رواية جبروت ذئاب الصعيد كاملة بقلم ميمو مصطفي عبر مدونة دليل الروايات
رواية جبروت ذئاب الصعيد الفصل التاسع 9
فهد بخبث : مالك هتبحلقي في اكدي ليه عجبك ولا ايه
ليلي فاقت من اللي هيا بتفكر في : ايه انت اتجنيت ولا ايه انت اكدا مجنون استحالة تكون طبيعي
فهد : لا انا طبيعي جدااا ومجنون جدااا بيك
ليلي باستغراب : انت ازاي بكل سهولة اكدي بتخدع خيك وعايز تخونة
فهد : وانتي ليه باكية عليه وهو مش مراعي مشاعر وعمال يضحك ويهزار والله اعلم ايه تاني مع البت بت الوزير
ليلي بحرقة : مليكش صالح باللي هو بيعملو عجبني وعلي قلبي زي العسل
فهد بغيظ : ماشي يا قمر
ليلي : فهد بحذرك لو مبطلتش اللي هتقوله لي دا اني هقول لزين و لعمي رعد فهمني وهو واقف اهو وممكن اسمعو حديتك دا معاي
ثم قرب رعد منهم : مالكم في ايه هتوشوشو اكدي ليه ( ثم كلم فهد بطريقة شديدة ) مالك ومال مرت خيك
اتوتر فهد : ها هتقول ايه لا ابدا اني بواسئ مرت خوي وبقولها لو حسيت ان زين محتاج حاجة تقولي في الدارئ عشان ميصعبش عليه حالة
رعد بعدم تصديق : ماشي يا ولدي ربنا يخليكم لبعض يالا اطلع شوف مرتك
فهد : ماشي
((((ذهب فهد الي غرفتة وكانت تجلس منار علي احد كراسي الغرفة )))
فهد بخنقة : مالك قاعدة ليه كيف البؤ اكدي
منار بتعب : تعبانة شوي شكلي هولد
فهد وهو يقلع ملابسة ليبدلها : لا بقولك ايه منقصاش قرف اني تعبان وعلي اخري مش حمل انك تولدي انهاردة
منار بسخرية : ليه ميكونش انت اللي هتولد ولا حاجة
فهد : لا انتي اللي هتولدي بس هتقرفيني بقي صويت وقرف ومستشفيات
منار بحزن : لا متقلقش اني لسه بدري عليه اصلا
فهد : ماشي اتخمدي بقي
(((بعد كذا يوم في غرفة زين وليلي )))
طلعة ليلي الي غرفتها بغيظ : انت يا عم زين انت
زين رفع احد حواحبة : خير
ليلي : اني كنت متفقة اني اكمل تعليمي والدراسة هتبدا اهي بعد شهر ناوي علي ايه
زين حب يحرق دمها : مفيش تعليم ولا زفت
ليلي : كيف يعني مفيش تعليم انت هترجع في حديتك ووعدك ليا
زين : بصراحة لقيتك متستاهليش اني اعملك اي شي يفرحك
ليلي : لا والله ومال مين اللي يستاهل بت الوزير
زين : يا بووووي علي بت الوزير والزفت والخرة علي دماغك انتي كمان يا بتي مالك فيكي ايه وزير ايه وبت وزير مين انا مش من الناس اللي عيونها زايغة اني بيكفيني اللي معايا يا بت الناس
ليلي بدموع : لا انت رديت عليها وانا لا
زين : ميتا دا حوصل
ليلي : وقت الحريق اتصلت عليك عشان اطمن انت مرديتش علي واول ما هيا رنيت رديت علي طول
زين : والله ما اخد بالي من رنتيك وهيا رنيت كذا مرة فرديت عليها وزعقتلها وخليتها قفلت بسرعة
ليلي : كيف وهيا اللي قفلة
زين بحنان : اني مش محتاج اني ابررلك اي شي ولا مغصوب اني اكدب ونفسي تبقي اكبر من اكدي وتثقي فيا اكتر
ليلي : حاضر بس والله غصب عني غيرتي عليك هتموتني
زين مسك وشها ورفعه ونظر لعنيها : بعد الشر عليكي يا قلبي اني حابب اسمع من شي
ليلي : ايه هو
زين بحب : نفسي اسمع منيكي كلمة بحبك متهيقالي مش قولتيها ليا خالص
ليلي ضحكت : هو اني لحقت دا احنا بقالنا اقل من اسبوع بس متجوزين
زين بتصنع الزعل : يعني مهتقولهاش قصدك ماشي براحتك قوي
ليلي بحب :لا هقول لاني فعلا حبيتك كل شبر فيا هيقولك بعشقك يا زين الرجال
زين : ياااااه وحشتني قوي زين الرجال دي منيكي
ليلي بابتسامة : مهبطلهاش تاني واصل
زين : بحبك يا لوليتي يا ست وملكة البنات
ليلي : فعلا اني مبحسش اني ملكة غير بيك وبكلامك وغزلك ليا
زين : ربنا يباركلي فيكي يارب واجيب ولد شبهك اكدي
ليلي : ويباركلي فيك يارب اشمعنا ولد مايبقي بت وشبهي
زين : باذن الله هتجبيلي ولد اني بحب الولاد قوي بس لو حبلتي وجبتي بت مش هنعترض
ليلي : يا بوي علي دماغك الصعايدة بت ولا ولد هدية من الرحمن بس ربنا يكرمنا بي اي شي عطاءية ربنا كلاتها زينة بس صوح هيا ريتاج وبوها دول هيغورو ميتا
زين : برضو مفيش فايدة دول ضيوف عندينا لازم نعاملهم زين يا لوليتا
ليلي :اني قولت حاجة اني بسال بس غلط اني اسال
زين : لا مغطيش علي العموم هما ماشيين بكرة باذن الله
((((في منزل العمروسي )))
اسماء : انت وعدتني انك هتخرجني ومخرجتنيش هتخرجني ميتا بقي
عمار : وقت ما تحبي بس اخرك بكرة وبعده عشان هنزل خلاص شغلي
اسماء : ماشي هنزل اني بقي عشان اشوف هيعملو ايه في الدار
عمار : حاولي تبعدي عن مرت خوي اسد عشان هيا واماه مهيطقوش بعض واصل خليكي بعيد عن حديتهم
اسماء : اني مال اني هبعد عن الكل هعمل واجباتي واطلع وبعد اكدي هيبقي الجامعة مش هفضي واصل
(((في الاسفل )))
اميرة : ينفع يعني اللي امك عاملة معايا دا معرفاش هتعمل اكدي ليه
سمر : اكسبيها يا بتي حاولي تكسبيها
اميرة : بحاول بس مفيش فايده واصل اللي فيها فيها
سمر : ربنا يهديكم علي بعض يا مرت خيي ومال فين مرت عمار
اميرة : اني خابرة شكلها لستها نايمة ولا ايه عاملة نفسيها عروسة لسه
سمر : مهيا لستها عروسة لسه ومال ايه
اميرة : اممم ماشي اسكتي بقي عشان هيا نازلة اهي
اسماء بابتسامة : كيفكم عاملين ايه
سمر بابتسامة : الحمدلله حبيبتي
اميرة من غير نفس : الحمدلله
اسماء لاحظت طريقتها : هو في حاجة
اميرة : هيكون في ايه يعني مفيش
اسماء : مفيش مفيش
(((في مصر )))
في مكتب الخاص بمالك تدخل عليه سمية بفنجان قهوة : احلي قهوة لاحلي مالك بيه
مالك بابتسامة : تسلم ايدك يا جميل
سمية : -تؤمرني بي شي تاني
مالك : اه عايزك في حاجة ممكن تقعدي
سمية قاعدت علي احد الكراسي : انا حبيتك يا سمية حبيتك جداا معرفش ازاي وامتي المهم اني حبيتك
سمية تتصنع الكسوف : ايه اللي انت بتقولة دا انت عارف انت بتقول ايه
مالك : اني خابر زين اني هقولك ايه بس دا احساسي من ناحيتك وكان لازم اصارحك بيه واسف لو كنت قولت حاجة زعلتك وانا مش طالب منك انك تردي علي بي شي دلوقت علي راحتك قوي واللي تحسي تعالي قولهولي من غير زعل
سميه : يعني مهما كان الرد ايه مش هتزعل مني ولا هتبصلي بي نظرة مش كويسة
مالك :مهما كان الرد ايه هتفضلي في عنية زيي منا شايفك
سمية بابتسامة : طمنتني بس انا صريحة واللي في قلبي علي لساني وعشان كدا انا كمات بقولك اني بحبك يمكن اكتر منك
مالك بسعادة : مش مصدق اللي بسمعه يعني انتي كمات بتحبيني
سمية : اه من اول نظرة
مالك : مش مصدق نفسي باذن الله انا هنزل الصعيد بكرة اكلم بوي عليكي واتقدملك
سمية بتوتر : ها اه اه ياريت يا قلبي
((((في منزل السيوفي )))
رعد يجلس بغضب في غرفتة : ام زين يا ام زين
جاءت اليه زوجتة مسرعا : نعم يا حاج خير مالك في ايه
رعد : خلي حد يناديلي فهد
ام زين بقلق : حوصل ايه في حاجة
رعد بصوت عالي : اسمعي اللي هقوله ليكي اخلصي
ام زين بخوف : حاضر حاضر ( ثم جريت الي الخارج ) عبير روحي نادي علي خيك فهد بسرعة قوليلو بوك عايزك ابسرعة
عبير : ليه في حاجة ياماه
ام زين بزعيق : معرفش اسمعي اللي خبرتك عليه وانتي ساكته
عبير : حاضر حاضر ( ثم جريت الي غرفته فهد )
ام زين بقلق : جيب العواقب سليمة يارب
(((في غرفة فهد تخبط عبير علي الباب بطريقة تخوف فتح لها فهد مزعوجأ من ذلك الترك )))
فهد بعصبية : ايه في ايه بتخبطي اكدي ليه
عبير : بوك عايزك بسرعة
فهد يغلق عيناه نصف غلقة : ليه في ايه
عبير : معرفاش انزل بسرعة يالا
فهد : البس شي وانزل وراءكي علي طول
((((في منزل العمروسي )))
اميرة : مرت خيك دي مش طايقها
اسد : ليه شكلها بت غلبانة
اميرة : غلبانه ها دي بت سهونه
اسد : وانتي ايه اللي عرفك
اميرة : بعرف البني ادم من شكلة
اسد : يمكن الله اعلم بس اني شايف غير اكدي
اميرة : اسمع اللي هقولك عليه دي واكلة دماغ خيك
اسد قرب منها بسفالة : وايه يعني لما تاكل دماغ جوزها مانتي واكلة دماغي بقاش فيا دماغ واصل
اميرة تمسكه من ياقت جلبابه بدلع : بجد ياريت اكون واكله دماغك بس للاسف معرفاش
اسد : طيب عايزك تاكلي دماغي دلوقت وتاكلي كل حاجة ولا يهمك
اميرة : اوعي اكدي وبطل قلة ادب مقدراش اني
اسد : لا لازم تقدري اني حبيبك ولا اي
اميرة : جوزي وحبيبي وقلبي و عمري كلة
اسد : ربنا يخليكي ليا يارب
(((في منزل السيوفي )))
زين واخد ليلي في حضنه وكان نائم ليلي فضلت تنظر ليه بشوق وحب : ياااه ازاي ممكن ابقي مع حد غيرك انت ازاي فكرت اني ممكن اغيظك بحد حتي لو مجرد اني عشان اغيظك انت مينفعش حد يفكر في حد غيرك ( ثم اتنهدت ) اني عمري ما حبيت حد ويوم ما احب احب بشكل دا انت جننتني يا زين الرجال ( ثم مشيت بايديها علي وجه بحب ونظرت الي شفايفة وقربت منها وباستة ثم فجاءة القت بيد تلف حوالين جسدها ويقلبها عليه وبقيت فوقة فجاءة )))
زين : الله انا اصحي علي بوسة من الشفايف الكريز دي
ليلي بكسوف : مين دا اللي باسك محصولش
زين يغمز لها : لا حوصل
ليلي بتوتر :حوصل ايه
زين بخبث حاوطها بشكل مغري وقرب من شفايفها بشوق وباسها بوسة صغير : حوصل اكدي بس اني هعمل اكدي ( ثم باسها بوسه قوية جعلتها كانها في مكان بدون اكسجين ) ها ايه رايك انهي احسن
ليلي مش قادرة تاخد نفاسها : حرام عليك يا زين قطعت نفسي
زين بوقاحه : قطعت نفسك وههد حيلك وهعمل مابدالي عن رائ تاني
ليلي بتحاول تقوم من علي زين مسرعا : لا اوعي اكدي سبني ( لكنة هو المسيطر عليه يمسكها من خصرها متحكمان فيها بكل الطرق )
زين : اسيب مين انسي ( ثم قلب الوضعية بقت هيا في الاسفل وهو في الاعلي وهو ينظر لعينيها بشوق ولهفة ) تعرفي
ليلي بابتسامة : اعرف ايه
زين : تعرفي اني بحبك قوي بعشق اي لحظة بتجمعني بيكي كل كلمة خاصة بيكي بعشقك مملكتنا دي
ليلي : فين مملكتنا دي
زين ابتسم : القوضة بتاغتنا دي اني مسميها مملكتنا عشان مفيش حد يقدر يدخلها ولا يعرف شي عنا غيرنا احنا وبس ومفيش ملكة فيها غيرك انتي يا نور عنيا
ليلي ابتديت تحضن اكتر في من حبها في ومن كلامه ليلي بتنهيدة : ياااه عوض ربنا حلو اوووي عمري ما اتخيلت اني ممكن احب واتحب بطريقة دي
زين : مفيش حد ينفع يتحب الحب دا غير لوليتي وبس
ليلي : ولا حد يعرف يحب ويحبب حد في بطريقة دي ولا بالحنان دا غير زين الرجال تعرف
زين ابتسم : لا معرفش قولي انتي
ابتسمت ليلي له : كنت بخاف منك جدااا لما
كنت صغيرة لما كنت تيجي عن خيي اسد
زين ضحك : بجد ليه طيب
ليلي :معرفش كنت بحس انكم معندكمش رحمة كيف ما كنت بسمع
زين : حتي لو معندناش رحمة مش مع اي حد مع اللي هيجي علينا وبس غير اكدي احنا ناس طبيعية جداااا
ليلي : فعلا دا اتوكد منيي لما جيت داركم اهني عرفت
زين يغمز لها بخبث : طيب ايه
ليلي بابتسامة خجل : ايه
زين : يعني مفهماش
ليلي : لا مفهماش
زين : هفضل اكدي ونرغو علي الفاضي
ليلي : ومال عايز ايه
زين : عايز اجيب الولد يا قلبي
ليلي بخجل : طيب متجيبو اني حيشاك
زين : ايوا اكدي فوقي معايا بقي ( ولسه هيكمل كلامة خبط الباب ) يا بوي ايه قلة المزاج دي مين الرخم دا دي قلة ذوق ( ثم باعلي صوتة )مين هيخبط
من الخارج : انا ريتاج يا زينو
زين نظر لي ليلي ثم قالت ليلي : فعلا رخم وقليل الذوق
زين بدون ان يفتح الباب : نعم يا ريتاج في حاجة
ريتاج : ايه هتكلمني كدا من وراءه الباب اية جيت في وقت مش مناسب ولا ايه
ليلي بهمس : ايه قلة الادب بتاعتها دي اقوم اهزاءقها
زين بزهق : لا استني هقوم اشوفها عايزة ايه دي
ليلي : قوم منشوف اخرتها في ام الحوار دا
(((في غرفة رعد )))
فهد خبط ودخل : خير يا بوي بعتلي عبير خيتي قولت انك عايزاني خير
رعد بغضب : هو اللي يشوفك يشوف خير ولا يعرفه اول مرة احس اني معرفتش اربي حد من ولدي اول مرة احس اتي عجر ( ثم فجاءة بكل قوتة يضربة قلم قووي للغاية )
(((يتفاءجاة فهد بيه ويبرق عيناه بشده )))
يا تري رعد ليه عمل كدا مع فهد ابنة
ويا تري ريتاج عايزة ايه من زين وايه اخريت اللي بتعملو مع زين دا
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جبروت ذئاب الصعيد ) اسم الرواية