رواية مهرة العز كاملة بقلم مريم عبر مدونة دليل الروايات
رواية مهرة العز الفصل الثامن 8
هديه بصوت عالي هز الدنيا:عززززززززززززز
عز لف راسه ومسك ايد الشاب على اخر لحظه وعطاه روسيه في راسه😂وبعدها مسكه نزل فيه ضرب….قام الشاب التاني زق عز وقعه على الأرض واخد صاحبه وطلعو يجروا….
وعز ايده اتجرحت وقام من على الارض ومهرة كانت بتعيط جامد وراحت جريت عليه وحضنته عز فضل شويه مصدوم وبعدين بعدها عنو وبصلها بغضب في عنيه وقال…..
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
رؤوف بحزن:ياترى انتي فين يابنتي…..
شمس: طيب الظابط ده لسه مردش عليك يابابا….
رؤوف:لا يابنتي….هو قالي لو عرف حاجه هيرن….
عبير:يعني هتكون راحت فين……وبعدين شهقت وقالت يالهوووي لتكون عصابه الأعضاء خطفتها واخدوا كل اعضائها……ياعيني عليكي يامهرة….هي بصراحه تشل بس المفروض كانوا ياخدوا لسانها بس مش كل اعضائها
دا…….قاطعها رؤوف…
رؤوف بعصبيه:ايه اللي انتي بتقوليه ده عصابه أعضاء ايه وزفت اي…لا طبعا انا بنتي بخير وهترجع لحضني تاني وانا متأكد….
عبير في سرها:الراجل شكله اتجنن….ياعيني مش مصدق من الصدمه….بس احسن حاجه بردوا انهم قطعوا لسانها ده….اووووف اما اقوم انام…وقامت
شمس:وانا بردوا يابابا هقوم انام عشان عندي امتحان بكرة….تصبح على خير
رؤوف:وانتي من اهله يا حبيبتي
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
عز بغضب:ايه اللي انتي عملتيه ده….
هديه بحرج:انا اسفه كنت خايفه بس عشان كده جريت عليك….
عز اتنهد وقال:انا مش قصدي على انك حضنتني انا قصدي على انك خرجتي من البيت وقاعده في حته مقطوعه زي دي…..افرضي مكنتش جيت…كان اي اللي حصلك وقت ساعتها…..
هديه بدموع:مهو….عشان انت خوفتني وزعقتلي وانا مش هقعد عندكوا تاني
عز قرب منها مسح دموعها وقالها:انا اسف…..انا عارف اني غلطان ومكنش ينفع أعلى صوتي عليكي بس انا اتضايقت جدا لما لقيتك مش سمعتي كلامي…عشان كده اتنرفزت……..بس اوعدك مش هزعلك تاني..
هديه بابتسامه:حاضر……وانا بردوا اسفه….بس انت قوانينك وحشه اوي انا كده هتخنق….انت ليه مش عايزني اتكلم مع حد او اشوف حد….حتى اخوك….
عز ساعه ما افتكر نظرة لؤي اتكلم بغضب مكتوم وقال:مزاجي…..في مانع..
هديه بغيظ:اه وموانع…
عز تفاجأ:نعم……جبتي الكلمه دي منين…
هديه:عادي جت في بالي
عز اتنهد وقال:متتقالش تاني….فاااهمه
هديه هزت راسها وقالت:ايوة
وبعدين مسكت ايديه وقالت انت بتنزف اوويي …تعالى اعقملك جرحك …
عز:ليه كنتي دكتورة ولا حاجه
هديه بضحك:الله اعلم…..يمكن اطلع دكتورة…..ولا ظابط زيك انت اي عرفك
عز ضحك وسكت وهديه مسكت ايديه وراحت قعدت على الرصيف وقطعت من بلوزتها المقطوعة وربطت ايديه بيها وقالتله لما ترجع ابقى نضفها عقمها كويس
عز باستغراب:قصدك نرجع
هديه هزت راسها ب لا:قصدي ترجع انت انا مش هرجع معاك
عز اتعصب:بقولك اي لعب عيال مش عايز….وكمان انا اعتذرتلك يبقى تيجي معايا من سكات
هديه باستفزاز:واجي معاك بصفتي اي….مش هاجي
في نفس الوقت كان في واحد ماشي وشاف هديه وبلوزتها المقطوعة…..وصفر وقال:ايه الجمال ده
عز بصله بغضب ف الشاب مشى بسرعه وبعدها بص على هديه اللي اتوترت….وقام وقالها وانا مش باخد رايك انا بعرفك وقام شايلها وراح عند العربيه وهديه مصدومه من اللي عمله….ودخلها في العربيه وراح ركب من الناحيه التانيه…..وقلع التيشيرت بتاعه وهديه صوتت وقالت انت بتعمل اي يامجنون…انت عايز تغت…حط ايده على بقها وقالها هشششش يخربيتك هتفضحينا ايه اللي كنتي هتقوليه ده…انتي مجنونه….انا قلعته عشان تلبسيه لازم تداري نفسك..وبص عليها بكل جرأه على الحته المكشوفه وقال مينفعش تفضلي كده….هديه وجهها احمر من الخجل وزقته بعيد وقالت بتبص على اي يا قليل الادب
عز ضحك على منظرها وقال مكنتش اعرف ان القرد بيتكسف وخدوده بتبقى طماطم كده
هديه بصتله بغيظ وقالت انا قرد…..عز قال اه هديه اتعصبت وقالت لما انا قرد انت ايه نسناس….ولا شمبانزي….عز ضحك وقال لا ده ولا ده…
هديه اتغاظت وقالت لا انت نسناس…عز ابتسم وقال طب البسي يلا….
هديه بعند:لا مش هلبس حاجه منك…..وكمان احنا في العربيه يعني محدش هيشوفني وهنوصل الفيلا وهطلع على طول…..ساعه ما قالت الفيلا افتكر لؤي وابوه كمان اكيد وصل…وقالها بصوت عالي يلا البسي…
هديه بعند اكبر:لااااا
عز اتنرفز ومسك التيشيرت وشدها عليه ولبسه ليها وقالها ابقى اسمع صوتك تاني…
هديه اتحرجت جدااااا ولفت وشها الناحيه التانيه وهو بص عليها بطرف عينه وابتسم…..ووصلوا البيت…..
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
جوه في الفيلا كان أحمد وصل ونجوى حكتله كل حاجه حصلت وقاعدين بيستنوا عز عشان يقوله يدور عليها…..
شويه وعز دخل عليهم هو وهديه وهو طبعا عاري الصدر وهي لابسه التيشيرت بتاعه ….هو داخل وبيلعب بمفاتيح العربيه وهي داخله وراه وحاطه راسها في الأرض……
نجوى واحمد….ومني ولؤي ….كلهم بصدمه ايه ده….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مهرة العز ) اسم الرواية