Ads by Google X

رواية وقعت اسيرة الشيطان الفصل الحادي عشر 11 - بقلم لؤلؤة محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية وقعت اسيرة الشيطان كاملة بقلم لؤلؤة محمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية وقعت اسيرة الشيطان الفصل الحادي عشر 11

فجأه ضر’ب الن’ار اشتغل على الڤيلا من كل مكان وحراس ماكس كلهم وقعوا واحد ورا التاني
أما عند ماكس في المخزن لما سمع صوت ضرب النار طلع مسدسه ورايح يخرج من باب المخزن اتفاجئ بمالك اللي ضر’به بالرجل في بط’نه وقعه على الأرض بصله مالك بسخريه واستهتار / ايه مصدوم ؟
ماكس بصدمه / انت لسه ممو’تش
مالك بسخريه / لا يا حيلتها لسه لما ابقى أخد حقي نبقى نشوف الحوار ده
ماكس بعدم فهم / حقك !؟ حق ايه مش فاهم حاجه
مالك بغضب وغل وعيونه اتملت بالدموع / حقي من أبوك اللي قت’ل أبويا وأمي وأختي قدام عيوني حر’ق أبويا بالحيا قدام مراته وولاده وبعدين ول’ع في البيت واحنا فين لولا إن عمي عرف يطلعني من البيت قبل ما أحصل أهلي
مالك قطع القميص بتاعه ولف بضهره شهقت سماح من الح’رق اللي معلم في ضهره جامد
ماكس بتوهان / انت ابن عامر سعيد صاحب بابا ؟ بابا حكالي قبل مايم’وت على كل حاجه ب بس أنا ذنبي ايه في اللي عمله أبويا
مالك بغل / ذنبك انك ابنه وهوديك ليه بنفس الطريقه اللي قت’ل بيها أهلي
دخل عمار وماعه حبل وچركن وقرب من ماكس وكتفه بالحبل وفك سماح ووقفها في جنب
سماح بزهول من اللي بيحصل / انتوا هتعملوا ايه حرام عليكم هتق’تلوا بني أدم
مالك بحزن وغل / طلعها بره يا عمار
عمار شد سماح يطلعها بره وهي بتصوت / حرام عليكم ربنا حرم قت’ل نفس حرام عليكم انتوا ايه هما فراخ سيبوه لربنا يجيب حقكم منهم حرام عليكم
أما مالك فضل باصص لماكس بغل الدنيا كله وبيسترجع ذكريات مو’ت أهله وح’رق أبوه قدام عيونه وبعدين رميهم بنز’ين في البيت كله وح’رقه وأخته وأمه وهما بيو’لعوا قدام عيونه برغم أنه كان صغير لكن فاكر الأحداث كأنها دلوقتي صراخ أمه وأخته وأبوه بيتردد في ودنه قرب من ماكس وفضى عليه كمية بنز’ين كبيره وبعدين ضغ’ط على فكه خلاه فتح بؤه غصب عنه وشربه كمية بنز’ين كبيره ورجع ورا وبصله وهو شايف قدامه أبوه وهما بيشربوه بنز’ين وبعدين ولعوا فيه وازاي انف’جر من كتر كمية البنز’ين اللي كانت في بطنه
رجع ورا وقف عند الباب وبص على ماكس اللي بيبصله بترجي وبيعيط وطلع الولا’عه من جيبه وكل اللي بيتردد في ودنه صوت أمه وأخته ( حرام عليكم سيبوه هو عملكم ايه / بااااباااااااه / حرام عليكم سيبوا بابا ) رمى الولا’عه على ماكس اللي بسرعه الن’ار اشتع’لت فيه واتكرر منظر مو’ت باباه قدامه بنفس الطريقه ابتسم مالك ودموعه بتجري على وشه زي الشلال
__________________________
رامي كان داخل الڤيلا قابل هاله وهي طالعه بصلها بكل برود الدنيا وعداها ومشي فضلت هاله واقفه بصه على أثره بحزن
حست بحد حاطط ايده على كتفها بصتلها ومسحت دموعها / ازيك يا مرات عمي
منال أم رامي / ليه كده يا هاله رامي قالي على كل اللي حصل
هاله بحزن / انتي عارفه اللي فيها يا مرات عمي
منال / وليه متصارحيهوش بالحقيقه وتشوفي هيقول ايه
هاله بحزن / اللي شوفته بعيوني مفيهوش كلام يا مرات عمي عن اذنك ومشيت
منال بحزن على حال ولادها / ربنا يهديكم
__________________________
كان رجب وراجح وعثمان قاعدين في أوضة المكتب
راجح / أبويا كان قصده ايه بمتنسوش البنات
عثمان / قصده ان بدل مانوفق راسين نوفق كله
رجب / والله أبوك ده دماغ متكلفه
وضحكوا مع بعض
___________________________
عند شعيب كان قاعد في المكتب هو وقصي
قصي / اممممم
شعيب / ايه فيه ايه
قصي بخبث / اللي واخد عقلك
شعيب / مفيش حاجه ده قضيه جديده معقده شويه
قصي بخبث / بجد ربنا يعينك أله بقولك يا شعيب
شعيب / قول
قصي / هو انت بتحب خديجه
شعيب / ايه الهبل اللي انت بتقوله ده أكيد لأ
قصي بخبث وهو بيمثل الفرحه / طب كويس طمنت قلبي
شعيب بترقب / قصدك ايه
قصي بخبث / أصلي كنت عاوز أتقدملها وكنت خايف يكون جواك حاجه تجاهها والا حاجه
قام شعيب من مكانه وقرب من قصي وضر’به بالبو’كس في وشه
قصي / ااااه يا متخلف ايدك تقيله
شعيب بخبث / على أساس انك مش بتحب رحاب الصحفيه
قصي بصله بصدمه / هاااه
شعيب / ايه فاكرني نايم على وداني
قصي / لأ ازاي ده شعيب باشا
شعيب / روح على شغلك يالا يلا مش فاضيلك والبو’كس ده عشان قولت كلام زعلني بس
قصي / ياعم اتوكس سلامو عليكو
______________________
كانت روضه قاعد في الجنينه بتعيط وهي بتفتكر كلام فادي في الفون محستش باللي قعد جنب
فادي / مالك يا روضه فيكي حاجه
روضه بخضه / انت هنا من امتى
فادي بحزن بسبب دموعها / هنا من بدري مالك أول مره أشوفك كده
روضه بحزن / مفيش
فادي / مالك يا روضه انتي دايما فرفوشه
روضه بصتله / ما علينا مني أنا انت شكلك بتحب جديد ياعم انت وغمزتله بمرح مزيف
فادي باستغراب / بحب جديد ايه يا هبله انتي مين قالك كده
روضه / سمعتك وانت بتكلمها وبتقولها قريب هتيجي عندي وهعرفك على عيلتي
فادي بضحك / اااه قصدك ملك دي بنت من بنات الملجأ اللي أنا متكفل بيها ظريفه أوي ودمها خفيف لو شوفتيها هتحبيها
روضه بصتله بصدمه وفضلت ساكته
فادي باستغراب / ايه يابت مالك
روضه بضحك وفرحه وهي بتقوم وتجري من قدامه
فادي بصلها بصدمه وخبط كف على كف / يابنت المجانين

google-playkhamsatmostaqltradent