رواية عز القمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا فادي
رواية عز القمر الفصل السادس 6
محمد ويغيرصوتو لبنت : الو
قمر بقلق : اي ده انتي مين ده موبايل عز هو فين
محمد : انا عشقتو
قمر بصدمه وعدم فهم : اي الي انتي بتقوليه دده اديني عز
محمد بإنبساط : لي في حاجه
قمر بزعيق : عااايزه اكلم جوزي اديهولي
محمد : هيحح عموما هو مش فاضيلك دلوقتي متعطلناش بقي عن ليلتنا
قمر بعدم تصديق : لا انتي كدابه عز ميعملش كده
محمد : كدابه؟؟ لو مش مصدقه تعالي *** **** ** وانتي هتصدقي
قمر والموبايل يقع من ايديها من رعشتها ودموعها نازله زي السيال وتحط ايديها على قلبها وهي مش قادره تاخد نفسها : لا لا مستحيل
بعد ساعات
منار : في اي قلقتيني من صوتك
قمر وتترمي في حضن منار وتعيط
منار : مالك يا قمر يحبيبتي مالك اهدي وكلميني برراحه
قمر : انا لي حظي وحش لي بتوجع من اقرب الناس ليي
منار : حصل اي طيب عز عملك حاجه زعلك فهميني
قمر وتحكيلها كل الي حصل
منار بصدمه وعدم تصديق : لا يا قمر انا مستحيلل اصددق متظلمهوش عز كويس ومحترم وميعملش كده
قمر : كنت فاكراه محترم بس طلع كداب
منار : لي بتقولي كده ما ممكن تكون بتكدب عليكي
قمر : لا مبتكدبش
منار : اي الي عرفك
قمر وتمسح دموعها : عز قبل ما يسيبني لمحلي بالكلام ان احنا هنتطلق هو مبيحبنيش كان بيعطف عليا
منار : اي الهبل الي انتي بتقوليه ده بيعطف عليكي اييي كل ده ومسمياه عطف هو بيحبك والله بيحبك بس انتي الي عاميه ومش عايزه تصدقي ان ده حب بجد وهو مش زي أحمد افهمي بقي عز مش احمد
قمر : زيو زي غيرو كلهم زي بعض كدابين انا كنت قلقانه عليه وخايفه وقاعده على اعصابي مستنياه يرجع عشان اعترفلو بحبي لي وفي الاخر يطلع كده !!!! انسان زبا'له وميستهلنيش
منار : قمر اهدي وفكري في كلامك
قمر بعصبيه : افكر ف اي ده خا'ين انا مش هستني دقيقه واحده وهطلق منو
منار : يا ستي لو صدقنا انو فعلا خاين اي الي هيخليه يعمل كده غير معاملتك لي وطريقتك معاه والعيشه الي انتي معيشهالو
قمر بدموع : يعني في الاخر انا الي غلطانه ؟؟ مش مبرر للخيا'انه يا منار مش مبرر
منار : يا حبيبتي ابداا الفكره انك مش عايزه تدي نفسك فرصه وتشوفيه بجد مش عايزه تملي عينو بيكي ومش عايزه تقربيه ليكي وكل ده عشان خايفه ده مش خوف يا قمر ده عمي انتي الي عملتي في نفسك كده بسبب عماكي
قمر : انتي معاه ولا معايا يعني الي عملو ده الصح؟؟ ومصطفى!!
منار : مالو جوزي بقي
قمر : قالي ميعرفش هو فين وانا متأكده انو كان عارف ومخبي عليا
منار : لا مصطفى ميعرفش حاجه عنو بجد متظلمهوش يا قمر ده يا عيني لما عرف ان هو مختفي بقي بيدور عليه في كل الاماكن الي كان بيروحها ومكنتش بتغمضلو عين
قمر : بس انا عارفه عز فين هي ادتني العنوان وقالتلي اجي عشان اتأكد من كلامها
منار بشك : مش مطمنه يا قمر حاسه في حاجه غلط انا لحد دلوقتي مش مصدقه كل الكلام ال بتقوليه على عز بجد
قمر : انا كمان مش قادره أصدق لي يعمل كده؟؟ اخر لام بينا كان بيلومني وزعق فيا ورزع الباب ومشي وكل كلامو يأكد الي حصل ده
________________________
مصطفي : اي؟؟؟ مستشفى اي
عيد : *****
مصطفي : انا جيلك حالا
_:.
عيد : انا اتصلت بحد من قرايبو وجاي
يحي : تمام حضرتك مضطر تستنى لحد ما يجي
عيد : بس انا لازم امشي دلوقتي
يحي : معلش يافندم انت قدامي مسؤل عن الحاله لحد ما يجي الي كلمتو
عيد بضيق خلق : بس انا بقالي ليله هنا
يحي : يا فندم انا اسف ولله مش هينفع
_________________________________
منار : انتي اتجننتي هتروحي فعلا
قمر : هروح واشوف
منار : بطلي هبل انتي بجد مصدقاها يا قمر؟؟
قمر : حتى لو بتكدب واحده وردت عليا من موبايل جوزي يبقى اي ؟؟؟
منار : مش هتروحي في حته
قمر : هروح يا منار وريني هيقدر يحط عينو في عيني ازاي بعد كده
منار : بس يا قمر بس يا حبيبتي بسسس لي مش جاي في مخك ان ممكن عز مش معاها اصلااا وهي واخده فونو لييي؟؟ ،، للدرجه مش واثقه في خاالص
قمر بعياط : اعملل اييي يا منارر هعمل اييي انا توهت مش عارفه حاجه ولا فاهمه الي بيحصل مش عارفه أصدق الكلام الي سمعتو عايزه اشوف بعيني وبتمني من قلبي تطلع كددابه
منار : هتطلع كدابه وانتي ظالمه عز
قمر : يارب
_______________________________
مصطفي : اه انا صاحبو
يحي : طيب حضرتك هتدفع المبلغ ده في الحسابات
مصطفي : تمام هدفع كل حاجه بس عز فين
يحي : في اوضه رقم 8 علي اليمين
مصطفي : تمام
ويروحلو
مصطفي بقلق : عز اي الي حصل مين عمل فيك كده
عز : طلعو عليا عيال علي الطريق خدوني على خوانا وخدو العربيه والموبايل وكل حاجه
مصطفي : فداك المهم انت
عز : بقولك اتقلبت !!!
مصطفي : مش معاهم الموبايل؟؟ يبق سهله حاجاتك هترجع المهم انت دلوقتي وصح قمر كانت هتموت من قلقها عليك خد كلمها طمنها
عز : وانت عرفت منين
مصطفي : سألتني عنك كتير اوي طلعت بتحبك اوي يا عز والله لو تشوفها كانت مرعوبه عليك ازاي
عز بإستعحاب : قمر !!
مصطفي بضحك : ااه قمر مستغرب لي
عز : مش مستغرب
مصطفي : طيب مش هطمنها
عز : لا انا كده كده هروح البيت
مصطفي : طيب ومتقلقش العربيه وكل حاجه هترجع
عز : ما انا عارف انك قد كلامك يا صاحبي
______________________________________
7:00PM بليل
عز بإبتسامه ويفتح باب الشقه ويدخل
ويتفاجئه بقمر وهي خارجه من الاوضه وماسكه شنطه هدومها
عز وابتسمتو تتحول لإستغراب : قمر انتي رايحه فين
قمر بهدوء وتقرب تقف قصادو : طلقني
الروايه مبتظهرش لناس كتير وبيسألوني عنها
الي يشوفها يعمل كومنتات عشان توصل لغيركو مستنياها
•تابع الفصل التالي "رواية عز القمر" اضغط على اسم الرواية