Ads by Google X

رواية بطة الاسر الفصل الثالث 3 - بقلم تبارك عابد

الصفحة الرئيسية

 رواية بطة الاسر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم تبارك عابد

رواية بطة الاسر الفصل الثالث 3

اسر بيبص من الصدمه شاف بطه بتاخد الشنطه بتاعتها وطلعه تعيط..جري علطول لحقها...ومسكها من ايديها لفها ليه... 
اسر: في ايه واي ال مخليكي معيطه كدا..... 
فضلت تعيط وهي ساكته راح متعصب وضغط علي ايدها 
اسر بعصبيه:  بقولك ف اييييه
بطه بعياط: ب بيتريقو عليا... وب وبيقولو اني وحشه وانت احلي... احلي مني.. واكيد سحرلك ... ... انا والله من جويا كويسه... انا مخترتش ابقي طخينه او شكلي يبقي عادي... ليه الناس بقت وحشه وبتاخد بالمظهر. 
اسر قالها تعالي وسحبها من ايديها وشاور علي مجموعه شباب وبنات  قاعدين وبيضحكو .... هماا دوول 
بطه:  ا ايوا.. ا انت رايح فين. ومسكت ايده 
اسر وهو بيفك ايده من ايدها: خليكي هنا ثواني.... 

شاب: اي ياشبح ف حاجه 
اسر: لا يحبيبي دا انا بحب بعد الغدا امرن عضله الايد 
وفجأه قلب الترابيزه وحصل مدعكه الناس ف الكافيه شلوهم عن بعض....
اسر:  احمد الخساير عليا 
احمد مدير المطعم:  ميصحش يا اسر بيه 
اسر:  بس دا اكل عيشك وانا عند كلمتي 

ثم اقترب من تلك الواقفه تبكي وازال دموعها 
اسر ببتسامه : خلاص بقي مش كفايه الخروجه باظت يافقر 

ف عربيه اسر ايده مجروحه بسبب ولد  خبطه ف ايده ب ازاز الكوبايه وايده بقت تجيب دم
بطه وهي بتعيط جامد وبتشهق مدت ايدها واخدت ايده بتحاول ب المنديل ال معاها توقف نزيف الدم 
بطه:  ا انا اسفه... انا السبب... كل دا بسبي.... والله مكان قصدي.. يارتني مكنت قولتلك...
اسر لقاها بتعيط جامد وبتتكلم بسرعه راح حاطط صبعه علي شفايفها... 
اسر:  هوش اسكتي ممكن.. انا كويس... وبعدين انتي لازم تتعودي ازاي تدافعي عن نفسك..... يلا بينا نروح الجيم.... 
بطه بعد مفاقت من تاثير الصدمه:  احم.. طيب نروح ع صيدليه الاول يشوفو ايدك
اسر ببتسامه:  حاضر 
بطه فضلت مركزه معاه وهو بيسوق واحساس بينمو جواها هي خايفه من الاحساس ده الاول كان اعجاب وكانت متاكده انه عمره ما يبص ليها انما دلوقتي هو معاها وبيدافع عنها 
........................................................... 
تفتكر بعد ال عملته دا ممكن اسامحك يا بلال.. 
بلال:   ال بيحب بيسامح يا حياه
حياه بسخريه:  وال بيحب مبيخنش يا بلال.. عمتا انا عندي شغل بعد ازنك.. 
بلال بغضب: ماشي يا حياه ....... بس اعملي حسابك هرجع تاني وانتي بمزاجك غصب عنك انتي ملكي يا حياه  فاهمه 
ثم تركها ورحل والغضب يسيطر عليه... 
اما حياه ف ابتسمت فهي حقا قد سامحته.. ولكن اه من حواء.... 
حياه ببتسامه ماكره:  انا بقي هعلمك الادب يا بلال علي ايدي ويا انا يا انت وهنشوف.... 
.......................................................... 
عملتي ايه تاني يا مصيبه  بلال  ماشي ومش شايف قدامه 
حياه:   احسن يستاهل.... انتي بطه 
بطه بخجل: ايوه 
حياه وهي تحتضنها: اهلا بيكي يا قمر نورتينا  انا حياه المسؤله عنك ف الجيم وصاحبه اسر... 
بطه:  اه
حياه :  يلا بقي نبدا... 
دنيا وبطه:  يلاا 
بطه دخلت غيرت لترينج راضي واسع... وراحت تلعب ع المشايه ولسه هتبدا تجري حياه شغلت المشايه راحت  واقعه.. 😂😂 
بطه: اااااه ياضهري ااااه 
اسر بضحك: ايه زرع البصل اللي حصل ده 
سندها . وقف المشايه ومد ايده مسك ايديها الاتنين وقالها حركي رجلك ع الارض بسرعه كل دا وهو ماسك ايديها... وهي بتحاول وعنيهم جت ف نظره وبعدها بعدو عيونهم عن بعض.... وبدا اسر يساعدها وحده وحده...... لحد ما قدرت تمشي ع المشايه بس شويه شويه مش متمكنه لسه اوي لان دي اول مره تدخل جيم.... البت يعيني قعدت ع الارض هتموت بقت بتاخد نفسها ب العافيه 
بطه: مش يلا بقي نروح 
اسر: قومي يابت انتي لسه عملتي حاجه. 
بطه: اففففففففففف
..
بدات تعمل تمارين بس رجلها وجعتها اوي وحست انها مبقتش قادره تمشي 
بطه: كفايه والله ما عت عامله حاجه انا رجلي وجعتني 
اسر: طيب طيب يلا بينا 
.ركبت العربيه معا اسر ووصلها البيت.. وطلعت وهي بتفتح باب الشقه بالمفتاح راح واقع ع الارض 
بطه بصدمه: يالهوووي ده وقتك انزل اجيبك ازايييي دا انا رجلي لو نزلت مظنش اني هطلع تاني.. يماااااامعععاااا 
ناديه:  اييه يا زفته الصوت ده في ايه الناس تقول ايه 
بطه:  ياستي افتحي بقيييي 
ناديه:  مش انتي يابت معاكي مفتاح 
بطه وهي تشير ع المفتاح:  وقع وانا رجلي بتوجعني ومش قادره اوطي اجيبه واوعي بقي كده 
ثم دلفت اللي الدخل وحينما كانت تقترب من غرفتها اتجهت نحو المطبخ 
بطه:  محشي ياماما محشييي.. دا انا بقالي اسبوع بتحايل عليكي تقومي تعملي الاكل ده كله لما اعما رجيم 
علي:  والله ياختي احنا مش هنحرم نفسنا عشانك
بطه:  ومين قالك يا سخيف انت اني هحرم نفسي انا هاكل براحتي بقي اصلا طالما الساعه مجتش 8 يبقي براحتييي
يتك قل راحتك انتي يا زفته انا قولت ايه 
بطه بفزع:  اععععععععععععععععع
.......................... .......... ..... .. 
حياه خلصت شغل ف الجيم وركبت عربيتها وهي ف الطريق عربيه قطعت عليها ......
حبه اقول شكرا للكومنتات الجميله واتمني الروايه تعجبكم

   •تابع الفصل التالي "رواية بطة الاسر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent