Ads by Google X

روايه اسيرات الاسد والصقر الفصل العاشر 10- بقلم انجي صلاح

الصفحة الرئيسية

 

روايه اسيرات الاسد والصقر  الفصل العاشر 10- بقلم انجي صلاح  

في فيلا اسد وصقر …
كان واقف صقر بغضب جحيمي.
/مفيش غيره هو الكلب الي وراء الي حصلنا ي اسد .
اسد بتهنيده /أنا متأكد من ده ي صقر بس وحياتك عندي لنهايته خلاص قربت .
صقر بحده /أنا عايز اختي ي اسد كفايه كده انا خلاص تعبت أنا مش عارف هي فين ولا الكلب ده بيعمل فيها ايه لاول مره احس اني فاشل ي اسد فاشل .
اسد وهو حاضنه بخوف عليه /اهدا ي صقر اهدا اميره هتكون معاك وده وعد مني ي صقر ..
صقر بدموع بتنزل لاول مره /انا تعبت ي صقر اختي وحشتني اووي .
اسد وهو يربت علي يده بحنان /دموعك دي من امتا بتنزل ي صقر أنا وعدتك ي اخويا أن اميره هتكون معانا في اقرب وقت .
عزه بابتسامه/العشاء جاهز .
اسد بابتسامه/شكرا يا عزه شوفي جوزك الكندي ده انا عريس جديد مش ناقص .
عزه وهي ماسكه أيده بعشق /روح قلب عزه مالك ي روحي فيك ايه ي صقر .
صقر بدموع وضعف اترما في حضنها /أنا تعبان ي عزه تعبان ومحتاج اتكلم معاكي تعبت ي عزه تعبت من الحمل الي شايله في قلبي .
عزه وهي تقبل يده بعشق /اتكلم ي روحي انا ملك ايديك ورهن اشارتك .
***************.
في جناح اسد …
كانت واقفه حياه وهي لابسه قميص نوم احمر وكانت جميله جدا انصدم اسد من جمالها ورقتها واتكلم من غير وعي .
/ايه القمر ده حرام عليكي خطفتيني .
حياه قربت منه بعشق ودلال .
/القمر ده جاهز علشان يسعدك وبس بعشقك ي اسد بعشقك وخلاص كفايه مش قادره ابعد اكتر من كده عايزه احس اني فعلا بقيت مرائتك بقيت ملكك بقيت بتاعتك .
اسد شالها وغمزها بتوعد /لو علي الاثبات مفيش اسهل منه ي حلوه تعالي في حضني علشان اعرفك معنا الحب الي بجد .
ليغرقوا في بحور عشق وغرام لايليق غير بهم فقط .
*************/******.
عند اميره وفارس ..
كان قاعد فارس وهي في حضنه وبتحكي كل حاجه كل وجعها والمها بدموع .
/ومن ساعتها بقيت زي مانت شايف واحده زي اي واحده من الشارع .
فارس بعشق /اوعي تقويلي علي نفسك كده فاهمه ولا لا انتي اشرف من اي حد انتي ملكتي قلبي وخلاص مبقتش اقدر اعيش من غيرك ابدا .
اميره بدموع /بجد ي فارس حتي بعد كل الي عرفته عني .
فارس بعشق لا يوصف /طب تعالي بقا معايا كده علشان اثبتلك كلامي .
اميره باستغراب /رايحين فين ي فارس.
فارس بعشق وتصميم /هنتجوز هتكوني مرائتي ي اميره خلاص محدش يقدر يبعدنا عن بعض ابدا .
اميره بسعاده لا توصف /بحبك ي فارس.
فارس بعشق /وانا بعشقك ي روح فارس .
*****************
في شقه عاصم
في الحاره ..
كانت واقفه روح بتغسل المواعين بغيظ شديد.
/هو ايه الي أنا فيه ده هو انا جايه هنا اشتغل خدامه ولا ايه ده مرار ايه ده .
عاصم ببرود /انتي لسه مخلصتيش لحد دلوقتي .
روح بغيظ شديد/هو انت فاكرني خدامه عندك والا ايه أنا ظابط شرطه.
عاصم وهو يقترب منها بنظره خبيثه/لا سيبك من الكلام دا انا مبيهمنيش بس انتي مزه جامده اووي .
روح بغيظ شديد وارتباك /بقولك ايه خليط مكانك أنا مجنونه متقربش مني كده .
فجاه رن جرس الباب راح عاصم يفتح وكانت الطفله بطه جارت عاصم فهي فتاه يتيمه لكنها تعشق عاصم ..
عاصم وهو شايلها بحب وحنان/حبيبه قلبي وحشتيني اووي .
بطه بابتسامه /انت كمان ي عاصم ها جبتلي الشيكولاته بتاعتي.
عاصم بابتسامه/طبعا ي ملكه اتفضلي .
بطه بابتسامه/طب يلا بقا انت وعدني انك هتوديني الملاهي صح وطنط الحلوه دي هتيجي معانا صح معلش ي طنط أنا مش عندي ماما تعالي معايا .
روح حضنتها بحب وحنان /عنيا ي روحي هو أنا أقدر ازعل بطه الجميله .
عاصم بابتسامه/هغير هدومي وجاي حالا ….
روح وهي تنظر إلي طائفه بابتسامه جانبيه الي حبه وحنان الي ظهروا من غير تخطيط .
*******************.
في فيلا اسد وصقر….
كانت ماسكه عزه أيده وهي بتبكي علي حاله والي الحمل الي شايله لوحده .
عزه بدموع ومراره/حبيبي كل ده جواك ي صقر ومتقوليش أن شاء الله اميره هترجع اطمن ي حبيبي .
صقر بابتسامه وجع /أنا آسف ي حبيبتي آسف من ساعه جوازنا مشوفتيش يوم عدل أنا آسف .
عزه وهي تقبل أيده بعشق /أنا سعادتي خدتها لما بقيت مرائتك ي صقر أنا جنبك ي روحي جنبك لحد ما اميره ترجع وتكون في حضنك .
صقر وهو حاضنها بعشق وراحه /يااااه حضنك بالنسبه الي دنيا جميله عايز افضل فيها علطول غرقان في بحور عشقك .
عزه بعشق /اوعدك ي حبيبي اني هعيشك اجمل حياه ي سيد الرجاله .
صقر وهو يحملها بغمزه /لا أنا كده نكدتي عليكي ولازم اصالحك بقا .
عزه بخجل شديد/هنروح فين .
صقر بابتسامه وغمزه /علي الجنه ي روحي.
*********************.
في جناح اسد وحياه …
كانت في حضنه ضعيفه مستسلمه بين أيديه سعيده بملكيته ليها .
/مبسوط ي روحي.
اسد وهو يقبلها بعشق /مبسوط بس ده انا طائر من الفرحه مش قادر اصدق انك خلاص بقيتي مرائتي كده ملكت الدنيا كلها .
حياه وهي تقبل وجنتيه بعشق /بجد ي اسد أنا في حضنك حاجه ضعيفه بس مالكه الدنيا كلها ربنا يقدرني واسعدك بعشقك ي اسد .
اسد وهو يحتضنها بعشق وغمزه /تعالي هنا احنا كنا بنقول ايه .
حياه بضحك وخجل /ههههههه .
اسد بابتسامه عاشقه وغمزه /ايوه افتكرت تعالي اقولك .
********************.
في جناح مي وأحمد…
كانت قاعد احمد وهو بيبصلها بعشق وهي بترقص باندماج ودلال اطاح بعقله لتجلس جانبه بعشق .
/ايه رايك عجبتك .
احمد بابتسامه وغمزه /ده انتي تعجبي الباشا ي باشا ايه ي عم الحلاوه دي .
مي بابتسامه عاشقه/المهم اني اسعدك ي احمد أنا اتغيرت علي ايدك بقيت ست بجد.
احمد بابتسامه خبيثه /لا معلش لسه اللقب ده مخدتوهوش بس حالا هتخديه .
مي بضحك /هههههه .
احمد بابتسامه وغمزه /اللعب ي حلويات .
******************
في مكتب اللواء محمد…
كانت واقفه صبا بخوف شديد علي روح .
خالد بحنان /اهدي ي روحي أن شاء الله هتكون بخير اطمني .
صبا بخوف /دي هبله وبتخاف من الهواء ي خالد أنا خايفه ليكون حصلها حاجه ارجوك ي سياده اللواء اتصرف .
محمد بخوف عليها /صدقيني ي صبا ي بنتي أنا بعتبركم بناتي وانا بعت القوات يدوروا عليها وان شاء الله هترجع زي الفل .
************************.
في مكان ما …
كان واقف اسد مع فارس.
اسد بحده /وانت ازي تعمل كده ي فارس من غير مترجعلي .
فارس بجديه /أنا مغلطش ي اسد بيه أنا عشقت وحبيت واتجوزنا علي سنه الله ورسوله اميره خلاص بقت مرائتي واطمن هي في قلبي .
اسد بجديه/المهم انك تخلي بالك منها لو شعره واحده وقعت منها انت لوحدك الي هتتدفع التمن فاهم.
صقر ببرود /الله طب مدخلوني معاكم في الخطه هي مش اختي برضه .
اسد بصدمه /صقرررر.

يتبع….

يتبع الفصل التالي اضغط على (روايه اسيرات الاسد و الصقر ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent