رواية تزوجت اميري كاملة بقلم اوشا مصطفي عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت اميري الفصل التاسع 9
ف المستشفى كان أمير نايم ومتوصل ب الاجهزه لأنه ف غيبوبه بقاله ٦ شهور من ساعه الي حصل
وفجأه فتح عيونه وقال بصوت عالي اسيييل
دخل الممرض وقال حمدلله علي سلامتك
أمير:أسيل اسيل فين
الممرض:حضرتك لازم ترتاح
أمير:لاء أسيل مسكت ايدي وبصلتي بعيونها اني
مسبهاش مينفعش اسبها مينفعش انا لازم اروحلها
الممرض حاول يسيطر علي الوضع لكن أمير كان مصمم يخرج واضطر يديله حقنه مهدئ
اما عند آسيا ومسلم ف مسلم وآسيا علي طول عند سهام وإيلا ف الفتره الصعبه دي من ساعه اختفاء أسيل
وآسيا خفت تماماً …….
ف بيت صغير فتحت بنت عيونها الخضرا بنعاس … وقامت من علي السرير وفردت شعرها البني
دخلت اخدت شاور وخرجت
يوم جديد ب ابتسامه اجدد
وخرجت وهي بتقول صباح الخير يالولؤه
صباح الخير ياحوري تعالي افطري
قعدت البنت وقالت ماما مين أسيل
لؤلؤ بتوتر:أسيل اي الاسم دا يابنتي
حور:علي طول بحلم اني ماسكه ف ايد شخص واحنا
زاي اكننا بنغرق وبعد المشهد دا دماغي بتوجعني اوي..
لؤلؤ:متفكريش كتير ها هتعملي اي انهارده
حور:بفكر ف فكره مجنونه شويه بس مش عارفه بصراحه
لؤلؤ اي هي
حور:بقالي ٤ شهور بكتب ف روايه ومتردده بصراحه
اني انشرها وكدا خايفه
لؤلؤ ب ابتسامه وياتري اي اسمها
حور: اسيره لعشق الأمير
لؤلؤ:اشمعنا الاسم دا
حور :معرفش بس اسم أمير مبيفارقش بالي
لؤلؤ:طيب ياحبيبتي انا نازله السوق هشتري شويه خضار وراجعه
حور:وانا هروح الجامعه..
لؤلؤ نزلت وحور دخلت اوضه مامتها تاخد من عندها دريس لكن فجأه وقع من الدولاب ورق
حور قرأته وعيونها برقت وقالت بصدمه لؤلؤ مش ماما ..؟
قلبت ف الورق وعرفت ان حور صالح متوفيه من ٦ شهور
حور دي شهاده وفا’تي انا ازاي عايشه طيب
قعدت تجمع الأحداث ببعض
حور انا مش فاهمه حاجه طب انا مين
قلبت ف الورق اكتر
قرأت بعيون وصوت مرتفع نسبيا أسيل عمران..
يعني انا اسمي أسيل يعني انا مش بنت الست دي
طب طب اهلي فين وانا مش فاكره حاجه ليه….
أسيل خافت جدا وطلعت تجري من البيت زاي المجنونه وفجأه فقدت الوعي ف الشارع وهي بتجري
وكان فيه عربيه هتخبطها……
نزل منها شاب ف عمر ال٣٠ ولقي أسيل واقعه علي الأرض وقال بصدمه أسيل؟!!!
والشاب دا م كان إلا حسام
*ملحوظه حسام بيكون ظابط*
*لكنه كان ف جامعه أسيل معيد لانه كان ف مهمه*
*ومهمته خلصت* ورجع حياته الطبيعيه
حسام شالها وطلع بيها علي المستشفى
فهد كان قاعد مع عيله أسيل ونظراته مش مفارقه إيلا
وجاله تلفون من حسام
فهد رد بسرعه وقال الوا ايوا ياحسام
حسام بصدمه لسه:انا لقيت أسيل يافهد
فهد قام بفرح وقال أسيل
سهام بلهفه :أسيل بنتي أسيل مالها
فهد بفرح:المقدم حسام قدر يوصل ل أسيل
فهد:انت فين ياحسام
حسام نفس المستشفى الي فيها أمير…
فهد اخد سهام وإيلا وطلعوا فوراً علي المستشفى
اما بقا ف الصعيد عند قاسي ابو أمير
قاسي :انتي طالق يامني
مني :بقا بتطلقني علشان الي رمتها هي وابنها من سنين ف الشارع
قاسي:انا كنت غلط وجه اني اصلح غلطي دلوقتي بس ف وقت متأخر جدا اطلعي بره حياتي يا مني…
وركب عربيته واتجه ل اسكندريه …
أسيل فتحت عينها وأول شخص سألت عليه أمير
حسام:اهدي أمير ف غيبوبه من ٦ شهور
أسيل:أمير وديني عند أمير دلوقتي ياحسام
حسام:أهدي طيب حاضر هوديكي والله هو ف الاوضه الي جنبك
أسيل قامت وراحت ل أمير ودخلت وأول م شافته ف
الحاله دي جريت عليه وقعدت علي الكرسي الي قصاد
سريره ومسكت ايديه
أسيل بفرح:وحشتني والله ونزلت دموعها وقالت
افترقنا ٦ شهور بس صدقني كنت الفتره دي كل يوم
بحس ان في حاجه نقصاني يمكن …كان نقصني
جنونك.. ضحكك ..ومشكساتك ف الي حواليك
..وخناقنا سوا… عيونك الي مكنتش بتفارق خيالي لحظه … وقلشاتك وقت الجد …وحشني هزارك اوي
اصحي بقا انا والله بحبك
أمير فتح عيونه ببطء وقال ب ابتسامه وانا بحبك
أسيل دمعت واترمت ف حضنه
أمير بوجع:انا وانتي ولو مبعدتيش هيبقا تالتنا الشطان
أسيل ضحكت وأمير مسح دموعها
وغاب عن الوعي تاني
أسيل ندهت الممرض والممرض قالها بقا ان دا تأثير المخدر وعدا اسبوع
واسيل كانت ف اوضتها وسهام دخلت وقالتلها ان في حد اسمه لؤلؤ عاوزها ..*آسيل كانت محكتش لسه اي حاجه ل اي حد*
اما ف بيت أمير
دخلت الخدامه وقالت إن قاسي باشا جاي وعايز يتكلم معاه….
أمير نزل وشاف قاسي قاعد علي ركبته علي الأرض
أمير بصدمه:بابا. .
قاسي بص ل أمير وقال بدموع انا اسف يابني انا اسف
ليك انت وامك انا أذيتكم كتير … انا مكنتش انسان
وللأسف جيت افوق بس امتي متأخر اوي انا مش
هقولك سامحني الي عملته مستهلش انك تسامحني عليه….
أمير ب ابتسامه:ربنا غفور رحيم وبيغفر للعباد
ف مين انا علشان مسامحش انا مسامحك من زمان صدقني يابابا
قاسي حضن أمير وقاله وصل ل نورا الجواب دا هتعرف ابنها التاني فين دلوقتي ….
أمير بصدمه:ابنها التاني قصدك أي ب ابنها التاني…؟؟؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت اميري ) اسم الرواية