رواية جميلة الفصل الحادي عشر 11
مساء الخير للجميع 💐💐💐🤍💐🤍🤍
الجزء ١١ من قصه ❤️💐💐❤️❤️🤍💐
(❤️جميله ❤️)
ياسين: ( مش مستغرب من اللي بيحصل ده اكيد مش هيسيب أسمه ده اكتر حاجه ممكن تأكد أن الشخص ده طارق لأن هو عارف ان اخر واحد ممكن أسمح أنه يكون شريك ليا هوا طارق قبل الميعاد كان كل شيء جاهز حتا جميله اتصلت عليها وقولت ليها إنها تتعامل معايا على أننا منفصلين أكدت عليها كل حاجه طريقه التعامل و الكلام وكل حاجه حظرت جميله أنها تيجي قبل الميعاد أكدت عليها تيجي لما مها تتصل عليها كذا مره علشان يبان فعلاً أننا منفصلين لو جت بدري اكيد هيكون في شك )
مها : مستر ياسين استاذ أمجد المحامي بره
ياسين: خلي يدخل
أمجد: كل الاوراق تمام و جاهزه على الامضاء
ياسين: أمجد طبعاً مش محتاج اقولك اني لو حصل اي خطأ في الأوراق انتا اللي في وش المدفع تمام
أمجد : ( مبتسم) عارف طبعاً يا ياسين بيه بس أنا عندي فكره حلوه جدا
ياسين: اي هيا
أمجد : وسط الاوراق دي ممكن نحط ورقه ضد الراجل ده لو مضا عليها نستخدمها ضده
ياسين: اكيد طبعا حضرتك عارف أني اي حاجه بمضي عليها بتكون انتا قرأت كل سطر فيها مش كده ولا اي
أمجد : اكيد
ياسين: طيب ما اكيد برضوه الراجل اللي جاي ده معاه محامي وهيمسك ورقه ورقه وسطر سطر يقرأ في
أمجد : ماشي منا ممكن اعمل
ياسين: ( مقاطع كلام أمجد ) لالا مش عايز كده خالص أنا عندي فكره تانيه أحلا من كده بكتير
أمجد : اي هيا
ياسين: سيبها لوقتها المهم الوقتي نشوف الراجل اللي جاي ده
مها : ( بتخبط على باب مكتب ياسين)
ياسين: أتفضل
مها : في راجل أعمال بره أسمه شادي عايز يقابل حضرتك
ياسين: شادي شادي مين
مها : معرفش الكرت بتاعه أهو
ياسين: خلي يدخل
شادي : أهلا مستر ياسين
ياسين: أهلا بحضرتك
شادي: أنا شادي أبو المجد رجل اعمال
ياسين: تشرفت بحضرتك ممكن اعرف سبب الزياره
شادي: أنا مراقب لحركه الشغل عند حضرتك من فتره كبيره وبصراحه معجب جدا جدا بطريقة تفكيرك وشغل حضرتك وبصراحه مش هكدب عليك أول ما عرفت أن حضرتك بتدور على شريك مفكرتش لحظه وقولت اجي اعرف حضرتك طالب اي واي مشاكل الشغل عندك
ياسين: اولا شكراً على كلامك الجميل ده بس معلش حضرتك عرفت منين المشاكل المالية اللي بمر بيها
شادي: ياسين بيه حضرتك رجل اعمال كبير وليك وزنك في السوق عيب جدا لما يكون في مشكله ذاي دي مع حضرتك و أنا كا راجل أعمال معرفش ولا اي
ياسين: مش رد على سؤالي برضوه بس هعتبر أن دي نص أجابه بس سؤالي الوقتي بقا
شادي: أتفضل
ياسين: اي السبب اللي يخليني اضيف حضرتك على مشروع ذاي ده غير الفلوس طبعاً
شادي: مفيش حاجه اسمها غير الفلوس لو الموضوع مش موضوع فلوس مكنتش زماني قاعد مع حضرتك الوقتي ولا اي يا استاذ
أمجد: أسمي أمجد
شادي: تشرفت بحضرتك استاذ أمجد
ياسين: تمام تحب نتكلم عن التفاصيل
شادي: اكيد بس أنا عارف أن حضرتك ليك طرف تاني شريك يعني
ياسين: حضرتك دارس كل حاجه قبل ما تصرف فلوس بقا
شادي: طبعاً
ياسين: وحضرتك عايز الطرف التاني في اي
شادي: أنا هشتري منه ولا من حضرتك
ياسين: اه تمام يعني حضرتك مش عايز شراكه حضرتك عايز تشتري من واحد مننا
شادي: بالظبط كده
ياسين: ( اتأكدت أن شادي ده ورا حد مش معقول يكون جاي من نفسه كدا )
شادي: مستر ياسين قولت اي
ياسين: استاذ أمجد بعد اذنك توصل مع استاذه جميله شوف هيا بقيت فين
أمجد : تمام ماشي بعد اذنكم
شادي: أتفضل
ياسين: أتفضل الاوراق يا استاذ شادي
شادي: تمام ( وخد الاوراق والعقود يقرأ فيها )
مها : مستر ياسين استاذه جميله بره
ياسين: خليها تدخل أمجد راح فين
مها : بره مع استاذه جميله
ياسين: خلي الاتنين يدخلوا
مها : تمام
جميله: ( أول ما دخلت قعدت و متكلمتش خالص)
شادي: استاذه جميله أنا جاي اشتري نصيب حضرتك في سلسلة المحلات الخاصة بيكم والمطعم قولتي اي
جميله: تشتري أنا كنت فاكره انك شريك وبس
شادي: لأ أنا جاي اشتري مش بحب أكون شفاف بحب أكون ليا أسهم ورأس مال خاص
جميله: ( بدأت تتلغبط علشان ده كلام غير المتفق عليه مع ياسين بدأت تبص ل ياسين وتسكت )
ياسين: ( هز رأسه ل جميله)
شادي: كنت عاوز اعرف حضرتك نصيبك مقدر ب كام
جميله: تمام الكلام ده كله مع استاذ ياسين لأن كل العقود والأوراق معاه
شادي : ممكن اعرف رقم حتا لو حد أقصى لاني طبعاً عارف أن الموضوع جه على غفله
ياسين: ( في حاجه غريبه أنا حاسس أننا كده بنبيع بجد مش مجرد لعبه طريقه كلام شادي وتصرفاته بتقول أن ده واحد داخل جد جدا مش مجرد كيد وخلاص)
شادي: مستر ياسين في حاجه
ياسين: استاذ شادي معلش حضرتك سيب الكارت بتاعك هنعمل دراسه عن الموضوع وهقول لحضرتك بنفسي نصيب أستاذه جميله يقدر ب كام
شادي: حضرتك بتهزر صح
ياسين: ليه
شادي: يعني حضرتك عامل القعده دي كلها ومش عارف نصيب الفرد منكم كام في حجم المال
ياسين: بالظبط كده
(باب المكتب اتفتح ودخل طارق في الوقت ده)
طارق: طبعاً يا استاذ شادي لأن استاذ ياسين فاكر أننا هبل بيضحك علينا بكلمه بتترمي هنا او هنا علشان احنا بقا نيجي وندفع والآخر امك في العش ولا اي يا مستر ياسين
ياسين: طارق
طارق: طبعاً يا ياسين أما انتا كنت فاكر اي يعني
شادي.: مين ده
ياسين: مين ده هوا حضرتك مش مع طارق بيه
شادي: اي الكلام ده اذاي انتا صاحب كل ده أنا لا يمكن اسيب فلوسي تحت ايد واحد مستهتر ذايك ( وقام خرج من المكتب)
أمجد: استاذ شادي استاذ شادي
ياسين: أمجد سيبه يمشي
طارق: انتا فاكر بقا لما تسحب مها وتعمل حوار مع جميله وتظبط اوراق مع أمجد أنا بقا هروح جاي ماسك القلم وماضي على النصب ده كله صح
ياسين: وانتا فاكر اني هقبل انك تكون شريك معايا أصلا ياهبل انتا
طارق: اهبل
ياسين: اه اهبل وخلي بالك كل كلمه بتبعتها على تليفون جميله ( وطلع الفون من جيبه ) أنا اللي برد عليك فيها
طارق: أبعت اي انتا مجنون يا ياسين أنا معملتش كده
ياسين: أما مين اللي عمل كده خيالك
طارق : والله أنا ما عملت كده
ياسين: اسمع يا طارق انتا مش انتا الموضوع ده لو موصلش للنهايه متزعلش من اللي هعمله فيك
طارق: هتعمل اي انتا عارف انا ممكن اعمل فيك اي
ياسين: ولا تقدر تعمل اي حاجه كبيرك تلعب في ضهري و قصادي ذاي الكلب قوم اطلع بره
طارق: افتكر أن جيت أمد ايدي ورفضت
ياسين: لو مسكت ايدك هقطعها قوم اطلع بره بقولك حسك عينك تمشي في شارع تكون جميلة ماشيه في الشكوى اللي جايه منها على رقبتك يا طارق انتا فاهم بره
طارق: ( قام مرعوب من طريقة ياسين لانه عارف أنه فعلاً يقدر يعمل في كده وسبق وكان ضربه قبل كده)
جميله: أنا مش فاهمه حاجه
ياسين: أمجد روح على مكتبك وخد الورق ده معاك
أمجد: حاضر
ياسين: جميله ارجعي البيت
جميله: مالك طيب في اي
ياسين: مفيش عايز اقعد لوحدي شويه
جميله: طب اهدا طيب
ياسين: جميله ارجعي على بيتك مش البيت القديم
جميله: حاضر ( وقامت خارجه من المكتب)
ياسين: جميله
جميله: اي يا حبيبي
ياسين: انتي وثقه في محمد اوي صح
جميله ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إلي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️
✍️ليل أدم ❤️💐
•تابع الفصل التالي "رواية جميلة" اضغط على اسم الرواية