رواية طفلة الرعد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الفصل الرابع 4
رواية.. طفلة الرعد..
الفصل / الرابع
رعد بغضب.. ملك
ملك بخوف.. والله ي رعد انا كنت بلعب ريست معاه
رامي بلع ريقه من منظرة.. والله العظيم بنلعب مقصديش حاجة ملك زي اختي
رعد بهدوء.. اطلعي فوق
ملك بصتلو بخوف وطلعت
رعد قرب من رامي ومسكه من كتفه: ونت اعمل حسابك ان دي مراتي ياعني لمستك منها بقت'ل
رامي بصدمة.. رعد انت عارف اني نقصديش حاجة انت دلوقتي حسستني اننا نعرف بعد من شهور مش من زمان
رعد بتعب.. انا واثق فيك ي رامي بس برضو دي مراتي هل انتي ترضي امسك ايد مراتك
رامي بزعل.. انت عارف نيتي اي ي رعد كويس وعارف انها زي اختي وعمرها مهتكون حاجة تانية لانها مرات اخويا
رعد زعل من نفسه وطبطب عليه جامد
_ خلاص ي رامي حقك عليا معلش انا بس مقدرتش اشوفك ماسك ايديها لان برضو انت راجل وهي مراتي
رامي بتفهم.. خلاص ي رعد حقك عليا معلش هي زي اختي ونا كنت بهزر معاها
رعد بهدوء.. خلاص ي رامي محصلش حاجة المهم عايز احكيلك ع حاجة
رامي بتركيز: في اي؟
رعد: انا عايز انتقم من جوز امها لان زي ما قولتلك وفهمتك هي حصلها اي
رامي بجدية.. ايوة طبعا ده لازم يتعمل معاه الصح
رعد بهدوء.. ماهو ده الي هيحصل بس الي خايف منو حاجة تانية خالص
رامي بتساؤول: ااي هي؟
رعد اتنهد.. من الي بينافسني في الشغل
رامي بصدمة: من امتي رعد السيوفي بيخاف من حاجة وبعدين انت قصدك علي سليم المحمدي
رعد بتعب: يابني انت مش عارف انو هو عايز يإذيني عشان عارف اني ظابط وممكن أوقعه في شغله الي بيعمله من تحت الطربيزة
رامي بغباء.. يابني مانت ممكن تقبض عليه عادي
رعد بصله بغيظ.. انت اهبل؟
هقبض عليه بتهمة اي ونا مش عارف امسك عليه دليل
رامي خبط ع راسو.. ايوا صح طب والعمل
رعد بتفكير.. معرفش بس الاكيد اني لازم احمي ملك لاني انا بغبائي علنت بجوازي منها
رامي بزهق.. كان لازم تعمل كده ياعني دانت غبي
رعد بتحذير.. اتلم ياض المهم دلوقتي اني لازم اقعد افكر ف حل يجيب من الاخر
رعد.. بص جيالي فكرة كده ممكن تتفع
رامي؛ اي هي؟
رعد.. اننا نعمل خطة وهي بقا اننا نأجر بت من اياهم وتروح تدلع عليه تسرق الورق من عنده
رامي: ومين بقا البت دي واوعي تقول ملك
رعد بغضب.. انت عبيط ي رامي انت عايزني ابعت مراتي ليه وهو يلمس'ها عشان خاطر شوية ورق فداهية الورق قدامها.. لا انا هبعت بنت تانية خالص هنأجرها نجبها من Nightclub
رامي.. اي ياض الفكرة الجاحدة دي بس فيه حاجة
رعد: ايه بقا؟
رامي بخبث.. مش ممكن يبقي هو الي زاقق بت عليك ف الشركة تاخد الورق من مكتبك؟
رعد بزهول: انت قصدك علي نيرة؟؟؟!
رامي بسخرية.. طبعا دي اصلا حركاتها مش مظبوطة ولما بتيجي تتكلم معاك بتهته وتدلع عليك
رعد خبط ع كتف رامي.. ازاي مفكرتش فيهاا!!
رامي بغرور: اي خدمة
رعد: يبقي كده خلصانة انا البت دي هراقبها اربعة وعشرين ساعة وامسكها اخليها تعترف عليه واخد منها الاوراق منو وملوش للزوم بقا نأجر احنا خلاص لقيناها
رامي.. ماشي هطير بقا انا ها سلام وبص ل رعد وقال متقساش علي الغلبانة الي فوق هي معملتش حاجة كنا بنهزرر
رعد هز راسو بهدوء ورامي مشي ورعد طلع اوضته
ملك بدموع: رعد عشان خاطري ممكن تسمعني انا مكنش قصدي اي حاجة وهو برضو هو كان بيهزر معايا مش اكتر
رعد بغيظ.. وهو اي راجل كده يمسك ايديكي؟
ملك بصت في الارض. انا اسفة
رعد مسك دراعها وراح قعد ع سرير وقعدها ع رجلو
ملك بكسوف.. ممكن اقعد عادي
رعد حاوط وسطها بتملك وثبتها ع رجلو
رعد بصوت هادي.. انا كا راجل مبحبش مراتي تخلي حد يمسك ايديها اي حد حتي لو كان اخويا نفسه
ملك باسف.. والله اسفة اخر مرة
رعد بهدوء.. لو اتكررت تاني مش هيحصل طيب
ملك هزت راسها ورعد دفن وشه في رقبتها بتلذذ
ملك بخجل وتردد.. رعد ابعد
رعد كان ساكت ومكمل
ملك وشها احمر من كتر الكسوف وقالت: رعد ابعد عايزة انام
رعد بخبث.. لا محنا هنام
ملك اتكسفت ورعد بعد عنها بضحك: شكلك يفطس والله
ملك بغيظ.. انت بتفضل تكسف فيا ووشي بيحمر كده
رعد باسها من خدها: ونا بحب الورد الي بيحمر في وشك ي قلبي
ملك ابتسمت بكسوف وراحت الحمام
رعد في سره.. شكلك هتوقعيني. في حبك ولا اي
وبعد ربع ساعة كانت لسه ملك ف الحمام
رعد بتساؤول: لو هتباتي في الحمام قوليلي ما تطلعي
طلعت ملك من الحمام وكان وشها محمر وراحت علي السرير بعد ما غيرت هدومها لبچامة
رعد ابتسم واخدها في حضنو وناموا
(تاني يوم)
ملك صحيت براحة
رعد كان بيلبس وبصلها وقال: صباح الخير
ملك بابتسامة: صباح النور
رعد: يلا نفطر عشان عندي شغل كتير انهارده
ملك بطفولة.. طب حاول ترجع بدري عشان اقعد معاك بصي لحد ما اجي نامي شوية ونا هصحيكي
ملك.. ماشي
رعد وملك فطرو ورعد باسها من خدها ومشي
رعد دخل الشركة بغرور وهيبته المعتادة
نيرة كانت بتبص عليه بخبث
رعد ل نيرة: صباح الخير
نيرة بدلع: صباح النور
رعد بخباثة: تعاليلي ع مكتي وهاتي الورق الشغل
نيرة: حاضر ي فندم
رعد دخل مكتبه وامر رامي يجيله
رامي دخل وغمزله: اي هتبتدي من انهارده
رعد: طبعا عايز اخلص من التعباين الي في وسطي
رامي بضحك.. اشطا همشي بقا
شوية ونيرة دخلت المكتب
رعد بخبث.. تسلم ايدك ي نيرة
نيرة قربت عليه بدلع: انا شايفة حضرتم مدايق اي رايك نخرج مع بعض انهاردة وهبسطك
رعد. ابتسم بخبث.. طبعا انا محضرلك حتت مكان هتنبهري بيه
نيرة ضحكت بدلع.. ماشي يباشا سلام عشان اشوف شغلي
رعد ابتسملها بقرف: هنخليها بكره عشان انهارده مش فاضي
نيرة: ماشي
رعد بشر: نهايتكم قربت!
•تابع الفصل التالي "رواية طفلة الرعد" اضغط على اسم الرواية