Ads by Google X

رواية جميلة الفصل العاشر 10 - بقلم ليل ادم

الصفحة الرئيسية

 رواية جميلة الفصل العاشر 10

مساء الخير للجميع ❤️❤️💐🤍🤍❤️

الجزء العاشر من قصه ❤️💐🤍💐❤️

                     (❤️ جميله ❤️)

ياسين: ألو

جميله: ألو

ياسين: جميله هبعت ليكي محمد ادي التليفون بتاعك وهبعت معاه تليفون تاني محدش معاه رقمه غيري علشان اعرف أوصل ليكي عن طريقه

جميله: طب ليه في حاجه ولا اي

ياسين : اه علشان اقدر اعرف مين اللي بيبعت الرسائل دي ومين اللي مصمم يخرب علينا 

جميله: اكيد طارق يا ياسين منتا عارف

ياسين: لا المرادي الفاتوره غاليه اوي يا جميله علشان كده واجب عليا أتأكد

جميله: اللي تشوفه 

ياسين : خلاص ماشي سلام

جميله: سلام

ياسين: ( فعلاً كلمت محمد وعرفته هيعمل اي وراح ادا جميله التليفون ورجع معاه تليفون جميله خدته منه وبدأت ابعت للرقم رسائل رد على كلامه وكان الحديث كالآتي في رسائل نصيه من تليفون جميله وكأن هيا اللي بترد عليه مش أنا)

ياسين : لو مش ياسين اللي يستاهل مين يستاهل 

المرسل : أنا بس انتي اللي بتحبي تبصي تحت رجليكي 

ياسين : انتا مين 

المرسل : مش وقته خلي كل حاجه في وقتها 

ياسين : لو مش دلوقتي مش عايزه اعرف خالص وياريت بلاش تبعت رسائل تاني شكراً علي النصيحه سلام

المرسل : اكيد هقولك أنا مين بس نستنا شويه الدنيا تهدأ 

ياسين : ( مردتش على الرسالة ولا كأني شوفت حاجه وبدأت أفكر بره الصندوق بالصدفه وأنا بلعب في تليفون جميله شوفت صوره للفحوصات اللي كنت عاملها وكانت في خزنتي لما قعدت افكر مع نفسي افتكرت اني كنت ناسي مفاتيح الخزنه في البيت من اسبوع وطلبت من جميله تجيب المفاتيح علي المطعم افتكرت بعديها كام موقف وبدأت أربط الأحداث ببعض كل السكك بتوصل ل مها  تاني يوم بعد ما جميله نسيت الفون هنا في المطعم وكان في ايد مها تاني يوم طارق كان عندي هنا وقال الكلام اللي قاله يعني مها دخلت فتشت في تليفون جميله وخدت الصورة دي في سكه طارق علشان توقع الدنيا اكتر من غير تفكير طلبت مها وجت بسرعه)

مها : تحت امرك يا مستر ياسين

ياسين: اقعدي يا مها عايزك 

مها : حاضر

ياسين: طلعي تليفونك يا. مها 

مها : في حاجه يا مستر ياسين

ياسين: لأ بس هقولك حاجه مينفعش تطلع بره المكتب ده ابدا بأي شكل من الأشكال حتا لو بالعافيه

مها : الفون أهو

ياسين: ( خد الفون قصاده ) قوليلي يا مها علاقتك مع طارق اي بالظبط

مها : طارق مين معرفش حد اسمه طارق اصلا

ياسين: طارق يا مها اي هتعملي مش عارفه حاجه

مها : مستر ياسين بعد اذنك أنا مقبلش الطريقة دي في الكلام

ياسين: تمام باسورد فونك اي 

مها : ليه 

ياسين: لو مش حبه تشيلي  ليله مش بتعتك كملي في العند

مها : مستر ياسين بعد اذنك هات الفون بتاعي 

ياسين: خايفه من اي مش بتقولي انك في التمام

جميله. : اه 

ياسين: يبقا قولي الباسورد

مها : ( شدت الفون من ايد ياسين وفتحته ) امسك خلص تأكيد وقولي 

ياسين: ( كانت فكره اني هدخل على الصور او محادثات وكده اكتشفت اني. بكتب رقم طارق ولقيت ظهر أسمه ) اي ده منتي تعرفي  طارق أهو 

مها : لا معرفش حد أنا 

ياسين: طب والشات الصوتي مش ده صوتك 

مها : اه صوتي 

ياسين: اهو سامعه بتقوليلو يا طارق اهو 

مها : ( بتهز رأسها ومش قادرة تتكلم ) 

طارق : تمام شوفي بقا قصادك حاجه من الاتنين يا تقفي معايا بقلبك بجد يا تخرجي من هنا على القسم وانتي عارفه انها مش صعبه عليا دي ها قولتي اي

مها : مع حضرتك

ياسين: تمام خودي كلمي طارق قوليله اني بدور على شريك تاني بدال جميله وعايز فلوس بأي شكل لاني وقعت مادياً شوفي هيقولك اي وقوليلي 

مها ؛ حاضر

ياسين: طبعاً مش محتاجه تعرفي لو حصل حاجه غير اللي قولتها او كلمه من الاتفاق اللي بينا خرجت بره المكتب ده حتا لو مع اقرب الناس ليا  يبقا لا تلومي إلا نفسك تمام

مها : تمام

ياسين: اتفضلي تليفونك اتصلي بيه يالا 

مها : حاضر ( وخدت الفون بتتصل على طارق)

طارق: ألو

مها : عندي خبر احلي من اي خبر سمعته مني 

طارق: اي قولي 

مها : ياسين بيدور على شريك ليه علشان وقع مادياً غير أنه طبعاً فض الشراكة بينه وبين جميله وانفصل عنها ذاي ما قولتلك قبل كده

طارق: عايز اعرف حجم المبلغ اللي محتاجه ياسين يا مها 

مها: صعب اوي دي انتا عارف الأمور المالية دي كلها مع محمد لانه بيثق في جدآ

طارق: منا حاولت مع الود ده بس ملوش سكه معايا خالص

مها : طيب اعمل أنا اي 

طارق: عندي فكره

مها  : اي 

طارق: تعيشي على محمد دور الحبيبه لحد ما ناخد اللي عاوزين ناخده  منه

مها : اذاي صعب اوي ممكن يرفض ويقول ل ياسين

طارق: اي يعني معجبه ب واحد ورفض شغلي دماغك

مها : انتا شايف إن كده مش خطر 

طارق: لا طبعاً اسمعي الكلام ومتقلقيش

مها : ماشي سلام الوقتي 

طارق: سلام

ياسين: اعملي اللي قالك عليه

مها : طب ومحمد هيقبل 

ياسين: أنا هقول لمحمد الدنيا ماشيه اذاي 

مها : طب ما محمد نفسه مش عارف إحنا عندنا عجز أد اي لأن مفيش عجز 

ياسين: لأ أنا عايز ٢٥ مليون 

مها : ده بجد 

ياسين: اه 

مها : طب ما أنا ممكن اتصل بي طارق اقوله عادي

ياسين: لا طبعاً طارق مش غبي علشان يبلع حاجه ذاي دي

مها : تمام ماشي كده أنا مش محتاجه اقول ل طارق اني اتكلمت مع محمد 

ياسين: لا هعمل بس مكالمه بينك وبين محمد ونسجل المكالمه وخلاص 

مها : ملوش لازوم

ياسين: أنا عارف انا بقولك اي

في جانب آخر

ياسين:( كان أهم حاجة عايز أعرفها ان أمجد المحامي مع طارق ولا لا لان ده بالذات مينفعش يلعب ورا ضهري خالص واتأكدت ان أمجد بعيد كل البعد عن طارق كلمت محمد قولتله الحوار اللي هيحصل مع مها وكمان عرفته بالعجز المالي اللي علينا علشان يذكره في المكالمه بأي طريقة المهم يوصل ل طارق وفعلاً حصل وتم تسجيل المكالمة ووصلت ل طارق وعرف المبلغ المطلوب بعد مرور أربع أيام  جت رساله علي تليفون جميله من نفس الرقم الغريب مكتوب فيها) 

المرسل:لو عايزه تعرفي أنا مين أشوفك بكره في المطعم و هتعرفي أد اي أنا بحبك وعايزك  

ياسين : رديت عليه لأن تليفون جميله معايا قولتله طب أنا اي اللي يخليني اروح المطعم كل شيء انتها بيني وبين ياسين 

المرسل: علشان ارجع حقك بكره 

ياسين : انتا مين طيب 

المرسل: الموعد بكره الساعه واحده في المطعم

ياسين: رغم اني مش عارفه انتا مين إلا أني هقولك حاجه وعد عليا لو فعلاً حقي رجع بكره من طريقك مش هيكون في حد يستاهلني اكتر منك 

المرسل: بكره تتأكدي 

في جانب آخر

ياسين : ( اتصلت على جميله عرفتها كل حاجه حصلت بالحرف الواحد وطلبت منها تحضر في الميعاد وكمان تطاوع صاحب الرسائل دي لحد الآخر وفهمت أمجد المحامي أن كل ده لازم يحصل على عقود وهميه بس محدش يمسك علينا اي حاجه وكل ده ومكنش جالي طلب رسمي من طارق ولا غيره علي جلسه بكره كنت مستغرب جدا ليه لحد الوقتي محدش توصل معايا لقيت مها دخله مكتبي )

مها : مستر ياسين في رجل اعمال كبير طالب يقابل حضرتك بكره الساعه واحده ضروري جدا بخصوص موضوع العجز المالي و الشراكه

ياسين: اسمه اي

مها : للأسف رفض يسيب  أسمه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️

✍️ليل أدم ❤️💐

 •تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent