رواية ملكت الحمزة كاملة بقلم سندس احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الحمزة الفصل السابع 7
حمزه فتح الباب لاقه بنت جميله اوي واقفه وبتبصلو بدموع
حمزه ببرود: اهلا يا ماريا عامله ايي
ماريا بهدوء: ازيك يبن عمي عامل ايي
حمزه ببرود: نا كويس
ماريا بتوتر: نا عرفت من عمو نك جاي قولت اجي اسلم عليك
حمزه بهدوء: فيكي الخير والله
مارياا بدموع: صحيح اللي طنط جميله قالتو
حمزه ربع ايدو وسند عالباب ورد ببرود تام: اه اتجوزت
ماريا بنهيار ووجع: طب ونا يحمزه نا
حمزه بهدوء: ماريا نتي عارفه نك زي اختي حور صح ولا لا
ولاكن مستنتش ردو وجريت نزلت على تحت
ملك من جوه: حمزه في اييي
حمزه دخل وقفل الباب
وراح عندها لاقها قاعده بترص الهدوم فالدولاب
حمزه قعد عالسرير وفرد رجلو
حمزه بهدوء: دي ماريا بنت عمي كانت بتسلم عليا
ملك باستغراب: ماريا وقعدتو كل ده تتكلمو في ايي
حمزه قاصد يغظها: مفيش كانت بتحضني وبتسلم عليا م اكتررر
ملك بعصبيه: بتحضن مين
حمزه بحده: صوتك يملك
ملك قامت وراحت عندو ووقفت حطيت ايدها فوسطها
وقال بعصبيه ودموع: ونتا تحضنها بتاع ايي دي محرمه عليك تحضنها بتاع ايي فهمني
حمزه قاك وقعد وشد ملك على رجلو وقعدها وبقيملس على جسمها بجراه
ملك بدموع: حمزه متغيرش الموضوع
حمزه بحب: بهزر معاكي يستي محضنتهاش بس هيا كان نفسها اوي
ملك مسكت شعرو وقالت بعصبيه: هضربك صدقني هضربك يحمزه
حمزه ببتلاعب: اضربيني كد
ملك حاولت تقوم بس معرفتش
حمزه مسكها كويس وهيا بقت ترفس ع تقوم
ملك بعصبيه: حمزه ابعد ابعد يحمزه
حمزه نيمها على السرير ومسك ايدها وبقا يبصلها بعشق كبير
حمزه بحب: نتي كل يوم بتحلوي ازاي
ملك بغيظ: ملكش فيه
حمزه باسها بعنف فشافيفها وبق يتعامل معاها بعنف كبير
ملك بوجع ودموع: حمزه بتوجعني ابعد اه حمزه
حمزه نزل على رقبتها وبق يبوسها بعنف
ملك مكنتش قادره عليه ومكنتش قادره تبعدو
فضلت تزق فيه وم قادره
وفجاء حركتها قالت وسكتت
حمزه حس نها م بتتحرك سكت وبصلها لاقها مغمي عليها
حمزه بخوف: م م ملك ملك ردي عليا
وراح قام وجاب ميه ورشها على وشها
بس مفقتش بس جاب كوبايه كبيره وراح طسها فوشها من هنا وملك قامت بفزع من هنا
حمزه بخوف وتوتر: م ملك نتي كويسه حاسه ب ايي
ملك قامت بالعافيه وراحت دخلت الحمام
حمزه خد فونو ومفاتيحو ونزل تحت
قعد فالصالون.
كان قاعد بيلعب فالفون بتاعو لحد م حمزاوي دخل عليه
حمزاوي بفرحه كبيره: شايف يحمزه شايف الفيلا نورت ازاي ولعلعت بوجودك
حمزه قام من مكانو وقال بهدوء: منور باهلها
حمزاوي راح حضنو وحمزه بادلو الحضن
وحور خرجت من المطبخ جريت عليه وحضنتو
حور بحب واشتياق: حمزه وحشتني اوي اوي يحمزه
حمزه حضنها بحب: ونتي اكتر يحوري عامله ايي يقلبي
حور بحنيه: الحمدلله يحبيبي نا بخير
حمزاوي بفرحه: يجميله جميله
جمليه جات وقال: ايوا يحمزاوي
حمزاوي بابتسامه: عملتي كل اللي قولتلك عليه
جميله بهدوء: اه عملت كل حاجه
حمزاوي حط ايدو على كتف حمزه وقال بحب: تعالي يلا ع ناكل ونتجمع كلنا يلا
وفعلا راحو عالسفره ويامن نزل ومعاه محمد
ونزلو يامن حضن حمزه بحب اخوي ومحمد راح قعد ببرود عالسفره وبق ياكل ومتجاهل كل اللي حواليه
يامن بحب: وحشتني يقلب اخوك
حمزه بهدوء: ونتا اكتر يحبيبي.
وراح اتجه ناحيه محمد وقال ببرود:المفروض من الاحترام والذوق ترمي السلام ونتا داخل مهو نتا م داخل زريبه
محمد ببرود منغير ميبصلو: هيا فعلا بقت زريبه من ساعت محضرتك شرفت
حمزاوي بعصبيه: احترم نفسك يمحمد ده اخوك الكبير
حمزه ببرود تام: نتا شايف كد تمم
وراح قعد وبق ياكل
والصمت كان سيد المكان قطع كل ده دخول حازم ومعاه علي
حازم بابتسامه: يا اهلا بالوحش عامل ايي يحبيبي
حمزه بحب: الحمدلله ونتو عاملين ايي
حازم بهدوء: تمم يريس
وراح علي حضنو
علي بفرحه: يخي حمدللله على سلامتك
حمزه حضنو جامد وبعد ومسك وشو ابديو وقال بحنيه: كان فيه حاجه ناقصاني ودلوقتي كملت يعلي
علي بحزن: كويس نك كنت واخد بالك نو في حاجه ناقصاك
حمزه بهدوء: بلاش نتكلم فاللي فات دلوقتي اقعدو خلينا ناكل
وقعدو وبقو ياكلو وهما مبسوطين وحازم قاعد ينكش ف حور وحمزه بق يتكلم مع علي
(علي يبقا تؤام حمزه وهما الكبار وبعديهم يامن وبعد كد حازم وبعد حازم محمد وفالاخر حور: علي وحمزه عندهم27سنه ويامن عندو 25وحازم عندو 24 وحازم ويامن قريبين اوي من بعض لانهم يعتبر فسن بعض وفكل حاجه فالشغل وفكل حاجه ومحمد عندو 22سنه وحور 19سنه تانيه كليه)
جميله بخبث: عنديي ليكو خبر هيفرحكو اوي
حمزاوي باستغراب: خبر ايي ده يجمليه
جميله بصت لحمزه وقالت بمكر: حمزه اتجوز
كلهم كانو فصدمه كبيره ما عدا حمزه وعلي
حمزاوي بصدمه وعدم تصديق: اتجوز ايي نتي بتقولي ايي يجمليه
جميله بخبث: يعني نا بكدب يعني يحمزاوي مهو عندك اسالو
حمزاوي بهدوء نوعا ما: حمزه امك كلامها صح يحمزه
حمزه اتنهد وقال: اه نا متجوز في حاجه
يامن بهدوء: طيب وليه مقولتلناش يحمزه دحنا حته اهلك
حمزه ببرود: اهلي اه معلش بق كل حاجه جات بسرعه
جميله بسخريه: وعارفين زعقلي عشانها تخيلو ابني يمسك ايدي ويقولي مراتي لا هدمركو كلكو لو حد جاب سيرتها
حازم حاول يهدي الجو: اهدو يجماعه دي حياتو وهو حر فيها متعملوش دوشه على ولا حاجه
جميله بعصبيه: دوشه اه تخيلو نو جايب بنت تقرف وبيقول عليها مراتي بنت جاي من مكان بيئي وجاي يعيشها هنا ومعانا
حمزه زق كل اللي كان عالسفره ورزق الكرسي ووقف عالارض نصين ونص الاكل اتكب عالارض
كلهم انصدمو منو ووووو.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزة ) اسم الرواية