Ads by Google X

رواية قسوة عشق الفصل الثامن 8 - بقلم ملك عبد اللطيف

الصفحة الرئيسية

 رواية قسوة عشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك عبد اللطيف

رواية قسوة عشق الفصل الثامن 8

البارت الثامن
رواية قسوة عشق 
بقلمى /ملك عبد اللطيف 
وقفنا البارت اللى فات على كنان لما راح لأبوه وقاله انه موافق ينقذ شركته تعالو نشوف ايه اللى هيحصل  وكومنتات كتير بقا باااااى 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كنان: انا موافق يابابا ارجعلك حقك وانتقملك من بنت رچدان 

حازم بسعادة: بجد يابنى 

كنان: اه بجد بس عندى شرط 

حازم بأستغراب: شرط ايه ده بقا 

كنان وهو يجلس: شرطى إننا لما ناخد حقنا منها ونيدى لعمو العمرى حقه هيا كمان ليها حق مناخدهوش منها 
حازم: طب ماهى خادت حقنا مننا يابنى احنا مش هناخده ليه 

كنان: لا يابابا انا مش هعامل حد بالمثل وهوا ده شرطى موافق ولا ايه 

حازم: ماشى يابنى ديه مهمآ كان بنت صاحبى الله يرحمه 

كنان: قولى بقا هنبدأ ازاى وفهمني 

حازم: بص يابنى الفلوس اللى انا اخدتها من البنك كتير يعنى الصفقة اللى انا اخدتها من بنت رچدان مكاسبها مش هتقضى اسدد للبنك فعشان كده زى ماقولتلك انت هتخش شريك مع حياة رچدان وهتتقرب منها وتوثق فيك وتحبك وديه اهم نقطة عشان هيا لو محبتكش الخطة مش...... 
كنان بمقاطعة: ثوانى ثوانى حب ايه ده يابابا انا مش بتاع الكلام ده وكمان ازاى هخش معاها شريك وهيا اول لما تشوف أسمى هتعرف انى ابنك ومش هتشتغل معايا 
حازم: أولا يابنى لو انت مخلتهاش تحبك مش هتثق فيك لأن البنت ديه مش بتحب بسهولة وبتكره الرجالة كره العمى 
كنان: اه وانا بقا هخليها تحب الرجالة مش كدا 
حازم: ايوة ياغبى ماانا مختارك انت ليه عشان انت بتعرف توقع البنات فى شباكك ولا ايه 

كنان: ايوة يابابا بس انت بتقول انها صعبة وانا مليش مع البنات اللى من النوع ده 
حازم: كنااان انت قولت انك موافق يبقا تنفذ الخطة وانت ساكت لو عاوز تنقذ الشركة يبقا لازم تخليها تحبك 
كنان بمرح: حب حب هوا انا هخسر حاجة ديه مهنتى اوقع البنات طب كمل ياحجوج كمل 
حازم: انت هتخش الشركة والاسهم اللى معاك مش هتبقا بأسم كنان الجندى 
كنان بأستغراب: ماهتبقا بأسم مين 
حازم: أسم تانى غير أسمك عشان زى اما انت قولت هيا لو عرفت إنك ابنى مستحيل توافق تشاركنا 
كنان: بابا انت مش ملاحظ ان ده تزوير احتبر عرفت كدة احنا اللى هنروح فى داهية 
حازم: لا يابنى متخافش احنا مش هنعمل بالأسم ده صفقات ولا اى حاجه غير الشراكة بس والباقى انا عامل حسابه 
كنان: اللى هوا ايه بقا 
حازم: اسمع كويس هقولك ايه 
وبدأ يحكى له الخطة عندما توثق فيه حياة رچدان وكيف سيدمر شركتها ويفلسها ولكن هل ستنجح ختطهم ياترى 
ام للقدر رأى آخر؟ 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعلى الناحية الأخرى فى الطائرة المتجه لأمريكا تجلس سيلين على المقعد وممسكة فى يد احدهم بقوة ولا تريد تركها أبداً 
احمد بضيق: يابنتى خلاص بقااا متخافيش سيبى ايدى 
سيلين بخوف وهى ممسكة بيده بقوة: قولتلك لأ انا لوسبت إيدك ممكن يحصلى حاجة ونفسى يروح منى تانى 
أحمد: صبرنى يارب على البلوة ديه بصى غمضى عينك ونامى عشان تعرفى تتغلبى على خوفك ده 
سيلين: اه والله معاك حق انا فعلاً هنام 
وكاننت ستترك يده ولكن الطيارة تحركت بسرعة فصرخت سيلين وتمسكت بجاكيت أحمد وضمته بسرعة وهى تدفن وجهها بصدره العريض
أحمد:ايه يامجنونة خلاص اهدى اهدى ونامى 
وفضل يملس على شعرها وهى تحضنه حتى هدأت ونامت ليضحك وهوا يتذكرها عندما صرخت بقوة لما الطيارة اقلعت
،،،فلاش بااااك،،،،، 

سيلين بخوف:اعاااااااااااااا الحقوووووووونى نفسى بيروووووووح اعاااااااااا

أحمدبفزع:ايه فى ايه يابت انتى مالك بتصوتى ليه
سيلين وهى تأخذ نفسها بصعوبة:ح..اس.ة ان.نفس.ىبير.و ح..منى الحقنى
أحمد:يخربيتك وعملالى فيها جونسينة وانتى بتخافى من الطيارة اهدى اهدى 
سيلين بتوتر وجهه اصبح احمر:اناااا عندى فوبية من الطيارة ولما بتتطلع نفسى بيروح وببقا خايفة
أحمد:طب انا اعملك ايه بصراحة تستاهلى عشان مسمعتيش كلامى وطيتى صوت اغانيكى ديه 
سيلين بصوت مهزوز وتوتر غير قادرة على الكلام: اتصرف اع... مل.. اى.. حا.. جة حااس.. ة انى.... بمو.. ت حاو... ل تهد.. ينى.. او.. جيب... حد... يهدينى... 
أحمد: طب استنى 
ليدور بوجه يمينا ويسارا ويجد أمرأة جالسة جانبهم ولكن بعيدة قليلا وممكن ان تفيده كيف يساعدها فى هذه الحالة 
أحمد وهو يشير للسيدة: لو سمحتي ممكن تساعدينا تعرفى ممكن اعمل ايه فى حالة الفوبيا 

السيدة وكانت سورية: ايه ممكن تنادى للمضيفة وهيا بتساعدك هنيك 

أحمد: ماشى شكراً 
لينادى عليها أحمد وتقول له: أنا معرفش ممكن تعمل ايه فى حالة زى دى بس اللى اعرفه حاول تهديها حسسها بالأمان كدة مهما نوصل 
أحمد: ماشى ماشى 
لينظر بجانبه ويلاقى سيلين نفسه بيروح بالبطئ ليمسك يدها ويحدثها: بصى بصيلى كدة واهدى وخدى شهيق وزفير وغمضى عينك يلا 
لتمسك سيلين يده بقوة وتغمض عيناها 
أحمد: انسى انك فى طيارة اساسا اتخيلى إنك وصلتى الحتة اللى رايحاها 
لتتخيل سيلين انها وصلت أمريكا فتأخذ نفسها وترجع برأسها للوراء ممسكة بيد أحمد الذى عانى معها 
،،،،، بااااك،،،،،، 
أحمد بعد ان نامت سيلين: ههههههه والنعمة مجنونه البنت ديه لما انتى عندك فوبيا بتركبى طيارة ليه
سيلين بعد ان سمعته لأنها لم تستطع النوم من توترها وهى فى حضنه:ماهسافر لأمريكا بقطر القاهرة ياخويا
أحمد بصدمة:يخربيتك انتى منمتيش ليه 
سيلين بغضب وهى تتركه:أولا متشتمش ثانياً انا ازاى نمت كدة انت ماصدقت تستغل الموقف ياحيواااان و.......
ليقاطعها أحمد وعو يضع يده على فمها حتى تصمت:هشششش ايه راديو واتفتح ياختى كويس بقيتى سليمة وانا مستغلتش الموقف ده انتى لما صدقتى تلزقى فيا من تعبك ده 
لتعض سيلين يده الذى يضعها على فمها ليتأوه احمد بغضب:اه اه اه يابنت العضاضة ماشى انا هوريكى 
ليمسك يدها هو الأخر ويعضها بقوة لتصرخ سيلين بأعلى صوتها والناس تفزع منهم لتأتى المضيفة ومدير الطيران على صوتهم 
مدير الطيران:فيه ايه يابنتى لسة خايفة برضوا 
سيلين ببكاء كالأطفال:اعاااااااااا عضنى عضنى اعاااااااااااااااااا
أحمد بغضب:تستاهلى عشااااااااان انتى اللى بدأتى
مديرالطيران:انت عضتها يأستاذ معقول
أحمد:اه عندك مانع وياريت لو فيه مكان فاضى فى الطيارة قوموا البنت ديه من جمبى عشان انا مش طيقها اكتر من كدة 
سيلين بغضب: نعممممممم ياخوياااااااا يعنى انا الللى طيقاك يعنى طب مش هقوم بقا وورينى هتعمل ايه 
أحمد: ماشى بدل ماانتى نسيتى خوفك وفوقتيلى كدة هوريكى هعمل ايه 
مدير الطيران: خلاص بقااا ماتهدوا قومى يابنتى من جمبه واتقى شره يلا
أحمد:ايوة بالظبط كده اتقى شرى قووووومى يلاااااااااا
سيلين بغضب اكبر وجهها بدأ يحمر من الغضب:مش قاااااااايمة هياااااااا مش عذبة ابووووووك هيااااااا واللى عندك اعملوووووو 
مديرالطيران بيأس:خليكوابقا موتو بعض انا هسيب شغلى واقعدلكم انا ماشى 
ليمشى هوا والمضيفة والناس تجلس اماكنها وتنفخ سيلين بغضب وأحمد اكثر منها ليقولوا فى نفس الوقت هما الاتنين:واللهى لهورييييك و أحمد يقول واللهى لهوريكى 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعلى الناحية الأخرى فى قصر رچدان 
تجلس حياة وتعمل هيا وچانسو حتى تنقذ شركتهم وينشروا اعلانت انهم يبحثوا عن شريك لشركتهم 
حياة بتعب:اووف انا تعبت ياچانسو هطلع انام كفاية كدة اساسا مش من اول يوم هنلاقى شريك
چانسو:طب اطلعى انتى نامى وانا هخلص اللى فإيدى وانام
حياة وهى تخرج من المكتب:ماشى تصبحى على خير
چانسو:وانتى من اهل الخير 
ليرن هاتف چانسو برقم السكرتيرة هدير
على الهاتف
چانسو:ايوة ياهدير خير
هدير:خير ياهانم انشاءالله الاعلان اللى احنا نزلناه فى شركة اسمها اكمان عرضت علينا الاسهم بتاعتها وهتشاركنا 
چانسو بسعادة:بجد بالسرعة دى طب الحمدلله قوليلهم يجولنا بكرة ونوقع العقود
هدير:لا ياهانم هما طالبين يشوفكى دلوقتي وتوقعى معاهم لو عجبك الشرط الجزائى
چانسو باستغراب:دلوقتي!؟ليه يعنى مانخليها بكرة
هدير:هما قالولى انهم مستعجلين ومش هنخسر حاجة يعنى لو شفناه العقود ياهانم عشان الوقت كمان واظن مش هنلاقى فرصة احسن من دى 
چانسوبأقتناع:معاكى حق قوليلهم انى موافقة وشوفى هنتقابل فين وقوليلى
هدير:ماشى ياهانم مع السلامه
چانسو لنفسها:طب اقول لحياة ولا اعمل ايه ملهاش لازمه انا اشوف العقود ولو عجبتنى هوقع وابقا اقول لحياة بكرة عشان حياة عصبية ومستحيل ترضاه انزل دلوقتي
لتتجه چانسو وتبدل ملابسها بسرعة وتنزل الدرج وتكلم الدادة قبل ماتخرج
چانسو:البنات نامو يادادة 
الدادة:ايوة يابنتى نامو بس انتى رايحة فين بليل كدة
چانسو:عندى شغل ضرورى يادادة بس اوعى تقولى لحياة انى طلعت ماشى 
الدادة:مع أنى مش فاهمة حاجة بس ماشى يابنتى ربنا يوفقك
چانسو وهى تمشى:يارب
لتخرج چانسو مسرعة إلى سيرتها وتقودها متجه إلى المطعم الذى قالت لها عليه السكرتيرة 
وصلت چانسو ودلفت إلى المطعم منتظرة الشخص الذى سيأتى إليها ليوقعوا الورق معها
الشخص وهو يجلس:حضرتك چانسو السيوفى شريكة فى شركة رچدان
چانسو:ايوة انا حضرتك الشريك الجديد
الشخص:لأ كنان بيه معرفش ييجى عنده شغل مهم بس انا السكرتير بتاعه زياد 
چانسوبغضب:يعنى هوا بعتنى لغايت هنا عشان اقبله وفى الاخر يبعتلى السكرتير بتاعه ايه الهبل ده
زياد:معلش ياهانم هوا مشغول والله وبعتلك اسفه بس انا موجود ومعايا الورق والاسهم اللى كنان بيه هيشارككم بيها اتفضلى شوفيها 
لتأخذ چانسو الورق وتقرأه بتمعن لتقرأ الاسم وهو كنان اكمان لتعرف انه صاحب شركات مشهورة جداً فى أمريكا والاسهم بتاعته كويسة جداً للشراكة ولكن الشرط الجزائى 10مليون جنيه
چانسو:بس فى مشكلة انت مش ملاحظ ان الشرط الجزائى كتير شوية
زياد بعملية:ولا كتير ولا حاجه ياهانم دى اسهم غالية جداً وكنان بيه اسهمه كلها كانت فى أمريكا وهوا قرر يجيبها هنا وينقل كل شغله هنا واختار شركة حضرتكم عشان يشاركها من بين كل الشركات
چانسو بتفكير:طب خلاص يعنى كدة كدة الشغل هيدوم مابنا ومظنش هيرجع فى كلامه
زياد:بالظبط كده لكن لو انتو اللى هتلغوا الشراكة مع الوقت هتدفعوا ال10مليون جنيه
چانسو:ماشى خلاص خليه كنان بيه ييجى بكرة ونوقع العقود
زياد:ممكن ياهانم توقعى دلوقتي وحياة هانم توقع بكرة فى وجود كنان بيه
چانسو:ماشى وليه لأ على الاقل ميبقاش عند حياة عذر عشان ترفض انا عارفة صحبتى عندية ومش هتوافق على الشرط الجزائى ده هات 
لتأخذه منه وتوقع وهيا سعيدة ولكن لا تعرف انها توقع على الشئ الذى سيغير حيات صديقتها وحياتها للأبد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهى البارت توقعاتكم بقا باااااى

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة عشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent