رواية دهب و فهد كاملة بقلم وردة البنفسج عبر مدونة دليل الروايات
رواية دهب و فهد الفصل الثالث 3
وقفنا المره اللي فاتت يا جماعه لما دهب وقفت متعصبه من الوقح اللي داخل قاعد بيعاكس وبيقول ده احنا في مزز عندنا في القصر فقامت راحه بصه بقرف وديرت وشها و كانت لسه هتدخل غرفه السفره لقيت اللي بيمسكها من ايديها وبيقول لها راح فين يا جميل قامت شده ايديها وضربه بالقلم وقالت له انت اتجننت انت ازاي تمسكني كده فهد عينه احمرت من كتر الغضب وقال لها انتي مين انتي عشان تمدي ايدك عليا وقام رايح زقها وقعت على الارض دهب افتكرت موقف زي ده وازاي كان فهد بيفضل يتنمر عليها ويضربها وهي كل ده وما تعرفش اللي هو اصلا فهد اللي قدامها بس شكله اتغير لما زقها قامت راحه زقه جامد كان هيقع علي صوته وقعد يزعق البيت اتلم على صوتهم العالي قالت ساره في اي ولاد بتتخانقوا ليه فردت دهب وقالت مين ده الهمجي الوقح ده قال لها انا همجي ووقح اتعصب قوي فهد وكان لسه هيرد عليها ردت عليها ساره وقالت لها عيب كده يا دهب فقال الجد في ايه يا فهد اتصدمت دهب بعد ما عرفت انه فهد وبصيت بكره وسابتهم ومشيت قال الجد استني يا دهب علشان نتغدى بصت لي الجدي وقالت مش عايزه شبعانه وبصت تاني لفهد بكره وطلعت اوضتها وفضلت تكسر في كل حاجه قدامها ودموعها بتنزل وبتفتكر قد ايه اللي هو كان بيعملها وحش وكان بيفضل يضربها وهي ما بتعملش حاجه وكانت صغير جدا
نجي بقى عندك الجد وساره وفهد قالت ساره هو في ايه يا فهد ايه اللي حصل اتهرب فهد من السؤال عشان هو عارف هو اللي غلطان هو اللي عكسها الاول قال الجد هي مالها بنتك يا ساره قالت له مش عارفه هي كانت كويسه من شويه سرح فهد وافتكر قد ايه هي كانت جميله ومستغرب ان هي اتغيرت قوي كده واستغرب كمان هي ليه بتبص له بالكره ده وبتعاملوا كانه عدوها سمعه صوت تكسير كانت لسه ساره هتجري وتشوف في ايه لقيت قمر بتقول لها استني انتي يا عمتو انا هطلع لها واشوفها طلعت قمر عشان تشوف في لقيت دهب مكسره كل حاجه قمر ايه ده يا دهب ايه اللي انتي عملتيه ده بصيت لها دهب وهي عنيها حمراء من كتر الغضب وقعدت تزعق لها وزقتها ووقعتها على الارض وافتكرت اللي هي اخت فهد ومش هتعملها حلو تاني وقعدت تزعق وتقول لها اطلعي بره وقومتها وقامت راح زقها وقافله في وشها الباب وكملت تكسير في كل حاجه تيجي قدامهاكل حاجه في الاوضه ايديها متعوره وبتجيب دم
وقفه قمر قدام باب الاوضه قعدت تعيط واستمع فهد دهب لما كانت بتزعق لاخته وطلع يجري وفتح الباب لا الاوضه وبص لا الاوضه في حاله فوضى راح عند دهب اللي كانت بتكمل تكسير في الاوضه وشدها ضربها بالقلم جامد مناخيرها وشفايفها جابوا دم بصت دهب لفهد بكره فتعصب فهد من البصه وقعد يهز فيها ويزعق لها وبعد كده الدنيا قاعده تلف من حواليها وسودت وهو قاعد بيهزها ويزعق لها برده طلعوا يجروا الجد وساره عشان يحوشها من ايده وهي اصلا الدنيا بتدور بيها قام رايح فهد بكل غل زقها عشان زعلت قمر هي ما تعرفش اللي قمر غاليه قوي عندي فهد هو اللي مربيها ومدلعها وما بيحبش حد يزعلها لما زقها فهد وقعت الجد راح على فهدوقعد يزعق له ان ازاي يمد ايده على دهب لقى ساره بتصوت فبيبصوا الاثنين لقوا دهب وقع على الارض وفي دم حواليها في كل مكان فبيشوفوا الدم ده اجى منين لقيوا ايديها بتنزف جامد اتصدم فهد وقال لهم وسعه بسرعه واشتالها ونزل يجري بيها على السلم وراح عند العربيه وفتح الباب اللي ورا ونيمها وركب العربيه وطلع بسرعه والجد وساره وقمر في عربيه ثانيه وراهم و وصل فهد بسرعه لاقرب مستشفى وفضل ينادي الدكاتره جريو الدكاتره واخدوها دخلوها اوضه العمليات وساره وفهد والجد كانوا واقفين خايفين واستغرب فهد هو ليه خايفه عليها وطلع الدكتور طلعت تجري ساره عليه وهي بتعيط وتقول له بنتي يا دكتور اخبارها ايه قال لها ايهدي يا مدام هي بقت كويسه الحمد لله احنا خيطنا الجرح بس هي عندها انهيارعصبي هو حصل حاجه خليتها يجيلها انهيار عصبي قالت ساره طب انا عايزه اشوفها قال لها ننقلها في غرفه عاديه وتروحي تشوفيها قالت له ماشي يا دكتور شكرا استغرب فهد والجد وقمر وساره هي ليه من ساعه ما شافت فهد وهي متعصبه وايه اللي وصلها لنهير العصب مسحت ساره دموعه ولفت لفهد وزعقت له وقالت له انت ازاي تمد ايدك على بنتي انت اتجننت انا بعد ما دهب تفوق هاخدها وامشي انا غلطانه اللي خليت بنتي تنزل هنا
اقال لها الجد خلاص يا ساره ما فيش داعي للكلام ده تمشي ايه ما انتيش ماشيه انا ما صدقت ان انتي تنزلي بعد فتره الطويله وشفت حفيدتي لقيت ساره تليفونها بيرن لقيته مراد وهو بيقول الو يا طنط هي دهب ما بتردش ليه قالت له الحقني يا مراد دهب تعبانه قوي في المستشفى خاف قوي مراد وقال لها انا جاي لك حالا على اول طياره جايه مصر وجيري مراد عشان يكلم شركه الطيران عشان يحجز تذكره فعلا لقى رحله بعد ثلاث ساعات ظبط كل حاجته وطلع يجري على المطار وصل على الميعاد بالظبط وركب الطياره وبعد فتره نزل مصر وركب عربيه للصعيد وعدى شويه كتار وكلم ساره اللي كانت اصلا جوه عند دهب وبتطمن عليها بعد اما فاقت وقالت له اسم المستشفى وقفل معاها وقال لي السواق يوديها على هناك كل ده وهو قلقان جدا وخايف عليها وصل مراد عند المستشفى ونزل وسال الاستقبال عن اوضه دهب وفعلا قالت له الرقم الاوضه وطلع لقى واحد واقف بره ما سالهوش وفتح الباب بسرعه ودخل لا دهب نايمه على السرير وبتكلم مامتها طلع يجري عليها وقعد يقول لها دهب دهب مالك انت كويسه مين اللي عمل فيكي كده انطقي انتي ما بتتكلميش ليه قولي في ايه ضحكه دهب بعد ما كانت مقشره وقالت له هو انت مديني فرصه ان انا اتكلم وبعدين انت عرفت منين وجيت ازاي زعق لها وقال لها هو ده وقته بقول لك مين اللي عمل فيكي كده قالت لي ما فيش حاجه وبصت على مامتها وبصت له ففهم مراد اللي هي مش عايزه تتكلم قدام مامتها وقال لها ماشي ارتاحي يا حبيبتي واول ما تخفي هاخدك ونسافر وقعدوا معاه وفضل مراد بيهزر ويضحك مع دهب عشان شافها اللي هي متضايقه ولقوا حد بيخبط وكان مراد مقرب من دهب وبيعدل لها المخده في دخلت فهد وقام رايح ع…….
ستوب هنعرف مراد عشان ما عرفناش المره اللي فاتت اشقر وعينو زرقاء وابيض وعنده عضلات وعنده غمازتين بتبان لما بيضحك وعصبي جدا على اللي بيجي على حاجه تخصه ومتعلق جدا بدهب عشان هو اهله متوفين وكان دايما بيروح بيقعد مع دهب ومامتها في البيت
نتعرف على قمر بنت محجبه عنيه بني وقصيره شويه وشقيه
يا ترى يا حلوين مين البطل فهد ولا مراد ويا ترى فهد هيعمل ايه بعد ما شاف مراد ويا ترى اصلا دهب هتعمل ايه وهتنتقم من فهد ازاي
جماعه لو سمحتوا اتفعلوا التفاعل قل جدا وممكن ما اعرفش انزل البارد الرابع عشان التفاعل قل جدا
عايزاكم تكتبوا رايكم في الكومنتات
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية دهب و فهد ) اسم الرواية