رواية اسيرات الاسد و الصقر كاملة بقلم انجي صلاح عبر مدونة دليل الروايات
رواية اسيرات الاسد و الصقر الفصل التاسع 9
اسيرات الأسد والصقر 🔥🔥🔥🔥.
انجي صلاح 💐💐💐💐
الفصل التاسع ...
في فيلا اسد وصقر...
كانت تقف كريمه ودموعها تنزل دون توقف يالله ما ذلك الكابوس ماذا تفعل الان ...
كريمه بدموع ومراره/مش ممكن ليه الامتحان الصعب ده من ضمن كل البنات الي في الدنيا ي اسد تقع في حياه أنا مش هسكت لازم اروح ل ابراهيم لازم ..
******************.
في المستشفي .
في غرفه اسد .
كان بيفتح عنياه تدريجيا بتعب شديد لتقع عيناه علي تلك التي تبكي بحرقه وخوف .
/انتي بخير .
حياه وهي تحرك راسها بدموع ومراره/لا ي اسد مش كويسه هبقا كويسه ازي وانت بعيد وانت كنت هتروح مني .
اسد بابتسامه متعبه /افهم من كده انك بتحبيني .
حياه باعتراف عاشقه تعبت من الكتمان /مش بس بحبك بعشقك ي اسد بعشقك من اول لحظه شوفتك فيها خطفت قلبي أسرته ليك اللحظه الي اتكتبت فيها علي اسمك كانت بعمري كله كانت ولادتي من جديد بعشقك ي اسد .
اسد بابتسامه ساحره/وانا بموت فيكي ي روحي افوق بس من الي انا فيه وهعيشك اجمل حياه ي حياه قلبي .
***************.
في غرفه صقر.
كانت قاعده عزه بدموع وخوف عليه فانتهاء الأمر واعترفت بعشقها له وأنها أصبحت اسيره له .
/صقر حبيبي رد عليا علشان خاطري انت جبل ي صقر مش ممكن تقع كده متسبنيش ي صقر أنا مقدرش اعيش من غيرك ده انا اموت .
صقر بابتسامه متعبه /لو اعرف اني هسمع الكلام ده كنت ضربت نفسي بالرصاص من زمان اووي .
عزه بابتسامه وضحك بدموع /هههه انت فيه ايه ولا في ايه ي مجنون حمد لله على سلامتك ي حبيبي .
صقر بابتسامه ساحره/الله يسلمك ي روحي كفايه الي سمعته منك رجعلي عمري من اول وجديد ياااه ي عزه حركتي جوايا مشاعر كانت ماتت من زمان بحبك يا مجنونه .
عزه وهي تقبل يده بعشق /وانا بعشقك ي روحي .
*******************.
في بيت مهجور ..
كانت تقف اميره وهي تنظر يمين وشمال باستغراب شديد.
/ايه المكان ده ي فارس .
فارس بابتسامه/ده المكان الي هتفضل فيه مع بعض انتي فاكره أننا هنرجع تاني الفيلا بعد الي عملته مع الواطي في الحفله ساعتها اسهل حاجه عند عمر الفيومي أنه يقتلني هنا هنكون في امان مع بعض ولا مش مامنه علي نفسك معايا .
اميره وهي تمسك يده بحب /انت بتقول ايه أنا محستش بالأمان الي في عنيك ي فارس بس خليك جنبي اوعا تتخلا عني اوعا تسبني .
فارس حضنها وهي بيبوسها في رأسها /مقدرش اسيبك ي روحي انتي خلاص بقيتي جزء من روحه عمري قصاد عمرك ي اميره .
اميره بابتسامه/بحبك ي روح أميره .
فارس بابتسامه عاشقه /وانا بموت فيكي ي روحي.
********************.
في احدا السقف البسيطه .
في الحاره ..
كانت تجلس روح بخوف شديد وغيظ .
/انت ي اخ يالي خطفني انت ي عم الحاج دي مش معامله لبنات الناس دي طب فين العشاء .
قرب منها عاصم بغيظ شديد.
/اوووف فيه ايه انتي مزهقتيش لوك لوك أنا صدعت وبعدين انتي لازم تتادبي علي الي عملتيه من ضمن كل الحراميه الي في البلد ملقتيش الا انا ده حالتي الماديه تحت الصفر .
روح بغيظ شديد/وانا مالي هو أنا الشؤؤن الاجتماعيه ي اخويا أنا ظابط شرطه ومهمتي اني اقبض علي المجرمين الي زيك واحطهم في السجن .
عاصم بغيظ شديد/طب قومي بقا ي حضره الظابط حضرليلي الفطار هتلاقي كل حاجه في الكيس .
روح بغيظ شديد/نعم ي اخوويا هو حد قالك اني الشغاله الجديده .
عاصم بغضب افزعها /قوووومي ي بت .
روح بغيظ شديد/حاضر حسبي الله ونعم الوكيل.
********************.
في جناح مي وأحمد ...
كان نايم علي رجلها بابتسامه ساحره.
/بجد ربنا مايحرمني منك ابدا ي مي هونتي عليا كل حاجه..
مي بابتسامه عاشقه/أنا في الخدمه ي باشا .
احمد بابتسامه ساحره/طب لما انتي جزاكي كل المشاعر الحلوه دي ليه كنتي مصدرالي الوش الجامد طول الوقت ..
مي بخوف ومراره /أنا من النوع الي بيخاف اووي يا احمد بخاف انجرح واتوجع وملقاش حد جنبي علشان كنت خايفه انا اسفه ي حبيبي اسفه .
احمد وهو بيبوس أيدها بحنان/ولا يهمك ي روحي اوعي تتاسفي أنا فاهم قصدك بس اوعدك انك هتعيشي معايا اجمل حياه تلاقيه بملاك زيك.
/***********************.
في جناح سليم وشروق....
كانت تخفي وجهها في صدره بخجل شديد.
احمد بضحك علي خجلها /ايه ي حبيبتي أنا جوزك والله.
شروق بخجل وارتباك/بس بقا ده انت مفيش في قله ادبك.
سليم بضحك /هههههههه طفله والله العظيم بس سيبك انتي خلتيني اعيش ليله ولا الف ليله وليله بعشقك ي شروق .
شروق بابتسامه عاشقه /وانا بموت فيك ي روحي.
*******************.
في غرفه صقر ....
كانت عزه بتاكلها بحب وحنان.
صقر بتعب شديد/كفايه بقا ي عزه أنا شبعت .
عزه بابتسامه/لا وحياتك عندي اخر معلقه بس .
صقر بلهفه /قوليلي اسد بخير .
عزه بابتسامه/اطمن اسد زي الفل وهايص هو والست ايه .
صقر بابتسامه وغمزه /عقبال احنا كمان منهيص .
عزه بابتسامه عاشقه /بعشقك ي صقر .
صقر بابتسامه وغمزه/وانا بعشقك ي روح صقر .
*********************.
في شقه ابراهيم .
كانت واقفه كريمه بصراخ شديد وغضب.
/بقولك ايه ي ابراهيم بلاش حركاتك دي معايا معقول الطمع يخليك تعمل كده تجوز اخ ل أخته انت ازي عملت كده ازي .
ابراهيم بحده /ايه التخاريف دي ي وليه أنتي قصدك ايه.
كريمه بحده/انت فاهم قصدي كويس اوي ي ابراهيم ولا عايز تقنعني انك مش عارف ان اسد ابن سحر اختي وعمار الحديدي .
ابراهيم بحده /لا طبعا عارف .
كريمه بجنون وصراخ /طالما انت عارف ازي عملت عمله سوداء زي دي ازي تجوز اخ ل أخته .
ابراهيم بغضب /أنا طماع وكلب فلوس اه بس مش حقير لدرجه دي ومستحيل اعمل كده حياه مش بنتي أنا وسحر بنتي أنا وسحر ماتت من اول يومين جات معايا فيه حياه تبقا بنتي أنا .
كريمه قعدت بابتسامه راحه كان جبل علي قلبها /ي عني اسد وحياه مش اخوووات الحمد لله ي يارب .
*****************.
في فيلا اللفيومي .....
كان واقف عمري الفيومي بغضب جحيمي.
سامح بخوف شديد من هيئته /عمر باشا دورنا في كل حته مفيش اي اثر .
عمر بغضب جحيمي/ي عني ايه ي سامح دور عليهم في كل حته أنا عايزهم حايين قدامي وانا اخلص عليهم ب نفسي .
***********/********.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية اسيرات الاسد و الصقر ) اسم الرواية