها بفزع وخوف فيحملها احمد بين يديه ويخرج بها من الغرفة ويركب سيارته متجها نحو االمستشفى فركب كل واحد سيارته ركبت لمار مع زياد وركبت ناازلى مع يزن وركبت نادية مع عمرو وركبت چانسو مع امير وركبت حياة مع كنان وهم يلحقون سيارة احمد متجهين نحو المستشفى 

اما ماايك فأخذته الشرطة لأن كنان بلغ البوليس عليه واخدوا جميع من كان معه بتهمة الخطف ومحاولة التعدى 

وصل الجميع إلى المستشفى فخرج احمد من السيارة وهو يحمل سيلين ودخل للداخل وهو يصرخ بالانجليزى 
_هااااااتووووو دكتوووور بسرعة 

فلحق به الجميع 

لتأتى له الممرضة وتأخذ منه سيلين ويكشفوا عليها ثم تخرج له الطبيبة 
_متخافش هيا كويسة هيا بس اغمى عليها نتيجة صدمة شديدة انا عطتلها مهدئ وهتقوم كمان شوية حمدلله على سلامتها 

احمد بتنهيدة 
_الحمد لله يارب الحمد الله 

حياة وهى تجرى نحو احمد 
_فيه اى يااحمد قالتلك ايه سيلين كويسة.....؟!

احمد بإيماء 
_اه كويسة متخافوش قالتلى شوية وهتفووق 

ليتنهد الجمييع بأرتياح ثم ينظر الشباب نحو الفتيات بأستغراب لأنهم مازالوا لا يعلمون لماذا كانوا فى منزل هذا القذر وماذا يريد منهم 

كنان بغضب وهو ينظر لحيااة 
_سيلين الحمدلله كويسة ممكن تفهموناااا بقاااا ايه اللى وداكم عند ال&&&&&&ده مش كنتوا رايحين تشتروا فساتين 

حياة بتوتر وخوف من غضب كنان 
_اا..يوة ياكنان كنا رايحين بس بصرااحة فيه حاجة حصلت منعتنا 

كنان بغضب 
_حاااااجة اييييييه دى ياحياااااة اللى بسببها تعرضوووووووا حياتكم للخطر وكمااان تخبوووو علينااااا هااااا 

لتفزع حياة من نبرة صوته الغاضبة فتلجم لسانها ولم تستيطع الكلام لانها إذا حكت له فسيلومها كثيراً لأنها اخطأت عندما لم تخبره 

چانسو وهى تحااول انقاذ موقف حيااة 
_إهدى ياكنان انا هحكيلكم كل حاجه 

لتحكى لهم چانسو كل شئ وبالتفصيل فصدم الجميع من الذى سمعووه وبالزاات احمد الذى كاد سينفجر من غضبه بعد الذى سمعه هذا كان يود ولو قتل هذا الحقيير اما كنان فنظر لحياة بصدمة انها فعلت شيئاً كهذا وخبت عليه وعرضت حياتها وحياة اخواتها للخطر فأمسك كنان يدها بغضب وشدها خلفه وهو يتجه للخارج 

حياة وهى تمشى خلفه 
_فيه ايه ياكنان بتشدنى كدا ليه ومودينى على فين 

لينظر لها بمعنى اصمتى فصمتت حياة بخوف ومشت خلفه حتى ركبوا السيارة وقادها كنان وهو يتجه نحو مكاناً ما.....؟!

فى السيارة 
حياة بأستغراب 
_ماترد علياا ياكنان ساكت ليه احنا رايحين فين 

ليوقف كنان السيارة امام البحر وينزل منها بغضب وهو يزفر بضيق ويضع يده على رأسه لتلحقه حياة وتنزل هيا الاخرى وتقف امامه بأستغراب 
_كنااان مالك انت اتخرصت ولا اييه......بص انا عاارفة انى غلطاانة بس...............

كنان بغضب 
_غلطااااانة....؟! هوا ده اللي قدرك ربنا تقوليه غلطاانة بس ياحيااة انتى عارفة لو مكناش جينا فى الوقت المناسب كان حصل اييه هااااااااا 

حياة وهى تنتفض بخوف 
_ع..عارفة ياكنان ولله بس مش بإيدى كنا هنعمل ايه يعنى نسيبه ينشر الصور مثلاً 

كنان بغضب 
_لاااااا انا مقولتلكيش نسيبه ينشر الصور بس كنتى تقدرى تقووووووليلى على الاقل كنت هقدر امنعه ينشرها وبشوية تهديد كان هيستسلم لكن الظاااااهر انك مبتثقيييييش فياااااا ياحيااااة لدرجة انك تكذبى علياااا وتخبى عنى موضوع زى دههه 

حياة وهى تكااد تبكى 
_والله بثق فييك وكنت هقووولك بس سيلين حلفتنى بغلاوة ماما انها مش عاوزة حد يعرف فعشان كدة مقدرتش اقولك وفكرت نتصرف احناا

كنان بغضب 
_اه تتصرفووووووا انتو مع واحد مجرم زى ده انتى ازاااى واخدة الموضوع ببساطة كدة ياحياااااة ده كان ممكن يأذى اختك لو مكناش جينا او كان ممكن يأذيكى انتى مش متخيلة كان ممكن يحصل ايه فيااا لو كان جرااالك حااجة 

حياة بحزن وهى تضع رأسها فى الارض 
_انا آسفة ياكنان عارفة انى غلطاانة وفكرت غلط لما اتصرفت من غير مااقولك بس لولا سيلين حلفتنى مكنتش عملت كدة 

كنان بضيق وهو يعطيها ظهره 
_آسفك مش هيغير الموضوع ياحياة خلااااص 

حياة بأستغراب 
_خلاص ايه مش فااهمة 

كنان بضيق وهو يعطيها ظهره 
_خلاااص ياحياة روحى اركبى العربية عشااان اوديكى لأختك ومتتكلميش فى الموضوع ده تاانى 

حياة ببكاء من خلفه 
_..ك..نان..انا آس.فة مش قصدى والله ماهعمل كدة تاانى بس بالله عليك متدنيش ضهرك كدة وتبعد عنى لتنظر له وهو مازال يعطيها ظهره فتصدم من عدم وجود رده فعل هل معقول انه غااضب منها لهذه الدرجة هل معقوول انه لا يريدها فحياته ثانيا هل معقوول انه تخلى عنها عندما جائت هذه الفكرة فى بالها كاد قلبها يخرج من محله وكأن روحها تسحب من مكانها فبكت حياة بحرقة فكادت تذهب من خلفه ولكن اوقفها كنان وامسك يدها وشدها إلى صدره وهو يعانقها بقوة لأنه لم يتحمل ان يكون قاسى عليها لهذه الدرجة وخصوصاً بعدما سمع صوت بكائها 

اما حياة فعندما شدها ليعانقها تعلقت به بقوة وهى تبكى وصوت شهقاتها يعلوا فظل يربت على ظهرها حتى يهدأها فاخرجها من معانقته ونظر فى عينيها الجميلتين 

كنان وهو يمسح لها دموعها ويكور وجهها بين يديه 
_طب انتى بتعيطى ليه دلوقتي خلاص اهدى 

حياة ببكاء وصوت مبحوح 
_...ع..شاان انت عاارف انى مقدرش اشوفك بتدينى ضهرك كدة وبتبعد عنى ياكنان لتكمل كلامها وهى تعانقه مرة أخرى 

كنان وهو يعانقها 
_وانتى عااارفة انى مقدرش اعيش من غيرك ياحياة ولا اقدر استحمل اشوف حد بيلمس شعرة منك او بيإذيكى واسكت وانا اتعصبت علييكى عشااان افهمك غلطك لكن انا مستحييييل اديكى ضهرى واستغنى عنككك مهما حصل 

حياة وهى تعانقه بدموع 
_والله فهمت غلطتى وعرفت انى غلطااانة ومكنش قصدى مقولكش انت عاارف انى بحبك وبثق فيك اكترر من اى حد 

كنان وهو ينظر فى عينيها ويمسك يدها 
_عااارف ومتأكد انك بتحبينى وبتثقى فيااا زى ماانتى متأكدة انى بعشقك ياحياة وبخاف عليكى من الهوا اللى بيلامس شعرك ده ومسمحش لأى حد انه يهوب نحيتك عشااان كدة اوعدينى ياحياة انك مستحييل تخبى عنى حاجه تاانى او تعرضى حيااتك للخطر كدة تاانى 

حياة بأبتسامة اظهرت غمزاتها 
_اوعدك انى مستحييل اتنفس وانت مش جمبى وعمرى ما هخبى حاجه عنك 

كنان وهو يضع جبينه على جبينها 
_وانا اوعدك انى عمرى ماهتخلى عنككككك أبداً فى يوم من الايام ومهما حصل هنفضل علطول مع بعض 

لتبتسم حياة له بدموع فيمسح لها كنان دموعها ويقترب من غمزاتها الجميلتان ويقبلها بلطف فتعانقه حيااة بقوة وهى تقول 
_انا بحبك ياكنان 

كنان وهو يعانقها بعشق 
_وانااا بعشقك ياروح قلب كناان 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهى الباارت ويارب يكون عجبكم وطويييل اهو عشان يعوضكم عن اللى فاات تعليقاات حلوة بقاا عشان انزل اللى بعده

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة عشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent